7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

ESEJ: Důsledky ruského přepadení Ukrajiny

Ruská válka proti Ukrajině nezlomila ukrajinský občanský národ s jeho demokratickou státností, naopak jej viditelně semkla a upevnila jako samostatnou, suverénní individualitu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Podracký 11.3.2022 21:18

Nevím jak se mohlo zabránit tomuto konfliktu? Jedině donucením Ukrajiny splnit podmínky Minských dohod, které měly dát ruskojazyčnému obyvatelstvu autonomii. Nevytvářet domnění, že si Ukrajina může všechno dovolit, tedy diskriminovat ruské obyvatelstvo. jinak nevím, co mohla udělat?

V. Pavelka 11.3.2022 22:20

Zelenský se choval domýšlivě vůči Rusku , Byl si jistý podporou západu a všichni společně dělali dlouhý nos na Rusko ! Typická práce druhořadých úředníků Bruselského naturelu, kteří se vyšvihli loajalitou za korupční platy !EU

L. Dočekal 11.3.2022 18:50

Rusy nemiluji,ale mluvit v případě Ukrajiny o demokratické státnosti je pitomostemě,která vraždí svoje spoluobčany jen proto,že mluví jiným jazykem,země,kde jsou adorováni potomci Banderovců,nemůže být nikdy demokratická.

J. Jurax 11.3.2022 19:08

No, Ukrajina nebyla beránek bílý a s tou demokracií to tam taky nebylo valné (ostatně kde to valné je, že), nicméně to je dnes překryto étosem obrany proti neospravedlnitelné agresi. Proto jest Ukrajinu jednoznačně podpořit a Rusko odsoudit.

J. Karza 11.3.2022 16:42

Dovoluji si upozornit na existenci 2 pilířů zahraniční politiky:

1) cynické hájení vlastních zájmů.

2) vyprávění poutavých příběhů domácímu publiku.

Je mi teskno, když vidím, kolik emocionální energie někteří jedinci na její komentování. To je ale vliv a účel těch příběhů:-)

reagovat

J. Jurax 11.3.2022 19:01

Výstižné ... a platí celosvětově ...

P. Diviš 11.3.2022 16:07

Ano.

Co se týče toho závěru, silnější reakce v roce 2014 se nedala očekávat, podobně jako před druhou světovou válkou. Demokratičtí politici jsou příliš závislí na svých voličích (což je dobře) a těm se celkem zákonitě válčit nechce. Zvláště když je různí demagogové přesvědčují, že je to jen pro zisky zbrojařů, že to není nutné, že útočník je vlastně obránce, ... , jak můžeme velmi názorně sledovat i teď, kdy už by úmysly Putina i dalších ruských potentátů mohly být zcela jasné.

J. Kalina 11.3.2022 14:28

EU v podstatě nic není. To "jenom" ti lidé co vytvářejí tu její politiku a směřování, ti škodí.

Kdyby EU prosazovala volnou soutež na trhu, trestala veškeré dotace, hlídala nulová cla, tak by mohla státům pomoci.

Takto jen cucá (a to by se ještě dalo vydržet), ale ona škodí nucením do zcela ztrátových aktivit.

J. Václavík 11.3.2022 17:02

Těmto pohádkám se tady věří od roku 1967. Přitom to je pitomost. "Volný trh" je jenom falešná legenda pro zlodějiny.Rv

V. Čermák 11.3.2022 18:05

;-DR^

J. Jurax 11.3.2022 19:11

Není.

Krást lze úspěšně i na trhu nevolném, dotacemi zamořeném. Příkladů v naší současnosti naleznete dostatek.

V. Kuhaj 11.3.2022 12:09

Progresivisty bych nepodceňoval - záhy přijdou s tím, že právě národovectví je ten problém, kvůli kterému je teď válka na Ukrajině. Kdyby žádné státy nebyly, tak by se kvůli území válčit přece nemuselo, to dá rozum. Že to je Orwell jako vyšitý, to už si nechají pro sebe.

T. Hraj 11.3.2022 12:45

Já bych hlavně nepřeceňoval jejich zatíženost logikou nebo vůbec racionalitou.

Na Ukrajině je vlastenectví důležité a ušlechtilé, v EU je znakem xenofobie a nazývá se národovectví. Green deal naši energetickou závislost na Rusku způsobil, proto je třeba více Green dealu abychom se té závislosti zbavili, atd.

M. Valenta 11.3.2022 13:05

A víte, že do Vás bych tak silné přilnutí k Putinovi neřekl?

P. Diviš 11.3.2022 16:08

Má pravdu.

So geht das.

T. Hraj 11.3.2022 17:29

Děkuji, dobře že mi to připomínáte. Málem bych zapomněl: kdo má s doublespeakem problém je Putinův přisluhovač!

J. Jurax 11.3.2022 19:13

To není přilnutí k Putinovi, nýbrž k pravdě. Mate to nějaké pomotané ... :-)

L. Kuča 11.3.2022 13:49

Pokud by to měli tendenci tlačit tímto směrem, tak by stálo asi za úvahu, zda v takovém sdružení cvoků setrvávat. Pochopitelně bych byl raději, kdyby toto společenství zařadilo zpátečku spíše směrem k původnímu EHS, udrželo se pohromadě a zanechalo svých politických ambicí.

P. Diviš 11.3.2022 16:09

To já taky, ale špína už je natolik zažraná (peněžní toky nastavené), že naděje na opravu se limitně blíží nule.

J. Jurax 11.3.2022 19:23

Jo, budovu zbourat, je zamořená, vydesinfikovat ji nelze, má prožrané rozvody, narušenou statiku a hlavně správce trpící napoleónským komplexem se zbláznil. Dozelena, ale i jinak. Zakázal topit kvůli uhlíkové stopě, takže barák je celý plesnivý.

Správce zavřít do cvokhauzu a bude-li vůle, začít stavět kousek vedle znova. A líp ...

V. Šedivý 11.3.2022 20:11

To už začlo. Green Deal nefunguje, napraví to víc Green Dealu.

V. Petr 11.3.2022 15:34

R^R^R^

K. A. 11.3.2022 14:18

Souhlasím s Vámi. Hlavně očekávám "narativ", že právě národovci jako Orbán, Salvini, Zemmour jsou pátou kolonou Moskvy a že se s tímto vnitřním nepřítelem musí zatočit.

L. Kuča 11.3.2022 21:12

Máte pravdu, přesně to lze čekat a začínám na to být dost alergický. Ruskou politickou reprezentaci miluju asi jako svrab a úplavici, ale protože nadšeně nehýkám nad západními, k průseru předurčenými zhovadilostmi, tak musím být zákonitě zaprodanec Kremlu. Jak jednoduchý svět někteří lidé mají.

V. Pavelka 11.3.2022 22:28

R^R^

P. Pepax 11.3.2022 10:56

Takže euro-atlantická část světa by se měla zbavit zeleného progresivismu a dalších anomálií ke kterým dospěla a pak bude úspěšně bojovat za demokracii na celém světe? Tomu asi autor moc nevěří. Není to jenom téměř celá Asie, ale i islámský svět, který má odlišné zájmy a názory.

M. Malovec 11.3.2022 9:35

Nevím, nevím, zda některé zmíněné důsledky války nebude někdo vykládat za pozitiva pro společenství EU a nebudete popotahován. Varování před vstupem Ukrajiny do EU by měl brát Zelenský vážně. Víme jak to chodí.

J. Kostelanský 11.3.2022 9:34

Je zajímavé, co všechno různí lidé vidí za napadnutím Ukrajiny Ruskem. V "seriózních" českých novinách jsem už četl i názor, že tou válkou chtějí Rusové zničit západoevropský Green Deal. :-)

Přitom důvod války opakují Rusové už od Majdanu - zabránit zabíjení lidí na východě Ukrajiny jednotkami AZOV. Podle ruských zdrojů - netvrdím, že jsou pravdivé - od Majdanu takhle tihle "demokraté" zabili na 13 000 civilistů.

A že prý na Ukrajině nejsou nacisti? Nemusíme číst ruská media, stačí pozorně a dlouhodobě číst ty naše, "seriózní": je známo, že významnou politickou sílou na Ukrajině je strana Pravý sektor. A tahle strana má své vlastní (!) bojové jednotky, na které mají oficiální místa je malý dosah. Umíme si představit, že by např. SPD, ODS, ČSSD nebo jakákoli jiná politická strana měla svou vlastní armádu, která by nebyla pod velením armády ČR? Mimochodem stejně začínala v Německu NSDAP. Ta rovněž měla své bojůvky SA, které Hitlerovi pomáhali s bojem proti ostatním stranám. Dělali podobné věci jako současná Antifa v Německu - zastrašování politických protivníků, narušování jejich demonstrací a dokonce i fyzické útoky.

Když Kyjev říká, že ukrajinská armáda neútočila na civilisty v Luhansku a Doněcku, říká asi pravdu. Ukrajinská armáda to nebyla. Byly to jednotky Azov, které nejsou součástí ukrajinské armády. Ale odpovědnost za tyto jednotky Kyjev samozřejmě nese.

Na závěr malá zkouška správnosti. Víte, jaký symbol mají příslušníci AZOV na svých vlajkách? Jestli nevíte, napište si do googlu 2 slova: AZOV, flag. Jestli vám to bude něco připomínat, tak bude podobnost určitě čistě náhodná. :-) Těch obrázků je plný internet, určitě tedy nemůže jít o ruskou propagandu.

Umíte si představit, že by někdo v Německu užíval těch samých symbolů jako AZOV?

V. Petr 11.3.2022 10:52

Důvodem okupace 15.3.1939 bylo, podle Hitlerova tvrzení, zabránit terorizování německého obyvatelstva zuřivými Čechy...

V. Kain 11.3.2022 11:26

Demokratická Ukrajina řízena zkorumpovanými politiky,oligarchy a ozbrojenými bandami.Docela vtipné.Zelenskyj by se pokusit o dohodu s Ruskem.Pokud čeká,že mu snad NATO přijde na pomoc,tak má smůlu.Nepřijde.