2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

EVROPA: Macron, nepřítel islámu

Představte si někoho, kdo je takový ten klasický proevropský středolevý, nebo velmi-opatrně-středopravý liberál. Integrace, hurá, placení eurem, hurá, co to ta hloupá Británie provedla, fuj, atd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Milan 2.11.2020 17:03

Vysvětlení je jednoduché: I bůh je součástí toho COKOLI.

J. Zaorálek 2.11.2020 19:55

Nikoliv. Tím COKOLIV je pochopitelně myšleno všechno, co je iracionální, co bývá v rozporu s realitou, často je dokonce samo vnitřně nekonzistentní nebo v přímém rozporu s jiným postojem svého nositele. To samozřejmě víra v křesťanského Boha není, i když si asi myslíte něco jiného. Důležité je, že takováto víra je pro okolí poměrně dobře čitelná, nastavuje jasný žebříček hodnot, tzn. z chaosu dělá pořádek. Ostatně toto pojetí muslimové dobře chápou a jsou schopni se v něm orientovat. My bychom jim měli ukázat, že křesťanství je lepší než islám a to z toho důvodu, že je pravdivé.

V. Církva 2.11.2020 21:13

Tak v každém případě jsou i muslimové pro které je víra důležitá. Není pro ně podstatné bohatství tady na zemi. Ty drahým mobilem či auťákem nikdo nepřesvědčí. Ale nepřekvapuje mne že dnešní svět víru podceňuje. Jak jsem napsal proto padá Západ tak jak padá. Ještě není zdaleka na dně, ale našlápnuto má.

V. Podracký 2.11.2020 17:16

Západ je láká, ale něco za ěnco. Dostanou Západ, ale asimulují se. Musí se vypracovat asimilační schéma. Žádné islámské projevy na veřejnosti. Mešity jen v domech bez vnějších znaků a projevů. Tak je to v Dubaji s křesťany.

K tomu je ovšem nutné vypráskat především levičáky z rozhodování.

J. Krásenský 2.11.2020 10:41

Dopnil bych ještě bod pro věřící Židy a krestany - Je nutné odmítnout jakékoli spojování Hospodina s alláhem! Kdyby šlo o téhož boha, nemohly by se jeho zakony tak absolutně lišit. Allah je padělek, hrůzná krutá napodobenina.

J. Pankovic 2.11.2020 12:54

Alláh je padělek !! Ale to by tam nesměl sedět Franta. Bergolio je taky padělek :-)

V. Chrastina 2.11.2020 17:52

Přesně tak, pane Pankovici, Franta Bergolio je ostudou celého křesťanstva. Bylo by třeba toho islamofila a negrofila z Vatikánu vyhnat všemi prostředky. Člověku je na zvracení, když ho vidí, jak se po kolenou plazí před nastoupenou hordou negrů a uctivě jim líbá nepříliš čisté boty. S muslimskými imámy to také tak dělá :-/

M. Rohovský 2.11.2020 10:59

Zbraně určené k válkám minulým bych navrhoval dodávat zdarma, včetně munice. Mohla by to být nejlepší investice západu.

H. Lukešová 2.11.2020 11:15

V některých bodech jednoznačný souhlas, ale ve vztahu k Izraeli je cítit také určitý chlad, podpora Izraele je věcí principu a slušnosti, Stát Izrael klenot Blízkého východu, jediná skutečně demokratická země, národ start-up ..., ať si všichni ti protiizraelští fanatici i z řad žen, některých křesťanů či homosexuálů uvědomí, kde by se jim lépe žilo, v demokratickém Izraeli či u většinově arabo-muslimských Palestinců, kde jsou zaznamenány případy týrání žen, křesťanů i homosexuálů...

P. Moravčík 2.11.2020 11:23

Podpíšem body 2-8. Prvý bod podceňuje fakt, že je to náboženská ideológia. So slepou vierou sa dosť dobre slovami bojovať nedá. A dodať im zbrane z minulých vojen - nanešťastie už Západ pomohol islamským štátom okopírovať si moderné výrobné postupy - a máme tu turecké a iránske drony... S dodávkou predoviek by už Západ neuspel.

V. Kučer 2.11.2020 12:32

Je otázka kolik z nich dokáže moderní zbraně obsluhovat. Islámský stát ukořistil moderní americké tanky ale jeho bojovníci neuměli nepřímou střelbu. Moderní zbraně dokáže v tomto regionu vyrobit snad pouze Turecko. Iránský zbrojní průmysl je tak na úrovni padesátých let minulého století. Drony které likvidují arménské tanky jsou turecké.

J. Pankovic 2.11.2020 13:13

... a bývaly doby, kdy Alžírsko mělo nejmodernější letectvo v okolí díky Delfínům... a velitelem letectva byl colonel Vengřìn, což je typycky alziřskê jméno ...ještě v době ČSSR Rv

V. Kučer 2.11.2020 19:30

Před více než padesáti léty jsem slyšel že jakási africká země, podporovaná SSSR, válčila se svým sousedem a proti jejich MiGům zasáhly úspěšně neznámé stihačky. Jednalo se o Delfíny.

J. Kanioková 2.11.2020 12:51

Přesně ! R^

Z. Lapil 2.11.2020 14:44

Nejsem si jist, že je dobře srovnatelný ideologický boj proti islámu s ideologickým bojem z dob studené války. Islám je výrazně agresivnější a řekl bych, že lidovější, než byl komunismus. Principiálně (strategicky?) to asi totéž je, takticky nikoliv.

Totiž - i v nejhorších stalinských (u nás 50.) letech - bylo lze skrze "karikatury proroka" přijít o život, ale snad vždy se jednalo o státem požehnanou popravu. Spíš ale člověk přišel "jen" o svobodu - ať právem či neprávem, ale Horáková ani Slánský nebyli popraveni skrze malůvky, ale skrze vysloveně a jednoznačně protistátní činnost. Opakuji - píšu o rozsudku, nepíšu o jeho správnosti nebo jak to nazvat.

Vždycky se ale jednalo o násilí ze strany státu, někdy zastoupeného silně laickými, ale legálními akčními trojkami, tj. o výkon státní moci. Že by člověku někdo uřízl hlavu, protože jeho kolega v redakci namaloval Leninovi oslí uši... Ano, nějaký bonzák se jistě našel a nejedna redakce byla zrušena, ale i ten bonzák "to hlásil vejš" a spravedlnost - ať jakkoliv na hlavu postavenou - do vlastních rukou nebral.

Možná: před islámem jsme vinni všichni, před komunismem byli vinni jenom vykořisťovatelé. Vlastně si neuvědomuju, že by - aspoň v Československu - byl buržoazní původ hrdelním zločinem; vždycky bylo třeba "něco provést". Řečeno - v jiné souvislosti - s Pratchettem: "Aspoň NĚJAKÝ soud přece být musel".

T. Pospěch 2.11.2020 16:00

Přesně jak píšete. Na islámu je geniální ta nepevná struktura. Nemají žádnou hlavu církve, každý imám si může korán vykládat mírně jinak (Sunnité, Šíité, jinak v Arábii a jinak v Asii). A všichni se považují za muslimy, rovné před Alláhem, kdy můžou v jeho jménu dělat to, co uznají za vhodné. Není jak je porazit ideologicky, nestačí přesvědčit "vedení", musíte je přesvědčit všechny.

J. Pankovic 2.11.2020 22:13

přesvědčit nebo vybít ?

... ale to by sme se museli stát stejnými zvířaty, jako oni ;-(

Mají nečestnou výhodu už teď

T. Pospěch 2.11.2020 16:00

Přesně jak píšete. Na islámu je geniální ta nepevná struktura. Nemají žádnou hlavu církve, každý imám si může korán vykládat mírně jinak (Sunnité, Šíité, jinak v Arábii a jinak v Asii). A všichni se považují za muslimy, rovné před Alláhem, kdy můžou v jeho jménu dělat to, co uznají za vhodné. Není jak je porazit ideologicky, nestačí přesvědčit "vedení", musíte je přesvědčit všechny.

M. Dvořák 2.11.2020 15:47

No a ta obora by měla mít na bráně heslo: Arbeit mach frei.

J. Urban 2.11.2020 9:47

Vychylene kyvadlo (na nemz se podepsali hlavne Merkel a Hollande) se snad zacina vracet k normalu. Bude muset ale jeste zemrit rukou islamofasistu mnoho lidi, nez to lidem a) dojde b) zvoli si zastupce, kteri s tim konecne zacnou neco delat. On i ten Macron zatim jen pinda.

K. Zelený 2.11.2020 9:47

Článek mi připadá jako zřejmě asi objektivní zpráva o vztahu k islámu v bublině sociálních sítí, asi i nějakým, podivně deformovaným způsobem reflektujících dění v reálném světe. Co je však úplné panoptikum jsou reakce - diskusní příspěvky. Taková koncentrace nesmyslů, bludů, neznalosti a hloupé zášti je dílem udivující, dílem směšná ale především hrozivá. Hrozivá ve smyslu baldovském. No, snad se to odkanalizuje takhle a ne někde na trati motoráku.

P. Milan 2.11.2020 10:18

Ciwe, Kechlibar prostě není autor pro vás. Je velmi reálný.

K. Zelený 2.11.2020 10:58

Ciwe Kechlibar je prostě autor pro vás. Píše co chcete číst a že je to digest ze sociálních sítí a médii vás, nemaje zkušenosti s reálným islámským světem, nijak nemate.

P. Milan 2.11.2020 11:03

Ne, nemate. Vás jo.

Ty přechodníky natrénujte, kam patří a kam ne.

K. Zelený 2.11.2020 11:30

Nevím proč máte potřebu potvrzovat, co je zjevné. Pokud byste chtěl tvrdit, že Kechlibar věrně popisuje realitu islámského světa, doporučuji nějaký vystřízlivovací zájezd s delším pobytem mimo turistické resorty.

P. Moravčík 2.11.2020 11:42

Vyskúšal som, ďakujem, tri pokusy o pochopenie islamského sveta (Senegal - Mbour a Saint Louis, Egypt - Káhira, Keňa - okolie Mombasy) mi bohato stačili. Veľmi nerád by som pozoroval premenu Slovenska na podobný moslimský raj. Zaujímalo by ma, z čoho odvodzujete svoje presvedčenie. Nie ste náhodou niekto ako chirurg Černý z Nemecka (chodí na diskusie na Lidovkách), ktorý pobudol v mnohých luxusných rezortoch, slúžil ako lekár návštevníkov rezortov na Maledivách, so skutočným moslimským životom sa prakticky nemohol stretnúť, ale robí takého advokáta moslimským imigrantom (a je hrdý na to, že v Európe je ich už 50 miliónov a za úplne skvelý považuje fakt, že už tam ostanú), akoby ho za to platila Saudská Arábia? Inak sympatický pán, ale absolútne mimo, podobne ako Vy a ďalší z farebného spektra Braun.

V. Církva 2.11.2020 21:18

Černý to už posledně trochu přehnal když pomlouval zemi v které se narodil. To se nedělá, zvlášť když už nelze ustupovat migraci a Islámu. Co se týká tady toho zeleného a z lesa, na to ani nereagujte. Nehažte perly sviním. Nevím jestli je to placené neziskovkou nebo se tom co píše vážně stačí uvěřit ale to je jedno.

J. Jurax 2.11.2020 12:27

Tak povídejte, jaké Vy máte zkušenosti s takovým poznávacím zájezdem.

Já žádné, takže rád vyslechnu názory a zkušenosti očitého svědka.

K. Zelený 2.11.2020 13:15

Pobýval jsem v muslimských zemích často pracovně a mohu zodpovědně prohlásit, že úplně všem, se kterými jsem se stýkal, ležely otázky víry na srdci asi tak stejně, jako mně. Slavím Velikonoce a Vánoce a na dušičky chodím rozsvěcet svíčky, oni většinou respektovali Ramadán protože se při něm nemusí moc makat a těšili se na Eid Al Fitr, jak se nadlábnou a poveselí. U nás zvoní kostelní zvony, tam vyvoává meuzzin, tady někteří chodí v neděli do kostela, tam někteří v pátek. Byl jsem v Sýrii, když Chomejní vyhlásil fatvu nad Salmanem Rushdiem. Dozvěděl jsem se to z českých novin na obchodním oddělení, ne od tamních obyvatel, kteří po mém soudu jeho jméno vůbec neznali. Ano velká většina z nich je chudší a méně vzdělaná, tudíž je lze snáze indoktrinovat, jako ty dědky tady v diskusi.

R. Brzák 2.11.2020 13:20

ti zdejší dědci jsou rovněž chudší a méně vzdělaní, anebo jim přisuzujete neschopnost odolávat indoktrinaci na základě sebezkušenosti?