29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

EVROPA: Ruská hrozba

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J.Mach 1.6.2007 8:20

Re: Re: Levice nebo pravice.

velmi dobrá odpověď, ale Netřebovi to stejně nedojde, on natolik miluje Sovětský svaz, pardon, Ruské impérium, že  bude proti radaru bojovat, dokud se do Milovic nevrátí ti jeho milovaní soudruzi. 

achjo 1.6.2007 8:19

Re: Re: Re: Kam vllastně chceme ?

....že se rusové neozvali dřív... Tento "kosmický" system plánovaný u nás je PRVNÍ, který je mimo území USA a zároveň přímo ohrožuje Rusko. Aljaška je území USA a těžko budete očekávat nějaké ostré reakce Ruska. Japonsko má pravděpodobně radar s menším dosahem.

AndyO/X 1.6.2007 8:18

Další vlastizrádce, zaměňující příčinu a následek.

dr. Joseph Goebbels 1.6.2007 8:17

Vynikající článek!

dávám za "1" z teorie i praxe propagandy.

Hnyk 1.6.2007 8:16

Jedna otázka

Komu vadí protiraketový systém? Tomu kdo plánuje raketový útok.

Pro nedovtipné: Rusové mají možnost sledovat americké balistické rakety ze Sibiře a nebo pomocí radarů na lodích. A mají možnost napadnout USA raketami krátkého a středního doletu vypalovanými z ponorek. Ten radar je neúčinný proti raketám vypáleným na USA ze Sibiře. (Pro ještě méně dovtipné: Země je kulatá.) Může tak nanejvýš objevit ruské rakety vypálené na Evropu. A těch deset raket v Polsku nic nemění na rovnováze sil. Z Polska do Ruska (ne SSSR) je to podstatně dál než to bylo z Kuby do USA a v době kubánské krize SSSR ještě nemělo dostatek ponorek - nosičů jaderných zbraní.

Vzpomínám si, když USA umístily v NSR Pershingy jako odpověď na SS20 jak jsme tenkrát v ČSSR nechápavě kroutili hlavou nad německými demonstranty co demonstrovali proti USA s heslem "raději být rudí než mrtví".  

Kylchap 1.6.2007 8:14

Re: Děkujeme Ameriko

Kolaboranti všech režimů spojte se!

Jan Sládek 1.6.2007 8:09

Jen bych opakoval Odpověď

walter 1.6.2007 8:06

Re: Re: Re: KUBANSKA KRISE 1961 !!

Rusové rakety vezli, americké v Turecku už byly...

loula 1.6.2007 7:57

Re: Re: Re: Kam vllastně chceme ?

Ale samozřejmě, že instalují. Zrovna nedávno dali do provozu novou ponorku, a budují další, stejně jako Američané za pár měsíců dokončí novou letadlovou loď a budou stavět další. Samozřejmě, že Rusům jde o zajmová území a těžko se smiřují s tím, že je ztrácí. Stejně jako Američanům jde o zájmová území a kde mohou, svůj vliv posilují. Tady nejde o to, že jeden je bílý a druhý černý, tady jde o normální mocenský boj, do kterého pomalu začíná čím dál tím silněji promlouvat Čína a pravděpodobně brzy začne i Indie.

MLOK1 1.6.2007 7:41

Re: Vážený pane Svobodo

Vážený pane Loulo, Váš příspěvek se mi líbí! Je věcný a stručný. Dík.

Lovap 1.6.2007 7:40

Re: Re: KUBANSKA KRISE 1961 !!

No, lenže Rusi umiestnili/chceli umiestniť tie rakety na Kube, lebo USA už mali rakety v Turecku.

ps 1.6.2007 7:40

Re: Re: Kam vllastně chceme ?

A rusové snad neinstalují zařízení použitelná i proti američanům, jako nové ponorky a nové balistické rakety. Taky je zajímavé to, že se rusové neozvali dřív když s protiraketovou obranou začínala Clintonova administrativa. Řvát začali až v okamžiku kdy se začalo jednat o umístění prvků systému v Česku a Polsku. To znamená jediné, že je nezajímá protiraketový systém jako takový ale to, že si někdo dovolil nezávisle jednat na území, které považují za své.

zk 1.6.2007 7:39

Re: nechal jste se ovlivnit lzi

tak to si budete muset vyhledat nějaké Hitlerovi projevy k národu...

zk 1.6.2007 7:38

Re: Jenom člověk s prázdnou dutinou místo mozku

Máte pravdu, ale netvrdila bych, že nebezpečí z Ruska nehrozí, komunismus v té původní podobě možná na ústupu je, ale na ústupu není ruská touha ovládat všechny státy střední a východní Evropy, které se dostaly do jejich područí a vlivu během 20. století. 

MLOK1 1.6.2007 7:37

Re: Levice nebo pravice.

No zatím Rusové uores na hlavu ostatním malým. Je potřeba jim nahlas říci, že balistické rakety mohou létat oběma směry a že ani báťuška Putin není v Kremlu v bezpečí, pokud by si dovolil napadnout sousední stát, který je členem NATO. A že vypařená MOCKBA by mu byla na šrapnel.

      

achjo 1.6.2007 7:36

Odpovědi

Hrozil nám již někdy někdo jaderným útokem ? - Útokem hrozí americkému radaru. Prosím neotáčet začátek a konec. Nejdříve je radar, pak útok na radar. Asi "omylem" prohazujete obě věci. O jaderném hovoří nějaké noviny. Polooficiální generál (upozorňuji, že on čudlíky nemačká) pouze o raketách, které jsou schopné velmi rychle radar zneškodnit. Všechny mocnosti mířili, míří a budou vzájemně mířit své rakety na tato klíčová zařízení. A každý útok nebo protiútok balistickou střelou v prvé řadě půjde na zařízení, která jsou schopna tyto útoky nebo protiútoky monitorovat nebo omezit účinnost.

Hrozil nám někdo za to, že jednáme o výstavbě ryze obranného zařízení? - Zařízení, které má operační dosah 6700? kilometrů a zasahuje nad 90% území Ruska můžete velmi těžko nazvat pouze obranné. Uberte pár tisíc kilometrů a nikdo si Vás ani nevšimne. Amerika by se v případě podobného radaru (cca 1300Km od hranic) zachovala naprosto stejně. Ale spíš by se hned při nějakém náznaku podobných jednání "přestěhoval Ládín" a bylo by nutné v té zemi přímo vojensky zasáhnout. Ani trochu o tom nepochybujte.

Ochránily nás v posledních nejméně třech stoletích před agresí smlouvy s evropskými mocnostmi? - Radaru dáváte naprosto jiný význam než má. Jakou agresi si představujete? Íránskou, korejskou, německou, ruskou - vyhledejte si někde přímo text dopisu z americké strany. Čtěte a nehledejte tam věty, co nejsou napsané. Nějaké další bezpečnostní záruky navržená smlouva neřeší. Pokud žijete v představě, že budeme podepisovat něco co srovnáváte se smlouvami před 2.sv. válkou - tak NE. Takto formulované záruky nám USA nikdy nedá. Tohle je pro Američany obchod a "zaplatí" jen co musí. Úplně jiná situace by byla při jednání evropské státy (nebo NATO) - USA.;-)

fox 1.6.2007 7:33

Re: a co pak to amerika ucinila

Tobě to moc nemyslí,viď?No nějak se s tím srovnej.

ps 1.6.2007 7:32

Re: Levice nebo pravice.

Otázka spíš zní  takto: Vážně jste si někdo myslel, že po Gorbačovově perestrojce rusové přestanou sr.t na hlavu okolním státům?

vladimír314 1.6.2007 7:32

Re: Kam vllastně chceme ?

nebo by si amíci měli konečně dát pohov a neinstalovat zařízení použitelná (i) proti Rusku. Ta deklarovaná obrana proti údajným balistickým raketám odněkud ze severní Koreje nebo nějakého Islamistánu je přeci tak průhledný nesmysl, že na ni Rusové neskočí.

zk 1.6.2007 7:29

Re: Re: Re: Levici nebezpečí nehrozí

To klidně zdůrazňujte, hlavně, že máte jasno co se bude a nebude bránit

zk 1.6.2007 7:27

Re: Otázka č. 4

Když odmítneme spolupráci na protiraketovém systému, tak nás ani chránit nemohou.

VLADIMÍR 1.6.2007 7:25

Kam vllastně chceme ?

Máme dvě možností,buď NATO+Amerika,nebo hledat společenství na východě.Snad by bylo dobré,kdyby Putin zvážil spolupráci pod společným deštníkem,což vyžaduje jednání.

třetí 1.6.2007 7:25

Re: Re: Ty otázky jsou irelevantní

Naco povinnou vojnu, když bez radaru bude zničena evropská civilizace ? Ať se ti politici domluví, jak tomu má ubohý vesničan rozumět. Holt v tý Praze jsou ale chytrý hlavy. Nevíte někdo kdo je ten radar ? Ten z Mashe ?

zk 1.6.2007 7:25

Re: blabol

Jak by nás USA mohlo ochránit před první i druhou světovou válkou, když oba konflikty vznikly mezi evropskými státy? Ani Rakousko-Uhersko před 1ww, ani Československo před 2ww nemělo s USA žádnou smlouvu o společné obraně. Tak co tady žvaníte?

zk 1.6.2007 7:22

Re: to se mame obracet na rusko ?

Nakopat do zadku by měli Vás. Autor nemluví jen o historii Československa, ale Čech jako takových. V první světové válce jsme s Ruskem bojovali, ale jako součást Rakouska-Uherska, ne jako Československo. Před druhou světovou válkou jsme sovětskou nabídku na ochranu před Hitlerem odmítli, no a dobře jsme udělali, Sovětský svaz nám nabídl ochranu před Hitlerem, aby se s ním pak spojil a ve spolupráci s ním se podělili soudruzi Hitler a Stalin o Polsko. Bůh ví, jak bychom dopadli my. Možná jako Zakarpatská Rus po válce..., možná bychom se stali další svazovou republikou. Takže běžte se raději vzdělávat historii Vy a nesnažte se tady pořád někoho o historii poučovat.

MOON 1.6.2007 7:16

Čtyři zásadní otázky

Kdo zavinil Třicetiletou válku?Češi                                                                      Kdo zavinil První světovou válku?Češi                                                                Kdo zavinil Druhou světovou válkuČeši                                                             Kdo zaviní Třetí světovou válku? .....Češi                                                          :-DHezký den MOON                                                              

zk 1.6.2007 7:15

Re: a mimochodem lziva otazka

Hitler nám nehrozil jen z důvodu německé menšiny, to byl zástupný problém. Ten chtěl ovládnout celou Evropu, ne jen území obydlené Němci. A české pohraničí není "původní německý vaterland", bylo to vždy české území, na kterém se usadili němečtí osadníci, pozvaní českými krály. Samozřejmě, že mu také vadilo, když se Československo začalo vyzbrojovat a stavět pohraniční pevnosti, však také v pohraničí měli čs. vojáci zákaz reagovat na stále častější provokace ze strany Němců, kteří prováděli bojové výpady na naše území a vraždili české civilisty, vojáky a příslušníky SOS, jen aby Hitlera neprovokovali. Takže teď raději nebudeme provokovat soudruha rozvědčíka Putina, jehož slovník a výhružky začínají přitvrzovat.

zk 1.6.2007 7:07

Re: Re: A ta "akce" co vyprovokovala tu

Americké rakety v Polsku ještě nejsou, takže proč taková reakce Ruska. Rusko už nové rakety testuje.

zk 1.6.2007 7:06

Re: KUBANSKA KRISE 1961 !!

Kubánská krize začala proto, že SSSR vezlo na Kubu rakety, takže počátek byl na sovětské straně. Teď Rusové testují rakety, dávají do provozu nové ponorky a vyhrožují jaderným útokem, zatímco USA jedná o možné výstavbě, která samozřejmě ještě nezačala. Tak kde je akce a kde reakce? A připomínka, kubánskou krizi jsem zažila, i další stěhování raket do ČSSR v osmdesátých letech. V naší rodině jsme ale žádné potraviny nehromadili ani jsme se nepřipravovali na pobyt v krytu. Kdyby Vám spadla megatunovka na hlavu, tak se už divit nebudete.

loula 1.6.2007 6:38

Re: Ty otázky jsou irelevantní

Obávám se, že se mýlíte. 3/4 si sice radar nepřejí, ale premiér řekl, že pokud radar odmítneme, tak zničíme evropskou civilizaci. To je sakra silný argument, stejně jako Vondrův, že odmítnutí radaru můze vyvolat povinnou vojenskou službu. Takže radar bude. Nebyl by pouze v tom případě, kdyby sami amíci řekli, že jej nechtí. Pokud vím, tak zatím zmrazili peníze