29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: Patřím k Západu

Česká reakce na dění na Ukrajině věru není jednotná – stačí přečíst si články na Neviditelném psu nebo porovnávat komentáře v hlavních českých denících. Ostatně, sám jsem rovněž napsal několik článků na toto téma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 15.3.2014 16:57

Re: Chybná logika

Ano, Olympijské hry byly připraveny opravdu perfektně. Jen to chtělo pořádnou dávku politické korektnosti. Když jste přišel do pokoje a spadl na Vás kus stropu, nebo garnyž, když z vodovodu tekla hnojnice, to byly jen maličkosti. Nezapomeňte ale na to, že právě ty maličkosti dělají celek celkem. Také nezapomínejte na ty, kdož to všechno zaplatili. Nebyl to Putin s kamarády. Vzpomeňte i na ty, kteří si z OH udělali zlatý důl. Můžete si také představit, jak by to dopadlo, kdyby náš "Putin" - Bém prosadil OH v Praze.

S tím receptem, jak z Ruska udělat přes noc demokratickou zemi - nic nemožného. Myslíte, že pan Barroso se svými nohsledy není něčeho takového schopen? Na žárovkách jen trénoval. Chtěl pokračovat přes Ukrajinu a přišel o všechny zuby, i když si to nechce přiznat.

Řešení problému je pustá demagogie. Nejdříve je třeba pečlivě prozkoumat, co kdo považuje za ten problém a potom, zda ho opravdu chce řešit a nestavět se zbytečně do role blbce. To už jsem dělali dostatečně dlouho na to, abychom mohli chtít něco jiného. Z Ruska není třeba dělat problém, bylo by to nošením dříví do lesa. Rusko velkým problémem je! Jsem přesvědčen, že ke kotli krve a nenávisti tam tak jako tak směřuje, protože Putin nemůže ani jednotu názorů připustit. Stejně tak nemůže pustit rozhodování na patřičné úrovně. Velice dobře ví, že by se to obrátilo proti němu.To, jak to vidíte Vy, je kryto hustou mlhou. Zatím je to tak, že když přijde protestovat osm, deset, dvacet lidí, Putin si s nimi hravě poradí. Horší to bude, až si Rusové ve větší míře uvědomí svoji hodnotu a přijde jich deset milionů. Není mi jasné, co za problém byste s Putinem chtěl řešit, když on ho určitě není ochoten řešit s Vámi.

J. Kanioková 15.3.2014 16:54

Pro jistotu -

Rusko bych nejraději odtlačila od nás co nejdál, nehájím je. Jen hodnotím situace střízlivě a racionálně. Proto mi bylo od prvního okamžiku jasné, že Ukrajina je příliš strategické území na to, aby tamní situace neeskalovala k šílenostem. Rusko si prostě NATO hned za své hranice nepřeje a bude dělat proti tomu možné i nemožné.

Ti, kdo budili v Ukrajincích přehnaná očekávání, by měli teď bankrotující Ukrajinu sanovat ze svých vlastních peněz ! Ne z peněz daňových poplatníků předlužené Evropy..

A ta neférová neobjektivní mediální masáž - ta je součástí předvolební EU agitace - satan Rus, svatá EU..

M. Mýval 15.3.2014 16:40

Re: ideologie ruského mužika

Jojo je to jako srovnávat Ples v Opeře a Hasičský bál v Kotěhůlkách. Jsem primitiv. Já fandím Kotěhůlkám. Tam je to opravdové. V Opeře jde o to, aby se co nejvíc mafiánů vyfotilo vedle nějaké celebrity, což potom Wolner nebo Kroupa vydávají jako důkaz propojení věrchnušky se zločinem. Prostě kdo na to nemá (několikatisícové vstupné) jako kdyby ani nebyl. Co se týče popcornu, buran si ho vezme i na Labutí jezero.

J. Kanioková 15.3.2014 16:38

 Bicyklem proti Putinovi!

http://www.dfens-cz.com/view.php

Co nás (také) čeká s evropskou Ukrajinou - http://jdem.cz/baefp3

Brněnské podsvětí ovládají nejtvrdší ukrajinské gangy, říká policie - http://brno.idnes.cz/brnenske-podsveti-ovladaji-nejtvrdsi-ukrajinske-gangy-rika-policie-1gd-/brno-zpravy.aspx?c=A081011_1064858_brno_dmk

M. Mýval 15.3.2014 16:31

sorry

Chybička se vloudila. ten Rumpík byl na Chtipu 8.3.

J. Svoboda 15.3.2014 15:50

Ideologie soudruha Šejny

Pane Šejno,velmi krásně jste zmatlal všechno dohromady.Vědět o Vás Putin,určitě by sdělil svým KGBákům,že musíte být jeho.Zdá se,že jste článek pana Drápala četl ve spánku.Proč asi ta dcera ruského mužika žije v Praze a ne v Moskvě?Víte,nebo Vás to programově nezajímá?Píšete,že vstupenka stála v přepočtu několik tisíc.Ví ta vaše chudinka původem z Moskvy,nebo víte Vy,kolik lidí v sále,tam bylo zadarmo,jsouce kamarády dobrých kamarádů?Vypadá to,že jste také záměrně "zapomněl" na to,že Vámi milovaný mužik Putin tancovačku Labutí jezero nenapsal a nenapsal ji ani nikdo z jeho rektálních kamošů,ani Medveděv.Záměrně patláte dohromady kulturní statky starého Ruska,uznávané celým kulturním světem a imperialistické choutky současných komunistických darebáků nejhrubšího zrna.Ruska Vám prý popisovala,jaký to byl zážitek.Co jí ale brání se tam vrátit?Viděl jsem mnoho Rusů v Praze,dohadovavších se,zda to krásné maso ve výloze masny je opravdu maso,nebo věrná atrapa?Viděl jsem i masny v Rusku,s prázdnými výlohami.Kultura východu určitě není pokleslá.Pokleslí jsou ti,kteří ji zneužívají a potom také Vy.Když jde někdo na balet jen proto,že chce dokázat,že přes vyskou cenu na to má,nemusí to být důkaz vzdělání a kulturnosti.

Co takhle dát si Putinův krvák s názvem"Obsazování a anexe Krymu"?Nutí Vás tady někdo usrkávat colu?Klidně si můžete tou povedenou dcerou ruského mužika nechávat dovážet pro svoji potřebu ruský kvas.Až půjdete na Babovřesky,pozorně si všimněte ostatních návštěvníků kina a nezapomeňte se podívat,na jejich počet.Je přece dobře pochopitelné,že lidé se také občas rádi podívají na nenáročný film jen tak pro zasmání.Kdyby na Troškovy filmy nikdo nechodil,asi by je pan Troška neměl za co natáčet.

To svinstvo (konzumace nápojů a kukuřice v kině),které tak neomaleně používáte pro kritiku naší kultury,se tady uhnízdilo částečně i díky mužikům a mužatkám,kteří se nám ubohost,tupost a lhostejnost snažili vštěpovat po celých čtyřicet let okupavce naší země rudým morem.

M. Šejna 15.3.2014 15:41

jistě, pane Václavíku

tak teď nám ještě napište tu pohádku o německém mužikovi.

To mě vždycky dokáže dojmout, jak kdejaká místní česká nula dokáže psát rádoby odborné statě o tom, jak je nějaký jiný národ primitivní a zločinný.

V. Vaclavik 15.3.2014 15:30

Re: ideologie ruského mužika

Diky za zastani. Podle teto logiky by prece ruska spolecnost vypadala uplne jinak, s uplne jinymi vysledky za sebou - ale nevypada, vubec tu kulturu toho baletu neodrazi. Jestli je ekvivalentem toho baletu, tak jsem papez.

Politiku a pomery v zemi totiz neurcuji spicky inteligence, a na druhou stranu, i ony mohou mit a casto maji zlocineckou, nebo minimalne nejakou odpornou politickou ideologii. To se bohuzel s umenim nevylucuje, staci se podivat do historie. Nejsem treba expert na zivoty essesmanu, kteri meli radi takove umeni a taky na nej utratili treba i vice nez ekvivalent tisice korun a navic treba byli doma prikladnymi otci... ale v 'praci' pak posilali jine lidi na smrt do plynu, to byla zase jina kultura. A mnoho Nemeckych tvurcich spicek v oblasti kultury a vedy bylo s takovymi lidmi nazorove sprizneno. Takze ja ty nazory, jak nejakou pani z Ruska rozplakal balet, neberu, to se s pachanim vselijakeho zverstva nijak nevylucuje.

M. Šejna 15.3.2014 15:11

člověče Schlagele

já když čtu Kojzara Václavíka, jak napsal dlouhou kojzaroskou úvahu o ruském primitivismu, tak mi to nedalo, abych si do něho rejpnul. To jsem ale netušil, že se ozve klimaskeptik Schlägel, aby přišel ideologovi Václavíkovi na pomoc a vysvetlil mi, že teorie o ruském primitivovi je správná.

Zůstaňte radši u popírání oteplování.

M. Mýval 15.3.2014 14:54

neodvratný osud?

Jelcin - Putin, Zeman - Babiš. Musí vždy po opilci přijít diktátor?

M. Mýval 15.3.2014 14:49

úplně mimo

Ukrajinci makaj, Rusáci kasírujou. Takže když si na studnu zjednáte vyžraného Rusáka, makat přijde hubenej Ukrajinec. Cikáni na vykopání studny? Nemáte tam měděné potrubí?

J. Svoboda 15.3.2014 14:49

POZOR! POZOR!

Pane Čepku, ale pan Drápal přece píše, že nezahrnuje do úvah různé mafie, jejichž chrakteristiku panb Srba také splňoval.

M. Mýval 15.3.2014 14:42

Re: souhlas

Je pravda, že Babiš vlastní jen několik bioplynek. U těch je v pohodě, tam už z nás poplatky vydře. Pro méně inteligentní, např. JM: je to OZE na faktuře od Čezu. Problém má jeho firma na výstavbu bioplynek, která neměla v loňském roce žádnou zakázku. Pokud chcete vědět jakým stylem Babiš hospodaří, zalistujte v paměti a nalistujte Unipetrol. Dovolte mi jeden dotaz: Váš názor vychází z Vašeho IQ, nebo koho chleba jíte?

I. Schlägel 15.3.2014 14:21

Re: ideologie ruského mužika

Člověče, Vy v tom máte pěknej guláš. Porovnávat kultury prostřednictvím srovnání nadprůměrného klasického ruského baletu a klasického podprůměrného amerického akčního filmu v kombinaci s umělcem Troškou, to je kojzarovština první třídy.

Že jste radši nezůstal u globálního oteplování.

J. Vyhnalík 15.3.2014 13:51

Re: Chybná logika

Jednalo by se o ambiciózní plán pro prosperující zemi. Pro Ukrajinu, která je fakticky v bankrotu je to nemožné bez masivní finanční podpory.

To, že jsou proruská média tendenční a mají sklon překrucovat realitu je fakt. Smutné ovšem je, že to samé v opačném gardu předvádějí média naše. Co mne naprosto šokuje, jsou ovšem vystoupení některých amerických expertů (viz třeba dnešní článek na NP), kteří jakoby žili pořád v době studené války a nejsou schopni si při svých analýzách "otočit šachovnici" a vidět situaci očima druhé strany. Pokud někdo z nich vyčítá Rusku neochotu ke spolupráci a kompromisům, měl by se napřed podívat do zrcadla. Konflikt nelze vyřešit tím, že druhou stranu zatlačíme do kouta.

J. Vyhnalík 15.3.2014 13:44

Re: Chybná logika

Obávám se, že mne nechápete. Do značné míry je to nejspíš kvůli omezené délce příspěvků. Mně jde o vyváženost a pokud je převážná část informací jednostranná, cítím potřebu tuto jednostrannost vyvážit dodáním informací i z druhého pohledu.

Jak jsem tu už dříve citoval Churchilla (a ten Aischyla), první obětí války je pravda, a pletí to nejen pro války, ale pro jakékoliv vyhraněné konflikty, kdy se lidé rozdělí do znepřátelených táborů. Místo toho, aby sami sobě položili otázku, co se dá dělat, abychom se dohodli, hledají si všechny argumenty proti druhé straně a cokoliv jiného odmítají vidět.

I mně běhá mráz po zádech, když vidím, že proruské síly se sdružují kolem soch Lenina. Sice rozumím tomu, že se pro ně jedná o symbol odporu proti změnám z posledních let, které je připravily o jistoty, na které byli zvyklí. Zároveň mne příliš nepobuřuje, že se někteří Ukrajinci hlásí k Banderovi, nakonec to byl jejich velký vlastenec, který napřed bojoval proti Rusům (ale i Polákům, Maďarům a Židům), ale který nebyl nakonec vhod ani Němcům. Je dobré si uvědomit, že mezi válkami jsme s Maďary bojovali i my a i vztahy z Polskem byly dosti napjaté. Přitom přirozené národní hnutí bylo na Ukrajině tvrdě potírané jak Rusy, tak Poláky, nebo Maďary. Jenže pro Rusy, ale i pro naše média je to automaticky "fašismus".

Osobně si nemyslím, že Putin má nějaké expansionistické snahy, jemu jde primárně o stabilitu a upevnění moci na stávajícím území Ruska a v nejbližším okolí. Což je pochopitelný cíl každého státu. Rusko je navíc lokální mocností a tak je jeho role patřičně větší. Navíc je i centrem ekonomické zóny vzájemných výhod a spolupráce. Mimochodem hlavním problémem Ukrajiny je, že nemůže mít současně výhody přidruženého člena EU a přidruženého člena Euroasijské unie. Dnes realizuje velké objemy obchodu se státy bývalého SSSR, příklon k EU je připraví o výhody na východních trzích a zároveň jim to přinese obrovské náklady spojené s přechodem na pravidla evropského společného trhu.

J. Milfait 15.3.2014 13:38

Re: souhlas

jak víte, že bioplynky jsou v majetku pana ministra Babiše? Vás všechny štve, že je nezávislý na české věrchušce, které zatím než dojde k mimořádné události jí pěkně šlape na paty. Kde berete tu jistotu, že právě Babiš dostává dotace na bioplynky a z jakých zdrojů? Snad to bude tím, že tam snad může dovážet hov.. jak z jeho farem a možná i z dovozu. Mývale dejte si štamprdli a snad k tomu ještě i facku. Hlavně zdraví Vám přeje J.M.

M. Šejna 15.3.2014 12:33

ideologie ruského mužika

ano ano, pane Václavíku. není nad to ohrnovat nos nad ruským primitivismem.

Před měsícem jsem hovořil s jednou dcerou ruského mužika. Její rodina žije v Moskvě (to je ta velká ruská vesnice kdesi poblíž Uralu). Ona teď žije v Praze. Při návštěve rodičů v Moskvě se se svým tátou mužikem a mámou mužatkou vydali do divadla na balet Labutí jezero. Pokud nevíte, co to je, tak je to taková ta tancovačka pro ruské mužiky. Vstupenka stála v přepočtu několik tisíc korun a sál divadla byl úplně plný. Ta Ruska mi popisovala, jaký to byl zážitek, až měla slzy v očich. No jo, kdo by se divil této dceři ruského mužika, že je dojatá tak pokleslou kulturou východu, jakou je nějaký zaostalý balet.

A tak jsem jako spravný západák vyrazil do kina na pořádnej zápaďackej krvák. Před začátkem filmu jsem si koupil popkorn a colu a celej natěšenej jsem při promítání chroupal kukuřici usrkával ten americký zápaďacký vrchol civilizačních výdobytků. Zítra půjdu na Babovřesky, abych dokázal, že jsem kulturně vzdělanej narozdíl od ruských mužiku a jejich kuturně omezených dcer, co chodí na něco tak pokleslého, jako je Labutí jezero.

J. Heincl 15.3.2014 12:12

Upřesnění výdajů na zbrojení 2014

Výdaje prvních tří států na zbrojení v mld. USD a procentech HDP: 1. USA - 682, 4,4%, 2. Čína - 166, 2%, 3. Rusko - 91, 4,4%. Dalších 11 zemí v pořadí za USA vydalo celkem na zbrojení 684 mld USD.

O. Uživatel 15.3.2014 12:06

Uživatel požádal o vymazání
V. Vaclavik 15.3.2014 11:59

Re: Zapad oproti ruskemu Vychodu

Ten Rusky postoj k Americkemu radaru mel Zapadu otevrit oci k prave podstate ruske post-Sovetske politice, ideologii, ktera v Zapadu, tedy vcetne nas, Ceske republiky, vidi sveho nepritele, na ktereho musi namirit rakety. A nynejsi zabirani Ukrajiny Ruskem je plne v souladu s tou jejich protizapadni ideologii. 

Je zajimave podivat se ze sirsi perspektivy na usporadani sveta, jak Zapadni a Vychodni ideologie souhlasi s geografickou polohou zemi - Zapad je 'nejvic Zapad' v Americe, tedy na geografickem zapade, podobne jako 'cim vice pruhu, tim vice Adidas'. A cim dale jdeme z te Ameriky na geograficky vychod, tim vice se mentalita obyvatel zemi blizi mentalite ideologickeho Vychodu. Evropa nikdy nebyla jako Amerika, vzdyt prave proto z Evropy velka cast obyvatel utekla za lepsim do Ameriky, nejdriv utikali emigranti do Evropske kolonie, pozdeji do osamostatnelych USA, odtrzenych od kolektivismu Evropy. A vychod Evropy je jako gradient postupneho prechodu od evropskeho Zapadu na ideologicky primitivnejsi vychod, cim vice na vychod, tim primitivnejsi, zaostalejsi - az se dostaneme na uplny vychod, do dnesniho Ruska, kde dodnes vladne ideologie ruskeho muzika.

V. Vaclavik 15.3.2014 11:42

Zapad oproti ruskemu Vychodu

Dnes s panem Drapalem souhlasim, take jsem byl proti vstupu do EU a take nepochybuji o sve jednoznacne prinalezitosti k Zapadni kulture. Dale take vidim velky a zakladni rozdil mezi Zapadem a Vychodem (rec je tu samozrejme jen o Vychodu slovanskem), pricemz Zapad vidim jako vyspelejsi, objektivne nesrovnatelne lepsi.

Nic na tom nemuze zmenit zretelny upadek Zapadu posledniho pulstoleti a kritika a boj proti tomu upadani vubec neznamena nejaky priklon k Vychodu. Neprijimam argument, ze boj proti socialismu Evropske Unie automaticky znamena vystavovani se nebezpeci byti spolknuty, ci prevalcovany Vychodem (Ruskem) - ze jedine alternativy jsou podrobeni se kolektivismu Evropske Unie, nebo kolektivismu Ruska, pricemz Rusko je vyuzivano jako paky pro znasilnovani odpurcu dnesni EU.

K tem diskutujicim, kteri shledali ten primer 'hlasovani nohama' neplatny, nekteri si jej dokonce vykladaji prave opacne. Vsak taky byl tento primer p. Drapalem uvedeny jako "poněkud přízemní argument – budu mluvit o "hlasování nohama"". Osobne to povazuji za jednoduchy, takovy typicky pravicovy nahled na vec, tedy takovy, ktery 'brusli po povrchu' a vyhyba se tak nutnosti porozumet pravym pricinam jevu, pro ktery hleda zduvodneni. 

Rusko sice melo v Carskych dobach svou prozapadni kulturni elitu, ale ta, pokud dodnes jeste nejaka existuje, neutvari politiku Ruska. Dnesni Rusko je Rusko ruskeho muzika, jeho mentality. A jako takove, Rusko vidi v Zapadu nepritele. Bylo primo udesne, jak Zapad presel s bohorovym klidem a tichem to Putinovo prohlaseni, ze kdyz Americani u nas postavi protiraketovy radar, tak ze oni na svoji zapadni hranici umisti rakety namirene na nas. A potom kdyz ten radar nakonec nebyl, ty rakety byly a jsou!! A Zapad s tim, aspon navenek, nema zadny problem. Pritom dle meho nazoru si tento postoj Ruska vubec nijak nezada treba s tim prohlasnim Iranskych predstavitelu o zameru vyhladit Izrael z povrchu zemskeho, nebo jak presne to bylo receno.

M. Šejna 15.3.2014 10:32

Re: stěhování nohama

A proč se pouštíme ty Ukrajince? A to v mnohem vyšším počtu než Rusáky.

L. Šarina 15.3.2014 10:30

Pořád jsme a budeme

žaludkem na západě a srdcem na východě alespoň posledních 20. let. Je na čase to změnit s jít tam kam nás to táhne na východ a bude ráj. No né?

M. Šejna 15.3.2014 10:29

pane Lenci

sdělte mi, ve které obyčejné vesnici bydlíte. Asi je to unikát. Já bydlím kousek od Prahy v novém satelitu. Jezdím nakupovat do hypermarketu v Průhonicích, kde za pokladnami nesedí Rusky, ale Ukrajinky a Slovenky. 

Ale pořád jste mi nevysvětlil tu skutečnost, že v Česku žije jen 33 tisíc Rusů, ale přes 100 tisíc Ukrajinců. Ukrajinců žije v Česku víc, než Slováků. A velice rád bych, kdybyste mi doporučil nějakého Rusa, co by mi vykopal studnu na zahradě. Zatím se mi hlásí jen samí Ukrajinci nebo cikáni. Když v té vaší obyčejné vesnici máte tolik Rusáků s lopatama, tak byste mi určitě alespoň jednoho dohodil, že?

M. Mýval 15.3.2014 10:22

furt zatím

Hitler byl taky furt zatím dobrej, dokud nedostal moc

M. Mýval 15.3.2014 10:20

rusofobie

Ruský mafián? Prostě mafián. Chovají se stejně. Přijdou do cizí země a manýry si přivezou s sebou. Ať už je to Capone v Chicagu, Krejčíř v JAR, nebo Babiš v Česku. Tchoř v kurníku zůstane tchořem v kurníku. Doba kdy jsme od nás posílali lidi jako byl Toník Čermák už skončila. Došli.

J. Schwarz 15.3.2014 10:11

Re: souhlas

Furt dopadnete líp než kritik ruské věrchušky v Rusku.Je to naše zrcadlo, ale smysl má snažit se to změnit a ne si libovat, že Babiš je furt zatím lepší než Putin!

J. Schwarz 15.3.2014 10:10

Tentokrát musím

s Danem Drápalem  stoprocentně souhlasit a zároveň se ptám, jakou asi mají o sobě představu ti, co "váhají" jestli se přiklonit k Rusku nebo k západu. Takový Gepardieu, ať exot nebo ne, je v Rusku skoro v pozici t.zv. "oligarchy", ne-li lepší. Může z Ruska kdykoliv odjet, jenom šetří peníze na daních a ve Francii mu nic za jeho chování nehrozí. To naši "přátelům Ruska" zdaleka nehrozí, zvlášť pokud se počítají mezi t.zv. "obyčejné lidi". S takovýma si totiž v Rusku každý úředník či poskok věrchušky vytře... Navíc Rusové dobře vědí, proč se bojí být občany nezávislých států neovládaných alespoň nepřímo Ruskem - inu protože podle sebe soudí druhé, oni sami jsou nacionalisty, kteří považují "nerusy" v Rusku za obyvatele druhé kategorie a myslí si že bez Putinovy ochrany to tak s nima dopadne taky. Náš "malý člověk" by v ruské sféře vlivu patřil  taky druhé kategorie. Nebyl by na tom sice  až tak blbě jako ve třetí říši, ale i tak by nebylo o co stát. Konečně, v Rusku panuje větší byrokracie než v Bruselu, úřednické nápady bývají blbější a obrana proti nim  obtížnější. A z ne tak dávné doby si pamatuju články o nějakém ruském mafiánovi, co se dokonce tady, v Česku choval jako doma. Koupil si jakýsi zámeček  a zkusil násilím vyštvat souseda, dlouholetého zahradníka, z jeho pozemku prostřednictvím najatých rabiátů a blokování veřejné komunikace k jeho podniku. Naše "orgány veřejné správy" si kvůli jeho prachům a dlouhým prstům netroufly zakročit a hrály vše do autu, i tady!!! V Rusku by byl "obyčejný člověk"  bez šance. Jaké postavení naši "přátelé Ruska" doufají mít v zemi patřící do ruské sféry vlivu? Doufají snad v podíly na ziscích z ruského plynu nebo jsou jenom blbí? Američani jsou jim moc agresivní, ale ruský stát je OK?

P. Boublíková 15.3.2014 10:06

Re: stěhování nohama

Na Ukrajině ve srovnání s Ruskem není "nejspíš", ale skutečně dost velká bída - v Rusku je cca 4 x vyšší životní úroveň. Nakonec tomu odpovídá i ten poměr přistěhovalců do ČR, který uvádíte :-) (ale to je asi jen náhoda)