1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 24.1.2010 12:46

to je síla!

"Ostatně příslušná fakta lze nalézt v mimořádné vědecké publikaci Bedřich Moldán : "Podmaněná planeta"."

Mimořádného ohlasu se publikace dočkala zejména na Litoměřicku.... Bohajeho, pravdoláskový spolupracovník StB jako etalon "mimořádné vědeckosti"!!!!

libienski 24.1.2010 12:43

Ivo, děkujeme

Existují-li tak stateční jedinci, kteří proti takové přesile dokáží nahlas vyslovit svůj názor, ačkoli jim samotným v té chvíli hrozí lynč levicové lůzy, nemám o demokracii v této zemi obavvy:-)

krmič 24.1.2010 12:41

Re: SUCHOŘI,

JARDA asi chtěl svým příspěvkem naznačit, že energie (všechno se nakonec změní v teplo) produkované člověkem jsou naprosto zanedbatelné proti těm, kterými disponuje příroda. Myslím, že to tady už někdy někdo vyčíslil. Takže vliv na klima - neměřitelný. Všechny elektrárny světa jsou naprosté nic proti energii z dopadajícího slunečního záření.

Ale ten blesk moc vhodný příklad nebyl, jeden blesk není energeticky nic moc. Proč? Doba trvání v milisekundách.

para 24.1.2010 12:01

Re: Od 15 února bude nový název!

Ten Pes toho,  co mu kdo jedovatého předhodil, už asi spolykal přespříliš a tak zřejmě dostane dietu. Nejvíc to ale asi bude vadit právě těm zamindrákovanejm jedařům - snad si ale najdou plivátko jinde. :)))

para 24.1.2010 11:56

Re: Strejčku prosím, uvažujte hlavou !!

Skybird má vcelku pravd ale v jednom se trochu mýlí. Rychlost změn kterou pozorujeme dnes už se v historii Země dokonce několikrát opakovala a byla i vyší! Bylo to pravidelně na přelomech ledových epoch, či po pádu meteoritů .... pravidelně však při vymírání - obměně druhů.

Petr Kiebel 24.1.2010 11:40

Re: Je z toho videozáznam?

na youtube...

Wlasta 24.1.2010 11:27

Re: Strejčku prosím, uvažujte hlavou !!

jak dlouhá je známá historie?

Mirek Šejna 24.1.2010 11:13

westíku

z diskutujících změny klimatu nikdo sice nepopírá, ale europoslanec Strejček je popírá. Jeho prohlášení, že "žádné oteplování neexistuje", je toho důkakem.

Skybird 24.1.2010 11:06

Re: Strejčku prosím, uvažujte hlavou !!

Westíku, i kdyby jim nešlo zabránit, tak se jim prostě musíme nějak přizpůsobit. Navíc na rozdíl od ptáků, veverek, brouků jsme svoji infrastrukturou pevně "přikováni" k zemskému povrchu a asi jen velmi obtížně se s ní můžeme stěhovat o 500 km na sever nebo jih. Zřejmě se nám ani nechce vyhynout tak rychle, jak některé živočišné a rostlinné druhy mizí.

westík 24.1.2010 10:45

Re: Strejčku prosím, uvažujte hlavou !!

myslím, že NIKDO z diskutujících nepopírá "změny klimatu" ! Jde a) o míru, kterou se na těchto změnách podílí člověk a jeho činnost, b) zda těmto změnám klimatu jde vůbec zabránit ,případně do jaké míry a jakým způsobem !  Jinak, samozřejmě s Vaším příspěvkem souhlas !

westík 24.1.2010 10:41

Re: Nejsem samozřejmě klimatolog,:

Autor: bezvestík IP: 213.220.206.xxx Datum: 23.01.2010 15:02

ale pro překabátěného modrého komunistu nebude ani hnutí zemskou osou nic nemožného

 bezwestíku, vůbec nepochybuji, že zrovna VY tou zemskou kůrou hnete :-))  Nebyl jste to Vy, kdo  vykřikoval:" Poručíme větru, dešti" ? :-))) I Vy jeden  skromný šibale ! :-))

Skybird 24.1.2010 10:36

Strejčku prosím, uvažujte hlavou !!

Že se klima mění a dynamika změn je rychlejší než ve známé historii je absolutně nepopiratelné. Druhou záležitostí jest míra vlivu člověka na kvantitativní i kvalitativní stránku těchto procesů. Že nějaká jest, je asi také mimo diskuzi. Nebo snad ty stamiliony aut, spálené miliardy tun fosilních paliv, o polovinu zmenšené tropické pralesy, zabetonované miliony kilometrů zemského povrchu jsou bez vlivu na parametry atmosféry zeměkoule ? Jak velký jest tento vliv, to vědecky zkoumejme, dokazujme, diskutujme.

Ostatně příslušná fakta lze nalézt v mimořádné vědecké publikaci Bedřich Moldán : "Podmaněná planeta".

Každopádně je zřejmé, že se prostě člověk (lidstvo) těmto změnám musí přizpůsobit. Diskutujme tedy o i tom jak se vůči těmto změnám postavit, zvažujme efektivnost možných opatření (náklady versus přínosy) atd.

Popírat změny klimatu a  v jistém slova smyslu výjímečnost jejich parametrů je prostě tmářstvím.

Jelínková 24.1.2010 9:55

Re: globální oteplování musí nastat a narůstat

Máš trošku rozumu - fv eletktrárny změní albedo ?   no to snad né ,,,

Jelínková 24.1.2010 9:53

Re: Je z toho videozáznam?

Myslím,že video by mělo být v EU parlamentu,Můžete ho uveřejnit ?Ráda bych ho viděla.Zelení už  nejsou pro udravé životní prostředí ,ale už shánějí jen kšefty.

UŽ JE PROSÍM NEVOLTE,STALI SE HNU..ÝMI POLITIKY !!!

Mirek Šejna 24.1.2010 9:44

Honzaku

nejen podle oteplených průměrologů, ale i podle vomrzlejch klimaskeptiků.

To jen honzak furt nechápe, že průměr je průměr. Ale chlavně bys mi měl honzaku napovědět, co má ten tvůj výše uvedený "objev století" společného s klimatem, globálním oteplováním či ochlazováním.

Suchoř 24.1.2010 9:38

Re: SUCHOŘI,

tak rychle ještě v ponorkách a bombách

Wlasta 24.1.2010 8:51

Re: SUCHOŘI,

radioaktivní prvky se rozpadají pouze v jaderné elektrárně?

Ludva 24.1.2010 8:38

Re: Od 15 února bude nový název!

Spíše chcíplý pes.

honzak 24.1.2010 8:15

Re: všem oteplencům, zejména

jen to, co jsem napsal. Méně chápavým malý příklad:

-5, -5, -5, -5, -5,+5,+5, +5, +5, +5 jsou průměrné teploty dnů jedné dekády, Výsledný průměr je NULA (která ani jeden den nebyla),

0,0,0,0,0,0,0,0,0,0  jsou průměrné teploty dnů jedné dekády, Výsledný průměr je NULA (která byla FURT)

Ale podle oteplených průměrologů je to FURT STEJNÁ DEKÁDA. Přál bych ti zažít v nízko . položeném baráku ten přechod z -5 na +5! Pak bys to snad pochopil i ty!

Borek@exil 24.1.2010 6:53

Re: A jak to bylo doopravdy... video z vystoupení

S názory p.Strejčka bezvýhradně souhlasím. Nějak mi však uniklo jakékoli vzrušení v sále....tedy, jakékoli "slyšitelné vzrušení". Bušení pěstmi a mlácení doskami do stolu by přece jenom mělo být k zaslechnutí.

pvz 24.1.2010 5:47

Je z toho videozáznam?

Tohle bych chtěl vidět na vlastní oki!

Dr.Sid 24.1.2010 1:03

Re: globální oteplování musí nastat a narůstat

To je fakt. Fakt taky je ze ten vykon je zanedbatelny s vykonem ktery na Zemi dopadne ze Slunce. Taky mne to driv trapilo, ale proste je to nesmysl.

Suchoř 24.1.2010 0:17

Re: například již proto, že je tmavší. Nabourávání přírodního albeda v energeticky významnější oblasti spektra záření (čtvrtou mocninou).

podle toho, na jakém místě bude les vysázen. Nabourávání albeda trvalého rázu bude asi nutno monitorovat a kompenzovat, případně až regulovat.

Také na rovnocenných a žádoucích místech z více hledisek

Suchoř 24.1.2010 0:07

Re: SUCHOŘI,

demagogie je nepodložený nátlak.

Nevyhnutelnost oteplování je doložena nabouráváním energetické bilance Země-Slunce jádrem a albedem. Zelení si to prozatím asi neuvědomují a mluví jen o CO2. Vliv tohoto plynu není však jednoznačný a navíc působí v energeticky nejslabší oblasti spektra záření (IR).

Vilda 23.1.2010 23:58

Re: SUCHOŘI,

Je mi líto, ale na bláboly zelených demagogů nemá smysl jnak reagovat. Vy se k nim taky řadíte, že?

Vilda 23.1.2010 23:56

Re: tak jako tak?

Nebudu se pouštět do diskuze, je to mnohem složitější než vytáhnuté útržky.

Podstatné je to, že cpaním peněz do projektů zelených mozků je jen pouštění žilou ostatním. Jediný smysl by mělo jen investování peněz do výzkumu nových technologií, než vyhazování plnými hrstmi ne neefektivní provozování solárek a větrníků!

realista 23.1.2010 23:51

například již proto, že je tmavší. Nabourávání přírodního albeda v energeticky významnější oblasti spektra záření (čtvrtou mocninou).

no jo, tak to teda les také !!

Ti magoři, co vysazují ten prales jsou vlastně zločinci !!

A každej, kdo brání kácení lesů a pralesů !!!

Dá rozum, že bílé vápencové skály bez porostu, mají daleko lepší albedo než nějakej blbej les !!!

Princ Drsoň 23.1.2010 23:42

Re: SUCHOŘI,

VY vraťte to školné též.

Suchoř 23.1.2010 23:40

Re: tak jako tak?

například již proto, že je tmavší. Nabourávání přírodního albeda v energeticky významnější oblasti spektra záření (čtvrtou mocninou).