Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EVROPA: Morální povinnost?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
29.12.2014 10:13Re: Souhlasím s nepřijímáním muslimských uprchlíků: :o) Máte dobrý postřeh. |
J. Schwarz 19.12.2014 16:10Re: Není uprchlík jako uprchlík Já právě rozdíl vídím - narozdíl od vás. Protože se nedomnívám, žeby prchající před komunismem byli dál komunisty a chtěli šířit komunismus na západě! Což se nedá říct o muslimech, kteří prchají před muslimskými poměry a přitom táhnou problém za sebou! |
J. Schwarz 19.12.2014 16:04Re: putinův poskok se ozval. Novák, vyzvedněte si ve skladu samopal vz. 57, feldflašku a mazejte do Luhansku bránit pravoslaví a Slovantvo" |
S. Landa 19.12.2014 11:37Re: Nelze souhlasit Celé to začalo tak, že jakéhosi Mohammadova vzdáleného příbuzného, myslím, že se jmenoval Jásír, zbili (možná zabili, už si nejsem jistý)pro jeho víru nějací uctívači Taghůta. Jako blesk z nebe pak náhle přihopkal Gabriel a nadiktoval Prorokovi ony verše. Zkrátka, nic o lhaní v zájmu Islámu tam není, byť si to nějaký polovzdělaný jouda z pouště třebas myslí. Vám vyčítám toliko to, že ony nesmysly šíříte dál a přitom se je snažíte ještě "podpořit" odkazy na Korán. Většina lidí (tady i v muslimských zemích) ten Korán neotevře a slepě těmto nesmyslům věří. A zase je šíří dál.... No nic, mějte se, musím na plantáž. :-) |
J. Dobrý 19.12.2014 11:25Re: Nelze souhlasit Neni tam nic o ohrozeni zivota, i kdyz se to na tento pripad zjevne vztahuje. Ja ten vyklad nevymyslel. Neni postatne co si o to myslim ja. Podstatne je, ze specielne Arabsti muslimove zjevne podle pozorovani (ano, byl jsem tam) nemaji problem lhat. Prestoze Koran lhat zakazuje. A neni moje zduvodneni rozsirovat povoleni lhat pomoci berlicky, ktera rozlisuje pritele/nepritele a odvozuje moznost lhat jinoverci = nepriteli. Stejne tak neni muj vymysl z povinosti nesvadet vytvorit pravidlo noseni hadru pres hlavu, kdy se ani neshodnou, jak moc ten kus latky ma zahalovat. Stejny pripad, v Koranu to naprimo neni, jen se to odvozuje a neni to v rozporu. Mejte se hezky, jdu delat neco uzitecnejsiho. |
J. Babička 18.12.2014 23:46Re: Souhlasím s nepřijímáním muslimských uprchlíků: No to že do exilu odchází jen odpad národa a ti nejlepší zůstanou doma, to ještě panu Matějkovi utkvělo v hlavě z dob komunismu. |
B. Rybák 18.12.2014 23:20Re: Matějka považuje humanitu za slabost. Tušil jsem, že jiný projev státem realizované západní humanity neznáte! |
J. Jurax 18.12.2014 23:03Re: Různá hlediska Jenže v v severní Africe a blízkovýchodním regionu je víceméně sekulární diktátor z našeho pohledu - a i s pohledu značné části místních obyvatel - menší zlo než vláda muslimských fanatiků. Ono totiž tou opozicí jsou nezřídka muslimští fanatici nejrůznějšího stylu. Ono opozice proti diktátorovi nejsou vždy jenom hodní chlapci. V Alžíru pošetile povolili demokracii a muslimští fanatici demokraticky vyhráli volby, armáda je anulovala a země to naštěstí ustála - ovšem potíže s teroristy tam mají dosud. V Lybii svrhli diktátora a země je v chaosu. V Iráku byl diktátor svržen, země je v chaosu a nebýt tamní vláda štědře podporována zvenčí, ISIL by slupl Irák jak malinu. V Íránu svrhli šáha a mají tam fanatické ajatoláhy s mozky vymytými koránem. V Egyptě svrhli diktátora, nastoupili muslimští radikálové a brzy tam budou mít demokraticky zvoleného diktátora nového, neboť nejmocnější a vlastně jediná organizovaná síla ve státě - armáda - si muslimské fanatiky vlekoucí zemi do středověku nepřeje. A Turecku se na nátlak všelikých "demokratů" i z EU a USA omezil vliv armády, jež jediná měla sílu udržet zemi sekulární, a výsledkem je vzestup muslimských fanatiků, ovšem demokratický - naštěstí tam armáda přesto zůstala mocná, takže fanatici se k moci sice derou, ale neuchvátili ji. |
S. Landa 18.12.2014 22:37Re: Nelze souhlasit Vaříte z vody, pane Dobrý. Muslimovi je povoleno zapřít svou víru v případě ohrožení života. Co je na tom špatného? Rozhodně tedy není řeč o žádných "zájmech Islámu", jak jste psal (ve spojení s naprosto nesouvisejícím veršem ze súry Al Imrán), jde jen o prosté zachování lidského života... |
J. Jurax 18.12.2014 22:33Re: Matějka považuje humanitu za slabost. Jsou to muslimové. Pokud se tu nedokážou integrovat - a zkušenosti z jiných zemí nejsou povzbudivé - pak z některých z nich i ti teroristi a džihádisti budou. A hlavně - existuje dostatek bohatých, ba přebohatých muslimských zemí, jež by své prchající souvěrce měly přijímat s otevřenou náručí, osvědčujíce tak milosrdnost učení Alláhova. Myslím, že se to přikazuje i v koránu. Proč tak nečiní? A proč my tak činit máme, když právě muslimská víra je důvodem - ač ne jediným - hrůz, před nimiž oni prchají? A proč muslimové vůbec prchají do zemí, v nichž žijí nevěřící psi, které jejich svatá kniha vybízí pobít či zotročit? |
M. Prokop 18.12.2014 22:23Re: Pokud bych mohl, ... Já povětšině také. Ale, dokud mne někdo nejmenuje mluvčím nějaké skupiny či organizace, tak výhradně sám za sebe. Jedině proto s panem Davidem polemizuji. |
M. Prokop 18.12.2014 22:21Re: Souhlasím s nepřijímáním muslimských uprchlíků: Ano. |
J. Jurax 18.12.2014 22:20Re: Matějka považuje humanitu za slabost. Ale kuš - jednak si někde zjistěte, co znamená výraz fašismus, ať tu nejste za císaře pána a jednak neargumentujte tak pošetile. Jak jste z příspěvku, na který reagujete, dokázal vyčíst, že jeho autor vyznává teorii, podle níž naši uprchlíci byli pro euroatlantickou společnost komunisti z východu, je mi ovšem trošku záhadné. Naši uprchlíci před komunismem komunisté nebyli, spíš naopak, kdežto uprchlíci ze Sýrie a čertviodkud ještě muslimy i u nás zůstanou. Neboť svoboda vyznání, že. A obecně vzato - moudrý rozlišuje mimo jiného i původ a vyznání, neboť i to jsou důležité atributy jedince. Podstatné je, jak na základě toho rozlišení koná. |
J. Dobrý 18.12.2014 22:09Re: Nelze souhlasit Koran 16:106 umoznuje navenek zaprit boha, pokud je verici "donucen", pokud zaroven zustane verici uvnitr. K tomu netreba vyklad. Na zbytek zadejte do google heslo "takija". Neni to muj vyklad, ja to nevymyslel. |
J. Jurax 18.12.2014 22:04Re: Matějka považuje humanitu za slabost. Pletete si slabost s pošetilostí - činy ač humánní mohou být svrchovaně pošetilé, neřkuli pitomé. |
J. Jurax 18.12.2014 22:01Re: Souhlasím s Matějkou, Těmito argumenty se dá hájit i připojení Sudet k Říši v roce 1938, ovšem blbě. Zatímco Sudety byly součástí zemí koruny české od nepaměti, Krym byl připojen k Rusku až roku 1783 (formálně, dobyt byl cca deset let předtím). Krym byl "darován" Ukrajině - tehdy Ukrajinské SSR - za Chruščova v roce 1954 - předtím patřil Rusku, tehdy RSFSR. Důvody, proč se tak stalo, nelze zde stručně popsat; převod byl ovšem v souladu s ústavou SSSR i RSFSR. |
J. Šimek 18.12.2014 22:00Re: Pokud bych mohl, ... Argumentačně brilantní, takové echt fašounské. |
S. Landa 18.12.2014 21:59Re: Nelze souhlasit Korán 106.Na toho, kdo zapře Boha poté, co již uvěřil - kromě toho, kdo byl donucen, zatímco srdce jeho klidné bylo ve víře - a zejména na toho, kdo hruď svou nevíře otevřel, dopadne hněv Boží a pro něj je připraven trest nesmírný, 107.a to proto, že milovali život pozemský více než budoucí, a také proto, že Bůh nevede lid, jenž nevěří. 108.A to jsou ti, jimž Bůh zapečetil srdce, sluch i zrak, a to jsou ti lhostejní, Zase nic. Tak buď máte podivné zdroje, nebo nás tak trochu lakujete, pane Dobrý... |
J. Dobrý 18.12.2014 21:48Re: Nelze souhlasit Na tomto versi spolu s Koran 16:106 a hadidech je zalozena doktrina "takija". Umoznuje lhat, pokud je to ku prospechu islamu. Neni to muj vymysl, je to islamsky vyklad. |
Z. Lapil 18.12.2014 21:46Re: Morálka nejsou počty Tak úplně vám nerozumím. Proč jiná otázka? Tvrdím, že morální povinnost pomáhat cítím vůči lidem, kteří cítí (já si myslím, že cítí, samozřejmě), morální povinnost pomoci v nouzi mě. To s demokracií ani diktaturou nemá nic společného. Aneb dovedu si představit, že přijmu do rodiny nějakého toho donbasana, a to proto, že si dovedu představit, že v podobné nouzi bude mé volání o pomoc vyslyšeno v Donbasu. O většině muslimských zemí si to představit nedovedu; přesněji - očekávám, že cena (přestup na islám) bude příliš vysoká. |
J. Jurax 18.12.2014 21:39Souhlasím s nepřijímáním muslimských uprchlíků: Nesouhlasím ovšem s argumentací páně Matějkovou. Jeho konstrukce o slabých je diplomaticky řečeno úsměvná. Jsou silní ti, kdož se navzájem vybíjejí v nesmyslných konfliktech, v nichž nelze z našeho pohledu určit ty dobré a ty špatné? Jsou slabí ti, kdož to odmítají a za cenu mnohých protivenství prchají do emigrace? Vždyť z naší země odešlo do emigrace mnoho lidí - že by to byli ti slabí, co přestali "mít potřebu bojovat za svoji oprávněnou existenci, svobodu a právo na život" a časem tuto přirozenou schopnost ztratili úplně? To je strašlivá hovadina ... |
J. Jurax 18.12.2014 21:37Souhlas s nepřijímáním muslimských uprchlíků Pravím ale, že z toho dobrého důvodu, že jsou to muslimové. Protože přijmeme-li jich větší množství, neintegrují se; opatříme si tak stejné problémy, jaké mají v Německu, Francii, Velké Británii nebo Švédsku. Zatím tu máme muslimů málo, nemají existenční problémy a tudíž se - patrně - nejsou ochotni muslimsky radikalizovat. Když už někoho přijímat, tak ateisty nebo křesťany - u těch nehrozí, že budou oblbeni koránem - resp. nějakým jeho výkladem - páchat alotria. Jenže to by byla diskriminace moslemínů a multikulti cvoci by unisono nesouhlasně pištěli - a EU taky. A dál - co s uprchlíky tady? Budou-li dočasní, uprchlické tábory? Zkušenost nás nicméně učí, že jednotkou dočasnosti je jeden furt a je otázkou, kdy by se uprchlíci mohli vrátit a zda by se chtěli vrátit. Bylo by lze je k návratu nutit? Budou-li natrvalo, je otázka, jaká bude jejich kvalifikace. Byli by ochotni vykonávat nekvalifikované, tudíž špatně honorované práce? Byl by tuzemský trh práce je schopen absorbovat a byli by oni schopni a ochotni se nechat absorbovat? Ono je přece jen v tomto punktu rozdíl mezi obchodníkem, lékařem, inženýrem, rolníkem, chovatelem velbloudů a nekvalifikovaným nádeníkem. A hlavně - uprchlíci z odlišného kulturního okruhu by to tu neměli lehké. Jedna muslimská rodina v malém městě je exot, jenž nikomu nevadí - zejména, je-li hlava rodiny vzdělanec západního střihu a uživí sebe i rodinu sám. I kdyby nechtěl, z nezbytí se přizpůsobí. Dvě stovky muslimských rodin v témže malém městě ovšem vytvoří gheto, které se uzavře do sebe a bude bránit své zvyky a islám proti nevěřícím psům, protože stěží budou všichni vzdělanci západního střihu a úspěšní. |
S. Donát 18.12.2014 21:21Re: Nelze souhlasit Riziko infiltrace je příliš velké, takže já bych nebral žádné. |
T. Czernin 18.12.2014 21:16Pokud bych mohl, ... postavil bych se do onoho předlouhého zástupu těch, kteří mají nazuty nabroušené kopačky na halíkovský jezovitský zadek... |
M. Prokop 18.12.2014 21:12Re: Souhlasím s Matějkou, O Mrazíkovi si najděte jak umíte, já jen dodám, že (ne)způsob provedení holt byl ruský (podobně jako kdysi ty Sudety německý). Němci se, zdá se, poněkud umravnili, v současnosti. U Rusů bude nutno počkat pár století nebo dvě tvrdé porážky (ty u Němců stačily). |
M. Prokop 18.12.2014 21:09Re: Naší morální povinností je především nakopat jezuitu Halíka Vaší. Nebo jste něčí mluvčí? Ne, že bych občas (často) nekopl rád Halíka na místo příslušné. Ale výhradně sám za sebe. |
L. David 18.12.2014 20:51Naší morální povinností je především nakopat jezuitu Halíka do zadku. Aby ten pokrytec přestal škodit České republice. |
T. Czernin 18.12.2014 20:36Zmatečné nejsou... ti lidé jsou z jiné kultury, téměř ze středověku, kde si lidského života nepovažují. Asi se shodneme na tom, že tohle tady rozhodně nechceme... |
J. Šimek 18.12.2014 20:25Re: Nelze souhlasit To by tenhle fašoun jistě poznal... |
J. Šimek 18.12.2014 20:24Re: Matějka považuje humanitu za slabost. Tak to jste hodně jednoduchej ve hlavě. |