21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Medák 8.6.2006 15:13

Re: Re: Pane Březina, máte pravdu,

cyklon B se stále vyrábí pod názvem Taifun a je určen k deratizaci lodních prostor

L8M 8.6.2006 11:28

Re: Pane Březina, máte pravdu,

Vy lehce intelektuálně poslabší jedinče - přečtěte si to znova, nešlo o žádný "bramborový patent".

76house 8.6.2006 9:28

GMO z druhe strany

http://www.vegsource.com/articles/gmo_feed_myth.htm

Krhut 8.6.2006 9:03

GMO

(Y)Tu a tam v samoobsluze narazím na něco označeného "GMO free", nebo tak nějak. Ale abych si mohl vybrat, mi tam chybí potraviny, které GMO obsahují. Já bych je docela rád vyzkoušel. Myslím, že rozhodně budou lepší, než sojovo-šlachové párky a podobná svinstva, které do nás cpou. Obávám se totiž, že žrádlo pro psi je často kvalinější, než ono "GMO free".

Anděla 8.6.2006 9:16

Re: GMO

To jsou ty ostatní, zvláště ty, co obsahují soju - dneska už nikdo neví, která soja je upravená a která ne. Soja už dávno z pole utekla.

cb 8.6.2006 9:29

Re: Re: GMO

Vsechno je upravene. Kdyby pes nebyl upraveny, by by vlkem.

Procházka 8.6.2006 12:11

Re: Re: Re: GMO

R^R^R^

Skepticus Maximus 8.6.2006 12:14

cb

Neupravený pes zůstane psem, nikoli vlkem. Dovzdělejte se :-/

L8M 8.6.2006 13:21

Re: cb

Vážně? Akde se tu pes vzal? Stvořil ho pánbíček? Dovzdělejte se, než se začnete ztrapňovat...:-/

Skepticus Maximus 8.6.2006 14:18

L8M

To jsou dva živočišné druhy se společným předkem Vy nedouku :-/

Petr Vaňura 8.6.2006 14:50

ad psi

Můžete mi říci, z jakých přírodních druhů se vyvinul např. německý ovčák, český vlčák, nebo třeba afgánský chrt? Resp, s kterými existujícími druhy jsou příbuzní?

Skepticus Maximus 8.6.2006 16:20

Re: ad psi

Nemohu, počkejte si jestli to genetika dokáže přesně určit. Podle mého ty původní druhy jsou nenávratně ztraceni v minulosti a vlk byl díky blízké příbuznosti přikřížen. Kdyby jste věděl něco o chování vlků, tak byste těžko uvěřil, že by třeba Německý ovčák mohl vzniknout pouhou selekcí vhodných jedinců vlka.

terra 8.6.2006 15:46

Re: Re: cb

Pánové, nehádajte se. Jak který... potomek divokého psa bude psem, potomek domestikovaného vlka - vlkem. Problém je, že KAŽDÁ dnes známá rasa psa JE geneticky modifikovaná, např. i tím křížením s vlkem, protože obě šelmy si byly tak blízké, že to jaksi šlo a zanechávaly (ty šelmy) plodné potomstvo. Každý dnes využívaný kultivar obilovin JE geneticky modifikovaný, ale to bych se opakoval. Tož tak:-) 

vita 8.6.2006 9:26

Re: GMO

Lze najít GMOfree olej a olej u něhož je deklarováno použití GM.

Kupuji ten druhý.

Ovšem sojovo-šlachové "párky" nebo "uzenky" budou stejný hnus bez ohledu na GM nebo GMfree soju. Geny pro vepřovou svalovinu se do soji dosud zabudovat nepodařilo. Bohužel - představte si takový řízkovník...

Flasi 8.6.2006 9:32

Re: Re: GMO

Nemusite mit strach - az nekdo vyslechti veprovou soju, nebo rizkovnik, tak se zacnou do uzenin davat stare noviny a rozemlete PET lahve. Lidi chteji uzeniny superlevne a kdyby mely parky z GM produktu dobrou chut, tak by lide meli podezreni, ze si kupuji neco zbytecne draheho.

aida 8.6.2006 9:45

Re: Re: GMO

Už o něm psali kdysi na Oslu.:-)

ok 8.6.2006 11:06

Re: Re: GMO

Libi se mi, ze si stojite za svym presvedcenim ;-D R^ 

Verim, ze se vam pri pomysleni na geneticky modifikovane potraviny delaji boule za usima. Staci pomyslet, a hned to lip chutna!

vita 8.6.2006 11:16

Re: Re: Re: GMO

Inu, vím-li, že olej z RuR rostliny už z principu neobsahuje rezidua pesticidů, jinak na GMOfree používaných (nutně, protože zemědělec chce pěstovat plodinu, ne plevel) - pak mi sice nechutná lépe (aby se ta rezidua projevila chuťově - to by musela mnohořádově překročit povolené hodnoty), ale potěší mě to.

A copak vy? Taky se bojíte génů? Bububu...

Em 8.6.2006 8:44

Ještě k debatě s Brezinou:

http://www.blisty.cz/2006/6/8/art28838.html

Anděla 8.6.2006 9:18

Re: Ještě k debatě s Brezinou:

To je velmi přesné.

vita 8.6.2006 9:43

Re: Re: Ještě k debatě s Brezinou:

Pokud je zmíněný čánek přesný - doporučuji přečíst - pak dokazuje jen to, co tvrdí Brezina dávno - že environmentalismus, ekologismus či jak to nazvat ,je náboženství a ideologie.

S vědou nemá nic společného, vědeckých závěrů jen zneužívá tehdy, když se mu hodí a potírá je (náboženskými metodami - skandalizací, ostrakizací, cenzurou, jen k těm hranicím se dosud nedobralo) pokud nejsou v Jediné Správné Linii.

Autor to ve své naivitě vypleskl zcela otevřeně. Nu - buďme mu za to vděčni.

Anděla 8.6.2006 9:49

Re: Re: Re: Ještě k debatě s Brezinou:

Ale ano, environmentalismus je ideologie, stejně jako to, co předvádí pan Brezina. A o tom to je.

vita 8.6.2006 9:55

Re: Re: Re: Re: Ještě k debatě s Brezinou:

Nikoli, Andělo. To, co předvádí pan Brezina je zaujatá, místy zaťatá, žurnalistika. Brezina argumentuje, Zelení mírové lžou a manipulují.

A to je rozdíl, možná pro vás zanedbatelný, ale pro mě nikoli. Já jsem ještě na své vědecko metodické školení ještě nezapomněl. Nevím, zda vy máte na co zapomínat.

Ještě jednou - zelená víra je víra tvářící se jako vědecky podložená a  Brezina ji co víru demaskuje. Za což mu z celého srdce děkuji. Dělal bych to taky. Dělám to taky, se vší energií, kterou tomu mohu věnovat, ale bohužel není dostatečná.

wen 8.6.2006 10:36

Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k debatě s Brezinou:

Ale prosímtě, kdyby pan Brezina neměl zelené, musel by si je vymyslet, protože by jinak neměl co dělat. Takhle si může každý večer stvořit alespoň jeden článek a následující den strávit čtením komentářů a odpovídáním na ně.

Pokud Tebe neděsí, že si člověk hraje na Boha a pouští se do genetických manipulací (slovo modifikace je eufimismus, který se GM lobby podařilo postupně vnutit veřejnosti), aniž by věděl, k čemu to může vést, tak mě to tedy děsí. Jsem rád, že jsou tady organizace, od kterých můžu čerpat i jiné informace, než kterými nás krmí biotechnologické firmy. Nejsmutnější na GM manipulaících je to, že k nim často nedocházi v zájmu zlepšení zdraví nebo kvality života, ale kvůli zvýšení výnosů, snížení ceny apod.

Když si chceš kupovat potraviny obsahující GM suroviny, je to tvoje volba. Já mám díky Greenpeace a jiným organizacím právo vybrat si zase podle své volby.

JM 8.6.2006 10:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k debatě s Brezinou:

Jenom bych se zeptal: snížení ceny, kupříkladu, není v žádném vztahu ke kvalitě života kupujícího?

wen 8.6.2006 10:45

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k debatě s Brezinou:

Pokud je na jedné straně zásah do genetické informace živého organismu, a na druhé nižší cena, o zlepšení kvality života se naprosto nedá mluvit.

Flasi 8.6.2006 11:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k debatě s Brezinou:

To jenom proto, ze netusite co je to kvalita zivota a taktez netusite, ze svevolne zasahy do geneticke informace jsou stare jako lidstvo samo.

terra 8.6.2006 14:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k debatě s Brezinou:

Souhlas - prakticky všechny kulturní rostliny jsou vlastně GMO, jen byl jejich genom pozměněn dlouhodobým křížením a výběrem vhodných kříženců, biotechnologie mohou tento postup urychlit nebo směrovat. Ale tušíte vůbec, jak technicky obtížné je zavést takový nový gen do rostliny? Nebo si představujete, že člověk prostě takovou rostlinu (případně i tepelně upravenou) sní a hop - zlý modifikovaný gen přeleze "nějak" do jeho vlastního genomu a začne tam škodit? Že třeba začnete syntetizovat látky podporující mrazuvzdornost?:-)Jste-li vírou přesvědčen, ponechávám vám to právo. Jde-li vám o znalost - doporučuji si doplnit věrohodné informace. Hm?