7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

VĚDA: Přeměna Greenpeace v Greenwar

Patrick Moore, který spoluzakládal hnutí Greenpeace a byl jeho ředitelem v období 1979 až 1986, měl zajímavý projev na Ústavu inženýrů v Londýně 14. října 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 20.10.2015 12:26

Re: Prolomeni tezby

Že vy budete zelený i na prdeli? :-P

Jinak, zřejmě neumíte rozlišit, co je nenávist a co prostá neláska k těm, kdo mne okrádají.

A. Alda 20.10.2015 11:49

Nikoliv.

Je to správný terminus technicus pro označení lidí, kteří pod záminkou ochrany některé složky přírody likvidují civilisaci.

B. Binka 20.10.2015 11:39

Re: Zelené zločince

Označit někoho za ekoteroristu je argumentace ad hominem a argumentační faul. Bez ohledu na jakékoliv rozhodnutí jakéhokoliv soudu.

B. Binka 20.10.2015 11:35

Re: U grínpísáků zřetelně převažuje ženské vnímání reality,

Urážet své oponenty není znakem logického myšlení.

B. Binka 20.10.2015 11:34

Re: věcně problémové pasáže článku

Ani Al Gore ani Papež František nejsou vědci. Jak ovšem souvisí s tím že Moore není autoritou v tématu? Typický argumentační faul.

B. Binka 20.10.2015 11:32

Re: Prolomeni tezby

Vynikající analýza. Velmi dobře argumentovaná a prostá nějaké nenávisti.

B. Binka 20.10.2015 11:32

Re: věcně problémové pasáže článku

Váš bod číslo 1 je velmi nepřesný. Fakt, který odporuje hypotéze neznamená automaticky její vyvrácení vždy (viz například dílo Imra Lakatose). Nerozumím termínu exaktní věda. 2. Nemyslím si, že pravda je jedině v renomovaných časopisech, nicméně pokud si nějaký člověk myslí, že jeho teorie je lepší než teorie většiny vědecké obce a zároveň není schopen své myšlenky publikovat v prestižních nakladatelstvích nebo časopisech, je to tak jedna ku sto tisícům, že nemá pravdu.

M. Prokop 20.10.2015 10:59

Re: Průmysl lží okolo změny klimatu.

Dehonestována není věda, ale pavědecké vyžírkovské organizace.

"Jde o celý průmysl lží okolo změny klimatu"

Souhlas, s tímhle doplněním: "Jde o celý průmysl ZELENÝCH lží okolo změny klimatu"

M. Prokop 20.10.2015 10:56

Re: Prolomeni tezby

Celé to greenpissové šílení je "na hlavu". Odpor proti jaderné energii je pouze jeden z mnoha projevů.

R. Langer 20.10.2015 10:50

Re: věcně problémové pasáže článku

No tak rozhodně, vědecká kvalita textů pana Moora je pochybná, zato takový Al Gore, nebo Papež František, to je úplně jiná vědecká liga, co? :-P

R. Langer 20.10.2015 10:36

Re: Průmysl lží okolo změny klimatu.

Ale hlavně - považovat za směrodatné nějaké simulace klimatu (když dnes ještě ani pořádně nevíme, co všechno nám to klima ovlivňuje) celé Země na celá staletí dopředu při neschopnosti předpovědět počasí v lokální části Země na 3 dny dopředu a tvrdit při tom, že to vlastně nijak nesouvisí, protože klima nemá s počasím nic společného je to nejstupidnější, co na klimaalarmismu najdeme, ale evidentně to dodnes nikoho nijak zvlášť nezarazilo. Prostě nasimulovat klima Zeměkoule na sto let je zřejmě mnohem jednodušší, než určit počasí na tři dny dopředu. No, já s tím vlastně také souhlasím, že je to mnohem jednodušší, protože si dnes tak nějak nemůžeme ověřit, jak to vlastně za těch sto let bude. Nicméně vzhledem k tomu, jak to Zeleným soudruhům vychází za posledních 20 let, tak se jim ty výpočty klimatu nějak zasekly na mrtvém bodě. :-P

R. Langer 20.10.2015 10:28

Re: Již

Takže je to obtížnější, není-liž pravda?

J. Schwarz 20.10.2015 10:26

Re: Průmysl lží okolo změny klimatu.

pane Rado, považovat počítačovou simulaci čehokoliv za vědecký výsledek může jen exot. Zvlášť když modely při těch simulacích užité z jedné strany předpokládají spojitost / malá chyba ve vstupních datech vede k malé odchylce řešení /, z druhé straší tím že nezastavíme-li růst koncentrace CO2 za každou cenu, dosáhne brzo kritické hodnoty kdy se prý nezvratně katastroficky oteplí / nespojitost /. Obojí nejde dost dobře dohromady.

R. Langer 20.10.2015 10:11

Re: Průmysl lží okolo změny klimatu.

Neví, ale lhát bude pořád stejně.

R. Langer 20.10.2015 10:11

Re: Již

Ano, souhlasím, samé pravdivé a snadno doložitelné argumenty. A lidi skutečně neuráží, i když by možná mohl urazit nějaké zelené fanatiky. Ti se ovšem mezi lidi dají řadit těžko, protože patří do společnosti teroristů a podobných zrůd. Kam že se to řadíte?

J. Sinnreich 20.10.2015 10:09

Prolomeni tezby

Soucasna poptavka po hnedem uhli (nejen u nas ale prevazne v Nemecku) je primym dusledkem nesmyslne energeticke politiky, ktera se zaklada na t.zv. "obnovitelnych" zdrojich. Likvidace atomovych elektraren v Nemecku, ktere produkuji nulove mnozstvi CO2 je toho dokladem.

R. Langer 20.10.2015 9:42

Re: To bude řevu od grýnpÝsáků ....

A ptá se na to musí spíš ten jednodušší, nebo ten hlubokomyslnější? Protože mně je to poměrně jasné...

R. Langer 20.10.2015 9:39

Re: Radááááááááááá.....!!!

Vaše hledání "hlubšího smyslu" je určitě velmi záslužné, ale záslužnější bude, najdete li hlubší smysl v příspěvcích Zeleného sedmilháře Rady. Tam bych to ocenil mnohem víc. :-P

J. Lepka 20.10.2015 9:37

U grínpísáků zřetelně převažuje ženské vnímání reality,

oni to jako ony také "cítí". Zkrátka emoce místo logiky. Jako v té reklamě:" A jak jsem měla vědět, že je tam jednosměrka:"

O. Istvanfy 20.10.2015 9:36

Re: Radááááááááááá.....!!!

Akosi mi uniká zmysel Vašich výziev.

J. Kavalír 20.10.2015 9:34

Re: Již

"větrné farmy s velmi obtížným přenosem energie "

Myslíte si, že je obtížnější přenést 4 000 MW z větrných elektráren než z jedné atomové? Problém je v tom, že ty přenosové sítě nikdo nezačal včas stavět. Větrné parky jsou většinou soukromé investice a o přenos energie se "musí" postarat někdo jiný. U té atomové to již bylo v projektu. takže problém nenastal.

J. Lepka 20.10.2015 9:33

Re: Radááááááááááá.....!!!

Víte vy vůbec, kolik se toho odpaří v chladících věžích tepelných elektráren, jaderné nevyjímaje ?

M. Dvořák 20.10.2015 9:16

Re: Průmysl lží okolo změny klimatu.

Pane Rada vy nevíte, že redakce dokonce zlikvidovala několik čísel vydávání časopisu "Pattern recognition in Physics" protože v něm chtěli publikovat své články vědci z různých oborů, fyziky, chemie, statistiky, matematiky ale i klimatologie za účelem právě vědecké diskuze a vyvrácení mýtů s kterými dnes a denně přichází IPCC? Celý ten svět je dokonalá propaganda kvůli uhlíkovým burzám.  AlGore, Pachauri, Obama, Merkelová, DiCaprio a teď ještě papež František ... Škoda že do toho nedali třema Vladimíra Vladimíroviče nebo Fidela, to by bylo krásné...

O. Istvanfy 20.10.2015 9:13

Re: věcně problémové pasáže článku

1.V exaktných vedách je hypotéza vyvrátená jediným faktom ktorý hypotéze odporuje. Tvrdenie, že ak ľudstvo nezníži emisie CO2 dôjde k nezvratnému lavínovému nárastu teploty je jednoznačne nepravdivé. 2.Nie ste taký naivný aby ste si mysleli že pravda je len v renomovaných časopisoch.

A. Alda 20.10.2015 9:12

Zelené zločince

lze v Čechách a na Moravě označovat za ekoteroristy. Rozhodl o tom soud.

P. Lenc 20.10.2015 9:12

Re: Průmysl lží okolo změny klimatu.

Tak to je opravdu úsměvné.Jen tak pokračujte dál, budete čím dál směšnější.

A. Alda 20.10.2015 9:11

Zelené zločince lze v Čechách směle nza

K. Janyška 20.10.2015 9:08

Zelení, rudí, černí a jinak nábožensky zfanatizovaní

zločinci jsou ohrožením lidstva. Kdo to nevidí, nemá oči... Dzp.

M. Dvořák 20.10.2015 9:04

Ekologové typu Greenpeace ...

... zlikvidují již brzo Šumavu. Aneb, jak se u Švejka na zahrádce, kde byl dříve les hospodářský a pěstila se především smrková monkultura založil uměle Národní Park... Hřebíkem do rakve je bezzásahová politika nového vedení. Kůrovec po přemnožení sežral na co přišel a ejhle - vyschl jeden z pramenů Vltavy... Na koho to svedeme - no na koho asi - Globální oteplování... Podobně je to se vším. To že rostliny všech uhlíkových typů zvýšily produkci v průměru o 15 procent a snížily i spotřebu vody nikoho nezajímá. Stejně tak, že meziledové období většinou vždy trvalo jen velmi krátkou dobu. Dle těch zmíněných "ochránců" přírody se všichni uvaříme, když za sto let stoupne teplota v průměru od 1,5 do 6 stupňů.... Nikoho nezajímá Bondův cyklus a setrvačnost jím dokázaná během posledních 12. tisíc let. Nikoho nezajímá, že v devadesátých letech 20. století byl společně s lety 50tými nejvyší vrchol dlouhodobé sluneční energie za posledních 2000 let. Důležitý je obchod s uhlíkovými povolenkami. Nikoho nezajímá jestli to je hypotéza tzn.: myšlenka či názor, ale prachy....

P. Rada 20.10.2015 9:03

Re: Průmysl lží okolo změny klimatu.

Pane Lenci považoval bych za zajímavější osondovat, čím to, že se na NP v rubrice "Věda" pravidelně vyskytují iracionality a dohledat, kdo a s jakým záměrem je za výběr a předkládání článků na veřejnost odpovědný.

  Vnímám zde často víc jak vědu její cílenou dehonestaci, se záměrem ohlupování čtenáře na kterém se kdosi snaží profitovat. V ČR  s tím masívně začal V.K. a ten je konc konců i zde stále presentován. Zřejmě má v redakci své obdivovatele podobného ražení jako je pan Kutílek.

Na takový typ vychází i poznání toho kam zřejmě unikají cca 5x vyšší částky než na celosvětové zbrojení. Jde o celý průmysl lží okolo změny klimatu:

http://www.esquire.com/news-politics/politics/news/a36337/climate-change-liars/

http://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/fossil-fuel-companies-getting-10m-a-minute-in-subsidies-says-imf