28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

DOPIS: Celému světu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vládík 3.8.2006 17:40

Re: Re: dost názorná ukázka židovského šovinismu ...

To, že bolševik některých výrazů zneužil ještě neznamená, že je nelze ve vhodných případech použít (jako např. zde).

wolf 3.8.2006 17:37

Re: Re: Souhlas

Děkuji za poznámku. Problém bude spíše v tom, že se překládalo z angličtiny, kde se "obětní beránek", řekne "scape goat" . Význam pojmů je stejný. Angličtina zůstala u původního příkladu, který jste popsal. Čestina (slovenština) přijaly křesťanstvím pojem poněkud posunutý. Měl jsem dojem, že autor původního textu nechtěl odkazovat na chrámový rituál s vyhnáním kozla do pouště, ale prostě chtěl vyjádřit skutečnost, že za to vždy můžou Židé, kteří jsou neomylně (osvědčilo se to) vybíráni jako ten kozel. Použil podle mne v běžné angličtině používaný termín "scape goat" jehož českým ekvivalentem je "obětný beránek". Měl jsem dojem že doslova přeložený termín může být pro čtenáře, kteří většinou o vyhánění kozla do pouště z chrámu jednou ročně nejspíše nevědí, lehce matoucí. Celkové vyznění článku to však nijak neovlivnilo.

S přátelským pozdravem.

Wolf

Skepticus Maximus 3.8.2006 8:18

Rozbití Rakouska-Uherska byla chyba?

;-D Ten paskvil byl nefunkční od doby svého vzniku a sloužil čistě ke germanizaci a maďarizaci zakonzervovájíce středověk ;-D

Skepticus Maximus 3.8.2006 8:13

Re: Re: já jste hodně naivní

A kde to ti Hizballah má napsáno, že mají vybíjet ostatní např. evropská mužstva?

Židé to mají třeba jasně podáno ve Starém zákoně.

Skepticus Maximus 3.8.2006 8:05

čtenáři

Kdo seje vítr, sklízí bouři. :-/

Skepticus Maximus 3.8.2006 8:00

Juro Juraxi

Rozdíl je jen v míře v konkrétních případech a hlavně v mediálním obrazu, který je zcela bezostyšně zkreslen všemi stranami sporu.

Rasy jsou přítomny a pořád zřejmé, ať se Vám to líbí nebo ne a mají své typické projevy, byť se vždy najdou všelijaké odchylky od standardu. Ovšem není to tak, že když má někdo bílou kůži a modré oči, tak nejspíš dělá to a to, ale je to tak, že vyrůstá v určitém prostředí a jeho dispozice a socializace jsou odlišné.

Skepticus Maximus 3.8.2006 7:45

Naučte se číst dementní BM, byl jsem přímo osloven a lživě obviněn

(Y)

Skepticus Maximus 3.8.2006 7:40

Harpyje nelžete

Jasně jsem napsal, že díky Suezskému průplavu se geograficky Arabský poloostrov rozšířil. Zkuste konečně otevřít atlas a podívat se pořádně.

Sarka 3.8.2006 7:24

Re: Re: Re: V Cesku - panny?

Ale Mandel - tak ten vtip se mi opravdu prilis nepovedl, kdyz jste ho nepochopil ani Vy, ani patpong. Cesko ma ve svete urcitou povest co se tyce peknych a ochotnych devcat, takze tech panen.....no nevim. MOzna ze nejaka na kterou se zapomnelo, ale to nevim zda bude p[usobit jako dostatecna incentiva ;-)

čtenář 3.8.2006 7:11

Re: kdepak:

Ohó, jak by se světu mělo ulevit novým odchodem do diaspory! Svět se tolik trápil se židy v diaspoře, že se co chvíli snažil vyrovnat se svým problémem svého vztahu k židům v diaspoře pogromy. Obzvláště naše milá Evropa se v tomto směru vyznanenala superpogromem - holocaustem.

gN 3.8.2006 3:36

Re: Re: dost názorná ukázka židovského šovinismu ...

Ne - qetzale, tohle není militarismus či revanšismus, nene - tohle je čirý nacismus, a to včetně všech těch nejteněších pseudo-mýtů a pseudo-emocí. Negace: oběť se proměnila v mučitele, a to možná, aniž by chtěla. Osud? Karma? Ne - kdepak. Prostá lidská chyba, kterou je třeba přiznat.

gN 3.8.2006 3:23

Re: Re: kdepak:

To snad ne. Odhlédnu-li od toho, že rozbití Rakouska byla chyba, a to zásadní,  viditelná již v dobách pouhých diskusí o této věci, tak naprosto nepochopím, jak někdo může nevidět očividné rozdíly v předloženém srovnání. Jednoduše řečeno - Pekařova opozice Masarykovi byla oprávněná: bylo by lepší, a mravnější,  silné Rakousko než komické a absurdní (to jest nelegitimně vymyšlené) Československo - a to pro všechny.

Promiňte, "fangličkářstí" první polovičky devatenáctého století snad máme, zapaťbůh, už za sebou. Opravdu je mi líto: Stefanik, Masaryk a (už vůbec) Beneš pro mě představují pouze a jen významné otázky, jež čekají na své otevření - nikoli nějaké "kmenové modly", neřku-li "autority".

Potvrzujete mi jenom to, že jde o naprostý anachronismus - včetně všeho toho, co si zde lze přečíst - a jakože to pozorně čtu. Ovšem "anachronismus" není jenom nějaká neutrální "porucha" - je to zřetelné zlo právě ve své časové nemístnosti.

Stát Izrael je nelegitimní, a to až na dřeň územnosti, dělejte co chcete - nic s tím neuděláte.

3.8.2006 1:25

Re: Re: Re: Re: Re: zakladna a nadstavba

pomáhali Židům, a to je jejich plus, i paradoxně jejich dnešní největší průser. Pomohli mezi nima i malé Madlence z protektorátu Čechy a Morava utéct a přežít. Později se jim za záchranu, jako hodná holka, odvděčila. Ale to už konvertovala ke katolicismu.

;-O

AnnaKolben 3.8.2006 1:20

Re: Re: proč Židé každého štvou?

R^!!!!!!

3.8.2006 1:00

Re: Re: ???

http://www.slobodan-milosevic.org/news/smorg031505.htm

http://emperors-clothes.com/articles/elich/krajina.html

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=viewArticle&code=20051018&articleId=1107

posílám pár odkazů, první je od ICTy , dozvíte se v něm něco na způsob výroby civilních obětí střelbou do vlastních řad - vyšlo najevo u soudu, ale nemluvilo se o tom a nemluví - tedy taktiku, kterou Arabové pro užitečné západní idioty přivedli na Blízkém východě k dokonalosti, druhá něco o Krajině, třetí o té vaší Srebrenici, analýza s odkazem pramenů - zkuste prameny zpochybnit. Jiné stránky si zkuste dohledat sám, je jich bezpočet.

Ano muslimové jsou jako sociálně slabí a odlišní, byl jste v Sýrii,a nikdo se vám nesvěřil, že podporuje terorismus, že v Evropě nastupuje islám, v tom byste problém neviděl, ale v naší netoleranci, že muslimům vděčíme za civilizaci, že agresívné muslimové jsou jako sociálně slabí a odlišní a podobné zvonky.... to všechno jste mi a ostatním už tvrdil na diskuzi v HN. Působíte tam pod 3 nebo více přezdívkami, aby těch protižidovských výpadů, propagujících terorismus bylo víc :o) Prokoukli to a tak vaše reakce je mi úsměvná. Jako známý židobijce, obhájce muslimského fašismu a salonní levičák z diskuzí v HN jste se tam znemožnil ,tak jste přešel na Psa? :-)

3.8.2006 0:59

Re: ???

vánoční masakr byl v televizních zprávách. Televize naší, i evropských a amerických. Také ve světovém tisku. Tehdy ještě nebylo až tak úplně jasné, kdo bude hlavní viník, který za všechno může, a nebyla prolomena různá tabu, tak se smělo relativně svobodně vysílat a psát.

Také je v pozdějších analýzách renomovaných novinářů ke Srebrenici. Samozřejmě se o něm mluvilo i v Haagu, stejně jako například o tom že Usáma Ládín a jeho spolubojovníci z Al Kaidy mají bosenské pasy, že Usáma měl svou kancelář v Sarajevu a byl přítel Izetbegoviče, že 2 z atentátníků 11 září bojovali proti nevěřícím v Bosně..., bylo zakázáno, aby veřejnost viděla snímky znetvořených těl obětí atentátů, a umučených albánskými a islámskými teroristy..za etnické vyčištění KOsova nebyl nikdo odsouzen ..mluvilo se o více věcech. Ale ještě více se zametlo pod stůl, a při soudu o nich skutečně nebyla řeč. Mimochodem, Izetbegovič seděl za Tita za tzv. Muslimskou deklaraci , víte, o čem je? O demokracii rozhodně ne. Co se týká Oriče, čili "Vraha ze Srebrenice" - jméno mu dáno novináři - tento nízký rozsudek není definitivní, ozývají se protesty, uvidíme.

NATO a tribunál jsou zajedno - výrok Jaemieho Shey, mluvčího NATA.... je jasné že ICTY není soud podle evropských právních měřítek. Je placen i obsazen agresorem, v podstatě jen má politicky ospravedlnit jeho agresi.

rolnicek 3.8.2006 0:31

Válka je vůl.

Mandel 3.8.2006 0:20

Re: Re: V Cesku - panny?

 Zníte jako ti ubozí muslimové, když jim dal někdo jejich Allaha do kreslených vtipů. Dělal jsem si pochopitelně srandu ze vše tří bohů. Teď jste mě opravdu vystrašil, i když ještě horší asi bude  pomsta těch českých panen. Šárka mě tu sice ujišťuje, že jsou všechny nezletilé, no ale to by už v ráji dorostli. Pokud to nepůjde - každý chce do ráje, ale nikdo pro to nechce umřít -  znám ještě  pár starých panen, které by  nikdo ani nechtěl, snad by se daly ukecat, budou-li desperátní. 

Bůh, ve kterého věří,   jak říkáte "tak či onak věří skoro všichni věřící" je asi pěkný pervert, když nechá lidi, co v něho věří,  aby se z nich stala krvežíznivá zvířata.  I katolíci upalovali pro svého - podle nich - zřejmě nenávistného boha. Dnes žijeme v civilizovaném světě, kde tyhle  "božské" příšery nemají co dělat, pokud se nechceme všichni podřezat.

Ovšem pokud by "Bůh" bylo sprosté slovo, pak bych se ho i já bál vyslovit, ale jen ze slušnoisti.  Vyrůstal jsem v době, kdy mně pořád něčím strašili a  když jsme jim to nebaštil, zase mě strašili peklem.  Brzo jsme zjistil že to byli ti, kteří sami nešli do války, sami nevraždili a ani sami za nic neumírali. To jim ale nevadilo, aby tam nenaháněli ve jménu boha ty druhé, zastrašené.   

qetzal 3.8.2006 0:20

Re: dost názorná ukázka židovského šovinismu ...

... militarismu a revanšismu, že? :-/

qetzal 3.8.2006 0:15

Re: kdepak:

agresivni??? Co je na tom divneho, ze Zide chteji svuj stat, kde by byli po dvou tisiciletich pogromu a pronasledovani v bezpeci? My Cesi jsme taky chteli svuj stat, protoze se nam nelibilo, jak s nama rakouske cisarstvi zachazi. A meli jsme kliku a podarilo se nam ho ziskat. Jak? Statecnosti legii a diky chytrosti a statecnosti osobnosti jako Stefanik, Masaryk, Benes, ....

www racek 3.8.2006 0:13

dost názorná ukázka židovského šovinismu ...

nic víc.

qetzal 3.8.2006 0:11

Re: Re: Re: a co dál?

moebiusi, to proste neni pravda - podívejte se na http://info.pravdaoislamu.cz/ ... tam si muzete najit clanky s citacemi sur, ktere vyzyvaji k boji proti nevericim. Omarova smlouva taky stoji za precteni.

gN 2.8.2006 23:59

kdepak:

Sionismus a živovství jsou dvě, zcela různé(!), věci. Sionismus je starý asi tak 200 let - je to agresivní novověká politicko-sociální doktrína. Slízíme (sklízíte) její plody.

*

Mažete příspěvky? Zcela slušné a rozumné? - Vaše vizitka.

*

Opakuji: vraťe se do disapory - světu, kterému je psán tento dopis, se uleví!

moebius 2.8.2006 23:55

Re: Re: a co dál?

takhle přesně vzniká ta brutální iluze. Islám je prostě islám, pokud do něho budeme vkládat něco, co tam není, stále budeme tvořit tuhle iluzi. Samozřejmě to dělají i muslimové.

Islám je taky náboženství lásky, soucitu a tolerance. Vyzývejme muslimy, aby si vybrali tuhle jeho stránku.

2.8.2006 23:53

Re: Re: Septik, Septik

mám takový dojem, že pán působí, nebo působil v diskuzích Hospodářských novin, nejméně pod 4 přezdívkami. Slovník a styl jsou více, než podobné. Bavil se svými faktickými poznámkami a nasíráním lidí. Ti mu na to posléze přišli, a přstali ho žrát. Žeby znechucen přešel sem??;-D

rezjir 2.8.2006 23:48

Re: Fajn, kýho šlaka !!!

8-o;-D

2.8.2006 23:44

Re: Re: Re: Ano

Ano, ale odkdy? V době apoštolů? 200 let po nich? Ne, až po styku s islámem ....

Sarka 2.8.2006 23:43

Mila Tano,

ono je snadne nechapat. "Salamoun" se dopustil dost uboheho diskusniho podrazu. Ma alespon tolik charkteru, aby to uznal. Co se tyce Vaseho komentare, vzhledem k tomu, ze jsem s Vami samotnou jeste nemela tu cest, preferovala bych kdybyste se laskave vyjadovala k dialogu ktery ma s Vami neco do cineni. Jinak jde o pouhe placani do vetru a neuzitecne ad hominem komentare. Diskutovat ted ale opravdu nemohu,. nemam cas.

rolnicek 2.8.2006 23:37

Re: Autor neni mentálně retardovaný _Na to jistě budete mít v Hágu možnost odpovědět.

Ezra Goodman 2.8.2006 23:37

Dagu

Ano, Dagu, když tě tu tak vidím, myslím, že platí .o)));-D