4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Co nám připomněla direktiva EU

Direktivu EU, zakazující členským zemím spolupráci s izraelskými subjekty ze Západního břehu Jordánu, Golanských výšin a východního Jeruzaléma, odsuzují mnozí přátelé Izraele, přestože oni sami mnohokrát považovali židovskou výstavbu na těchto územích za jednoznačně špatnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 31.7.2013 22:48

Re: Výměny obyvatelstva

Ano, tentokrát máš pravdu.

S. Landa 31.7.2013 22:42

Re: Výměny obyvatelstva

Vím, že se neděje absolutně nic. Nevím proč kopíruješ nějaké staré texty, pak vypadáš jak mimoň. Kyrgyzstán je mimořádně klidná země s tolerantními obyvateli, kromě problémů při rozpadu SSSR (vyhánění Rusů, konflikt s Uzbeky o Ferganu) a uměle vyvolané krize před pár lety (snaha Bakijeva zachránit si kůži), žádné národnostní či náboženské trable neznají.

H. Lukešová 31.7.2013 22:28

Re: Výměny obyvatelstva

No nevím, Ty si myslíš co?

S. Landa 31.7.2013 20:57

Re: Výměny obyvatelstva

Celkem?  :-)

H. Lukešová 31.7.2013 20:41

Re: Výměny obyvatelstva

No je to starší textík, ale zasazený do současnosti. Stále je celkem aktuální, i když ta Kirgizie je již pasé. Tam je celkem klid.

H. Lukešová 31.7.2013 20:38

Re: Výměny obyvatelstva

Ten již proběhl v nedávné minulosti.

H. Lukešová 31.7.2013 20:15

Muži, kteří osvobodili Belsen, hrdinové II. světové války

http://www.youtube.com/watch?v=Qu_wsreTnzY

S. Landa 31.7.2013 19:45

Re: viděl jsem nedávno neměcký dokument

Promiňte, pane Krátký, ale na základě čeho by Češi mohli byť jen přemýšlet o nárocích na Královec?

S. Landa 31.7.2013 19:43

Re: Výměny obyvatelstva

Jaký současný konflikt v Kyrgyzii???

H. Lukešová 31.7.2013 18:35

Re: Ano. Paroduji antisemity a slepé propalestinské zastánce.

P. Urban 31.7.2013 17:39

Takže to, co píšete o Palestincích, nejsou Vaše názory

ale parodie antisemitské (protiizraelské) propagandy?

Z reakcí jiných soudím, že nejsem sám, komu to nedošlo. To je pak normální diskuse těžká.

H. Lukešová 31.7.2013 16:01

Re: K argumentům paní Lukešové

Tak to je dobře, že uznáváte právo Izraele na existenci, vidíte, že se s Vámi normálně mluvit a domluvit. :-)

Hosté palestinští Arabové, to ukazuji na to, že antisemité všech barev líčí Židy jako hosty, invazory, okupanty, válečné zločince, sionacisty, revanšisty, štváče, nepřátele míru atd.

P. Urban 31.7.2013 15:52

Židé mohou odejít na Západ

Arabové nejsou národ, pouze etnikum. Národ je politická kategorie, předpokládá ochotu sdílet stejné zákony a politiku vůči ostatnímu světu. Tato ochota v arabském světě chybí, pomineme-li romantiky tak trochu připomínající někdejší panslavisty. A Palestinci jsou v arabských zemích vnímáni většinou jako cizinci, byť blízcí.

Naopak Židé sdílí stejnou (nebo hodně podobnou) kulturu, částečně i identitu a původně i jazyky s lidmi na Západě. Který by je jako uprchlíky patrně přijal.

V tomhle směru jsou tedy izraelští Židé a Palestinci na tom podobně.

P. Urban 31.7.2013 15:41

K argumentům paní Lukešové

Domnívám se, že pokud nějaké etnikum či kmen žije delší dobu na nějakém území, pak je zde doma a může si toto území nárokovat jako své. Bez ohledu na to, zda někdy vytvořilo či nevytvořilo vlastní stát. To je pouze jedna z forem společenské existence.

Hájí-li Izrael právo na svoji existenci v rámci hranic, které umožňují existenci funkčního palestinského státu, pak si zaslouží podporu. Proto mám pochopení pro izraelskou okupaci jako takovou.

Pokud někdo obhajuje nárok Izraele na celou Palestinu s tím, že Palestinci (nebo zdejší Arabové, jak chcete) jsou zde pouhými hosty, pak je v mých očích stejný dobytek jako Arabové, kteří chtějí smést Židy do moře. I takhle dějiny občas fungují. I ve střední Evropě tak fungovaly. Dnešní Evropa s tím moc nenadělá a Češi už vůbec ne. Nevidím ovšem důvod, proč bychom měli tu či onu stranu jakkoli podporovat. Ani se kvůli nim hádat s pány z Bruselu.

Pokud je tohle antisemitismus, pak jsem antisemita. A ne-antisemité jsou válečnými štváči stejně, jako palestinští/arabští propagandisté.

To je vše, co k tomu mohu říci.

H. Lukešová 31.7.2013 15:32

Re: A palestinští Arabové rozvrátili i Libanon, tedy Arafatovy bojůvky.

A ti vyhnaní palestinští Arabové z Jordánska, udělali "Švýcarska Blízkého východu" zemi plnou válek, násilí a utrpení.

M. Prokop 31.7.2013 15:26

"nebudeme váhat ani minutu a spojíme ji s Jordánskem."

Oni by váhali Jordánci. Co jsou Plastelinci zač dobře vědí a z Jordánska je vymetli.

P. Urban 31.7.2013 15:25

Ne, metr mám jen jeden

Právní nároky národů situací před dvěma tisicí lety považuji v každém případě za velmi slabé a jejich uplatňování za spolehlivou cestu, jak si navzájem donekonečna podřezávat krky.

Na druhou stranu, pokud je někdo momentálním vítězem a rozhoduje o legitimitě svých nároků, pak už příliš nezáleží na tom, nakolik politické útvary Markomanů a později Langobardů po Marobudově emigraci byly nebo nebyly státem. Nebo nakolik české knížectví/království coby součást Velké Moravy/Říše Východofranské-otonské-římské/Habsburské bylo či nebylo státem suverénním.

P. Urban 31.7.2013 15:06

Multikultura v České republice?

O udělování českého občanství rozhoduje česká vláda, ne politici EU.

M. Krátký 31.7.2013 15:04

Re: viděl jsem nedávno neměcký dokument

S Vaším dovolením se podepisuji. Jen bych měl malý technický zlepšováček - nevím si ale rady - zdaleka nejsem IT : chtělo by to mít možnost na jednom monitoru mít text, který chci pitvat na na druhém ho skutečně pitvat. Když jsem totiž četl autorův článek, hned jsem chtěl do něj vstupovat a mírně, velice mírně oponovat ( ne kritizovat - např Němci by mohli vyprávět o ztracených územích. Takových národů po druhé světové válce bylo mnoho a mnoho - jen Poláci přišli skoro o víc jak polovinu svých historických území ) A půjdeme-li do hloubky našich zemí Českých - co takhle si dělat nárok na Královec - to by se Rusové posra.. Atd, atp. Hezký den všem

H. Lukešová 31.7.2013 13:38

Žádný palestinský národ neexistuje

"Žádný palestinský národ neexistuje. Vytvoření palestinského státu je pouze prostředkem pokračování našeho boje proti státu Izrael za našiarabskou jednotu. Ve skutečnosti dnes není žádný rozdíl mezi Jordánci, Palestinci, Syřany a Libanonci. O palestinském lidu mluvíme dnes pouze z politických a taktických důvodů, protože národní zájmy Arabů vyžadují,abychom jako účinný prostředek boje proti sionismu vyzvedli existenci zvláštního ''palestinského národa''.

Jordánsko jako suverénní stát s definovanými hranicemi nemůže uplatňovat nároky na Haifu a Jaffu. Jako Palestinec si však mohu nepochybně nárokovat Haifu, Jaffu, Beer-ševu i Jeruzalém. Jakmile jednou prosadíme naše právo na celou Palestinu, nebudeme váhat ani minutu a spojíme ji s Jordánskem."

výrok Zahíra Músejna, člena výkonného výboru PLO v rozhovoru poskytnutém holandským novinám Trau, 31. 3. 1977

J. Tejkl 31.7.2013 13:16

Re: a ještě dodatek

Izraelské zákony platí v osadách na základě dohod z Oslo, které za palestinskou stranu podepsal sám veliký Jasir Arafat. Pokud to nevíte, měl by jste se asi zdržet komentářů... Všechny izraelské osady se nacházejí v tzv. zoně C, která je, na základě výše zmíněných dohod, pod plnou administrativní vojenskou a bezpečnostní správou Izraele.  Tato zona C zabírá 61% procent území tzv. západního břehu, přičemž na tomto území žije pouze 6% Palestinců. 94% tzv. Palestinců žije v zonách B a A - smíšená správa Izrael a PA (B) a svrchovaná správa PA (A).

J. Tejkl 31.7.2013 13:09

Re: O žádných nevím. Vy ano?

ptal jsem se na tzv. Palestince...

J. Tejkl 31.7.2013 13:03

Re: Proč doporučuji Izraelcům spáchat národní sebevraždu?

Arabové mají 21 arabských států (bez PA) o rozloze cca 3 500 000 km2 (trojnásobek rozlohy EU) . Židé mají jeden stát o rozloze  22 000  km2 (cca velikost Moravy).  Palestinští arabové se v ničem neliší od arabů v Sýrii, Jordánsku nebo Libanonu, mají stejný jazyk, kulturu, náboženství i historickou identitu. Téměř 75 procent pal. Arabů ze západního břehu má navíc jordánský pas, a to včetně Mahmuda Abbase. Arabové mají kam jít. Židé nikoliv. I kdyby tedy vaše demagogické srovnání zakládání židovských osad s cílenou snahou o delegitimizaci  a zničení suveréního státu bylo nějak fakticky podložené, což není, není ohrožení židů a arabů vůbec srovnatelné, protože židům nezbývá v případě naplnění palestinských tužeb, nic jiného než moře...

  

H. Lukešová 31.7.2013 12:56

Re:To je všechno co k tomu řeknete, Vy jste naivní proarabský blonďák. Konec.

Vy nemáte žádný svůj názor,Vy ho máte formovaný proarabskou propagandou. Izrael patří Židům, Arabové tam drze přivandrovali, nemají na něj nárok. Ale diskuse s Vámi je zbytečná. Vy proarabské pohádky hltáte.

J. Tejkl 31.7.2013 12:44

Re: Oni si ho také nenárokovali

on v české kotlině  někdy existoval nejaký markomanský stát? :-)))) Prosím o co nejpodrobnější historický rozbor :-)))) Doposud jsem měl spolu s historickou vědou za to, že v římském období zde v rámci stěhování národů  přebývalo několik markomanských kmenů, které na přechodnou dobu  na tomto území  vybudovali mocenský útvar zvaný markomanská říše v čele s králem Maroburdem. Tento útvar vzniknul v r. 6 nl. a zanikl v roce 13 nl. Existoval tedy 13 let! Pokud touto 13 let trvající epizodou obhajujete německý zábor sudet téměř o dva tisíce let později, vůbec nechápu, jak můžete zpochybňovat nárok židů na Izrael  a to včetně Judee a Samaří. Že by dvojí metr?

P. Beránek 31.7.2013 12:30

Plácáte slečno jednu perlu za druhou

Já neznám arabskou propagandu. Mám jenom informace a z toho si dle zdravého selského rozumu vytvářím SVŮJ názor. Na názory presstitutů kašlu, vytvářím si svůj. Nejsem naivní blondýna.:-)

Představuji si jak bych se asi já cítil a choval, kdyby najednou přišel nějaký chytrák zvenčí, vydával se za "Kelta" a tvrdil, že má na mou zemi nárok neboť jeho dávní předci tady byli dříve nežli moji předci. Dokonce by mi tvrdil, že žádný Češi neexistují, že prý to někde řekl nějaký Pepa z Liberce či odkud. Asi bych ho také hnal svinským krokem.

Umím si představit i problém, který by samozřejmě byl, kdyby ten "Kelt" měl za sebou jiné chytráky v podobě velmocí, jako tito vyvolení.

Když si k tomu přidám i všeobecnou "oblibu" vyvoleného národa všude ve světě, tak ty palestinské Araby i docela chápu.

Toť vše.

H. Lukešová 31.7.2013 11:35

Re:Ano, Izraelci můžou být nemultikulturní, budou-li chtít.

Protože je to jejich země a každá země si má právo určit zákony a mantinely jaké chce. (Jako, že multikulturní stejně je, protože v Izraeli žije 1,5 milionů Arabů), ale to, že nechce dovolit přistěhování palestinské diaspory, na to má jednoznačně nárok, protože nechce spáchat demografickou sebevraždu.

My jsme si multikulturu zvolili dobrovolně, tedy ne já, či Vy, jak tvrdíte, ale rozhodli za nás politici EU.

H. Lukešová 31.7.2013 11:31

Re: Historickou Palestinu ovládalo spoustu národů,

od Židů, po Asyřany, až po Osmany a Brity, ovšem lidé, kteří si nyní říkají Palestinci tuto zemi nikdy neovládali. Ano, Jordánsko by teoreticky na Svatou zemi právo mělo, ale Izrael má na Svatou zemi také nárok, ale Palestinci ne. Ovšem žijí zde, tak zde samozřejmě mají právo žít, nikdo je nesmí ani vyhánět, ani šikanovat, nicméně v Izraeli žijí jako hosté.

H. Lukešová 31.7.2013 11:28

Re:Milý blonďáku, s Vámi je veškerá debata marná.

Za mizérii palestinských Arabů můžou arabské armády. Svatá země NEBYLA arabské území, smiřte se s tím, ale to je házení perel prasatům, někoho tak oblbnutého arabskou propagandou jsem ještě nepotkala. Ano, Arabové měli z židovské imigrace prospěch, to, že Arabové později rozpoutali peklo, je jejich chyba. Nechápu, jak někdo může tolik hájit Araby. Hitlera si schovejte pro Araby. Na Izrael Arabové nemají žádný nárok. Jinak žádný "palestinský národ" neexistuje, "Palestincem" byl každý, ať Žid, či Arab,či čerkes, drůz, všichni.

V roce 1977 se v podobném duchu vyjádřil tehdejší člen výkonného výboru Organizace pro osvobození Palestiny (OOP) Zahír Músejn v rozhovoru pro nizozemský deník Trouw,:Žádný palestinský národ neexistuje. Vytvoření palestinského státu je pouze prostředkem pokračování našeho boje proti státu Izrael za naši arabskou jednotu. Ve skutečnosti dnes není žádný ozdíl mezi Jordánci, Palestinci, Syřany a Libanonci. O palestinském lidu mluvíme dnes pouze z politických a taktických důvodů, protože národní zájmy Arabů vyžadují, abychom jako účinný prostředek boje proti sionismu vyzvedli existenci zvláštního ''palestinského národa''.Jordánsko jako suverénní stát s definovanými hranicemi nemůže uplatňovat nároky na Haifu a Jaffu.Jako Palestinec si však mohu nepochybně nárokovat Haifu, Jaffu, Beer-ševu Jeruzalém. Jakmile jednou prosadíme naše právo na celou Palestinu, nebudeme váhat ani minutu a spojíme ji s Jordánskem.

Jinak k nacismu velmi inklinovali muslimové. Někteří muslimové považovali Hitlera za proroka, hlásili, že "každý, kdo bojuje proti Židům, může počítat se solidaritou arabského lidu". Mufti Husseini se s Himmlerem scházel, věděl o genocidě.

Proarabský aktivisto.

M. Šejna 31.7.2013 11:14

a ještě dodatek

V židovských osadách na území palestinské samosprávy platí izraelské a nikoli palestinské zákony. Pokud by pan Holásek souhlasil s tím, že například v Karlových Varech budou platit zákony Ruské federace a nikoli zákony české, pak pochopím jeho schovívavost vůči Izraelských osadám na území Palestiny. V tom je totiž ta rozdíl. Není problém, že na území palestinské samosprávy existují židovské osady. Problém je, že to jsou izraelské osady s izraelskými zákony a pod ochranou Izraele.