27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Autor článku 25.3.2007 3:46

Re: Re: Ještě větší vědci než jsme doufali...

To "Děkuji" je určené panu Hanákovi. S pozdravem.

Autor článku 25.3.2007 3:44

Re: establishment ve vědě není opevněn ideologicky (naštěstí)

"Hodně velkou kravinu pozná skoro každý" ....skoro každý v 15. století věřil, že Země je placka a za oceánem sídlí netvor, který spolkne každého opovážlivce, který poruší "obecně samozřejmé" paradigma.

Autor článku 25.3.2007 3:41

Re: Re: Re: Re: Ještě větší vědci než jsme doufali...

Ano, jsem agent Lysenko a země je placka.

Autor článku 25.3.2007 3:39

Re: Ještě větší vědci než jsme doufali...

Děkuji. VV

Autor článku 25.3.2007 3:37

Re: pane autore, zajděte si na detoxikaci a pak si přečtete

Pan Grygar má asi 100x více možností, jak se kdykoli veřejně vyjádřit v médiích. Proč byste mně chtěl zakazovat vyjádřit se svobodně na internetu? ;-O

Autor článku 25.3.2007 3:32

Re: Přehnaná korektnost ?

Věro Tomanová, Věro Tomanová,

co kdybys požádala arcibiskupa Vlka, zda by mohl obnovit v Čechách svatou inkvizici? Ta by pak posuzovala "poctivost charakteru" podobně jako svazáci v 50. létech. Kdo by neměl prověrku charakteru, toho by jednoduše nepustili do médií (případně popravili). Vzhledem k tomu, že jsem doktorem přírodních věd od Karlovy Univerzity stejně jako RNDr. Jiří Grygar, tak ti asi moc jiných možností nezbývá. (Y)

Autor článku 25.3.2007 3:26

Re: Autor by se měl seznámit se životopisy osob, o nichž se zmiňuje,

A já blbec si myslel, že rozhlas vynalezl Marconi. Co kdybyste si o Teslovi prozměnu něco přečetl, nejen odgoogloval?

Autor článku 25.3.2007 3:19

Re: Re: Clanek lze!

Dejte do parlamentu návrh, aby bylo "samozvaným expertům" úředně zakázáno "ovlivňovat veřejné mínění". Třeba to projde?!

Autor článku 25.3.2007 3:16

Re: Nekamenujte nám naše oblíbence!

Viz výše.

Autor článku 25.3.2007 3:14

Re: Nejsou pro takové bláboly

Mám za to, že média poskytují dnes Jiřímu Grygarovi zhruba 100x více místa než mé maličkosti. Může tam vykládat co chce, stejně jako za komančů (KSČ). Dnes prozměnu díky své přilnavosti k římskokatolické církvi. Jsem vděčný redakci NP, že jsem se mohl svobodně vyjádřit. Pokud vám nezávislý názor na současnou vědu nebo ucelenější kosmologie připadají jako otřelá témata, pusťe si televizi a dívejte se na Grygara!

Autor článku 25.3.2007 3:08

Re: Kdo je Michael Primas?

Těšilo mne. Teď už mne znáte. Moji fotku máte na titulní straně Neviditelného Psa :)) Jediná významnější věc, kterou Grygar kdy napsal byla v 80. letech popularizační kniha Vesmír (vydaná ovšem se souhlasem KSČ). Mám za to, že dnes tato kniha patří do sběru i se svým autorem.

Autor článku 25.3.2007 1:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za ohlasy

Čemu se divíte - ne nadarmo se říká "kozel Zahradníkem" :)))) Na Grygarovi mi vadí více věcí, což je v mém článku. Co mi ale obzvlášť vadí je, že tvrdí jak "úspěšně" kombinuje vědu a katolickou víru. Už tady někdo na to níže přesně poukázal. Ve skutečnosti Grygar izoluje vědu na jedné straně a náboženství na druhé straně, čili dělá přesný opak toho co říká - a lidem kteří nezapadnou do "establišmentu" rozdává "balvany" aby je vědecky znemožnil. Připadá mi to podlé a nedůstojné. Kromě toho mi vadí, že je kolem něj takových cavyků v médiích aniž ten člověk dokáže předložit ucelenější kosmologickou vizi. Jeho kniha "Vesmír" byla možná hitem 80. let ale dnes patří do sběru. I s jejím "věhlasným" autorem.

Autor článku 25.3.2007 1:48

Re: Re: Bez ohledu na tenhle konkrétní článek ,...

Znám konkrétní případ, kdy firma využila schopností proutkaře, který lokalizoval potrubí při umísťování hydrovrtu v areálu jedné velké chemické fabriky. Výsledkem bylo, že provrtali potrubí a vznikla obrovská ekologická havárie, jejíž příčinu se podařilo oné firmě ututlat.

Komantsch 25.3.2007 1:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za ohlasy

Proc jste se tak obul do pana Grygara? Podle mne je to solidni vedec a jeho knihy kazdemu muzu vrele doporucit.

Archetypus komunistickeho vedeckeho aparatcika je spise profesor Zahradnik (vynalezce krakatenu ;-P).

Autor článku 25.3.2007 1:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za ohlasy

Kopnu vás do koulí - a rázem skončíte se solipsismem a uvěříte v mou existenci. :-))))))))

Autor článku 25.3.2007 1:41

Re: Re: Re: Re: Děkuji za ohlasy

Zní to úsměvně ale americký DOE (Department of Energy) před pár lety vydal prý grant na technické ověření možnosti extrakce energie z vakua (kosmického prostoru). Vycházelo se přitom z interpretace Casimirova efektu. Tento pokus by si zřejmě skutečně zasloužil "bludný balvan" :-))))

Komantsch 25.3.2007 1:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za ohlasy

Jak mi tedy dokazete ze existujete a nejste pouze mou ilusi?

PetrH 25.3.2007 1:38

Re: Bez ohledu na tenhle konkrétní článek ,...

No přesně to, že proutkaření neexistuje a že je to podvod, tvrdila v LN jakási madam z onoho klubu Sysifos. Pravděpodobně nikdy nepotřebovala vykopat studnu. Jinak Sysifos se "proslavil" s oním balvanem ne proto, že by se s ním z vlastního rozhodnutí lopotil (proč taky a jaký by to byl přínos pro lidstvo, že), ale proto, že byl k tomuto trestu bohy odsouzen za lži a podvody:;-D

Autor článku 25.3.2007 1:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za ohlasy

Viz výše. Pokud důsledný skeptik tvrdí cokoli, je okamžitě v rozporu sám se sebou a se svým tvrzením. Musí jít o vážnou poruchu osobnosti a žádného skutečného skeptika neznám, protože jsem naštěstí nebyl nikdy pacientem v Bohnicích. Základní vlastností člověka je víra, nikoli skepse. Už malé dítě by se nikdy nepostavilo na nohy a neodvážilo prvního krůčku, kdyby v sobě nemělo víru, že je toho schopné.

Autor článku 25.3.2007 1:30

Re: Re: Re: Historické nepřesnosti

Ne, o této legendě také vím a vím i to, že šlo o nesmysl.

Autor článku 25.3.2007 1:27

Re: Mýlíte se.

Nejsem Einsteinův životopisec a nikdy jsem se za něj nevydával. Mnou navržený pokus není v řádu pár stokorun. Složitý je zejména elektrický obvod s kondenzátorem, lze ho zkonstruovat ale vůbec to není triviální. Diskutoval jsem to s celoživotně zkušeným elektoinženýrem z diskutované Akademie věd ČR. Já takový obvod zkonstruovat neumím. Dále nechápu, jestli je smysl této diskuze na tomto serveru, předvádět lidem matematické výpočty. Potřebujete se sám prezentovat? Napište si vlastní článek plný výpočtů, abyste dokázal čtenářům NP že znáte vyšší matematiku. Já "kalkulus" upřímně nenávidím. Narozdíl od vás jsem ale již přišel do styku s geofyzikálním gravimetrem. Požádejte zatím nějakého toho "gymnazistu" ať provede předběžné výpočty. Dělal jsem gympl mat-fyz a příšerně mě sralo, že jsme měli ve třídě jen 6 holek. Zbytek byli většinou vydlabanci s nimiž se nedalo normálně mluvit (s děvčaty lze souložit). Maturitu z matematiky mám za dvojku ale slapové síly na území Prahy se smysluplnou přesností spočítat neumím. Pochybuji, že by to někdo z mých gymnazijních spolužáků kdy počítal.

@Teo 25.3.2007 1:25

A slovo tělem učiněno jest...

Amen R^

Komantsch 25.3.2007 1:23

Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za ohlasy

Tak clovek je tedy schopen objektivniho poznani? Vy mate objektivni dukaz kterym jste schopen vyvratit (treba nejakym indukcim dukazem) skeptika?

Komantsch 25.3.2007 1:15

Re: Re: Historické nepřesnosti

Vazeny pane doktore,

proc se domnivate ze Einstein nebyl zadna matematicka hvezda? Nesouvisi to snad s legendou ze byl udajne spatnym zakem. Tato fama (o nic jineho totiz nejde) vznikla kdyz nejaky nemec videl Albertovo maturitni vysvedceni, kde bylo mnoho sesttek. 6 je totiz u nas, oproti nemecku, nejlepsi znamka.

Postrach 25.3.2007 1:10

Mýlíte se.

Nobelovu cenu dostal Einstein v roce 1921, kdy sice navštívil Ameriku, ale bylo to poprvé, jen na skok a už tam jel jako slavný fyzik (obecná teorie relativity už byla potvrzena prvními pokusy). A Einstein samozřejmě byl dobrý matematik. Ne sice tak dobrý  jako  třeba Feynmann nebo nkteří jiní, ale pochopit a  správně použít lorentzovy transformace poměrně dost značnou matematickou erudici vyžaduje, nemyslíte? Vy s nimi umíte pracovat? Posuny hvězd pro první slavné ověření jeho teorie spočítal sám.

Co se týče Edisona, i on svou žárovku velmi dlouho zkoušel sám. Vy tu navrhujete pokus v ceně pár stokorun a neuděláte si ho sám podle svých velkých vzorů?

Hodnotu G nemusíte předpovídat, ale měl byste předpovědět řádovou hodnotu jevu, který podle Vás má nastat, máte -li skutečně nějakou použitelnou teorii.Na řádový dhad slapových sil musí stačit chyřejší gymnazista. Máte-li skutečně doktorát z přírodníh věd, musíte to spočítat za pár desítek minut, včetě hledání tabulek a kalkulačky.

Autor článku 25.3.2007 1:08

Re: Re: Re: Re: Děkuji za ohlasy

"Vím že nic nevím" nesprávně interpretujete. Šlo původně o argument proti řeckým skeptikům. Ti tvrdili, že člověk je neschopen objektivního poznání. Zmíněný citát říká takovým lidem, že ví přinejmenším to, že "nic neví". Staví tedy na objektivní jistotě i když tuto jistotu popírají. Tím byli vyvráceni skeptici. Jinak v Česku se nikdo "nesmí" brát příliš vážně, jinak lidi hrozně nasere. Musí podlézat davu závistivých průměrných lidí a dělat ze sebe co nejskromnějšího, aby "prošel". Dědictví komunizmu a dlouholetého života Čechů v útlaku.

Komantsch 25.3.2007 1:08

Re: Re: Re: Děkuji za ohlasy

Akorat termin volna energie je trochu zavadejici. Jde o chybny preklad z anglictiny. Pan W. prelozil free energy jako volna  energie. Samozrejme ze jde sppise o energii zdarma.;-)

Komantsch 25.3.2007 1:04

Re: Re: Re: Děkuji za ohlasy

Naopak! Vlevo je odkaz na volnou energii. Pan Wojnar obdrzel zlaty bludy balvan 2002 nebo 2003. Tak to zkuste zde nebo zde.

Autor článku 25.3.2007 1:03

Re: Zesměšňování

Zpochybňuji právě to, na jakém základě jsou lidé označováni za vědecké "autority". Já osobně dělím vědce na tři kategorie: (1) "Dělníci vědy", kteří jsou dobře vyučeni a placeni a makají pro nějakou zahraniční firmu. (2) "Paraziti", kteří pod záminkou "základního výzkumu" tahají peníze ze státního rozpočtu a publikují třeba to, že vyfukováním tabákového kouře zlato nevznikne ("negativní výsledek je také výsledek"). (3) Skuteční vědci renesančního ražení, kterých je a vždy bylo jak šafránu. Ti zasluhují právem moji hlubokou úctu.

Komantsch 25.3.2007 1:00

Re: Re: Re: Děkuji za ohlasy

Vazeny pane doktore,

Sokratovo "Vim ze nic nevim" je projevem nejhlubsi skromnosti a soucasne take moudrosti. Skutecnost ze se dnes cim dal mene lidi touto maximou ridi, jeji pravdivosti na nicem neubira.

Domnivam se pro kazdeho vedce (sam se k nim nepocitam, zivim se prave jako vedecky delnik a ressim konkretni problemy) musi byt veda vyzvou jinak by se ji nemohl zabyvat. Predevsim se nikdo nesmi brat prilis vazne. I to nejak souvisi se skromnosti, ne?