1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jasan 6.3.2008 9:16

Re: EU, Machu, nejsou ti zli oni,

pro mne jsou to "ONI"  na urovni "RVHP".

v obou pripadech jsem byl "vstoupen" nedobrovolne a proti sve vuli.

I-Worm 6.3.2008 9:16

Re: Nevidím zde jediný důvod k regulaci s výjimkou neodolatelných lobbistických tlaků

k tomu bych rád podotknul, že často zapínané žárovky rády vyhazují pojistky. Obzvláště chutné když je stolní lampa na stejném okruhu s počítačem, který nemá zálohovaný zdroj.

BM 6.3.2008 9:16

Re: Re: Životnost zářivkových svítidel

Nehovori sa "Všeho do času" ? Takze si Vas dovolim poopravit  : "ale SSSR to ZATÍM OUPLNE není"

I-Worm 6.3.2008 9:13

Re: Re: Re: Argumentovat teplem, které žárovky vyrobí...no teda

to máte marný, on to bere tak, že když mu strana ocituje Shakespeara (Dobře se oběsit, to vylučuje možnost špatně se oženit), tak to taky vezme vážně!

BM 6.3.2008 9:12

Re: EUroborci v Bruselu

Naopak, bojim sa, ze ti co toto propaguju az privelmi dobre vedia co robia a co z toho budu mat. Nezamienajte si tupe stado europarlamentu s chobotnicou eurokomisie, ktora sa nikomu a nicomu nezodpoveda.

I-Worm 6.3.2008 9:11

Re: Re: Argumentovat teplem, které žárovky vyrobí...no teda

proč to nezkusíte bez té žárovky? Já nemám v kanceláři ani jednu žárovku - jen čtyři zářivky a jednu úsporku, čtyři počítače a tři monitory, které při odchodu vypínám. Topení mám celou zimu vypnuté, a přesto musím ráno větrat! Začni přemýšlet hlavou! K čemu by mi byla 100 W žárovka navíc? Vám vůbec nedochází, že ve většině případů je to teplo od žárovky na obtíž! Jistě, třeba případ akvária, to je něco jiného, ale to je speciální případ, ze kterého může vyvozovat obecné závěry jen idiot, anebo dobrý, opravdu uvědomělý soudruh.

Pert 6.3.2008 9:08

Re: Re: Re: Re: Tak to jsem se prima zasmál pane Machu!

O energii (a také použitém materiálu, k jehož získání a výrobě je také potřeba energie) na výrobu žárovek nebo kompaktních zářivek velmi dobře vypovídá jejich cena - tedy výrobní, ne ta prodejní. Takže spočtením nákladů na pořízení a potom provoz po dobu celkové životnosti světelného zdroje velmi dobře vypovím o jejich ekologičnosti .

Ladislav N. 6.3.2008 9:07

Re: Re: Re: Argumentovat teplem, které žárovky vyrobí...no teda

Já zažil na brněnském magistrátě (Husova 5) v lednu takové vedro, že jsem se musel vyslíct, abych se nerozpustil. Parta úřednická si to tam vytápí snad na 28°C, a elektrické topení jede naplno, ikdyž do budovy pere slunce.Rv

jasan 6.3.2008 9:06

prvni co bude treba udelat

je hodit novou EUstavu  fofrem do kose....  protoze energetika je jen maly kousek hruzneho celku

J.M. 6.3.2008 9:01

Re: Něco jako vakuum

Zimo, je opravdu obdivuhodné, jak znovu a znovu dokazujete, jak nejste schopen napsat komentář, který by byl k věci. Pochopil jste alspoň rámcově, o co v článku šlo? Já chápu, že při vašem vzdělání je řada věcí pro vás nepochopitelná, ale tak alespoň potlačte svou obsedantní manii a věnujte se něčemu jinému.  

Ladislav N. 6.3.2008 9:00

Re: M. Zima IP: 80.140.233.xxx

Co to proboha blábolíte? 8-o

Kysely Sven 6.3.2008 8:59

Re: Re: Re: Tak to jsem se prima zasmál pane Machu!

No, 80% je spíš podhodnocených. Tepelné ztráty u žárovek jsou až 95%...

Jan 6.3.2008 8:58

EU, Machu, nejsou ti zli oni,

to jste i Vy. Ceska republika prece do EU vstoupila v roce 2004. Takze pokud mate nejake problemy, nevahejte se obratit na Zahradila nebo tak neco, at s tim koukaji neco delat. Treba se Zahradil pochlapi a poprve ve svem zivote vystoupi pred Evropskym parlamentem.

Mimochodem, ja uz nejaky patek ziju mimo Cesko, ale vetu: "Firmy OSRAM, Philips a GE založili Federaci evropských výrobců..." bych na rozdil od Macha umel napsat spravne, tj. s tvrdym y ve slove "zalozily".

RZ 6.3.2008 8:57

Re: Re: Re: Re: Tak to jsem se prima zasmál pane Machu!

To "odpadní" teplo se neztratí, ale (ač nepatrně) vytápí místnost. Najděte si někde heslo =Antoine Lavoisier=.

honzak 6.3.2008 8:54

Re: Re: Re: Argumentovat teplem, které žárovky vyrobí...no teda

uff! Taky stabilizovat venkovní teplotu, že? Máte pravdu, ale pro první přiblížení můj postup BOHATĚ stačí.

Pert 6.3.2008 8:51

Re: Re: ... zelení magoři jsou schopni proasadit přes EU i tu největší blbost... (dokončení)

Svítidla s LED diodami neobsahují tlumivku, ale jako "proudový zdroj" je použit kondenzátor. Ten má, na rozdíl od tlumivky, zanedbatelné ztráty. Jednotlivé diody se pak zapojují do série, čímž se jejich provozní napětí zvýší (asi na 70V). Řetězec pak obsahuje ještě nějaké odpory (tedy rezistory) k omezení proudových špiček, opět se zandbatelnou spotřebou. Veškeré ztáty zde tedy závisí na´účinnosti použitých LED.

jojo 6.3.2008 8:42

Re: Re: Re: Argumentovat teplem, které žárovky vyrobí...no teda

V lete je mnohem dele svetlo, cili v lete se tolik nesviti. Asi tak o tri ctyri hodiny denne. Uz se z tr Amcochy vratte.

Haui1 6.3.2008 8:40

Re: Re: Argumentovat teplem, které žárovky vyrobí...no teda

Jen bych dodal. Máme v rozlehlé kanceláři osm počítačů s monitory a dvě laserové tiskárny a na stropě 32 kusů 120cm zářivek. Za těch deset či více let, co je tu máme, máme vypnuté radiátory a ani v mrazech minus dvacet jsme je nepotřebovali zapínat, přičemž vždy je otevřená minimálně jedna větračka. Ty kompy to bohatě vytopí. Jen by to chtělo na léto klimatizaci :o(

jojo 6.3.2008 8:39

Re: Něco jako vakuum

K veci mudrlante, k veci...

M. Zima 6.3.2008 8:39

Pane Mach, představa,

že zavedení označení svítidel podle světelné účinnosti "dusí vývoj technologií ještě vyspělejších" se mohla zrodit jenom v hlavičce českého teoretika trhu.

Ale ještě BTW: Kdybyste si uvědomil alespoň, že ta celá iniciativa pochází od sdružení výrobců svítidel, tedy od právě podle Vašich idiotských teorií od svobodně se rozhodnuvších podnikatelů kLausovského typu, musel byste o to více držet zobák, protože takto děláte ze sebe opět většího šaška, nežli skutečně jste. (A jak známo, šašek jste pořádný)

drak 6.3.2008 8:39

Re: V ŽÁROVKÁCH NENÍ VAKUUM!

Já mám nejraději ty s kryptonem ale ty jsou drahé a málokdy se tudíž prodávají...

drak 6.3.2008 8:37

Re: Re: Životnost zářivkových svítidel

Zatím ještě ne ale vehementně se o něco takového snaží.

drak 6.3.2008 8:33

Nevidím zde jediný důvod k regulaci s výjimkou neodolatelných lobbistických tlaků

Osobně jsem se zářivkami experimentoval a došel k závěru, že nejsou vhodné tam, kde se světlo často zapíná či vypíná a už vůbec ne tam, kde po zapnutí nesvítí dostatečně dlouho, alespoň deset minut. tj. např. jako chodební svítidlo v domě, spínané pomocí snímače tepelného záření apod. či svítidlo na toaletu se tyto zářivky neosvědčily. Ale třeba v koupelně, na chodbě a v některých místnostech, jako stolní svítidla, zkrátka tam. kde se svítí v řádu desítek minut se celkem hodí. Pravda, je těžké vybrat si ty, které mají „přijatelné“ barevné spektrum, lidské oko (spíše mozek) přeci jen inklinuje ke kombinacím žlutého a červeného spektra nežli k oněm žlutozeleným, kterými zase září ty levnější zářivky. Nicméně i zde se vývoj nezastavil a nežádoucí barvy se daří potlačit a není už nemožné najít o 100 - 200 Kč za kus zářivky, které září spektrem bílým, což je mnohem příjemnější. Vývoj se nezastavil a jednak se objevují zářivky s delší životností (alespoň marketingově) a s příjemnějším světlem, což se dá posoudit hned. Pak je tu ale také technologie založená na LED a ta by řadu nectností zářivek neměla mít vůbec. Ty nectnosti, které zatím má asi v dohledné době překoná. Možná jsou ve hře i další, o kterých zatím nevíme.

Přes to, že výroba svítidel není odvětvím lidské činnosti, které inklinuje k tvorbě monopolu tak jako je tomu v energetice či telekomunikacích, tak výše nákladů na vývoj a některé další ekonomické vlivy způsobují, že konkurentů na trhu není dost a zbylí lobbují tak aby jim do jejich spontánně vytvořeného tichého kartelu nikdo ani moc neviděl ani moc nezasahoval. V tomto případě by komisaři spíše měli dát oněm lobbistům přes prsty a nepomáhat jim na úkor spotřebitele vyprázdnit sklady špatně prodejných zářivek prvních generací s nepříjemným barevným spektrem. To nechť si vyřeší výrobci a trh sami. Souhlasím s názory, že toto začíná silně připomínat bývalý Sovětský svaz a RVHP. Mnoho Evropanů, kteří nemají naši zkušenost bohužel není schopno toto rozpoznat.

Haui1 6.3.2008 8:32

Re: svítím úsporkami kde to má smysl

Já věřím, že podnikaví výrobci začnou vyrábět žárovky 101 nebo 99 W :o)

brok 6.3.2008 8:27

Re: Re: Argumentovat teplem, které žárovky vyrobí...no teda

Ten ppokus má chybu. Aby to bylo korektní je třeba vypnout topení, nechat ustavit konečnou teplotu bez topení a teprve potom zapnout ... atd. Potom zvýšení teploty proti nulovému stavu ukáže objektivně kolik tepla mohou dodat zapnuté spotřebiče (úplně korektní by bylo také započítat tepelné ztráty a to v obou případech - topení i elektrospotřebiče).

M. Zima 6.3.2008 8:27

Něco jako vakuum

mají Mach a ostatní kLausovci v hlavičkách, proto se o tom s takovým zápalem rozepsal.

tomáš 6.3.2008 8:25

Re: Re: Re: Tak to jsem se prima zasmál pane Machu!

další Bursík - výkon v kWh - za co soudruzi, za co?;-D;-D;-D

Radim Chvála 6.3.2008 8:25

Re: svítím úsporkami kde to má smysl

Dobrý den, to asi moc energie neuspoříte, žárovky byste jistě zhasínal. Takže občasný odběr 60 W jste nahradil trvalým odběrem 15 W. O kolik méně Vám ukázal elektroměr, tak zní otázka.

sinatra 6.3.2008 8:22

Žárovky...

Žárovky a do zásoby šílíš?EU nařídí prohlídky v bytech a podnicích a kdo bude mít žárovku toho potomci SS a SA zastřelí.;-€

Dick 6.3.2008 8:20

Re: Re: Re: Argumentovat teplem, které žárovky vyrobí...no teda

To sedíme na terase ;-)