14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Jak pokračuje vývoj epidemie v Česku?

Před více než týdnem jsem uveřejnil shrnutí dosavadního průběhu druhé vlny epidemie u nás a odhadovaných trendů v budoucnu. Pod článkem byla velmi intenzivní diskuze, kde hlavně předpověď růstu denního počtu úmrtí byla často napadána.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 10.11.2020 12:12

A kdepak jste ta čísla vyčenichal, demagogu? :-P

P. Veselý 10.11.2020 11:59

Ale houbelec, Švédsko bez hadrů na hubách, lockdownů a dalších pitomostí 6200 zemřelých s Covidem. Většinou v požehnaném věku. Podobný civilizační okruh, podobný počet obyvatel. U nás to bude stejné, protože o klíčové rizikové skupiny se nikdo cíleně nepostaral. Někteří si dokonce mysleli, že je ochrání jen rouška a můžou se vesele shlukovat v Kauflandech. Ekonomicky Švédi doplatili na milion přišedších dárečků, což jim sice shodilo ekonomiku, ale jinak jsou to zdraví mladí muži.

M. Varadinková 10.11.2020 11:44

Protože zavedená opatření účinně brání "externí" nákaze, ale nikterak nebrání šíření uvnitř rodin. Pokud byl někdo z domácnosti nakažen, tak teprve po promoření ostatních členů společné domácnosti dochází k poklesu. Čili uběhne inkubační doba prvního nakaženého plus inkubační doba sekundárně nakažených členů jeho domácnosti. Inkubační doba se uvádí 5-14 dní, tedy dvojnásobek je 10-28 dní.

P. Veselý 10.11.2020 11:36

Ale v tom se přece nikdo nikdy nepřel. Jediné co se mělo udělat je ochránit různé domovy seniorů, LDN a další rizikové skupiny. Tam bohužel přichází slavný stát s křížkem po funuse, když u vlna epidemie končí. Roušky evidentně nefungují, což je i vědecky dokázáno. Drobné výhody naprosto nevyváží rizika dlouhodobého nehygienického používání velkou částí spoluobčanů. Což tvrdil i sám velký PrýMula. Takže klid a nohy v teple. Až jednou přijde další Ebola, tak zas vytáhněte ty vaše Flégry, Hořejší, Kubky a další, ovšem panika stejně ničemu nepomůže.

T. Zlesa 10.11.2020 11:33

Tam to opravdu zatím nevypadá mimořádně. A těm datům ze zahraničí z první vlny nevěříte? Mě to stačí... abych věřil, že bez opatření by to byla katastrofa.

M. Šejna 10.11.2020 11:24

A ještě doplňuji, že ta čísla jsou samozřejmě předběžná, takže se skutečnost může nakonec mírně změnit.

Napřiklad pro 45.týden může nakonec platit číslo 3370 nebo taky 3410.

Ale pro okamžitou orientaci v tom, co se posledních 5 týdnů děje, jsou i ta předběžná data vypovídající dost.

M. Šejna 10.11.2020 11:20

Zdrojem je MZČR a ČSÚ. Pak už jen stačí použít excel, dosadit vzorce a ono to samo spočítá procenta.

P. Veselý 10.11.2020 11:19

To je ovšem mnoha doktory z nemocnic popisováno jako smrt z vyděšení. Dokonce i Kubek přiznal, že přijdou po svých a nemocnice je často odmítá přijmout, protože mají jen zvýšenou teplotu a žádné další objektivní potíže. Jediný problém je, že jsou hrozně vyděšení a pak opravdu i druhý den náhle umírají, když organismus přestane bojovat a nepomůže žádná léčba.

J. Jirka 10.11.2020 11:18

Klidně uvěřím, když mi sdělíte, z jakých pramenů čerpáte. Ale předesílám, že neozdrojované články z internetu za seriózní pramen nepovažuji.

J. Jirka 10.11.2020 11:15

Měl byste možná místo fantazírování o parních válcích vzít svou denní dávku léků a ulevilo by se vám.

P. Veselý 10.11.2020 11:12

Už vám to končí , vir se přirozeně vyčerpal a čísla začínají eksponenciálně klesat ;-D. Chaotická opatření, natož nesmyslné roušky neměly evidentně žádný větší vliv, naštěstí imunitu lidem ani moc nezhoršily. Bohužel s testováním v domovech seniorů, přicházíme s křížkem po funuse, takže zemřelých bude podobně jako Švédů. Definitivní rozuzlení bude, až nám za pár měsíců ukáží celkovou úmrtnost za rok 2020 v porovnání s předchozími lety. Flégr s Hořejším ať si dají hadr na hlavu, i když na jaře vir zase vystrčí růžky.

P. Rada 10.11.2020 11:10

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pandemie

R. Langer 10.11.2020 11:08

Jo, a kde vidíte ten počet "silně nad dlouhodobým průměrem", a kolik to podle vás je? Já tady nic takového nevidím. Kde že to je přesně vidět, demagogu Šejno? Opatření jsou tady pomalu už dva měsíce, kde že se nám bez nich ta úmrtnost zvedla?

https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr

M. Šejna 10.11.2020 11:06

Informace pro chřipečkáře, které oni stejně věřit nebudou.

Počet zemřelých v posledních 5 týdnech (v závorce je změna oproti dlouhodobému průměru)

41. týden 2343 lidí (+14,2%)

42. týden 2549 lidí (+29,9%)

43. týden 2919 lidí (+40,4%)

44. týden 3307 lidí (+60,8%)

45. týden 3389 lidí (+66,4%)

R. Langer 10.11.2020 11:05

Aha, takže ne exponenciálně, že? Kolik že dělá těch 14 %, mimochodem? 100-200 lidí? A ano, je chřipková epidemie, tudíž je to pochopitelné, demagogu Šejno! :-P

P. Veselý 10.11.2020 11:04

Ale to přece máte v grafech v článku. Osa Y má být 5000, 10000, 15000 a fertig. A darebák má 10000, 100000... nekonečno. Vydává to sice za semilogaritmické zobrazení, ovšem to nedává žádný logický smysl. U lineárního zobrazení by byla křivka jen malinko víc prohnutá a nyní by už mířila dolů. Prostě jen záměrná manipulace s grafiky a strašení lidí, což je trestný čin.

P. Rada 10.11.2020 11:02

Pojem "plán" by k reálnosti vyžadoval dobrou znalost situace i adekvátní zkušenost. Proč si nepřiznat, že obojího nemáme dostatek? Nastínil jste spíš jen velmi optimistický výhled sledu možných kroků.

Konkrétně bych rád např. věděl, jak lze v našich podmínkách dlouhodobě zajistit: ..."zabrání se zavlečení viru ze zahraničí"...

Tomuto mělo přeci zabránit zavlečení viru uzavřením hranic hned zpočátku roku ale zjevně se nezdařilo pro dominanci ekonomické provázanosti.

Navíc mám za to, že jakmile se situace po vakcinaci trochu uklidní - zas se naopak prosadí proslulá česká mentální švejkovitost a nedůslednost u dostatečně četné skupiny. Jen zarytí optimisté mohou uvěřit, že se v Evropě po tisíciletích plných řevnivosti, začneme záhy/za rok? chovat jak od dob Kunfucia disciplinovaní asiaté.

To vše za stavu, kdy kolektivní imunita je sice kýžená ale zatím jen líbivý mýtus. Vždyt běžná imunita po zvládnuté nemoci i vakcinace bude mít ochranný vliv sotva tak na jednu zimní sezonu.

Vše se přitom odehrává už na pozadí situace celé řady dlouhodobějších přírodních i společenských nerovnováh a stavu kdy i bezprostřední neudržitelně koncipovaná ekonomika v celém "západním světě" víceméně stagnovala.

R. Langer 10.11.2020 11:02

No přece nepochybně ty TISÍCE MRTVÝCH! Jenom nevím, kdo se na ně vlastně víc těší, jestli rouškomilové, nebo chřipečkáři, aby konečně dokázali, že zrovna oni mají pravdu. Zatím to vypadá pozitivně spíše pro chřipečkáře...

https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr

J. Jirka 10.11.2020 11:02

"Celá čtvrtina lidí, které v poslední týdny pitval, byla covid pozitivní."

M. Šejna 10.11.2020 11:01

kde jste příšel na to, že průměrný počet mrtvých je furt stejný, demagogu Langře?

Ze 41.týdne jsou už známá data zemřelých: 2343 celkem, z toho 292 na Covid19.

Úmrtnost se zvedla o 14 procent.

Minulý týden zemřelo na covid 1352 lidí.

Jen ignorant Langrova formátu by nepochopil, že počet mrtvých je nyní silně nad dlouhodobým průměrem.

J. Jirka 10.11.2020 11:01

Ve vzduchu už něco viselo dlouhou dobu, a když se nepodařilo rozdmýchat nacionalistické či politické nepokoje v Evropě ani v Americe, nepodařilo se Evropany patřičně naštvat ani inportem připrchlíků, ani šílenou Grétou a jejím zeleným údělem, tak jako dar z nebe přišel SARS-CoV-2, kterého se někteří lidé začali opravdu bát.

Co na tom, že se nejspíš už zanedlouho provalí všechny lži, v politice je každý den dobrý a jsem přesvědčen, že každý z politiků už má pěkné portfolio medicínských a zbrojařských akcií, případně nějaký ten podnik na výrobu léků či zdravotnického materiálu (nebo zbraní a munice) vlastní.

A strach před viry už ze světa nezmizí, bude stačit udělat bububu, nejvýš trochu zadupat a většina lidí ráda přistoupí na omezení občanských svobod, hloubkové sledování, zrušení hotových peněz i nepodmíněný příjem. A co víc si mohou politici přát?

R. Langer 10.11.2020 10:59

Jaká pandemie, a co je její definicí? Mohl byste to upřesnit, jak se taková pandemie pozná?

T. Zlesa 10.11.2020 10:59

Vypadá to, že ani neustálý přísun nových dat žádnou stranu sporu nedonutil k ústupu. Co by tak mohlo ty nebo ty přesvědčit, aby změnili názor. To je zajímavější otázka než to co se tu řeší už několik měsíců.

R. Langer 10.11.2020 10:59

Ne, zemře na chřipku díky oslabení imunitního systému po úspěšné transplantaci ledvin, když si na to nedá dostatečný pozor, stejně jako na covid, AIDS, či jakékoliv jiné virové či bakteriální onemocnění, demagogu. Prostě - ÚPLNĚ NORMÁLNĚ. :-P

R. Langer 10.11.2020 10:54

Hm, možná že jsou ty představy nesmyslné a nebezpečné, ale přesto se ta úmrtí tak počítají. Takže z toho plyne, že to počítání mrtvých s covidem je vlastně úplně nesmyslné a nebezpečné, uvědomujete si to vůbec? Chápete to? Ne, že? ;-D

M. Šejna 10.11.2020 10:52

Jo aha,

takže když je někdo například po transplantaci ledvin, dva roky na to onemocní chřipkou a následně zemře, pak podle pana Kindla nezemřel na chřipku, ale na trasplantaci ledvin

8-o

J. Jirka 10.11.2020 10:51

COVID je pandemie, protože se řeklo, že to je pandemie.

R. Langer 10.11.2020 10:51

A kdyby jich bylo 100 %, tak by to jako znamenalo co? :-P

R. Langer 10.11.2020 10:49

Jak za tím mohou stát "tvrdé restrikce státu", když je zcela jasné, že s opatřeními i bez opatření je celkový průměrný počet mrtvých pořád stejný demagogu? Kde se projevilo nějaké zvýšení počtu mrtvých bez opatření, kvůli kterým byla ta opatření vlastně zavedena? Já vám to řeknu - za celý rok NIKDE! A ano, teď, když je letos na podzim "silná covidová epidemie" bude možná o pár set mrtvých navíc. Stejně jako by jich bylo s jakoukoliv silnější epidemií chřipkovou. :-P

J. Nevrkla 10.11.2020 10:49

Tvrdé restrikce už trvají asi pět týdnů, inkubační doba je průměrně pět dní, jakto že až teď? Každý den přibývá průměrně 300 mrtvých, uvidíme, jak se to celkové číslo zvýšilo, až budou k dispozici statistická data.