11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

EVROPA: NATO s Ukrajinou si hrají s ohněm

V lednu 2019 jsem dostal nabídku, zda bych nepřispěl krátkým komentářem do ankety Newsletteru IVK. Otázka zněla: „Je pět let po „Majdanu“ Ukrajina svobodnější a prosperující a je tím svět bezpečnější?“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kolman 22.4.2021 11:59

"Imperiální choutky Ruska."

O imperiálních choutkách Ruska a jeho praktikách napsal už v roce 1856 do New York Daily Tribune pod titulkem "Severka ruské politiky" sám guru komunismu Karel Marx.

Karel Marx už tehdy dospěl k názoru, že Rusko v konečném důsledku touží po světovládě!

D. Zítko 22.4.2021 11:50

Na rozdíl od autora článku jste to přesně vystihl.R^

M. Valenta 22.4.2021 11:42

Lanzi, nechcete se raději místo toho věčnýho kolaborování zúčastnit slavnostního povýšení Koudelky do hodnosti generála? Ovčáček a prý i někteří další budou trpět tou dobou lehkou indispozicí a tak nějaká volná místa ještě zbývají. Jo a prý bude boršč s novičokem. Prej docela síla.

V. Novák 22.4.2021 11:37

Takže nebylo, ne že bych s tím nepočítal...

V. Zurek 22.4.2021 11:26

Ach jo.

V. Novák 22.4.2021 11:25

Už několikrát jsem vás žádal, sprosté hovado pavlopavle, abyste se obracel na svá spoluhovada a ne na mě.

V. Novák 22.4.2021 11:23

Žádná země si nemůže "osobit pozici velmoci". Buď velmocí je, a je jí, protože ostatní země ji tak vnímají - a nebo není a pak jí to ostatní velmi rychle a velmi tvrdě z jejího omylu vyvedou.

Jako vyvedly v 19. století z omylu Čínu nebo Japonsko.

Za obra na hliněných nohou prohlašoval Rusko Napoleon (a pak se musel vymlouvat a zimu) Francie s Anglií, které sice vyhrály Krymskou válku, ale takovou cenou, že to bylo vítězství jistého Pyrrhy i Hitler, který čekal, že v říjnu 1941 bude Wehrmacht na linii A-A (Archangelsk - Astrachaň). Koneckonců, i Churchill si to tenkrát myslel.

A k tomu co Rusko neumí - aby Rosatom nepobil v rovné soutěži Westnghouse i s Arevou, musel vyrukovat Koudelka se svou akcí.

V. Novák 22.4.2021 11:13

Dobře - položím stejnou otázku jako jiným - konkrétního něco máte?

Napište to.

Protože zatím jste napsal jen nějaké své tušení problému. Nic konkrétního, nic s čím by se dalo polemizovat jinak, než "já mám jiné tušení"...

R. Langer 22.4.2021 11:13

Tak se jí držte i vy. :-P

R. Langer 22.4.2021 11:10

Jo jo, ani toho budíka neumí vyrobit! Vybuchl v úplně špatnou dobu! Jenom jaderné elektrárny a raketové nosiče, to by jim šlo, buranům venkovským jedněm! ;-D

V. Povolný 22.4.2021 11:07

Autore, ne že bych nesouhlasil s některými záležitostmi, které uvádíte. Ale váš článek je proruská litanie - za všechno může západ, Rusko je OK. Chování Ruska je v naprostém pořádku a Putin je rozumně uvažující politik. No, z ruského pohledu asi ano. Z ruského pohledu je asi rozumné např. dát českému trpaslíkovi najevo, že nemá okopávat kotníky ruskému medvědovi. Jenže vaše uvažování je natolik jednostranné, že bych v něm tušil problém, i kdybych o těch věcech nic nevěděl. Skutečnost není nikdy tak černobílá, jako u vás, autore.

P. Pavel 22.4.2021 11:05

A co ti zabránilo ten agrument vypotit, nováku Prozatím tady akorát lanz předkládá svoje vlastní z prstu vycucané fantasmagorie o tom, jak si to s "ruskem chceme ručně vyřídit" nebo vlhké dojmy o "slibech Gorbačovovi, které si měl písemně potvrdit". A ty tady blábolíš cosi o tom jak se bílý tesák puťka podělal z Ukrajiny.

P. Pavel 22.4.2021 11:00

Ano, a krom Bílého tesáku se z Ukrajiny podělal puťka, lanz a nakonec ty nováku.

V. Novák 22.4.2021 10:59

Já bych věděl - třeba nějaký argument - ale jak vy myslíte...

J. Jirát 22.4.2021 10:58

Velmi souhlasím. Všimněte si, že p. Lanz bere za samozřejmé, že Rusko si osobuje pozici velmoci. Přitom jde o obra na hliněných nohou, který dokáže produkovat kromě plynu a ropy jen zbraně a nenávistnou propagandu. Rusové by se raději měli věnovat populační politice. Soustavně totiž vymírají.

V. Novák 22.4.2021 10:58

A něco kromě dojmosloví by nebylo. podučedníku pera?

V. Zurek 22.4.2021 10:35

Trump

T. Zlesa 22.4.2021 10:34

Nejdříve jsem tu chtěl něco jedovatého pod článek připsat. Ale váš příspěvek, p. Havle, to udělal výborně, netřeba už nic dodávat. Děkuji. :-)

V. Zurek 22.4.2021 10:32

Zase se tu objevil nejaky 'mistr pera', ktery se nas snazi oblazovat pitomostmi, do nebe volajicimi. Za vsechny ty voloviny jen jedna. Tedy : Jeste jsou tu rozumne uvazujici politici-prezidenti, Donald Ttrump a Vladimir Putin. Pise tento velikan mysleni. Kriste pane!

V. Novák 22.4.2021 10:23

Robertem?

Takovou poctu si nezasloužím - já si neumím vymýšlet jako on, takže mi nezbývá, než psát pravdu...

P. Havel 22.4.2021 10:17

Hašku a Nováku, smrdíte HEINLEINEM. Svůj k svému.

Š. Hašek 22.4.2021 10:09

Jo.

Ten Ungvár bych přiklepl Maďarům, snad by nezbourali Masaryka a nepřejmenovali most vedle. Slováci jsou stále posedlí tím, že se celá Evropa všude řídila nějakým Pribinou ...... ;-)

Š. Hašek 22.4.2021 10:04

Podepisuji, pane Nováku.

Co má společného Maďar z Mukačeva a Rus z Charkova s Kyjevem? Nic.

Zkrátka tady kolem není už co a koho parcelovat, vyhlodat, ...... . Zbývá Ukrajina a Rusko. Když mnohé z nás již naučili děkovat i za "pražskou šunku z nizozemských prasat". A cibuli z Itálie. Ta je docela hnusná, nevyzrálá.

F. Navrátil 22.4.2021 9:57

Haló, vzbuďte se! Píši o tom, že Ukrajina má vlastní oligarchy. Tak, jak je má i Česká republika.

J. Urban 22.4.2021 9:57

Autor ma z Rusu opravdu strach. Mozna i opravnene.

V. Novák 22.4.2021 9:55

Co třeba Halič k Polsku (Polákům bych to i přál, tak jsem škodolibý), Zakarpatsko ke Slovensku nebo Maďarsku a Severní Bukovina k Rumunsku.

Jako země EU by tam jistě nepotlačovaly žádnou národnost ani její jazyk.

V. Novák 22.4.2021 9:53

Nejen východ, celý jih a východ je ruský - je to Novorossija, kterou dobyl a osídlil Potěmkin, kníže Tauridský. Samozřejmě včetně Krymu - staré Tauridy.

Hranice vede severně od Oděsy (kterou vybudovali Rusové z turecké vesničky Hadžibej) na východoseverovýchod, jižně od Kyjeva přetíná Dněpr a vede severně od Charkova k současné hranici RF.

Po celou dobu existence samostatné Ukrajiny byla tato hranice jasně vidět na mapách volebních výsledků, ale i deklarovaého národnostního složení nebo jazyka považovaného za "matěrinskij".

O zbytku leninsko-stalinského slepence jsem se už vyjadřoval nejednou. Nemá společnou historii, jazyk, víru ani kulturu. A ve švech praská.

Š. Hašek 22.4.2021 9:49

Myslel jste vládu ukrajinských oligarchů, kteří tam dovážejí šmejdy z brusele? A krmení propagandou z Kyjeva?

Kdy jste byl naposled na Ukrajině?

Š. Hašek 22.4.2021 9:46

Až Ukrajina bude vyhladověna vlastní neschopností a hrátkami USA a štrasbrusele - kam myslíte, že se přikloní?

Užhorod, který by rád ku Praze, to nevytrhne. Ti další by brali Maďarsko. Podívejte se na mapu. A celý východ potom jezdí pracovat do bohatšího Ruska.

M. Valenta 22.4.2021 9:41

V tom případě není co řešit.