30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

BREXIT: Johnson na cestě k další fázi klaunství

„Boris Johnson na cestě k vítězství“ pojmenoval politolog Alexander Tomský svůj oslavně lichotivý článek, přičemž z nějakého mně neznámého důvodu tam jaksi zapomněl podotknout to nejdůležitější, tedy skutečnost, proč nejen opoziční politici současnému premiérovi nedůvěřují a hlavně z čeho mají obavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 30.10.2019 9:06

O prostředníkovi taky marně přemýšlím.

S upřesněním analogie naprosto souhlasím. Pokusil jsem se být stručný a vtipný a asi se to úplně nepovedlo.

Na britskou demokracii v této souvislosti koukám s nevěřícím nadšením. Vláda navrhne, parlament reaguje, vláda upřesní a během pár dní je rozhodnuto a navíc to zvenčí vypadá, že prvotní v tom všem je zájem Británie. Namítat je možné jedině to, jestli se nemohlo začít dřív.

V. Klepetko 29.10.2019 22:58

Dobrou noc. Ideologii "eurounijního nacionalismu" si vysvětlil velmi přesně. Velký čert, malý čert... je to jen otázka měřítka...

Taky jsem si myslel, že něco takového existovat nemůže a že je to nějaká krávovina:-)

M. Mařák 29.10.2019 22:15

Ahoj, někdo mně přes Pavla pomohl a našel řešení. Tímto mu děkuji, pokud to náhodou čte.

Nevím, co to je eurounijní nacionalismus, i samotný ten pojem mně připadá jako obrovská krávovina úplně o ničem. Co se týče mne, funguji v kategoriích vlastenectví, ideologie nacionalismu není můj šálek čaje.

Nepřeji si nic jiného, než aby brexit klauni konečně vypadli z EU, protože jejich přijetí byla podle mne obrovská strategická chyba. Svůj názor na to, proč tomu tak je, jsem již tady a jinde stokrát vysvětlil. Anglosaský svět je s kontinentální Evropou neslučitelný. Jsou to prostě dvě odlišné vize dané dlouhodobým historickým vývojem. Británie doufám zůstane prioritním partnerem EU a vztahy mezi oběma nadnárodními celky budou pořád více než přátelské. Dohromady to však nemůže fungovat a pro obě dvě strany je mnohem lepší, když dojde k brexitu.

Dobrou. Mám poslední dobou hodně práce a jsem unavený. Jdu chrápat.

V. Klepetko 29.10.2019 21:59

Rád Tě vidím v diskuzi, ta registrace je teď hodně blbá :-(

Je vůbec nějaký rozdíl mezi "českým národovectvím" a eurounijním nacionalismem? Že je v základě superetnikum místo etnika? Ale "Číňani" nebo "Španělé" - to jsou také superetnika. Z bláta do louže? "Běžte už konečně někam pryč (cizáci, brexit klauni, připrchlíci) dosaďit si tam můžeš cokoliv dle libosti? :-)

J. Krynický 29.10.2019 21:48

Právní nárok je jedna věc, zvyklosti druhá. I naši poblitici, pro místní plebs už nestravitelní, bývají odklizení do brusele, kam na ně není tolik vidět.

M. Mařák 29.10.2019 21:33

Naděje umírá naposled. Snad se přece jen dočkám 12. prosince a brexit klauniáda konečně po čtyřech letech pomalu skončí k radosti a spokojenosti všeobecné.

Ale příliš tomu nevěřím, abych se přiznal, nebo co.

P. Zinga 29.10.2019 19:57

Ale jděte! Zjistěte si o těch financích něco více a uvidíte, že nelhal. Lže Guardian a Vy s ním.

V. Klepetko 29.10.2019 18:42

... "v rámci rozvodového řízení"...

V. Klepetko 29.10.2019 18:38

Možná. Ale má představivost není dost velká, abych nějakého vhodného prostředníka někde viděl...

Analogii s tím rozvodem vidím trochu jinak: stále tam jsou jen dva subjekty. Jeden vnitřně strukturovaný, a ten druhý působí homogenně jen za cenu toho, že jeho "parlament" je pouze ornamentem, potěmkinovskou vesnicí, tvořící pasivní kulisu skutečných hybatelů moci...

Dlouho se mi zdálo, že celá ta "šaškárna" diskredituje britský parlamentarismus. Teď věřím, že až se na to budeme dívat s odstupem času, bude to naopak učebnicový příklad jeho síly - klopotné, težkopádné, pomalé, ale ve finále efektivní. To jen přísný a despotický manžel (EU) zatlačil svou lehkovážně rozčepejřenou manželku (GB) v rámci rozvojového řízení hrubou silou za pomyslnou "červenou čáru", kdy zneužil její hlouposti a nadiktoval ji takové podmínky rozvodu, že znamenaly fakticky rozsudek smrti. Ta začala bezmocně a zmateně pobíhat mezi svým neschopným právníkem a kartářkou, a vysílá ambivalentní signály: "chci okamžitý rozvod, souhlas k němu ale nedávám!" :-) Naštěstí se objeví princ BoJo na bílém koni, předloží kvalitní rozvodovou smlouvu, a ve finále vše dobře dopadne :-)

J. Chaloupka 29.10.2019 18:27

Vzhledem k tomu, že cca polovina voličů je s "migrantským" pozadím, tak se brexitu nedivím. Divím se, že politici nejsou sto svým voličům vyhovět. Asi je již nepovažuji za své voliče.

D. Švik 29.10.2019 18:24

Rozumím, ale my máme s Mařákem rozehranou takovou dlouhodobou partii, takže ty jeho bláboly poměrně dobře znám a za tu dobu už vím, jak to asi bude pokračovat. Tentokrát jsem to do konce prostě, ale nedal.

P. Zinga 29.10.2019 18:23

Pro angličtináře: Vyprdněte se na experta na Johnsona a podívejte se na toto

https://www.youtube.com/watch?time_continue=98&v=i8bECAHIgNQ

Rozhovor s profesorem anglického "ústavního" práva.

P. Grigar 29.10.2019 18:14

..tož vitaj, ogare!!

P. Grigar 29.10.2019 18:06

..a to děláte chybu, pane Šviku. Číst je třeba až do konce, i když se vám v kapse kudla otvírá. To mě v mládí naučil jeden zkušený (životem..) a moudrý muž. Už v první polovině Kapitálu mi bylo na blití, ale on mě přesvědčil..musíš až do dna, jinak zůstaneš v půli cesty, budeš cítit odpor, ale nebudeš vědět proč vlastně a před čím stojíš, co od nich můžeš čekat a oni tě něčím zaskočí! Totéž platilo pro veledíla Lenina, Stalina a mnoha dalších apologetů socialistické myšlenky.

Mařák je jenom odvárek, jeden z mnoha, co tlačí káru.. řídí jiní. Ale dokud veřejně mluví, vystupují, je dobře, víme kdo jsou, co si myslí a odkud může "přijít mráz".

P. Grigar 29.10.2019 17:55

.. příliš složité pro lidi s černobílým viděním světa.

P. Grigar 29.10.2019 17:53

.. a britská demokracie by byla v ..šak víte kde. I když, ona už tam v podstatě je. A nejen na ostrovech.

P. Grigar 29.10.2019 17:49

..Mařák je levičák do morku kostí, má to v genech a částečně i memech. Tak jaksi ho berte. Dříve nám ukazovali cestu akademikové sovětští, teď moudro vane od Brusele. Tak dlouho jsme šli na Západ, až...Země je kulatá. ;-)

P. Grigar 29.10.2019 17:39

R^

Z. Lapil 29.10.2019 17:38

Vláda to zařídila nejmíň dvakrát (dohoda Mayové a Johnssonova), ale parlament zatím zatrhl obě dohody i variantu bezdohodovou.

P. Grigar 29.10.2019 17:33

V jednom s panem Mařákem setrvale souhlasím..Británie musí z EU vystoupit!! Neshodujeme se v důvodech, ale to vem čert, ani s manželkou nejsem občas v naprosté shodě a ta je rozhodně pohlednější a pro mě potřebnější, než pan Mařák. Zásadně ovšem nesouhlasím s jeho neustálým posměšným označováním Britů coby brexitklaunů. Voliči se ve věci brexitu vyjádřili jasně a povinností, opakuji !!POVINNOSTÍ !!!! politiků je bez ohledu na vlastní postoje naplnit vůli občanů. Jinak se chovají jako arogantní hovada a jako hovada by taky měli skončit. ;-€

R. Hanuš 29.10.2019 17:32

https://www.theguardian.com/politics/2017/sep/15/boris-johnson-we-will-claw-back-350m-a-week-post-brexit-after-all

Tady máte Johnsonovu nejznámější lež i s fotodokumentací.

J. Nevrkla 29.10.2019 17:29

Lidé rozhodli, že má GB z EU odejít. Vláda to měla do 3 let zařídit, jak nejlépe umí, žádná další diskuze není požadovaná. Pokud dohoda není možná, pak bez dohody. Jako ten váš třídní, on už nese odpovědnost.

I. Štípek 29.10.2019 17:19

Boris to dokáže, ať si mařák plácá co chce.

P. Zinga 29.10.2019 17:18

Prosím o doložení tvrzení, že Johnson je notorický lhář.

Zatím jsou lhář autoři tohoto tvrzení.

R. Hanuš 29.10.2019 17:02

Co to mektáte? Poslanci Britského parlamentu žádný pohodlný důchod v Bruselu mít nebudou. Nemají na něj žádný právní nárok. A ve vystoupení z EU Británii nic nebrání a nikdy nebránilo. Bez dohody mohou vystoupit kdykoliv. Dokonce mají i druhou dohodu odsouhlasenou EU, ale oni žádají o další a další odklad.

Z. Lapil 29.10.2019 16:42

Dnes píšete i za mě :-).

Mně při hledání východiska pořád připadá, že by to chtělo dobrou vůli. Takže vlastně taky žádné nevidím :-(,

Z. Lapil 29.10.2019 16:38

Na rozvod musejí být dva. Tuším tady o rozvodech psala paní Kolářová. Jsou-li na rozvod tři (britský parlament; britská vláda; EU), vznikne klauniáda asi nutně. A to ještě, jak se zdá, se ve vysoce demokratické unii parlament vůbec nezúčastní. Podotýkám: ne každá klauniáda je k smíchu.

Teď mě napadá: mezi VB a EU by se docela hodil nějaký zprostředkovatel.

V. Klepetko 29.10.2019 16:31

Milane, máš predstavu o výši státních podílů v singapurských firmách? To by se Corbynovi moc líbilo... :-) I míra státního dohledu nad soukromím občanů, atd. Letos jsem tam byl, a nějak se nám tam ta ekonomická svoboda do politické stále nepřeklápí...

Z. Lapil 29.10.2019 16:30

Právě proto má pan Prokop pravdu. Náš třídní na gymplu říkal: na školní výlet pojedem tam a tam. Je vás tu třicet, to máme nějakých čtyřicet názorů a to já nebudu řešit.

A teď si spočtěte, kolik lidí a názorů je v parlamentu a kolik ve Velké Británii. Připomínám, že v tom parlamentu spolu - čistě technicky - mohou mluvit, ale jak chcete zařídit přímý kulatý stůl málem 70ti miliónů lidí?

Z. Lapil 29.10.2019 16:20

Zkuste si vzpomenout: britská premiérka a EU vytvořili dohodu. Následně britský parlament tuto dohodu neratifikoval (právníci, netlučte mě) a EU místo aspoň předstírané snahy o kompromis odmítla o řešení vzniklé situace jednat. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale takhle se se sousedem nejedná.

Britové odcházejí skrze referendum, a to proto, že se jim v EU nelíbí. Kdyby považovali EU za "převážně dobrou", dopadlo by referendum opačně. Přece - byla-li by EU tak úžasná, jak se nám pan Mařák a další pokoušejí namluvit, bylo by všechno jednodušší: buď by brexit vůbec nebyl na pořadu dne, nebo by byl dávno vyřízený.