22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Schumacher 2.10.2007 11:06

Kosovo bylo následkem populační explose vždycky chudé ? Ne, to je omyl.

Příčina chudoby tamního obyvatelstva spočívá v jeho kultuře.

Milan 2.10.2007 10:44

Čeká nás horký podzim

Souhlasím s tich@dohoda. V jeho příspěvku jsou uvedeny základní souvislosti dané situace. Doba se opravdu hodně změnila. Rusko se vrátilo do politiky a je to pro její vyváženost a zohledňování parciálních zájmů asi dobře. Já se pouze domnívám, že Albánci budou tlačit na pilu s vědomím podpory USA. Podle mého názoru vyhlásí nezávislost. Pokud se tak stane, uvidíme reakci Evropy. Doufám, že nebude sebevražedná, nýbrž realistická a v tomto případě věřím, že i morální. Je potřeba říci NE, samostatnému albánskému Kosovu. A je potřeba se vyhnou válce!

Šnek 2.10.2007 10:39

Re: Re: Uznání samostatnosi Kosova

Omyl. Češi Sudeťáky nikdy nelikvidovali. Kdežto Miloševič kosovské Albánce ano.

Vita 2.10.2007 10:02

Re: Re: ten clanek se vam moc nepovedl pane Teply, dost "bramboracka"

Bingo!

Rusko může podporovat Srbsko, ale těžko se pustí do války. Nakonec vyhraje tak jako tak. Abcházie nechce být podřízena Gruzii? Dokonce si to vybojovala? Žádá o přijetí do RF? No tak proč ne... Jižní Osetie dtto. Ruskojazyčné Podněstří nechce mít nic společného s nejbídnějším státem v Evropě, tedy Moldovou? Kdo by se divil...

A když Kosovo, tak proč by se nemohla odtrhnour RS (BaH) od BaH a spojit se někdy později Srbskem?

Oficiální změny hranic, v rozporu s rezolucemi RB OSN i v rozporu s Dohodou OBSE napáchaly už teď dost škod.

Vita 2.10.2007 9:57

Re: Uznání samostatnosi Kosova

Duch Mnichova ožil dávno - Kosovští Albánci jako by doslova kopírovali hrátky Sudetských Němců, které vedly (s pomocí našich "spojenců") k odtržení "Sudet" a ke zničení ČSR. Včetně útoků Ordnerů/UCK na policejní stanice, pašování zbraní, terorizování neAlbánců a Albánců nedostatečně nacionalistických. Řev, jak je jim ubližováno.

A stejné bylo i chování Evropy a USA - včetně mise Runcimanna/Holbrooka.

Bohužel československé řešení s "Heim ins Reich" je u Kosova zřejmě nerealizovatelné.

cizinec 2.10.2007 9:45

Re: ten clanek se vam moc nepovedl pane Teply, dost "bramboracka"

Naprosty souhlas. Pripomina to politickou naivitu. Ale jen to povede k vlne uzemnich pozadavku. Proc muze mit samostatnost Kosovo a proc ne Abchazie ci Podnestri? Nebo  vychodni Ukrajina ci jine zajimave enklavy?

Tahle politika se behem jedne generace vrati jako bumerang....

Vita 2.10.2007 9:33

Re: Pochcípají svobodně a samostatně...

Ale kdepak - nepochcípají.

Odstěhují se do zbytku Evropy, budou tam dělat to, co dělali vždycky, tedy vytvářet zločinecké bandy na kmenovém principu a plodit děti. A až jich naplodí dost, zachovají se jak ty lištičky. Tak, jak se už zachovali v Kosovu, jak se chovají v přikosovských oblastech Srbska, Černé Hory i Makedonie.

Ostatně jejich chování jsme zažili i tady u nás, když jsme "ubožáky běžence" přijali - a oni se 1) začali chovat ke Slovanům tak, jak byli zvyklí z Kosova k Srbům a 2) odmítali se vrátit. Jednoho omilostnil náš Humanitární Bombarďák - dopustil se ublížení na zdraví.

Xury 2.10.2007 9:10

Re: Uznání samostatnosi Kosova

To je sice asi pravda, ale neuznání Kosova bude znamenat, že ten v článku popsaný bordel bude trvat dál. Kromě toho pokud se Srbsko pokusí ovládnout Kosovo silou ( třeba s ruskou pomocí ) tak to může znamenat hromadný exodus statisíců kosovských Albánců do okolí (obdobně jako před lety za Miloševiče). To logicky způsobí destabilizaci okolních států - Makedonie, Albánie, Černá hora, Bosna. Nemluvě o tom, že se část z nich přelije i do střední a západní Evropy, protože bude dost problém jim odmítnout azyl pokud bude v Kosovu občanská válka.

Šnek 2.10.2007 9:08

Re: Pochcípají svobodně a samostatně...

Možná, ale bude to jejich svobodné rozhodnutí a to zato některým lidem, neodvažuji se jejich postoj hodnotit, stojí.

Šnek 2.10.2007 9:06

Re: Uznání samostatnosi Kosova

Co uvádíte, jsou možné důsledky. Jenže na světě buď svoboda je a nebo není. Ta svoboda je stejná pro Slováky, Čečence i Albánce. Jak si může někdo osobovat právo rozhodovat o nějaké skupině lidí - to nejsou dva tři, to je jistě přes milion - jak mají a s kým, žít?

Byl bych vám vděčen za vysvětlení toho, jak si může nějaký stát dovolit rozhodovat svobodě jiných lidí, než vlastních. Vlastně ani o těch svých občanech mu nepřísluší právo rozhodovat. Ti si ho totiž zřídili, aby jim sloužil, ten stát.

Šnek 2.10.2007 8:48

Re: Pripomnel bych

V průběhu posledních sta let, to je doby, o které si dovoluji tvrdit, že mám jakýs takýs přehled, se Němci už vyjadřovali pohrdlivě o kdekom. Z tohoto hlediska není Kosovo-Albaner relevantní.

Němci trpí potřebou být výjimeční, radit kdekomu a kritizovat všechny okolo.

tich@dohoda 2.10.2007 8:12

ten clanek se vam moc nepovedl pane Teply, dost "bramboracka"

pochopitelne nelze vyloucit prekvapeni, ovsem ja sam "samostatne Kosovo" moc nepredpokladam. Ty soucasne rozhovory se totiz odehravaji v naprosto odlisne situaci od te z 90'ych let, tedy ty v Rambouillet /??/ . Tehdy bylo Rusko v "troskach" diky opilci Jelcinovi a bez finanacnich injekci USA a zapadnich zemi by tezko vubec mohlo existovat/tedy jeho vlada/ .Proto si USA mohly dovolit bombardovat Srbsko. Rekl bych, ze pro Kosovske Albance ma  soucasna situace to nejhorsi nacasovani, dochazi k ni v momentu kdy se Rusko vraci na pozici supervelmoci, ktera je navic umocnena snahou USA tomu navratu zabranit. Ta jednani budou testem a Rusko v poslednich cca 8 mesicich dava svetu jasne najevo, ze je zpet a je nutno s nim pocitat. USA si mohou dovolit luxus nezavisle Kosovo uznat, to u EU nehrozi ani nahodou a Kosovo by mohlo zpusobit vaznou politickou krizi uvnitr EU. Pro CR by uznani nezavislosti Kosova bylo jasnym signalem sudetskym Nemcum, ze Mnichovska dohoda byla naprosto legitimni a reakce landsmanchaftu je nabiledni. Reakce Slovenska je pochopitelna, maji na svem uzemi cca 700 tisic Madaru a takovy precedens by situaci asi jen zhorsil. Rumunsko, Makedonie,Recko, Bulharsko maji na svych uzemi mensiny, Turecko s Kurdy asi take nebude nadsene. Ruska diplomacie v historii dokazala velice umne manevrovat a hlasu techto zemi asi bude umet vyuzit, proto byt Kosovskym Albancem, tak jeste nerikam hop. Nu pockejme si :-) Cest

nO... 2.10.2007 7:58

Pochcípají svobodně a samostatně...

Když víte, jaká je TAM životní úroveň ( středověk!) a náboženství ( středověk)...tak to dlouho nebude trvat....

JirkaB 2.10.2007 7:37

Re: Bush dá Kosovským Albáncům Kosovo

A chce být Havaj nezávislá ?

68 2.10.2007 7:19

Re: Samostatnost Kosova

Pochop ale, pasáku, že nejprve by měli být zastřeleni. (A co Vermont? Nepracuješ tam v pastevecké unii taky na odtržení? Bouřliváku.)

Stanislav 2.10.2007 6:56

Uznání samostatnosi Kosova

Uznání samostatnosi Kosova bude katastrofou a povede ve svých důsledcích k radikálnímu oživení separasisteckých snah po celém světě. Jen namátkou v nejbližším sousedství jižní Slovensko a západní Rumunsko versus Maďarsko, Těšínsko u nás (navíc i radikálníé oživení sudetoněmecké otázky), Baskicko, jižní Tyroly v Itálii atd. Inu kdo chce kam, pomožme mu tam.S Kosovem jakoby znovu ožil duch Mnichova,  jak jsme to na vlastní kůži zažili v roce 1938 a nyní  my sami podporujeme obdobnou politiku vůči Srbsku

dvd 2.10.2007 6:27

Pripomnel bych

jakou konotaci ma v Nemecku oznaceni Kosovo-Albaner.

68 2.10.2007 5:25

Re: Re: Divný článek

Přitom jsou k pomilování, no ne?

Kvetla 2.10.2007 2:25

Re: Bush dá Kosovským Albáncům Kosovo

Jihoafrickou republiku také vybudovali Holanďané,Portualci a Angličané v místech  pralesů,země nikoho,kde původně  nikdo nežil.Afričané se tam začali stěhovat ze severu a východu za prací,obchodem a snažším živobytím až když tam běloši v potu tváře a svými mozoly navzdory malárii ap.něco vybudovali.Nu a jaký to vzalo během čtvttisíceletí konec???

Pasáček koz ve Vermontu 2.10.2007 1:42

Samostatnost Kosova

Uznání samostatnosti Kosova by znamenalo legalizaci ozbrojené loupeže srbského území provedené státy NATO. A také porušení resoluce OSN o tom, že Kosovo je součástí Srbska.

Jediné řešení : Albánci budou posláni domů, do Albanie.

ginANDtonix 2.10.2007 1:32

Ano, ano. Dnes je opravdu streda.

Kvetla 2.10.2007 1:23

Historie popisuje pangermanismus,panslavismus,panurganismus.....

Skousli jsme Kominternu i Socialistickou internacionálu.....takže si budeme muset zvyknout i na  panalbanismus.Vždyť v rámci leninského sebeurčení národů se jistě smíříme i s celoevropským R^ panislamismem

baltahsar 2.10.2007 0:38

Re: Divný článek

Že je nemá rád.

Mard 2.10.2007 0:30

Divný článek

Mě to připadá jako několik různých článků semletých do jednoho. Co nám chtěl autor sdělit? Že Kosovo si sice samostatnost zaslouží, ale je tam spoustu lumpů, kteří nejen páchají trestnou činnost, ale počínají děti od rána do večera?

Stachanov 2.10.2007 0:10

Bush dá Kosovským Albáncům Kosovo

a ti se mu na oplátku vysmějou. Jako by tomu Bushovýmu trdlu k poučení nestačilo, že mu Albánci při gratulacích ukradli hodinky. Co třeba, kdyby EU uznala nezávislost Havaje? Stejně už je tam víc Asiatů než Američanů.