18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Co nám připomněla direktiva EU

Direktivu EU, zakazující členským zemím spolupráci s izraelskými subjekty ze Západního břehu Jordánu, Golanských výšin a východního Jeruzaléma, odsuzují mnozí přátelé Izraele, přestože oni sami mnohokrát považovali židovskou výstavbu na těchto územích za jednoznačně špatnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Beránek 31.7.2013 11:09

Re: Novodobé osídlování Svaté země nezačalo roku 1921, ale roku 1880.

Ach jo.

Tohle nám připravoval Hitler. Naše území by zabrali němečtí farmáři, kteří by naši "půdu zvelebovali, nikoho nevyháněli (nebylo by už koho), zúrodňovali poušť, vysušili bažiny, udělali z pusté a prokleté země zemi civilizovanou".

Jinak Palestina byla de facto britskou kolonií, cudně se tomu říkalo "svěřené území". Těch 71 % "státní svěřené území Britské koruny" bylo tedy PALESTINSKÉ území.

A další perlička, kterou blondýna hází je, že prý "Arabové měli z židovské imigrace prospěch". To jo, dokonce až takový prospěch, že statisíce jich skončilo v uprchlických táborech, aby si zachránili alespoň holý život. To je fakt perla.

M. Šejna 31.7.2013 11:05

panu Halouskovi uniklo ...

že západní břeh není součástí Izraele. Je to uzemí Palestiny a domy si tam chtějí stavět občané Izraele. Je to podobné, jako by si občané Palestiny chtěli stavět palestinské osady na území Izraele. Já v tom sice problém nevidím, ale pokud nějaký stát zakazuje jiným státním příslušníkum vlastnit na jeho území nemovitosti, tak s tím nic nenaděláme.

Panu Haloskovi jistě neuniklo, že donedávna bylo i v České republece zakázano občanům jiných zemí vlastnit nemovitost na území České republiky. Cizinci si nesměli u nás stavět nejen celé osady, ale ani jednotlivé domy. Dalo se to obejít tím, že nemovitost si koupila společnost vlastněná cizincem. Ale zákaz tu byl.

P. Urban 31.7.2013 11:00

Re: Oni si ho také nenárokovali

Myslím tedy historickou Palestinu jako součást jiného arabského státu. Třeba Jordánska, Sýrie nebo Egypta ... nebo rozdělit. To by podle Vaši logiky legitimní být mělo.

P. Urban 31.7.2013 10:58

Oni si ho také nenárokovali

Bylo to Německo, které nadvakrát (v roce 1938 a 1939) zabralo staré německé území, na němž Markomané a Langobardi měli svůj stát dříve než Slované, jejichž stát zde před rokem 1918 nikdy nebyl zcela suverénní.

Jestli Vám dobře rozumím, tak samostatný Palestinský stát by byl nelegitimní, ale historická Palestina (včetně Izraele) by legitimní byla, protože jeho území bylo v minulostí součástí jiných arabských států.

P. Urban 31.7.2013 10:49

Takže jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet ?

No, jestli na tom trváte ...

P. Urban 31.7.2013 10:46

Re: Popsaná arabská xenofobie

Jestli Vám dobře rozumím, Izrael patří Židům. Jako židovský stát. To znamená, že Izraelci mohou být nemultikulturní a odmítat přistěhování Palestinců z diaspory na své území. Což bych osobně chápal, ale já multikulturu nehájím.

Ve všech ostatních případech platí, že každý člověk má právo žít, kde chce. Francie nepatří Francouzům, Čechy Čechům atd. Až na výše uvedenou výjimku jsme multikulturní všude nebo nikde.

H. Lukešová 31.7.2013 10:45

Re: Novodobé osídlování Svaté země nezačalo roku 1921, ale roku 1880.

Jednalo se o Židy, kteří půdu zvelebovali, nikoho nevyháněli, zúrodňovali poušť, vysušili bažiny, udělali z pusté a prokleté země zemi civilizovanou.

Jinak půda palestinským Arabům nepatřila, podle údajů Židé vlastnili 9% půdy, palestinští Arabové 3% půdy,17% půdy byla opuštěná země a 71% státní svěřené území Britské koruny, takže o arabském nároku nemůže být ani řeči.

Já nemám co uznávat, o legitimní Haganě píši pořád. Původními obyvateli Izraele jsou Židé, ne Arabové. Ale to blonďatému proarabskému aktivistovi nemá smysl vykládat, je to házení perel prasatům. Arabská imigrace do Svaté země, masové osídlování Araby začalo spolu s židovským přistěhovalectvím od roku 1880. I Arabové měli z židovské imigrace prospěch, leč později začali Židům závidět, že se jim dobře vedlo a chtěli si vzít něco, co jim nepatřilo, ale vykládat to blonďatému proarabskému aktivistovi je házení perel prasatům.

P. Urban 31.7.2013 10:38

Proč doporučuji Izraelcům spáchat národní sebevraždu?

Normálně to nedělám. Ale když pan Hanousek tak hezky psal o možném soužití Palestinců a Židů v jednom státě ...

O Palestincích si můžeme myslet, co chceme. Nicméně jsou takoví, jací jsou. Izraelská osídlovací politika nevyhnutelně povede k tomu, že jedni nebo druzí budou muset ze Západního břehu odejít. Židé by to asi být neměli. Takže ty, kteří tuto politiku podporují, lze postavit naroveň Arabům, kteří chtějí zahnat Židy do moře. Rozdíl je jen v upřímnosti.

H. Lukešová 31.7.2013 10:36

Re: Podle čeho se ale měří míra agrese? Jak chcete poznat, kdo je agresivní židovský osadník a kdo ne? Té agresivní verbeže je minimum, "hnutí odplaty" má pár stovek členů, ale levicová antisionistická média odsoudí všechny osadníky bez rozdílu.

To mimojiné pánové a dámy politici budou muset vypracovat seznam, protože drtivá většina izraelských osadníků jsou lidé respektující zákon. Já se obávám, aby to pánové eu politici, aby si to zjednodušili dají na bartošovský seznam všechny osadníky bez rozdílu i ty slušné dbalých zákona.

H. Lukešová 31.7.2013 10:32

Re: To je sice možné, ale to ne faktu nic nemění.

Ale samostatný arabský stát v Zemi Izraelské nikdy neexistoval, takže Vaše či jiná argumentace stojí na vodě. V pohraničí měli Němci také většinu , drtivou většinu. Deutschböhmen, Sudetenland,Böhmerwaldgau,Deutschsüdmähren a také sudetský stát v pohraničí nikdy neexistoval a tudíž Sudeťáci neměli právo si Sudety nárokovat.

P. Beránek 31.7.2013 10:31

Jasně

Ty statisíce arabských uprchlíků, kteří už po celé generace žijí v uprchlických táborech v okolních státech protože se nemají kam vrátit neboť jejich půda a obydlí bylo zabráno, tak ty statisíce odešly dobrovolně? Tak tomu může skutečně uvěřit pouze ta pověstná blondýna.

Navážu na to co jsem psal výše - kdyby se k nám začali houfně stěhovat "keltové" z celého světa a usazovat se tady, někde i za cenu vyhánění původního obyvatelstva, jistě by po čase docházelo k problémům mezi Čechy a přistěhovalci. Někde by to vyústilo i v pogromy.

Kdyby v důsledku řádění keltských bojůvek začali Češi hromadně utíkat za hranice, jistě by  to sousedným státům po čase začalo dělat problémy ,nelíbilo by se jim to a tak by začaly podnikat všechny kroky k nápravě, třeba i vojenské (uvažujme, že není NATO).

Je úsměvné, že slečna najednou přiznala existenci Hagany, teroristické židovské bojůvky v Palestině, vzniklé v r. 1921. Tehdy začínalo osídlování Palestiny židy. Ještě bojůvky Irgun, Lecchi a další.

P. Urban 31.7.2013 10:23

To je pravda

Ovšem s JEDNÍM Arabem by asi neměli problém ani židovští extemisté.

S. Netzer 31.7.2013 10:21

Plácáte nesmysly

Nejedná se o žádné "omezování práv Židů", protože naštěstí 99% Israelců nejsou tato agresivní sebranka, o jejichž aktivitách se můžete přesvědčit na četných videích, které jsou dostupné na youtube.

Mluvit v této souvislosti o jakési plíživé "nacifikaci" EU je nesmyslné a je to důkaz Vaší naivní představy o israelské realitě.

P. Urban 31.7.2013 10:19

Země Izraelská Arabům nikdy nepatřila

Akorát tam po staletí žili v počtu podstatně hojnějším, než Židé či Turci.

H. Lukešová 31.7.2013 10:04

Re: Po řecko turecké válce r. 1922

Arabové si zkrátka nárokují něco, co jim nikdy nepatřilo. Země Izraelská patří Židům, ale říkat to zavilým antisemitům všech barev je házení perel prasatům.

P. Vaňura 31.7.2013 10:00

Po řecko turecké válce r. 1922

došlo k masivnímu vyhánění Řeků z území dnešního Turecka, bylo od Řeků takřka úplně etnicky vyčištěno. Současně došlo k útěku Turků z území dnešného Řecka, také bylo skoro úplně etnicky vyčištěno. R. 1947, po vzniku Indie a Pákistánu na území bývalé Britské Indie došlo k serii bojů a vzájemných masakrů, načež mnoho muslimů uteklo z Indie do Pákistánů a mnoho hinduistů z Pákistánu do Indie.

Toto je všeobecně známo a nikdo si na základě toho nedělá žádné nároky.

Po vyhlášení státu Izrael a následných válkách uteklo u území dnes kontrolovaného Izraelem necelý milion Palestinců (to že je jich mnohem více je dáno tím, že se v důsledku "izraelské genocidy" dokázali do té míry rozmnožit !!!) a následně byl necelý milion Židů vyhnán z území prakticky VŠECH arabských států a jejich potomci dnes tvoří necelou POLOVINU obyvatel Izraele (asi 3 miliony osob). Podotýkám, že ti Židé utíkali jen s tím, co dokázali pobrat, standardně přišli o všechen majetek.

Jenže tady si ti uprchlí i z části vyhnaní palestinští ARABOVÉ nároky na území, držené Izraelem DĚLAJÍ. Není nejmenší důvod, proč by měli něco dostat, ať si je rozdělí ty zemé, které vyhnaly své po celá celá staletí na jejich územé usedlé Židy !!! Ti Židé tam byli už v době starověkého Říma a později Byzance! Arabové ta území dobyli až v 7 století po Kristu, potomci původního obyvatelstva jsou Berbeři, v Egyptě pak Koptové.

H. Lukešová 31.7.2013 9:57

Re: Nadávejte si sobě, propalestinský aktivisto

A teror začali první Arabové, 1921 arabský pogrom proti Židům, desítky Židů zabito, 1929 Arabové vyvraždili Židy v Hebronu, 1936-1939 při arabských bouřích zabito stovky Židů a ve 40.letech se do mydlilo mezi sebou. Hagana vznikla jako židovská sebeobrana jako reakce na arabský terorismus.

A neomílejte tu hloupou muslimskou propalestinskou propagandu. Palestinští Arabové uvěřili slibu svých pokrevních arabských bratrů, že se vrátí až dojde ke zničení Státu Izrael. Za svou mizérii si můžou jen a jen sami. Až se Arabové zbaví své nenávisti k Židům, pak může nastat mír, propalestinský aktivisto.

P. Beránek 31.7.2013 9:50

Re: Nepřesnost, milý autore...a co se málo ví

Ach jo. K masovému vyhánění palestinských Arabů prý nedocházelo. Chazarská blondýna si zase výmýšlí.

Zkuste si vážená slečno najít kdo, resp. co to byli Hagana, Irgun a další židovské teroristické organizace, které působily v Palestině  již od začátku minulého století a byly později přetransformovány do pravidelné židovské armády. Tyhle teroristické bojůvky tehdy  vyháněly a vraždily"nevhodně" usídlené Araby . Snad si nemyslíte (vy možná ve své naivitě ano), že následný odpor, až nenávist Arabů vůči židům vznikl jen tak z ničeho.

Snad si nemyslíte, že kdyby se k nám dneska nasáčkovali ze zahraničí teroristé, kteří budou o sobě vykládat, že jsou keltové, že jejich předkové tady kdysi žili a oni proto mají nárok na vaši půdu, vaše obydlí a násilím vás vyháněli, že byste je milovali. Pochybuji. Slečna Lukešová by jistě pak sama dobrovolně odešla  s vírou, že se vrátí "na keltských kostech jako vítěz".:-) Anebo by v sobě objevila "keltskou krev".

Určitě by se našla i spousta dalších Čechů, kteří by najednou v sobě objevili keltskou krev. Stejně jako po roce 1918 v sobě citili krev slovanskou, za protektorátu zase objevili v sobě krev germánskou atd. Dneska by z  nich byli keltové, stejně jako se najednou u některých podobných typů Semitů v Palestině projevila v jejich žilách krev židovská.:-)

R. Brzák 31.7.2013 9:48

Re: Blbost

Nevím sice, jak se to správně francouzsky píše, ale zde je třeba zvolat - tušé!

Jak vypadá palestinská správa i na tzv. palestinských územích dokazuje fakt, že není schopna se provozovat jinak než plně dotována od EU, USA, Izraele a arabských států v okolí, přičemž nedokáže zajistit, aby z "jejího území" nebyly podnikány teroristické útoky na svého souseda. Což by kdekoliv jinde na světě znamenalo vyhlášení války a následné zaválcování palestinských Arabů do ruin jejich odpališť raket (jak svůj dům buduješ, tak dopadne).

H. Lukešová 31.7.2013 9:40

Re: Příklad české xenofobie

Většinu Čechů co znám, Ukrajinci nevadí a mě tuplem ne. Ukrajinci jsou tvrdí pracanti, dřou za málo peněz, dělají práci, kterou by mnozí Češi dělat nechtěli.

H. Lukešová 31.7.2013 9:39

Re: Dokud budou palestinští Arabové považovat Židy za podlidi, se kterými nemohou žít, není důvod ke vzniku jejich samostatného státu.

Ano, konec článku je výstižný. S autorem článku většinou souhlasím, můj nesouhlas byl pouze kosmetický (nesouhlas s jedním souvětím o údajném vyhánění, které neproběhlo).

H. Lukešová 31.7.2013 9:36

Re: EU

K čemu to přirovnat? K plíživé nacifikaci evropského území já s evropskou direktivou také nesouhlasím a jsem z ní otrávená. A to není všechno. Někteří Židé, kteří budou označeni "agresivní Židé z osad" nebudou moci vstoupit na území EU, zatímco palestinští teroristé na území EU samozřejmě budou moci vstoupit.

Někdo řekne nacifikace EU? To je přehnané, nicméně i nacismus začal postupným omezováním práv Židů, jejich vyčleňováním, označováním...Jistěže nacismus EU nedojde tak strašně daleko, protože existuje Stát Izrael, který by týrané Židy vpustil na své území. Stovky protižidovských incidentů v evropských zemích mluví za sebe, ale levicová antisionistická média samozřejmě o tom neraportují.

H. Lukešová 31.7.2013 9:30

Re: Popsaná arabská xenofobie

V Izraeli žije 1,5 milionů Arabů. Proč by nemohlo žít 300 000 Židů na palestinském území? To je rasistický požadavek na JUDENFREI území.

Tady jde o to, aby si multikulti politkorektníci rozhodli, co chtějí, buď tedy budou prosazovat multikulturu u všech, to znamená, že každý člověk má právo žít kde chce, když v zemích Evropy žije kolem 40 milionů muslimů a i Židům dovolí žít na palestinském území a nebo se tedy Evropa vrátí k národním státům, Francie Francouzům, Německo Němcům, Čechy Čechům, Nizozemsko Nizozemcům, Švédsko Švédům atd. Hodně absurdní a přitažené za vlasy. Proč když v evropských zemích, v USA a v Kanadě můžou žít muslimové, tak nemohou žít Židé na budoucím arabském území. Buď tedy multikulturu všude a nebo nikde.

H. Lukešová 31.7.2013 9:24

Re: Výměny obyvatelstva

Přesné. Nikdo po Židech nemůže chtít, aby se od palestinských Arabů nechali vyvraždit, proč také? Židé na Blízkém východě tvořili starobylé pradávné společenství, které násilně skončilo vlivem arabské nenávisti.

Miliony lidí byly vysídleny během konfliktu mezi Indií a Pákistánem,kde 18 milionů Hindů bylo vyhnáno z Pákistánu, a na druhé straně Hindové vyhnali miliony Pákistánců z Indie. Po druhé světové válce spojenci schválili odsun veškerého německého obyvatelstva z Československa a Polska. Roku 1974 propuklo násilí mezi kyperskými Řeky a kyperskými Turky, při kterém se Řekové pokoušeli o převrat na Kypru. Turci následně napadli a obsadili třetinu ostrova, což vedlo k vytvoření samostatné turecké části Kypru, odkud byli vyhnáni Řekové. Roku 1975 podnikli Maročané vítěznou invazi, která vedla k odsunu španělského obyvatelstva z bývalé španělské provincie v Sahaře.

Rovněž konflikt v Dárfúru vyvolal vlnu uprchlictví. Takových příkladů by bylo možno uvést celou řadu. Například bývalý Sovětský svaz byl přímo mistrem na vyhánění a přemisťování celých etnik a národů za obrovských lidských ztrát blížících se genocidě, čímž zasel semeno lidského utrpení, které vrůstá až do dnešní moderní doby – vzpomeňme jen Čečensko a současný konflikt v Kirgizii.

atd.atd. Stovky rezolucí je o palestinských uprchlících, o židovských uprchlících z arabských zemích nikoliv. Holt jsou palestinští Arabové nejvzácnějším etnikem světa.

H. Lukešová 31.7.2013 9:18

Re: No a Arabové vyhnali většinu Židů ze svých arabských zemích.

To je asi OK.

H. Lukešová 31.7.2013 9:17

Re: Při vzniku Izraele nikdo nikoho nevyháněl

Židé nikomu zem nebrali nebo to arabská země nebyla a vymlouvat se na "nepřítel mého nepřítele..." je hodně chabý argument, poněvadž nemůžu se spojit s někým, kdo páchá tak příšerné válečné zločiny a zločiny proti lidskosti, které dějiny nepoznaly.

Arabové začali válku, chtěli Židy zničit, vyhnat, zavraždit, tak se Židé pouze bránili, Arabové dostali, co sami chtěli. Kdyby válku nezačali, vše by bylo OK.

P. Zeman 31.7.2013 8:59

Re: Nelegální asi ano

Trochu mě zaráží Falklandy, které deklarujete jako okupované území. Myslíte to vážně?

P. Zeman 31.7.2013 8:50

Re: Popsaná arabská xenofobie

Výstavba palestinsých osad na izraelském území? Arabům stačilo vyhrát jedinnou arabsko-izraelskou válku a nepochybně by nebylo třeba souhlasu vlády, která by neexistovala ;-).

J. Forman 31.7.2013 8:31

To je rozdíl

Na rozdíl od psavé slečny Lukešové, tento autor se umí vyjadřovat, ví o čem píše a je schopen nadhledu.

P. Urban 31.7.2013 8:06

O žádných nevím. Vy ano?