27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mirek Šejna 3.2.2010 13:00

Re: pane Metelko

i na tom Vašem odkazuje je Mobergova hokejka jen víc prohnutá, než Mannova. A prohnutá je v malé době ledové, zatímco ve středověkém optimu se překrývá s Mannem.

ps 3.2.2010 13:44

Re: pane Metelko

Tak to jsem asi typická oběť, na níž byla grafika cílena. DOJEM z těch grafů je úplně jiný. A dojem ovlivňuje 99% lidí. A o to šlo - viz hacknutá korespondence. Kdyby to Mann udělal na férovku, tak by se to nemohlo jmenovat hokejka, leda tak dvakrát zlomená hokejka. Ale že by to proložení nulou bylo taky jen dojem???

L.Metelka 3.2.2010 11:12

Re: pane Metelko

Spočítejte si to "cokoliv" a zveřejněte to. Pokud to bude korektní, proč ne?

pesimista 3.2.2010 11:17

Re: pane Metelko

jde o to, že ty vaše výpočty korektní nejsou; jinak by nebylo tolik křečovitého humbuku z vaší strany

L.Metelka 3.2.2010 11:18

Re: pane Metelko

OK. Tak si ta data stáhněte, přepočítejte to po mně, najděte chyby a zveřejněte to. Přesně kvůli tomu byla ta data uveřejněna, aby si to mohl každý zkontrolovat.

Mirek Šejna 3.2.2010 11:31

pesimisto

Křečovitý humbuk z Metelkovy strany? Jste normální, pesimisto?

Metelka zde letos zvěřejnil jeden jediný článek bez jediného obvinění klimaskeptiků.

Naopak Kremlík zde zvěřejnil od začátku roku už 8 článků, ve kterých neustále útočí na klimatology a obviňuje je z podvodů, manipulací a lhaní.

Ale Kremlík je podle pesimisty borec, zatímco Metelka dělá křečovitý humbuk.

Petr 3.2.2010 11:16

Re: pane Metelko

"Středověké optimum teplejší než dnes" je skutečně mýtus.

pesimista 3.2.2010 11:25

Re: pane Metelko

Za mýus to považují akorát lidé ,co se nevyznají v historii, nebo skončili na úrovní obecné školy. Že je to pořád opakuje i publikacích renomovaných historiků je tedy blábol? Stejně tak mohu považovat za blábol ten váš. Tímto způsobem se ovšem nic nevyřeší.

bono 3.2.2010 11:33

Re: pane Metelko

Tak schválně jaké teploty panovaly podle historiků v Austrálii, Antarktidě, Jižní/Severní Americe? A jak se vlastně teploty měřily? Podle vinné révy, která se dá i dnes pěstovat ve Skandinávii?

Lerak 3.2.2010 11:54

Re: pane Metelko

A pěstuje se tam? V relevantním rozsahu?

bono 3.2.2010 11:57

Re: pane Metelko

ne, dnes je levnější víno dovážet, dříve se pilo co bylo, žádné kamiony nejezdily a přes obchodníka to bylo luxusní zboží:-)

Petr 3.2.2010 11:45

Re: pane Metelko

Ukažte mi "renomovaného historika", který napíše, že ve středověku bylo tepleji než dnes... To si prostě nedovolí. Už proto, že to nespadá do jeho oboru. Viz třeba ten zmíněný Moberg:

http://coast.gkss.de/staff/storch/pdf/moberg.nature.0502.pdf

Závěr:

"We find no evidence for any earlier periods in the last two millennia with warmer conditions than the post-1990 period—in agreement with previous similar studies"

Oblíbenej trik skeptických filmů a populární literatury (Kutílek např.) je ukončit graf r. 1980, aby mohli ukázat, že bylo tepleji.

Petr 3.2.2010 11:47

Re: pane Metelko

Upozorňuji, že Moberg je Kremlikuv oblíbenec (dle jeho představ vyvrátil hokejku), než ho označíte jako všechny za podvodníka abyste se tím náhodou nemusel zabývat :)

Mirek Šejna 3.2.2010 11:49

Re: pane Metelko

V roce 1980 končí i slavný graf McIntytreho a McKitricka. Posledních 30 let se jim do slavné kritiky Mannovy hokejky moc nehodilo.

jenicek 3.2.2010 11:57

Re: pane Metelko

Jo, ve středověku tepleji nebylo a název "Vinohrady" je asi zkomolenina z Hrad vinných, tedy věznice, že jo?:-D

bono 3.2.2010 11:59

Re: pane Metelko

A co to dokazuje, Mělník je ještě o něco severněji?

jestli chápete souvislosti.

Petr 3.2.2010 12:00

Re: pane Metelko

A proč by se tam nedalo pěstovat víno? Kupte si tam činžák nebo dva, strhněte je a můžete začít... Dyť se dá pěstovat stovky kilometrů severněji.

Mirek Šejna 3.2.2010 11:17

Re: pane Metelko

ok.,

tak nám z těch dat  vypočítejte aspoň něco, co by dokazovalo ochlazování nebo stagnaci teplot. Dnes to tady zatím vypadá tak, že zoufalec Kremlík a jeho obdivovatelé,už nejsou schopni předložit ani jeden důkaz o jakémkoli ochlazování, či stagnaci teplot. 

Tak aspoň vyrukovali se senzačním odhalením spiknutí. Podle Kremlíka totiž klimatologové lžou, protože se neotepluje o 1,01°C ale pouze o 0,97°C.

ps 3.2.2010 14:08

Re: pane Metelko

cituji Vás: "...tady..." Ale jinde ano a je jich docela hodně a jejich fundovanost těžko zpochybnit, stejně tak jako závěry jejich vědeckých prací. Takže pan "Kremlík a jeho obdivovatelé" nejsou zoufalci, ale jsou interpreti jiných studií, často však také přinášející vlastní dílčí výpočty. A než napadnete interpretaci výsledků cizích vědeckých prací či použití dat z cizích zdrojů, tak dvě otázky: 1. Alíček Gorů jako interpret je fajn kluk? 2. Je možno použít cizí data a nebo je třeba jeschovat i přes FOIA a pak je případně na ústupu zničit, aby nepadla do rukou nepřítele?

Ivan Nový 3.2.2010 11:41

Re: pane Metelko

Výběr stanic probíhá? Výběr se v čase mění? Ano, že. Proč?

Kremlik 3.2.2010 12:20

Re: Metelka ma po zizalkach:-))

Metelka napsal: Stáhněte si data, spočítejte si to a uvidíte. K žádné selekci nedošlO.

Tak ja si a data stahnul, spocital jsem si to a zaver je jasny. K selekci doslo.

Prestante zapirat, pane popiraci. Denialist

VašekIV 3.2.2010 10:20

nevím, nevím

Mám na utě teloměr, který měří venkovní teplotu. Je velice nepřesný. ALE při jízdě krajinou (terénní nerovnosti nepřesahují 50m) se během dvou třech km mění teplota o plus mínus 4 stupně. Zřemě se jedná o mnouho působících vlivů. Jak velký musí být vzorek měření, aby statistická chyby nepřekročila 1%?. Určitě stačí v rámci celé republiky jen 5 stanic? Možná ano, ale pak musí být doba měření asi několik tisíc let, abych se dopracoval  nějakého  solidního výsledku. Neníliž pravda?

Ludva 3.2.2010 9:37

Zbytečná práce

Ten,jehož práci počasí ovlivňuje,  tak průměrné teploty nepotřebuje. Třeba zahrádkáři rychle zjistí, že rajčata a okurky už není třeba sázet po "zmrzlých", protože žádní nechodí. Nebo že se začalo dařit vinné révě a broskvím i tam, kde dříve moc nerostly. O španělských slimácích ani nemluvě. Takže složité rozbory, zda se s GO švindluje jsou zbytečné. Na počasí se musí reagovat. Dělat to opačně a zkoušet ovlivňovat klima (abychom zase ty okurky řádně sadili až po zmrzlých) se nepodařilo a nevyplatilo zatím nikdy.

Bereniké 3.2.2010 18:23

Re: Zbytečná práce

Tak to vykládejte té broskvoni, která nám před pár lety v květnu omrzla, že si to vlastně vymyslela a že žadní zmrzlíci nejsou. Možná nejsou úplně přesně, ale o týden dřív rozhodně ano. A to žiju kousek od Prahy a počátkem května teplota opravdu pořád klesá k nule a občas je i jinovatka.

L.Metelka 3.2.2010 9:09

Pane Kremlíku,

hezké čarování s čísly, to musím uznat. Měl bych ale pár poznámek:

1) Churáňov: Kdyby si ho vybrali, zase byste protestoval, protože Churáňov má v období 1970-2000 větší teplotní trend než je průměr za ČR a než třeba Ruzyně či Mošnov, které použili.

2) Cheb: Vykazuje spíše větší teplotní trend než ostatní stanice. Jeho vyřazením se celkový trend ze zbylých dat z ČR snížil. Vyřazení Chebu rozhodně nemělo za cíl trendy zvýšit (a ani nemohlo).

3) Vývoj teplot v ČR: Je hezké brát data z webu, ale ta jsou jen orientační a jsou počítaná jen z určitého vzorku stanic. Chcete-li se na to podívat podrobněji, doporučujihttp://www.klimahom.com/software/SW_2/ser/avg_CR.zip (data),  http://www.climahom.eu/software/docs/Disertace_PetrStepanek.pdf (metodika), http://www.climahom.eu/software/docs/Prilohy.pdf (mimo jiné seznam zpracovaných stanic) a http://www.climahom.eu/software/docs/Prezentace_hom_an12_cz.pdf (prezentace). Až si to spočítáte, tak zjistíte, že podle této řady je trend v ČR jako celku v letech 1970-2000 0,32 st.C./10 let. I když to není úplně korektní, tak průměr trendů z těch 4 stanic, které si vybrala CRU, je podle dat ČHMÚ 0,32 st.C./10 let a podle dat přímo z CRU 0,28 st.C./10 let.

L.Metelka 3.2.2010 9:18

Re: Pane Kremlíku,

Pardon, překlep, má být "...průměr trendů z těch 4 stanic, které si vybrala CRU, je podle dat ČHMÚ 0,33 st.C./10 let". Ne že by to mělo nějaký zásadní význam, ale jen pro pořádek...

pesimista 3.2.2010 9:45

Re: Pane Kremlíku,

Pane Metelka, nerad se pletu do diskuze odborníků. Včera, ale nějaký váš kolega, vášnivý to  zastánce GO, ne blogách i-dnes tvrdil, že nejmenší teplotní trendy mají právě stanice,umístěné na letištích a v zástavbě. Mne to připadá, jak kdysi tvrzení jednoho odborníka hydrologa z Brna,který pře širokým plénem pronesl: odlesněn krajina má větší zadržovací schopnost, než lesní porost.

Mirek Šejna 3.2.2010 10:29

pesimisto

a proč by nemohlo mít městské prostředí menší trend oteplování, než na letištích? Oteplování se měří tak, že sledujete vzrůst průměrných teplot za určité období. Například Praha Klementinum je sice v husté zástavbě, ale ta hustá zástavba se tam nezměnila už minimálně 50 let. Takže trend oteplování v posledních 50 letech by tam měl být zhruba stejný, jako na civilizací nedotčených horách.

A navíc je docela zajímavé, že cetrum Prahy je poněkud imunní proti maximálním letním teplotám. Teplotní rekordy v létě totiž skoro vždy naměří nikoli v Klementinu, ale spíš na okraji Prahy. Jako příklad uvedu absolutně nejteplejší den za posledních 230 let. Ten nastal 27.července 1983. Tehdy naměřili v Klementinu +37,8°C, ale na okraji Prahy v Uhříněvsi bylo +40,2°. Dá se to i zdůvodnit: Klementinum leží kousek od Vltavy, která díky přehradám přestala v zimě zamrzávat a v létě je zas chladnější. Vltava tak Klementinum v zimě "ohřívá", ale v létě "ochlazuje".

Stoura 3.2.2010 12:10

Re: pesimisto

Zástavba je sice stejná, ale je v těch 50 letech stejné i množství spalovacích motorů a elektrospotřebičů (stowattové zářiče zvané člověk ani nepočítám), které v okolí  vypouštějí teplo?

A jak se na ročních průměrech projevily právě ty přehrady? Převažuje v ročním průměru jejich zimní ohřívání, nebo letní chlazení?

Petr 3.2.2010 10:30

Re: Pane Kremlíku,

A co je na tom tak strašně divného? Viděl jste ten článek, co tu ukazoval teplotní trendy jednotlivých stanic?