22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pp 2.10.2007 17:27

Re: Re: Pripomnel bych

Německý člověk je přece nadřazen všem rasám. Hned po němcích jsou rakušani, pak dlouho, dlouho nic a pak teprve ta ostatní verbež.

ne 2.10.2007 16:24

Re: Kdyby to Srbové pochopili dříve

Takže, kdyby jim dali před 10 lety půlku a dodnes by si tichými metodami, jak jste je dobře popsal, získali tu půlku druhou, tak by se určitě nešel někdo, kdo by říkal, že se to mělo udělat jinak - nic jim nedávat a hned za začátku jim zatnout tipec a mohlo to bejt vyřešený. Jenže - ono  na světě nic nefunguje tak jednoduše.

ne 2.10.2007 16:04

Re: Re: Re: Re: Uznání samostatnosi Kosova

Jepice, když se Sudetští Němci trhli od ČSR, tak to taky vnímali jinak než naši předci. :-/

Vita 2.10.2007 15:54

Re: Jistěže.

Souhlas.

PetrN 2.10.2007 15:53

Re: Re: Re: Re: Velká Albánie

Milý akademiku. To by bylo na hodně dlouhé povídání. Každopádně rozpad Jugoslávie měl mnoho příčin. A jednou ze základních byla dlouhodobá snaha Šiptarů o vytvoření Velké Albánie. Odtržení Slovinska (mimochodem dlouhodobě připravované po všech stránkách, od převodu státních peněz SFRJ do slovinských bank až po např. soustředění nejmodernějších lokomotiv a vagónů tehdejších JŽ na území Slovinska) bylo pouze akcí, která k procesu rozpadu přivedla pozornost i těch, kteří se o věc do té doby vůbec nezajímali...

Vita 2.10.2007 15:47

Re: Re: Re: Uznání samostatnosi Kosova

No, vítal...

Nejdřív nechtěl dělat problémy soudruhovi Enverovi, pak je zase nechtěl narvat stalinistovi Enverovi do chřtánu... A tak Albánci v nejdemokratičtšjší a nejsvobodbější ze socialistických zemí, kde stalinisty čekal Goly otok, toužili po Albánii a Envera Hogxhu vzývali při každém mezistátním zápase v čemkoli...

Demokracii si nezasloužili a nezaslouží. Ani vlastní stát.

jepice 2.10.2007 15:41

Re: Re: Re: Uznání samostatnosi Kosova

Když se Češi trhli od Rakouska-Uherska, jehož součástí byly Čechy a Morava po staletí,  vnímali to Rakušani a čeští a moravští Němci trošku jinak než naši nadšení předkové.:-P

Akademik 2.10.2007 15:39

Re: Re: Re: Velká Albánie

Skutečně inteligentní odpověď - Debil. Mě by taky zajímalo, jak souvisí začátek rozpadu Jugoslávie s albánskou rozpínavostí. Pokud vím, válka v Jugoslávii začala skutečně vyhlášením nezávislosti Slovinska.

xtl 2.10.2007 15:33

právní neřád

Spíše než za právní řád by bylo možno uznání Kosova odporující helsinským ujednáním a principu územní celistvosti zemí označit za právní neřád. Jedině se souhlasem zúžastněných, tak jak se stalo například při rozpadu Československa, nebo se souhlasem získaným v celosrbském referendu by bylo možno právně Kosovo uznat. Jinak je zřejmé, že uznáním Kosova se opakuje situace z Mnichova, kdy cizí země se dohodly, že část československého území bude pod hrozbou násilí odtržena a v případě Kosova taková hrozba existuje, pokud se srbská armáda rozhodne zachovat integritu Srbska. Kromě toho je jasné, že uznáním Kosova by došlo k legitimizaci etnických čistek provedených kosovskými islamofašisty v období po rozmístění mezinárodních vojsk ukončujících agresi NATO proti Jugoslávii.

jepice 2.10.2007 15:32

Re: ten clanek se vam moc nepovedl pane Teply, dost "bramboracka"

Pro CR by uznani nezavislosti Kosova bylo jasnym signalem sudetskym Nemcum, ze Mnichovska dohoda byla naprosto legitimni a reakce landsmanchaftu je nabiledni.

Jistou paralelou k Mnichovské dohodě by možná bylo přičlenění enkláv se srbským obyvatelstvem k Srbsku, ale ani to by myslím nezpůsobilo hromadné stěhování Němců do Sudet a požadavek na jejich přičlenění k Německu.:-P

A. 2.10.2007 14:54

Re: Málo států se rozpadlo ?

Ludvo, podle vaší logiky by bylo správné nechat oddělit Sudety od ČSR a připojit je k Německu. Pročpak se tak nestalo? Nebo pro nás platí jiný metr než pro jiné?

www racek 2.10.2007 14:52

Re: Re: Uznání samostatnosi Kosova

to právo, šneku, si osobuje každý stát. a čím větší, tím větší má tohle právo. prstě velmoci rozhodli, že sudety připadnou ... nebo, že kosovo se odtrhne od srbsky, jehož bylo součástí po staletí a nově příchozí a značně pomnožení albánci ... atd.

konec konců, příchozí albánce vítal v kosovu sám velký tito. až přerostli přes hlavu i jemu.

PetrN 2.10.2007 14:29

Re: Re: Velká Albánie

Debil Xury  promluvil... Když nic o příčinách a genezi konfliktu v Kosovu nic nevíte, držte zobák - tedy pokud se apsoň nechcete totálně ztrapnit, jak se Vám teď povedlo...;-)

PetrN 2.10.2007 14:26

Re: Re: Re: Re: Re: Uznání samostatnosi Kosova

Mírumilovný albánský odpor pod vedením Rugovy? ;-D;-D;-D;-D;-D Pane, vy jste blázen!!! Od sedmdesátých let to ze strany Šiptarů byl čistý terorismus. Rugova byl jenom panák, zástěrka pro uklidnění těch, kteří nechtěli vidět, o co v Kosovu jde... ;-O

PetrN 2.10.2007 14:21

Re: Bush dá Kosovským Albáncům Kosovo

Bohužel hlavní podíl na průšvihu jménem Kosovo má Bushův předchůdce - Clinton, s asistencí Albrightové a za potlesku morální ikony Veškrny... :-(

Schumacher 2.10.2007 13:21

Jistěže.

To je jejich problém. A pokus se toho nevzdají, naší jedinou starostí je, aby to zůstal jejich problém.

Xury 2.10.2007 12:21

Re: Re: Re: Re: Čeká nás horký podzim

Já to nenavrhuji. To, že by se jich část do Evropy přelila v případě ozbrojeného konfliktu je prostě jen historická zkušenost z jiných konfliktů.

Stanislav 2.10.2007 12:15

Re: Málo států se rozpadlo ?

Však brzy budeme na řadě i my až se tomu nebudeme stačit divit  - Těšínsko,  sudetští Němci.

Mard 2.10.2007 11:54

Re: Re: Uznání samostatnosi Kosova

Naprosto souhlasím v Vaším názorem. Svoboda je buď pro všechny nebo není.

Vita 2.10.2007 11:42

Re: Re: Re: Re: Re: Uznání samostatnosi Kosova

Prozatím to dopadlo jako genocida a vyhnání (kdepak odsun) veškerého neAlbánského obyvatelstva. Nejen Srbů, kteří obvykle měli kam jít, nějaké přístřeší se pro ně i v té zubožené, vybombardované a embargem postižené  zemi našlo. Taky desetitisíce Romů to postihlo.

Kde jsou naši humanitáři?

Vita 2.10.2007 11:39

Re: Re: Re: Čeká nás horký podzim

Inu, neřeší.

Vpuštění jich do EU řeší? Leda posouvá to, k čemu došlo v Kosovu ve vztahu k Srbsku jinam.

K nám.

Gerilová válka uvnitř Kosova mi zase tak moc nevadí. Rozhodně méně než gerilová válka Albánců v Nuslích...

Ludva 2.10.2007 11:34

Málo států se rozpadlo ?

Nevím proč by se nemělo odrhnout Kosovo, když se rozpadlo plno jiných států, hlavně celá Jugoslávie. Každopádně by se ale Kosovo mělo rozdělit podle etnického principu na albánskou a srbskou část, jinak to bude krádež území. A Slovensku nezávidím - brzy budou na řadě.

Marek 2.10.2007 11:26

Kdyby to Srbové pochopili dříve

Dali jim před deseti lety půlku Kosova a iniciovali vznik Velké Albánie, nepřišli by o celé Kosovo. Za těch deset let se totiž narodila spousta dětí a populační exploze jednoduše převážila počty lidí co zde žijí. Zbytek realizován tichými represními metodami, jako rozbitím okna, vyhrožováním zbitím atd. Srbové se pomalu odstěhovávali, Albánci se rozmnožovali.

Bohužel, území na kterém žije většina Albánců (muslimů) nejde logicky dát pod správu Srbů (křesťanů).

JZ 2.10.2007 11:21

Re: Re: Re: Re: Uznání samostatnosi Kosova

No .... Takhle to vypadá hodně dramaticky, Miloševič zrušil, Albánci založili UCK, ale ono to trvalo pár let a mezi tím byl docela mírumilovný albánský odpor pod vedením Rugovy.

Ale to je přece jedno. Nejhorší je aplikovat na reálné problémy morálku a historickou spravedlnost. Prostě máme v Evropě Kosovo, je plné Albánců, ti nechtějí žít v Srbsku, které věří na jakési "kolébky srbského národa" a podobné pitomosti ... a co teď s tím, když obecný ideál mírového soužití sjevně nefunguje? Genocida, odsun, sebeurčení?

Xury 2.10.2007 11:14

Re: Re: Čeká nás horký podzim

Jenže tím se Albánci jenom dostanou z jedné neřešitelné situace do druhé a fakticky jim to vnutí gerilovou válku. Vaše řešení totiž pro ně nic neřeší.

Vita 2.10.2007 11:12

Re: Kosovo bylo následkem populační explose vždycky chudé ? Ne, to je omyl.

Populační exploze je součástí místní kultury.

Stejně jako klanové zřízení a krevní msta. Tu jim dokázal rozmluvit jedině Enver Hogxha - ale v zaostalé části Albánie u kosovských hranic se už zase vesele provozuje. V Kosovu se schová do ostatní a politické kriminality.

Xury 2.10.2007 11:11

Re: Velká Albánie

Tím začátkem myslíte odtržení Slovinska? ;-D;-D;-D;-D;-D

Vita 2.10.2007 11:09

Re: Čeká nás horký podzim

A taky je třeba uzavřít hranice před přívalem mafiánů - to není nic proti Albáncům ani proti islámu. To je proti jedinému fungujícímu "průmyslu" Kosova (a Albánie ostatně taky) - organizovanému zločinu.

Albánci si v krutosti konkurují jedině s čečenskými mafiemi.

Sam Křepelka 2.10.2007 11:07

Velká Albánie

Ať žije Velká Albánie. O nic jiného přece od samého počátku konfliktu v Jugoslávii nešlo. Svět to albáncům sežral a teď jenom hledá výmluvu, jak se vyhnout odpovědnosti !!

Vita 2.10.2007 11:06

Re: Re: Re: Uznání samostatnosi Kosova

Omyl a propaganda.

Miloševič zrušil autonomii Kosova, kterou Albánci léta zneužívali k tiché etnické čistce. Poalbánštění Kosova nevzniklo jen mimořádně aktivními dělohami Albánek, ale i vyháněním Srbů - stálým šikanováním, okrádáním, napadáním, přičemž Srb neměl u autonomní (čistě albánské) policie šanci. Když Srbové protestovali, albánská policie je rozsekala tak, že 17/11 na Národní bylo hlazení, nenejvýš strkanice. A Miloševič Srbům slíbil "Už vás nikdo nebude bít!", zrušil samostatnost Kosova, rozpustil "policii" a nasadil tam federální policejní jednotky.

Načež si Albánci založili UCK a jali se za svůj statut nadobčanů bojovat přepadáváním policejních stanic a vražděním - terorem. Stejně jako sudeťáci v ČSR. A stejně jako sudeťáci vydávali své provokace a přepady za zločiny namířené proti nim. A stejně jako sudeťákům jim to vyšlo. Bohužel i s pomocí Humanitárního Bombarďáka a bez větších protestů nás - tehdy sotva rekrurů NATO...