16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

EVROPA: EU a pan president

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr Brodský 29.1.2007 16:37

Re: Re: Obtížné rozhodování

Opravuji:Ztráta

EL 29.1.2007 16:37

Re: Re: Zcela Vám uniklo,

Ale on to ten kLaus skutecne nechape !!!   Ja musim pana Zimu ve vsem, co pise podporit  a souhlasim s nim  na 100% ( nikdo jiny to zatim neudelal). Ale mozna, ze je to tim, ze uz ziju 25 let ve Svycarsku a vidim to cele z jineho uhlu. Klaus je skutecne uplna katastrofa. Pro EU nebo proti ...vsechno je v diskuzi vitano, ale clovek nemuze diskutovat s nekym, kdo nema ani ty zakladni znalosti a neni schopen debatovat na stejne vysi. Kdyz clovek cte ty jeho clanky a sleduje ty vystupy v zahranici (nastesti to ted ustalo), tak nevi jestli se ma smat nebo brecet nad tou ubohosti.....no, ale ted uz jsem toto nazoru , ze je to dusevne nemocny clovek a nema cenu se nad tim rozcilovat. Horsi je ta banda kolem neho....

Petr Brodský 29.1.2007 16:36

Re: Obtížné rozhodování

Za zamyšlení to ovšem stojí, obávám se ale, že to zde není zvykem. Nicméně díky za to, že jste sem napsal věcný příspěvek. člověk pak neá takový pocit, že účast na zdejší diskuzi je úplná stráta času.

Buvol 29.1.2007 16:34

Re: Re: Re: pane Brodský

Ostatně zeptejte se polabských Slovanů .....

Petr Brodský 29.1.2007 16:31

Re: Tak mi vysvětlete

Smysle návrhu EUS není zachování Eu v její podobě. Pokud jste tedy proti ústavní smlouvě, měl byste vy vysvětlit, co se vám libí na současném stavu, kdy o všem rozhoduje rada zablokovaná právem veta.

Buvol 29.1.2007 16:30

Re: Re: Re: Článek byl výborný, pane autore.

?

Petr Brodský 29.1.2007 16:29

Re: Bez USA

USA dlouhodobě Eu integraci podporují, v tamějších intelektuálních kruzích existuje silný proud sympatizující s myšlenkou mširší atlantické integrace.

Buvol 29.1.2007 16:29

Re: Re: pane Brodský

"On vůbec nechce demokracii na úrovni EU, protože tím by se Evropská Unie vyvíjela směrem k demokratickému státu, a to je podle něj nevhodné, neboť stát může fungovat pouze jako stát národní, obydlený jedním národem." Myslím, že nerozumíte nejen panu Klausovi, ale vůbec ničemu! ..... Pan Klaus, jest-li mu rozumím já, chce EU jako unii, tj. spolek rovnoprávních států, nechce superstát, ve kterém by se malé národy jako my prostě rozpustily ... Nechce, aby EU byla budováním německé Evropy pouze jinými prostředky než za 2.WW .... 

Frant. Lukeš 29.1.2007 16:26

Obtížné rozhodování

      Opravdu jsem váhal, zda mám přispět svým názorem do diskuse, kde velká část příspěvků kritizujících článek jeproduktem evidentních hulvátů a nevzdělanců Nakonec jsem se rozhodl, že to udělám.

     Pokud má někdo pocit, že hlavním zlem EU je to, že nás připraví o značnou část suverenity tak tedy musím konstatovat, že by mi to v mnoha směrech nevadilo. Mám zato, že kdyby u más platily normální evropské zákony, tak by nepochybně neexistovala dávno tak obludná poslanecká imunita, jaké se těší naši poslanci. Nepochybuji také, že by nemohly existovat soudní rozsudky, posílající do vězení na 5.5 roku bývalého ministra, který nepřipravil stát ani o korunu zatím co skupinu představitelů Komerční banky, kteří jsou nepochybně podle zákonů ve standartní demokratixké zemi odpovědní za ztrátu ca 8 miliard Kč "díky" nedobytnosti úvěru pro Baraka Alona jiní soudci zprostili obžaloby! Také by u nás nemohlo docházet k tak evidentnímu porušování zákonů při obchodech s lehkými topnými oleji, kdy "díky" nečinnosti ministerstva financí, poslanecké sněmovny a dalších institucí došlo k daňovému úniku údajně kolem 60 miliard Kč v době, kdy tato problematika byla v západní Evropě a dokonce i na Slovensku dávno ošetřena.

      Další důležitý poznatek: technologický pokrok závisí zásadně na rozvoji vědy. Ta vyžaduje hodně peněz a soustředěné úsilí mnoha lidí a velkých institucí. To může zajistit v podstatě jen velký relativně kompaktní celek, jímž zatím není EU, ale jsou jím např. USA a jak se zdá velmi rychle se jím stává např. i Čína a Indie. Není asi bez zajímavosti, že potížeš Airbusu z poslední doby a jejich zaostávání vůči Boeingu (s nímž dosud držel krok) se vysvětlují politickými rozmíškami Francie a SRN v této oblasti. A jistě není náhodou, že Japonsko v posledních letech výrazně ustupuje z ekonomických pozic, které obsazovalo ještě tak před 20 lety.Zdá se být prostě na dnešní soutěž již moc malé. Nestojí toto náhodou za zamyšlení?  

Petr Brodský 29.1.2007 16:25

Re: Re: Článek byl výborný, pane autore.

Zapomenul jste na to značku rozesmátého pyje.

Petr Brodský 29.1.2007 16:24

Re: Re: pane Brodský

Pokračování:

Pokud by měl ny mysli národ ve smyslu etnickém, pak by nemohla existovat velká Britanie, Belgie, Švýcarsko, Indická republika atd.

Pokud by měl naopak na mysli národ ve smyslu politickém, tedy lid, občanstvo, pak je zase nutno konstatovat, že politický národ vzniká i zaniká se vznikem příslušného státu.

V Shakespearově době neexistoval žádný britský nation, a pokud by se britanie rozdělila na Anglii a Skotsko, Britský nation by zmizel tam, kam zmizel nation československý, či sovětský.

K tomu, aby existival nějaký politický národ evropský, musí nejprve vzniknout evropský stát, nikoliv naopak.

Petr Brodský 29.1.2007 16:16

Re: pane Brodský

Díky za věcnou reakci, která je na těchto stránkách tak vzácná. Pokud jde o zvýšení pravomoci volených orgánů. tedy především evropského parlamentu, tak jsem samozřejmě pro.

Pokuid ale rozumím panu Klausovi, tak on pro to naprosto není. On vůbec nechce demokracii na úrovni EU, protože tím by se Evropská Unie vyvíjela směrem k demokratickému státu, a to je podle něj nevhodné, neboť stát může fungovat pouze jako stát národní, obydlený jedním národem.

Přitom ale, a v tom je trochu podraz, nevysvětluje, zda má na mysli národ ve smyslu politickém(latinsky populus, anglicky nation), anebo národ va smyslu etnickém, (latinsky natio případně genus, anglicky přesně opačně people nebo moderněji etnic nation).

Tom 29.1.2007 16:16

Tak mi vysvětlete

Tak mi prosím vysvětlete, co dobrého můžeme čekat od EU v současné podobě. Pokud vím, tak např. Lisabonská strategie se čím dál víc podobá úkolům na příští pětiletku. Slavně vyhlásíme, postupně v tichosti opustíme, abychom mohli opět znovu vyhlásit. Nebo se vám zdá, že současná EU podporuje konkurenceschopnost? Netvrdím, že všechno je špatné, ale podle mého názoru tudy cesta nevede. Systém dotací, přerozdělování apod. si naprosto vystačí sám a jeho hlavním cílem je, získat dostatek prostředků především pro sebe.

Sněhová krychle 29.1.2007 16:11

Re: Pane

Pan profesor Václav Klaus, nositel mnoha čestných doktorátů, kterého nám závidí celý svět a půlka Marsu je náš führer a žádnými jinými názory, než má on, si republiku rozvracet nedáme!!!!!!

Petr Brodský 29.1.2007 16:05

Re: Re: Re: Kde jsou ti eurooptimističtí modří?

KSČM si myslí opak, ale v názorech na EU se s vámi shoduje. Takže spor bude asi v něčem jiném.

Nekdo 29.1.2007 15:56

Re: Re: Divný článek, divný autor, divný jazyk

Jo jo, dr. Joseph Goebbels by mel radost.

Zenista 29.1.2007 15:38

Bez USA

;-(pán autor, najprv by ste sa mal sám sebarealizovať a potom kritizovať takú osobnosť akou je Váš pán prezident. Ak čítate tlač, naučte sa čítať aj medzi riadkami. A ten Váš názor na usporiadanie Europy by bol len vtedy osožný, keby USA ostali za morom. To ich zasahovanie nás bude mrzieť.

cb 29.1.2007 15:37

Re: Re: Kde jsou ti eurooptimističtí modří?

Socialismus nefunguje.

Buvol 29.1.2007 15:30

Re: Článek byl výborný, pane autore.

Jednu vadu ale měl, totiž že nebyl na toaletním papíře ....

milan007 29.1.2007 15:29

pane Brodský

Asi , stejně jako autor, příliš nechápete o co v diskuzi o EU jde. Jde hodně stručně řečeno, o to , co bude v pravomoci států a co v pravomoci byrokracie v  Bruselu. Klaus by rád minimalizoval vliv Bruselské byrokracie (nevolené). Máte nějaký argument, v čem se mýlí ?  Nebo jen nemáte rád Klause??

Petr Brodský 29.1.2007 15:11

Re: Re: Kdo nepochopil

Mimochodem současný stav je přesně ten, který chtějí odpůrci ústavní smlouvy zachovat.

Petr Brodský 29.1.2007 15:09

Článek byl výborný, pane autore.

Z reakce tzv. komentátorů si nic nedělejte. Tady na Psu působí trvale přibližně stovka Klausových štěkačů a štěkaček, kteří na jakýkoli názor s klausem nesouhlasící reagují sborovým hanobením autora, promíšeným stížnostmi na to, jak je u nás a vůbec v celé Unii zakázáno euroklausovské názory vyslovovat. Přitom si Klaus ztěžuje, že s ním nikdo seriozně nediskutuje.  

janoryna 29.1.2007 15:04

Re: Re: Re: Právě, že pochopil až moc dobře. každá federace je hrozná.

ale kdepak, USA jsou federace, mají přece federální hlavní město, FBI atd. a to samé švýcarsko, mexiko. takže o kynologii to není ..

Petr Brodský 29.1.2007 15:02

Re: Kdo nepochopil

A argument je kde?

Petr Brodský 29.1.2007 15:01

Re: Kde jsou ti eurooptimističtí modří?

Po odeslání příspěvku jsem teprve zjistil, že Klausova skeptická Tomasošpidlohyena má příspěvek těsně přede mnou.Já o vlku a vlk s vyceněnými tesáky stojí přímo za mnou. 

Papouch 29.1.2007 14:59

Re: text textu a jeho pravdivosti

k bodu 2 - nebude ta pracovni schuzka nahodou v Mnichove? ;)

jirkas 29.1.2007 14:57

Kdo nepochopil

Článek  napsal  člověk zaslepený a plný zášti .

Vůbec nepostihuje spučasný stav vztahu ČR k EU.

Petr Brodský 29.1.2007 14:56

Kde jsou ti eurooptimističtí modří?

Pan Hartl, místní odborník na výzkumy veřejného mínění, nedávno tvrdil, že i dnes  jsou prý voliči ODS převážně eurooptimističtí, na rozdíl od voličů levice a zvláště pak českých koministů. Rád bych věděl, kde se ti eurooptimističtí ODES skrývají. Tady na Psu zcela převládají intelektuálové typu Ivana Nového, Kajana a Hyeny skeptika maxima kteří dokáží odpovědět na jakýkoli argument prohlášením, že socialismus nefunguje(to se dověděli od Klause v r. 1990) a potvrzují to mnoha značkami se vztyčenými pyji(nebo je to nějaký jiný úd, teď si nejsem jistý).

Skepticus Maximus 29.1.2007 14:51

Co to je za vola? NP už otiskne vážně cokoli.

8-o

Skuhravy poplatník 29.1.2007 14:41

Re: Máte pravdu, ale vina není jenom

To je opět turecky nebo už eurojazykem? My jsme servilní protože nejsme servilní EU? A vyžírkové? Jestli jste si nevšiml, v Čechách může pracovat nebo založit firmu kdokoli z EU. Ale třeba Německo a Rakousko toto pro nové členy nepovolí.Zkusil jste někdy získat práci a povolení k pobytu třeba ve Francii? Jestli ne tak zkuste-možná zjistíte, že ani nejste Evropan. Naopak, Česko nejnovějším členům Rumunsku a Bulharsku při vstupu žádné potíže nedělalo, a mohou u nás okamžitě pracovat. Byť to bude pro místní konkurence - ale zde jsme ukázali určitou velkorysost, a já jsem za to na Čechy hrdý. A až to udělají třeba Němci a Francouzi tak budeme tleskat i jim. Ale bohužel v EU pořád platí, že všichni jsou si rovní, ale někteří ještě rovnější...