9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

EVROPA: Byla pandemie jen planý poplach?

Zdá se, že evropské společnosti docházejí k přesvědčení, že nebezpečí pomalu odeznívá a je na čase zhodnotit chování vlád. V Německu tohle téma vykopl vysoký úředník ministerstva vnitra, který vedl oddělení „krizového managementu“. K jeho úlohám patřilo porovnávat náklady a přínosy krizové politiky vlády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Benýšek 19.5.2020 9:14

Píšete tuto svou námitku sem často, a zatím Vám na ni nikdo ze zastánců karantény neodpověděl (nejenže neodpověděl relevantně, ale neodpověděl nijak - aspoň já jsem si tedy nevšiml).

Vláda se řídí jen kalendářem, a kecy o i kritériích podle úbytku či naopak přírustku nakažených jsou jen rituální tance pro masy.

Anebo že by tím kritériem byla třeba denní délka slunečního svitu? A to, jak pravidla o rouškách se mění den po dni (dnes třeba kanceláře a práce venku, od zítřka možná zase něco málo dalšího) závisí na tom, že se den po dni prodlužuje den? A po letním slunovratu se to zase otočí a karanténně začne znovu přitvrzovat? :- ).

R. Benýšek 19.5.2020 8:59

Kdyby nepřežil každý desátý (čili úmrtnost by se zvedla třeba u nás 8x či 9x - či jak to přesně vychází, oproti obvyklému průměru), tak toho by si lidé všimli.

Já na rozdíl od Vás považuji za vysoce pravděpodobné, že koronavirus SARS-CoV-2 (o kočkopsu jménem COVID-19 raději hovořit nebudu) zdaleka takovou metlou pro lidstvo není, a že při srovnatelném počítání by bylo i bez celoplošné karantény méně mrtvých nežli každý rok na chřipku (nebo raději libo módní teminologií - s chřipkou? :- ). A mám ty své úvahy postavené na stejné vodě (co by, kdyby) jako Vy ty své o možná 90 % přeživčích.

Píšu ty své proto, aby nezapadlo, že ne všichni dešifrují oficiální informace stádně předepsaným způsobem.

F. Houžňák 19.5.2020 7:20

Ano. Mimochodem, o co se to vlastně "hádáme"?

V. Wagner 18.5.2020 23:56

Pane Houžňáku, ty případy COVID-19, které zaberou JIP, který se pak nedostává pro jinak nemocné, ty, které potřebují rychlý převoz a sanitek se pak nedostává pro zajištění dostatečně rychlého převozu lidí s klasickým infarktem, opravdu nejsou imaginárními a to byl důvod dalších úmrtí navíc. Víte, krásně je popsána situace, kdy se kvůli bagatelizaci nemoci a masivnímu rozjetí epidemie kvůli pozdním opatřením dostane masivně do nemocnic, je popsána i zde: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zakulisi-pandemie-v-britanii-zdravotnictvi-celi-rade-problemu-106417 .

A pokud jste mluvil o srovnání Černobylu a COVID-19, tak ti mrtví ve Velké Británii či Belgii nejsou nějací imaginární vypočtení (jako je to u těch obětí prezentovaných protijadernými aktivisty), ale reální mrtví. Jak vidíte třeba z té statistiky (nejen) v Belgii (červeně tam jsou vyznačeni pacienti zemřelí z COVID-19). Asi všichni nezemřeli strachem.

J. Vintr 18.5.2020 23:12

Nějak mi hlava nebere, že dnes už karanténa není potřeba a při tom je v populaci mnohonásobně víc nakažených, než v době, kdy se ta karanténa zaváděla. Takže by teď mělo dojít k mnohonásobně rychlejšímu šíření infekce než hrozilo v době, kdy se ta karanténní opatření zaváděla. Takže za a) politici jsou hazardéři a chtějí nás schválně vyvraždit, nebo za b) ten koronavirus není ani zdaleka taková hrozba, jak se nám snažili nakecat.

J. Jurax 18.5.2020 23:11

Státník ano. Ovšem státníky nevidět, v Evropě máme jen politiky.

A politik se primárně ptá - jak mi ten či onen krok ublíží či prospěje očích médií a voličů? V očích mých soků a spolustraníků? No a pak činí to, co je pro něj takto prospěšné.

Slíbit národu krev, pot a slzy a přesto být národem oblíben si mohl dovolit akorát Winston Churchill a to ještě musela být válka.

J. Jurax 18.5.2020 22:58

Jojo ... jste jistě hlava nevystrašená a geroj, ale ta čísla v příspěvku uvedená ani nerozporujete ani nevysvětlujete jinak než koronavirem. Nuže?

F. Houžňák 18.5.2020 22:24

To je pravda. Taky je možné, že atomy ve vašem těle začnou najednou vibrovat synchronně a vy se vznesete.

F. Houžňák 18.5.2020 22:22

Ano, "dána problémem s Covid-19" je ovšem něco jiného než "primárně na Covid-19" nebo aspoň "s rozhodujícím podílem onemocnění Covid-19". V Belgii pitvali? Myslím, že taky ne. U Černobylu jsem ovšem nemínil bagatelizaci a utajování, ale to, že skutečně zemřelých jako důsledek havárie bylo snad několik stovek nebo tak, chaos, panika a záměrné lži šířené "protijadernými aktivisty" měly za následek počet úmrtí tak o dva-tři řády větší. To nakonec víte nepochybně líp než já. Srovnatelné třeba lži o "masových hrobech obětí Covid-19" z New Yorku. Pravdu samozřejmě máte v tom, že skutečná příčina úmrtí je nakonec lhostejná, já mám IMHO pravdu v tom, že "skutečných" úmrtí s (fyziologickým) podílem dotyčného viru zdaleka nebude tolik, kolik se nám politici a jiní snaží namluvit a velká, možná větší, část je způsobena neschopností, lhostejností a bordelem.

J. Vintr 18.5.2020 22:09

To, že v nějakém krátkém období zemře víc lidi, než je dlouhodobý průměr, ještě nemusí nic znamenat. Lidé si umírání neplánují předem, takže se klidně může stát, že se těch úmrtí sejde víc najednou.

V. Wagner 18.5.2020 22:07

Pane Houžňáku, pochopitelně, že data jsou a v Belgii z nich vypývá, že dominantní část úmrtí byla dána problém s COVID-19. A odkaz jsem tu už dával, ale klidně jej zopakuji: https://www.economist.com/graphic-detail/2020/04/16/tracking-covid-19-excess-deaths-across-countries

O tom, že se politici a i lidé bagatelizací a utajováním problému (vidíte to tu na příkladu i pana Robejška, Jirky ...) chovali podobně jako ti sovětští a ukrajinští v případě Černobylu jsem psal třeba zde: https://www.osel.cz/11086-umi-evropa-ve-stinu-pandemie-prekrocit-stin-ideologie.html .

F. Houžňák 18.5.2020 21:49

Pane Wagnere, o to já se s vámi nepřu, to, co říkáte, dá prostý selský rozum. Z vaší odpovědi jsem pochopil, že čísla nemáte, a tudíž nemůžete nijak rozhodnout, zda exces úmrtí byl způsoben nebezpečností viru (vy říkáte implicite, že je velmi nebezpečný, když kritizujete slova "neškodná chřipečka") nebo vzniklou panikou, chaosem a z lehkomyslnosti a nafoukanosti zanedbanou přípravou. Belgii nijak extra nesleduji, ale v Německu se nejdřív - až do konce února - zlehčovalo a nikdo se na nic pořádně nepřipravil, poté najednou zavřeli nemocnice a vyhodili či nepřijímali normální pacienty, ať už to byli lidé třeba s chemoterapií a podobně, že aby bylo místo pro Covid-pacienty, a nemocnice pak zely prázdnotou, protože se zdaleka tolik Covid-pacientů nedostavilo - to vím od dvou známých, takto nemocničních sester - a teď začínají pomalu vylézat na světlo boží příběhy, jak úřady šířily paniku, a začíná se sčítat, kolik lidí zbytečně zemřelo ne na virus, ale zanedbáním lékařské péče, protože je do těch nemocnic a praxí prostě nepustili. Kvalitativně se zdá, že je to celé podobné Černobylu, o kterém tak pěkně píšete. Nezdá se vám to taky?

P. Staronový 18.5.2020 21:45

" ... a nejezdili kam nemají ..."

"Hranice nie sú korzo ..."

:-P

F. Houžňák 18.5.2020 21:29

A říct jste svým nesouvislým irelevantním komentářem chtěl co? Vy ta čísla z Belgie máte? Jo, a "byste", ne "by jste".

V. Wagner 18.5.2020 21:26

Pane Houžňáku, on už Vám to psal pan Cirkva. V situaci, kdy jsou nemocnice plné infekce a sanitky nestíhají převážet pacienty COVID-19, tak je opravdu velice pravděpodobné, že někteří pacienti zemřeli na jiné nemoci, které by jinak lékařská péče vyřešila.

Základním požadavkem pro to, aby nebyli ohroženi ostatní pacienti, je, aby zdravotnictví nebylo přetížené epidemií COVID-19.

Pokud ovšem se opatření proti infekci neudělají, tak se to nedá zajistit. A to se stalo i v Belgii. Proto je u nich velice dobře vidět vliv epidemie na celkovou úmrtnost (ať už bylo úmrtí přímo vlivem COVID-19 nebo jen vlivem přetížení zdravotnictví).

U nás k přetížení nemocnic nedošlo a rychle se mohou vracet k normálnímu režimu, takže u nás bude vliv COVID-19 (ať přímý či nepřímý) zanedbatelný.

M. Hartmann 18.5.2020 21:25

To se tak někdy stává. I naprostí ubožáci přežívají.

V. Církva 18.5.2020 21:11

Debilovina. Dobře víte že COVID19 pomohla omezit karantena. Není to sice jak dávné mory a možná přes 90 procent obyvatel by i bez karanteny prezila. Ale už na to naštětí nejsme zvyklí.

V. Církva 18.5.2020 21:06

Realita paní realita. Mladých do 65 u nás na COVID19 umírá asi 20 procent. Pokud se nechá druhá vlna proběhnout, jedná se především o staroušky.

V. Církva 18.5.2020 21:03

Asi nevíte jak fungují infekční oddělení a co je oslabený organismus. Že se třeba zlatý stafilokok šíří nejlépe v nemocnicích je přitom známá věc. Jinými slovy, pokud by se u nás rozjel COVID19 jako v Belgii pochybuju, že by ostatní obory zdravotnictví normálně fungovaly. Prostě by jste skutečně k prvotní nemoci chytnul i COVID19. Navíc by zdravotnictví bylo plně zaměstnáno COVID19. Někdo by totiž musel říct i B. COVID19 nám zabírá léčení jiných nemocí. Nechme tedy nakažené bez péče. Jenže to v dnešní civilizaci nikdo neudělá. Já bych si to taky nelajznul.

V. Církva 18.5.2020 20:55

Tak nemáš to co někoho zesměšňovat!!! Je to celkem objektivní. Prostě v některých státech umíral až dvojnásobek lidí a v některých oblastech i víc.

Kdyby se lidi nechovali jak čuňata a nejezdili kam nemají, nemusela být ani tak silna karantena ani pocet obětí.

J. Jirka 18.5.2020 19:47

< Jedná se například o pány Jirku, Čecha, Kandu a Vintra. >

Už začínáte tvořit jmenovité seznamy neposlušných? :-)

J. Jirka 18.5.2020 19:46

Mrazírenský návěs s vysokozdvižným vozíkem byl fake, nakonec se zjistilo, že nakládali nějaké uhynulé zvíře ze zoologické zahrady a fotka je z předloňska.

Obrázek s několikapatrovými regály a pečlivě zabalenými mrtvolami v chladírenském voze pochází z katastrofického filmu na téma epidemie.

O zimním stadionu jsem neslyšel, ani žádný obrázek neviděl.

Co mne ale nejvíc zaráží je, že Američané nepoužívali pro odvoz tisíců mrtvých ty pětimístné papírové rakve, jejichž obrázků byly v roce 2013 plné konspirační weby.

J. Jirka 18.5.2020 19:37

Nu, já ještě měl v čítance:

Dědeček a babička, ujídají chlebíčka.

Až z nich budou kosti, bude chleba dosti.

A přežil jsem...

M. Hartmann 18.5.2020 19:13

Jirko, Jirko, očekávám aspoň druhou atestaci v nějakém (jakémkoliv) medicínském oboru. Nebo se snad proboha mýlím?

M. Hartmann 18.5.2020 19:00

Kaine, zmlkni, hloupě kecáš. Čím míň toho víš, tím blběji!

F. Houžňák 18.5.2020 18:55

Pane Wagnere, vy máte nějaká čísla o tom, kolik ze zemřelých z onoho excesu zemřelo řekněme z důvodů zanedbání lékařské péče (viz Dušan Vančura), tedy tím, že lidé nešli k lékaři, či z důvodů odložených operací ap., a na druhé straně, kolik jich zemřelo přímo působením viru? Mám ten dojem, že Belgičané tato čísla neudávají, vy jste je někde našel? Třeba v Německu RKI odmítal zemřelé pitvat a když nějaký patolog u 100 lidí pitvu provedl, prohlásil, že na virus z nich nezemřel ani jeden, všichni zemřeli na své ostatní nemoci (s inferencí, virus byla dodatečná zátěž, která se nedá nijak kvantifikovat).

M. Hartmann 18.5.2020 18:50

Kolik je ti let, debilní básniku? Možná se taky dožiješ a pak uvidíš ten mazec, až zase na tebe nějakou "taky baseň" napíše tvůj vnuk.

F. Houžňák 18.5.2020 18:47

Kdo si chce o analýze pana Kohna - kterou měl v popisu své práce coby úředník - něco přečíst, tedy zde: bit.ly/2zNMA5M . Z němčiny s radostí přeloží strýček Google.

K. Kožíšek 18.5.2020 18:42

Jako vždy pan Robejšek brilantní. Jediná poznámka začíná se jevit, že to nebyla černá labuť, ale něčí plán.

F. Houžňák 18.5.2020 18:41

"Úředník K." se příjmením jmenuje Kohn. Takže teď ještě zbývá, aby se začalo v Německu mluvit o židovském spiknutí proti Vůdkyni německého lidu, bezchybné a oblíbené, které vede kosmopolita Kohn.