26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: S novou EU do „zeleného otroctví“

První prosincový den 2019 převzala vládu nad Evropskou unií dvojice politiků, kteří hlasitě a sebevědomě naznačují, že se nám po jejich předchůdcích Junckerovi a Tuskovi bude snad i stýskat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 5.12.2019 3:53

Za to vy jste zůstal jako certifikovaný blb... Rv :-P

J. Zima 4.12.2019 22:35

Ekonomická sebevražda je investovat do technologií, které jsou drahé a nefungují (větrníky, soláry, elektromobily) a naproti tomu bezdůvodně zakazovat a nerozvíjet jiné technologie (jaderné) a neinvestovat do opatření na vyrovnání se se změněným klimatem. A to všechno ve jménu zeleného náboženství, kterému věří užiteční idioti, zatímco úzká vrstva napojená na ty správné politiky z toho bude těžce profitovat.

Z. Lapil 4.12.2019 22:34

Reaguji na váš dlouhodobý názor, že naměřená data jsou "celá pravda a nic než pravda". Všimněte se, že je ani nijak zvlášť nezpochybňuju. Jen nevěřím že věc je tak jednoduchá a jistá, že stačí nastavit páku do polohy "CO2 Nula" a budeme tam, kde jsme byli. Už proto, že budu první, kdo se zeptá: a kde že jsme byli?

Odkazovaná přednáška se zabývá především šťouráním: například informuje (a teď doufám, že to naprosto nepopletu), že onen hokejkový graf kombinuje minulá proxy data (nikoliv přímá měření, ale teploty zjištěné například skrze letokruhy stromů) se současnými (asi 200 let) daty přímo z teploměrů. Rozhodně neříká nic jako "Rada kecá nesmysly", například bere vážně data z IPCC nebo jak se ten podnik jmenuje, s rozumným odůvodněním "mají nejlepší čísla, protože na to mají nejvíc peněz".

Vážně, udělejte si hodinku čas (druhá půlka videa jsou dotazy a odpovědi). Není mým cílem obrátit vás na víru klimaskeptickou, jen si myslím, že pohled "za zrcadlo" nemůže uškodit. Rozhodně ne amatérovi, byť slušně poučenému.

J. Zima 4.12.2019 22:26

Co má tenhle blábol dokazovat to víte jen vy sám. K podstatným faktům mého příspěvku se nevyjadřujete.

J. Schwarz 4.12.2019 21:02

A měří "kámoš" taky o kolik víc z ní čerpá? Jaký bazén z ní napouští a jak často kropí trávník? Mimochodem, zatím nejtepleji bylo kdysi v osmdesátých letech - na Senci 40.2 stupně Celsia...

J. Schwarz 4.12.2019 20:59

Teď ještě jestli si takový směr "vývoje" nechá většina líbit nebo jim to zatrhne dřív než soudruhům Stalinovi, Maovi či Hitlerovi...

M. Pivoda 4.12.2019 20:55

Pro T. Hraj:

Já si to všechny souvislosti, o kterých vy píšete, uvědomuji, ale uvědomte si i vy, že já nejsem váš služebník, abych vám zde dělal zadarmo komplexní výuku. Tím bych, mimochodem, také popíral principy tržní ekonomiky.

Pracuji na jiném (pro mne hlavním) tématu. Na Neviditelného psa a do jiných témat si jen tak občas odskakuji pro své rozptýlení a také, abych zjistil, jak uvažují čeští důchodci.

Založte "Milion chvilek pro budoucnost" a můžete se dozvědět více.

F. Brabec 4.12.2019 20:44

Zelená plíseň, to je trefné.

F. Brabec 4.12.2019 20:44

I to Televarieté by bylo OK. Jedině by přišel ještě kouzelník, to bychom možná to uhlí a jádro opravdu nepotřebovali :)

T. Hraj 4.12.2019 20:29

Nějak tu Vaši odpověď nenacházím. Mluvíte pouze o jakýchsi trendech, optimismu a odvaze jít do rizika.

Článků o svatých grálech (superbateriích, jaderné fúzi, vodíku atd.) Jsou mraky a opakují se pravidelně. Skoky se stále nekonají, pouze krůčky.

Pokud je FV a solár ekonomičtější, proč se do toho investoři nehrnou po tisících? Proč jsou tyto zdroje masivně dotovány a výkupně upřednostňovány? Proč je třeba těchto obrovských politických privilegií?

M. Pivoda 4.12.2019 20:17

T. Hraj: Já jsem již výše odpověděl Aronovi, článek neodpovídá na všechny praktické problémy.

Citovaný informační zdroj uzavírá takto: "... Tím se otevírají dveře ke globální transformaci energetického průmyslu."

Nebudu zde opakovat, co jsem napsal výše. Jen zdůrazním: je třeba sledovat vývojové trendy a nepodceňovat důsledky exponenciálního vývoje! To čeští ekonomové z IVK neumí.

M. Pivoda 4.12.2019 20:09

Zde nejde o mne.

Já pouze cituji ze zdroje, který uzavírá takto: "Tím se otevírají dveře ke globální transformaci energetického průmyslu."

T. Hraj 4.12.2019 20:09

No, a teď to B, pane Pivodo (tedy pokud tomu A uvěříme, což není samozřejmé). Slunce a vítr neprodukují konstantně. Co s tím (respektive jaký backup je libo, uhelný nebo jaderný)?

T. Hraj 4.12.2019 20:04

""prosperují" už víc jak století". Proč ty uvozovky?

Pane Rado, víte, jak se žilo před 100 lety? Víte, že před cca 120 lety žilo přes 90% obyvatel Země s méně než 2$/den (v dnešních penězích), tj. v extrémní chudobě?

Fosilní paliva bezprecedentně zlepšila životní podmínky všem. Chcete-li lidi přesvědčit, aby se jich vzdali, budete v tom strašení muset hodně, hodně přidat.

T. Hraj 4.12.2019 19:55

!!

F. Brabec 4.12.2019 19:46

100% z obnovitelných zdrojů? S tím byste mohl vystupovat v nějaké estrádě. Třeba Ein Kessel Buntes by byl formát pro vás jako stvořený.

M. Pivoda 4.12.2019 19:44

P. Aron píše: "... Zatím jsem poněkud skeptický."

Článek nepokrývá všechny aspekty praktické aplikace. To je jasné. To každého hned musí napadnout při čtení článku (dokonce i mne to hned napadlo! Ha. Ha. Ha).

Důležité je ale sledovat vývojové trendy. Trend budoucnosti, který pro solární energii předpověděl Ray Kurzweil se skutečně naplňuje. To je to podstatné.

Podstatné je i to, že pokud chcete získat konkurenční výhodu, musíte hledět dopředu a být ochoten podstoupit určité (kalkulované) riziko.

Závěr: P. Aron píše: "... Zatím jsem poněkud skeptický." Já uzavírám ale jinak: Zatím jsem optimisticky naladěn.

Jsem optimistiky naladěn ohledně světového vývoje, nikoliv státní politiky v Česku. A úroveň diskuze na NP je dnes už pod úrovní Blesku.

P. Aron 4.12.2019 19:32

Ano, bylo by to hezké, kdyby to fungovalo. Jenže ten článek mluví jen o studii. A navíc v Kalifornii to slunce přeci jen svítí trochu více než u nás. A co když nesvítí. A stále je tu otázka celkových nákladů a ze studie není patrné co skutečně zahrnují včetně likvidace nebo recyklace.

Pokud bude možní ekonomicky a ekologicky využívat sluneční energii rád zatleskám. Zatím jsem poněkud skeptický.

P. Aron 4.12.2019 19:27

Ano ? A kde je studie o ekologické zátěži solárních elektráren z pohledu zátěže pří výrobě panelů, těžbě vzácných kovů, jejichž zásoba není nevyčerpatelná. Náklady na recyklaci a likvidaci panelů. A co hašení požáru panelů ? Nic není tak jednoduché jak se to zdá vám zeleným fanatikům.

V. Petr 4.12.2019 19:02

Co byste říkal tomu, kdyby Evropa + Amerika odmítla dodávat třetímu světu léky silně pod domácí cenou? Ostatně vývoj těch léků byl stejně umožněn využíváním fosilních paliv k výrobě energie.

Euroatlantická civilizace by se bez dovozu surovin z třetího světa dokázala obejít lépe, než třetí svět bez jejich produktů a objevů!

J. Schwarz 4.12.2019 19:00

I pokud se Planeta skutečně otepluje nevidím důvod, proč proti tomu "bojovat". Ať si bojují Pivodové a Radové, já se přizpůsobím.

V. Petr 4.12.2019 18:59

No, mohl bych zde uvést celou řadu "geniálních" myšlenek a odkaz na díla, ze kterých bych je čerpal. Např. autorů J. V. Stalina a A. Hitlera...

J. Schwarz 4.12.2019 18:57

a2larm - to je teda opravdu věrohodný zdroj!

V. Petr 4.12.2019 18:56

Ano, do nákladů uhelek se nezapočítává duševní utrpení Svaté Gréty a dalších greténů!

J. Schwarz 4.12.2019 18:54

Jen do toho, Pivodo. Půjčte si od ECB se záporným úrokem, nastavějte ty levné soláry a stanete se nejen spasitelem Světa ale navíc i eurovým miliardářem!

J. Schwarz 4.12.2019 18:52

No a naše mladá generace je první generací rabiátů, co natolik zblbli že se rozhodli dobrovolně zchudnout a přenechat rabování "potřebným". Úplným unikem je že jsou ochotni pilně přispívat k tomu, aby těch "nových rabujících" bylo co nejvíc / Lékaři bez hranic např. /.

M. Pivoda 4.12.2019 18:36

"Staronový" diskutující by mohl být Milan Prokop, který se zde na Neviditelném psovi tak silně zdiskreditoval, že už musel přejít na jiný nick "Staronový".

M. Pivoda 4.12.2019 18:33

Pivoda uvedl odkaz na článek, ze kterého čerpal.

P. Staronový 4.12.2019 17:53

Elektřina z uhelek je levná, ale hlavně spolehlivá. Pokud by při stanovování výkupní ceny elektřiny byla započítána nutnost zálohování (většinou právě uhelkami, jdoucími "naprázdno", byla by "zelenina tak drahá, že by ji nekupoval nikdo. Chytří pro tu cenu a komplikace se zálohováním, blbci proto, že by na ni neměli peníze.

Jo, vy si lžete, lžete i nám.

A. Nový 4.12.2019 17:51

I ta přiblblá UI přestane fungovat při bezvětří a nebo v noci. Jedině, že by to dělali jako kdesi ve Španělech, když v noci jeli na dýzlagregáty.