28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

EVROPA: Naše hanba

Často se v souvislosti s nejapnými pokusy přepsat historii druhé světové války setkávám s tvrzením, že popírat roli SSSR na osvobození táborů a na vítězství nad nacismem je v pořádku - konec konců, „Rusáci“ to v reversu dělali a dělají podnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Szewczyk 31.1.2015 16:17

Re: Jádro věci - tedy ty miliony mrtvých.

pane Hašek,dovolím si vám připomenout,že evrope nikdá nebyla velmocí,tou velmocí byli kolonialní imperialistické velkoříše,a to Britská a Francouzská,taky pochopitelně ruská a sovjetská,o  belgičanech a španělích a dalších pomlčíme,německý pokus o kolonizování východní evropy se naplnil a naplnuje až v tomto tisiciletí,o chutný krvavý stejk Ukrajiny není ještě rozhodnuto,Dnešní evropa připomíná spíše lenní systém,než nějakou unii,

Š. Hašek 31.1.2015 16:25

Re: Jádro věci - tedy ty miliony mrtvých.

Ale samozřejmě. Uteklo mi to. Evropa byl vždy slepenec. Najednu stranu dobře - fantastická různorodost, na druhou stranu špatně - soused vraždil souseda jen kvůli "jinakosti". No samozřejmě kvůli penězům.

Slepenec, o to více je trapas budovat dnes "papírovou velmoc",  EU.

"Velmoc" v Evropě budovali vposledku Němci - a jak to dopadlo!!!!!!  A nyní?

R. Szewczyk 31.1.2015 16:48

Re: Jádro věci - tedy ty miliony mrtvých.

Velmoc v evropě,pod vedením Německa,a pro všechny vazalské státy rovné podmínky,,,velký mír ,, s ruským medvědem, by jistě zajistily evropě budoucnost,pro zjednodušení nazvanou křestanskou,proč pod vedením německa?Nějak si nedovedu tu vůdčí sílu představit jako Norskou nebo Slovenskou,a Británie?tuž tam stejně vládnou naši Gothajští,Podobně Španělsko --naši Habsburkové,ale bohužel tak není,máte pravdu,papírový obr evropy,,,,,ten papírový ohledně ojrá jste vystihl bezvadně,

M. Prokop 31.1.2015 16:28

Re: Jádro věci - tedy ty miliony mrtvých.

To nezavinil Putin, protože ještě nežil.

Ovšem, ti fotříci od Kolína jsou zase mrtvi teď.

S Putinem se nechtějí setkat někteří současníci a já se jim vůbec nedivím. Protože Putin škodí teď.

Š. Hašek 31.1.2015 16:46

Re: Jádro věci - tedy ty miliony mrtvých.

Pane Prokope,

mám velice silný dojem, že o setkání se melduje v TV zas tak nějak "divně". Mírně řečeno.

Naprosto stejně jako Vy to vidím stran těch fotříků.

Abych to zkrátil, nepozvat současného politika země (správně jste dodal, že tehdy nežil), která byla tehdy napadena, krvácela (sluší se dodat, že si ovšem Stalin, nikoliv Putin, na pozvání potom vzal, co mohl), je neslušné, napíšu rovnou hnusné. Nakonec současný německý politik je také pokračovatel té slavné Říše vrahů, když tady pořád něco meleme o Stalinovi. I Vy sám, jste jasně řekl, že Putin nežil, tak proč na hrobech Němci zavražděných jest nežádoucí???????? Pořád Stalin/Putin, už mě to síří.

Zvláště, když se na pozvání stejných politiků producírují po Paříži na jiných špektáklech političtí velitelé a podporovatelé současných vrahů Židů/křesťanů. Zjednodušeno/zkráceno.

M. Prokop 31.1.2015 18:28

Re: Jádro věci - tedy ty miliony mrtvých.

S tím nepozváním je to nejisté. Slyšel jsem i verzi, že pozvali, ale dotyčný nechtěl.

A rozíl mezi současným Němcem a současným Putinem je ten, že Putin škodí, současný Němec ne.

Š. Hašek 31.1.2015 19:31

Re: Jádro věci - tedy ty miliony mrtvých.

Rozlišuji Putin/Ukrajina. EUNěmecko/Česká republika.

Ale uznávám, že když se věci správně podají ........... Něco zmizí, něco se nafoukne, něco se překroutí. Když něco bruselák (s ujištěním Merkelové) breptá k penězům, většina myslících nevěří ani slovo. Když se zachmuřeně vyjadřuje k Ukrajině - svatá pravda. To jen tak. Samozřejmě mně je jisté, že tento příklad nemá až tak korektní logiku. Aby řeč nestála.

Š. Hašek 31.1.2015 15:44

Souhlas panem Haasem.

Rusko bylo staletí, potom tam vletěl nějaký Uljanov za německé peníze, byl CCCP.

Potom si Německo usmyslelo, že tedy tomu CCCP ukáže. Ukázalo se, že CCCP najednou byl na Sprévě v Berlíně a v Schönbrunu ve Vídni. No vida, někomu by to docvaklo, někomu dodnes ne.

CCCP není, začíná Rusko - na Evropu kašle a hlídá si svoje záhumenky, jako vždycky.

Politika není na dvacet let a neřídí se jen minulými dvacetilety. To ovšem pětiletkáři z EU nechápou, případně balamutí svoje ovečky - to již je jisté, jsou v presu z karambolů vlastní dementní politiky.

Vrcholem jest, že jsou tak maličcí, že pozvou kdekoho na vzpomínku masakrů, které způsobyli "němečtí goethovští občané" (dnes ovšem ideální, nekritizovatelní budovatelé) někde v daleké cizině a ruský car se jim ekluje. No nic. Psáno zkratkovitě. Nejsem rusofil, jsem spíše "starorakušan" - tím pádem stále počítám historii na dlouhá desetiletí, nikoliv na měsíce majdanu a plány bruseláků.

P. Vurcfeld 31.1.2015 14:40

Hanba pana Haase

a dalších jeho souhlasníků pánů Podrackého,Hlosty atd.je v tom,že přestože dobře vědí proč Poláci k připomenutí 70-tého výročí osvobození Osvětimi Putina nepozvali(bylo zde již přede mnou mnohokrát zmíněno) snaží se všechny tzv.rusofoby obvinit a to dosti pokleslým slovníkem z přepisování II.sv.války.

Já bych se chtěl vrátit k osvobozování koncentračních táborů ve II.sv.válce obecně a to jak na východní ,tak i západní frontě.Bude to možná znít cynicky,ale já v tom příliš hrdinství nevidím.Ty tábory byly osvobozeny proto,že ležely ve směru postupující fronty.Žádné velké boje o jejich osvobození se pokud vím nevedly,naopak ve velké většině SS ostrahy KT před postupujícimi vojsky bez boje prchaly.O to větší šok pak přišedší vojáci zažili na místě.

Pro mne je nepochopitelné, proč v průběhu války východ ani západ na záchranu sta tisíců nešťastných vězňů vůbec nic nepodnikl ačkoli o tom co se tam děje dobře věděli!Vysvětlení,že v té době byly k řešení důležitější věci a nebyly k dispozici bombardéry k likvidaci železničního spojení k táborům mi připadá obludné.Současně jsem nikdy neslyšel omluvu především Židům za toto selhání.

Š. Hašek 31.1.2015 17:09

Re: Hanba pana Haase

Snad Vám to uteklo.

Něco bylo osvobozeno, protože to leželo "prostě v postupu fronty a bojů". Tak jo, teď ještě napsat, že žádné osvobozování nebylo a všechny osvobozující armády byly zločinecké sebranky. V očích části Němců dodnes bombardování jest stejný zločin jako znásilňování ve Východním Prusku, mišmaš, my nic. My jsme jen pili kávu na Unter den Linden. My to nechtěli!

Jen ty plynové komory a vraždění na Ukrajině tam holt nějak nepasují. Smiřte se s tím, že Auschwitz osvobodila Rudá armáda, a Buchenwald spojenci.

Pamatuji, jak se sundávala v Klatovech deska o Američanech pod Černou věží v roce 1945 "na protest proti Vietnamu". A je to tady!

B. Holubec 31.1.2015 22:50

Re: Hanba pana Haase

Větší vůl tady v diskusi neí.

V. Vaclavik 31.1.2015 14:30

Aby to nezapadlo

mezi nesouhlasne odpovedi panu Kosejkovi - souhlasim s jeho nazorem na vztah Zapadu k Rusku.

"M. Kosejk:  Od zacátku devadesátých let 20. století se Západ snažil o civilizované vztahy s Ruskem. Západ vycházel Rusku vstríc ekonomicky i politicky - ale bylo to k nicemu - Rusko nás stejne porád považovalo za svého neprítele. Je vrcholne pitomé dnes tvrdit, že se Západ k Rusku choval nejak zle."

Z podobneho soudku - Evropa svymi tanecky kolem prijeti Turecka do EU nijak nezpusobila odklon teto zeme od zapadnich hodnot a priklon k islamu. Presne naopak, Turecko tim jen ukazalo sve prave barvy, v teto zemi drimajici. Omyl byl na nasi strane, ze jsme (naivne) brali Turecko jako moderni zemi sdilejici nase hodnoty.  S Ruskem je to obdobne, kdyby USA byly jako (jak se ukazalo) dnesni Rusko, napadly by Rusko vojensky v devadesatych letech, kdy bylo oslabene a fakticky na kolenech. Jenze USA nikoho nenapadnou, kdyz se nechova nejak vylozene zlocinne.

Az nekam do doby toho americkeho radaru jsem videl Putina jako nutnost, nutne zlo - Rusove proste jsou primitivnejsi lid nez lid zapadni a potrebuji nad sebou vladu pevne ruky. Zapadni model demokracie pro Rusko nebyl a neni. Jenze s tim 'namirenim raket' na nas se ukazalo, ze Putinovo Rusko je nepritel Zapadu a ten z neho nepritele nevyrobil, jen zpusobil jeho odkopani se, ukazani sve prave barvy.

Zapad po padu komunismu s Ruskem sdilel technologie, kupoval od neho suroviny - a je pusta demagogie, ze ho tim drzel v nejake zavislosti, na ekonomicky primitivni urovni. Rusko melo obrovskou sanci stat se soucasti Zapadniho sveta a zahodilo ji kvuli svym mocenskym ambicim. Ty jsou podobne jako ve smecce zvirat, nebo tlupe zlocincu - navrch muze mit jen jeden a ten se pak stane vudcem. Jenze Zapad uz davno pochopil, ze to neni 'kdo s koho', ze je mozna existence rovny s rovnymi, ze neni nutne zemi porobit, ucinit ji 'svou' jejim vojenskym zabranim, ale ze se stejneho vysledku dosahne volnym otevrenim obchodu s ni.

J. Štrobl 31.1.2015 14:13

Pěkně manipulativní článek.

Jak už to bývá u našich rusofilů zvykem, jdou ve své lásce ke svému idolu až tak daleko, že se mu snaží podobat i lhaním. Pro méně důvtipné začněme popořádku. Nejprve si však zalistujme v Ottově encyklopedii obecných vědomostí: „Svoboda jest v základě svém pojem éthický, při všech rozličných smyslech, kterými slovo to bráno bývá, poněvadž se týká rozhodování a jednání. Moci náležeti jen sobě ve svých rozhodnutích, určovati jednání své jen z vlastních zásad, tedy bez nátlaku zevního, jest nejširší jaksi význam slova toho.“ Z toho jasně vyplývá, že se Rusové, na rozdíl od všech ostatních darebáctví, osvobození střední a jihovýchodní Evropy nedopustili, protože žádnou svobodu jimi obsazeným národům nepřinesli. Snad bychom mohli říci pouze tolik, že si tato území na Němcích vybojovali. Nicméně téměř okamžitě jimi obsazené státy za pomoci domácích zrádců a kolaborantů obehnali ostnatým drátem a udělali z nich obrovský koncentrák. Ani to osvobození koncentračních táborů není tak zcela pravdivé, protože je Němci před příchodem ruské armády evakuovali (nic na tom nemění fakt, že evakuované vězně Němci nahnali do pochodů smrti). Například v Osvětimi Němci před příchodem Rusů evakuovali a nahnali do pochodů smrti 58 tisíc vězňů. V táboře po odchodu Němců zůstalo sice 7650 polomrtvých, nicméně svobodných vězňů, takže opravdu nebylo koho osvobozovat.

J. Štrobl 31.1.2015 14:13

Re: Pěkně manipulativní článek.

Naši hrdinové protinacistického odboje byli nejen perzekuováni a vězněni, ale i vražděni. Nicméně pan Haas jaksi stydlivě zapomíná dodat, že domácími proruskými kolaboranty, zhusta příslušníky NKVD, pod taktovkou Rusů. Museli být totiž likvidováni, protože to byli svobodní lidé a svoboda druhých, to je to co Rusové nikdy a nikomu neodpouštějí. Pravda a svoboda mysli i slova jsou pro Rusy nepřítelem číslo jedna a tím se oni také oddělují od ostatní Evropy a přibližují se spíš k islámským fanatikům. Takže se s trochou nadsázky dá říci, že Evropa končí tam, kde začínají hranice Ruska.

Pan Haas evidentně lituje, že se nemohl zúčastnit banketu v Kremlu. Proti gustu žádný dišputát, ale když si představím, co tam předchůdci dnešních ruských vládců stejného ražení upekli s Joachimem von Ribbentropem, tak by mi tam bylo na zvracení.

A konečně, rád budu, pane Hassi, ve vašich očích prasetem a je mi to konec konců jedno, ale lhářem jako vy se nestanu nikdy.

K. Němec 31.1.2015 14:19

Re: Pěkně manipulativní článek.

Manipulativní mi přijde spíš Váš komentář pane Štroble. Zkuste si ten článek přečíst ještě jednou, bez ideologických brýlí  a možná ho pochopíte i jinak.

J. Štrobl 31.1.2015 14:29

Re: Pěkně manipulativní článek.

A v čempak je manipulativní, smím-li se zeptat?

K. Němec 31.1.2015 14:58

Re: Pěkně manipulativní článek.

Pokud si ten článek přečtete, tak pan Haas v něm píše, že Rusko se ve velké míře přiznává ke svým chybám z minulosti a nesnaží se už svou historii upravovat jak bylo zvyklé za dob sovětského svazu. Zároveň pan Haas poukazuje na to, že se mu za to dostává manipulace obrácené a teď zase je běžná manipulace obráceným směrem, proti Rusku. Já chápu, že ten kdo žil za minulého režimu a přemýšlel, nemá snadnou situaci, protože zvyk hledat u Rusa jen to špatné je prostě železná košile. To ovšem neznamená, že Haas nemá svůj díl pravdy. Historie je jen jedna a neměla by se ohýbat jakýmkoliv směrem. Prostě je a je třeba jí brát realisticky.

J. Štrobl 31.1.2015 15:08

Re: Pěkně manipulativní článek.

Rusko se může přiznávat k čemu chce. Napadením Gruzie počínaje a Ukrajiny prozatím konče jenom ukazuje, že proklamace jeho představitelů jsou jen plivnutím do větru. Ale Vy jste mi neodpověděl na moji otázku v čem konkrétně je můj názor manipulativní?

K. Němec 31.1.2015 15:28

Re: Pěkně manipulativní článek.

Projektujete si do toho článku své vlastní představy a vyčítáte Haasovi že je popírá a přitom to není pravda. V tom je ta manipulace. Stačí si to po sobě přečíst.

J. Štrobl 31.1.2015 16:00

Re: Pěkně manipulativní článek.

A které jsou ty vlastní představy jež jsem do článku vyprojektoval? Odpovídám přece přesně na páně Haasovy argumenty.

J. Brunner 31.1.2015 16:06

Re: Pěkně manipulativní článek.

Bohužel jste "trochu" fanatický.

J. Štrobl 31.1.2015 16:14

Re: Pěkně manipulativní článek.

Tomu, že hájím pravdu říkáte fanatismus? Uveďte mi jediný nepravdivý argument, který jsem uvedl.

K. Němec 31.1.2015 17:43

Re: Pěkně manipulativní článek.

Neodpovídáte pane Štroble. Fakt stačí si po sobě přečíst ty první dva komentáře. Motáte vše dohromady.

J. Štrobl 31.1.2015 18:43

Re: Pěkně manipulativní článek.

Poslouchejte, Vy jste zvláštní případ. Dokážete vůbec formulovat nějaký svůj názor? Tak proč ho tady nenapíšete?

K. Němec 31.1.2015 19:36

Re: Pěkně manipulativní článek.

Můj názor je, že tady píšete o manipulaci a sám manipulujete s fakty. Chcete to nějak rozepsat více nebo to k pochopení stačí?

J. Štrobl 31.1.2015 20:57

Re: Pěkně manipulativní článek.

A kterými fakty? Nevíte? S Vámi je to těžké. Sám žádný názor nemáte. Co se Vám nelíbí nevíte. Argumenty žádné nemáte. Jenom se Vám zalíbilo slovo manipulace a tak ho neustále opakujete. Má takový exotický nádech, že? Ale musím Vás zklamat, je to latinsky. No, co s Vámi. Snad abyste si otevřel pivo z ledničky a zapomněl, že chcete diskutovat. Ono se bez alespoň základních znalostí diskutovat nedá. A zítra v hospodě si mezi kamarády můžete ulevit a říci, že ten Štrobl je pěkný...povoluje se Vám doplnit dle své nátury.

K. Němec 31.1.2015 22:16

Re: Pěkně manipulativní článek.

Víte co, až dolouskáte Ottův slovník naučný, tak si dejte něco z historie. Třeba Vám to otevře nové obzory.

Do hospody moc nechodím, tak jednou za půl roku zajdu. Jestli si tam ale budu povídat o Vás nedokážu slíbit. Myslím že spíš ne.

S. Prosek 31.1.2015 18:45

Re: Pěkně manipulativní článek.

http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/vecernihost/_zprava/ruskych-agentu-u-nas-pribyva-jsou-mezi-politiky-i-novinari-zaznelo-v-rozhovoru-s-martinem-c-putnou--1447310

F. Navrátil 31.1.2015 18:49

Re: Pěkně manipulativní článek.

Pane Štrobl bez výhrad s vámi souhlasím a dovolím si připomenout ještě další skutečnost na kterou se zapomíná. Ruku v ruce s osvobozující Rudou armádou šli i pracovníci NKVD, kteří desetitisíce lidí odvlekli do Gulagu. Zde bylo povražděno minimálně stejně lidí jako v nacistických koncetrácích a do dnešní doby je ticho po pěšině. U Norimberského soudu, který po právu soudil nacistické zločince soudili i Sovětští žalobci a vraždy v Katynu bez jakýchkoliv skrupulí připsali na účet nacistům. Při Varšavském povstání se Rudá armáda s naprostým klidem dívala na to jak Němci vymazali Varšavu z mapy a povraždili Poláky, kteří čekali na pomoc Rudé armády. To byl totiž geniální plán multizločince Stalina, aby mohl Polsko okupovat s pomocí Polských komunistů z Moskvy. Když čtu některé diskusní příspěvky tak mám pocit, že druhou světovou válku vyhrál pouze SSSR. Bez pomoci ostatních spojenců by byl výsledek opačný.

J. Štrobl 31.1.2015 19:19

Re: Pěkně manipulativní článek.

Ano, máte pravdu. Když někteří lidé obhajují ruskou vládnoucí garnituru ať tu minulou nebo současnou, které se obě staly napadením sousedních států z hlediska mezinárodního práva zločinnými, tak existují pouze dvě možnosti: Buď to nemají v hlavě v pořádku nebo to dělají za peníze.