17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

ŮVAHA: Věda vs. víra

„Věda a víra jsou dva mimoběžné fenomény a vzájemně se nerozporují.“ Tvrzení tohoto typu lze číst v seriózním tisku poměrně často.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Selinger 1.3.2018 23:22

Jsem ateista.

Bůh není, je jen banda bůžků v myslích lidí, kteří se mezi sebou perou o věřící, jen počtem

věřících jsou živi a proto chtějí potlačit ty ostatní nevěřící psy. A

tak v celé historii lidstva probíhají války ve jménu růzých bohů od

Amona, Dia, Jehovy, Alaha, Krista ( a to i mezi věřícími ve stejného

boha ale jiným způsobem bohoslužby ) až po dnešek.

M. Hanko 1.3.2018 20:55

Problém

Autor IMHO neodvedl příliš dobrou práci. Z článku mi nějak není zjevné, CO vlastně označuje jako "problém". Není mi jasné, co si z článku mám jako čtenář odnést, co mi chce autor sdělit. Jaká je jeho message. Jsem ateista, a v Boha tedy rozhodně nevěřím, ale POKUD by existoval, pak považuji za naprosto přirozené a samozřejmé, že by do svého stvoření mohl zasahovat a zázraky by tak mohly nastávat. Naprosto nechápu, v čem autor vidí problém.

M. Hanko 1.3.2018 20:50

ateisté

Ateisté zcela zjevně existují, jelikož například já jsem ateistou.

R. Langer 1.3.2018 18:26

Já vůbec nemá problém

s tím, že někdo něčemu "věří", ale mám velký problém s tím, když věří, že jenom ta jeho jediná víra je správná. Což je z principu víry prakticky vždycky. ;-)

J. Kanioková 1.3.2018 20:23

Přesně..!

J. Zaorálek 1.3.2018 13:39

Dobrý článek. Nikdo nedokáže žít jako dokonalý ateista. Možná nejblíž k tomu měl soudruh Stalin, budiž mu peklo... eeh, co vlastně? Lehké ne, to se nehodí, tak těžké? Fajn chlapík zo zrovna nebyl. :)

I. Širůček 1.3.2018 13:41

Re:

Že by kvůli tomu, že původně studoval na kněze?

J. Zaorálek 1.3.2018 13:53

Hm, zajímavá představa. Myslíte, ze všichni, co kdy studovali na kněze, končili své životy v podobné bídě jako soudruh Tlustý knirek? Nevidím žádnou souvislost. Ale připomnělo mi to obecné - čím mocnější anděl, tím divočejší ďábel, pokud padne.

M. Pesat 1.3.2018 14:56

Re:

Tak soudruh Satlin umrel ve vsem, jenom ne bide, a ted nemyslim jen hmotnou bidu/bohatstvi. Z historickeho hlediska dosahl soudruh Stalin, jako vudce naroda/narodu na mety jakych dosahlo v historii lidstva jen malo vudcu/narodu/statu. V roce 1924 prebiral stat/SSSR jako zaostaly spise feudalni stat a na konci/1953/ jako vojenskou supervelmoc, ktera si vydobyla respekt ve vede ci dobyvani/vyzkumu vesmiru. Za cca 30 let/do toho valka/ , ukazte podobny pribeh. O metodach se nezminuji, ty zase tak ke chvale/hrdosti nebyly, ale historie se /obvykle/ nepta. Napr. soudruh Chingiskhan ci Napoleon.

Cest :-)

J. Zaorálek 1.3.2018 19:22

Ani ja neměl na mysli hmotnou bídu. Ale mít na svědomí smrt milionů lidí, nadto příslušníků vlastního národa, víceméně, je dost velké břemeno, nemyslíte? Ale ano, právě tak by se měl správný ateista v jeho postavení a s jeho ctižádostí chovat, právě za to ho chválím. Takže se můžete uklidnit. :) A nerozumim, proč Vy jako ateista - soudím - se zmiňujete o jeho metodách a z ateisticky nejasného důvodu tvrdíte, že k "chvále zas tak nebyly". Cíl přece světí prostředky, soudruhu!!

J. Sova 1.3.2018 13:50

Re:

Jak by měl žít dokonalý ateista?

R. Langer 1.3.2018 18:27

Re:

Nezajímá se o to, kdo čemu věří. Je mu to jedno, je ateista. ;-)

Č. Berka 2.3.2018 11:21

Re:

ateismus znamená jen nevíru v současnosti se vyskytující bohyně, bohy či kolektivy bohů. Ateista se samozřejmě může o víru spoluobčanů či cizinců zajímat

A. Alda 1.3.2018 13:27

K rozjímání nad tématem doporučuji

poslech této písně:

https://www.youtube.com/watch?v=hhP-JbF3yP0

A. Alda 1.3.2018 13:13

Existují vůbec přírodní zákony?

Vzhledem k tomu, jak často je Bůh v můj prospěch porušuje, si tím nejsem zas tak moc jist. A to nejsem žádný světec schopný vyvolávat zázraky, jsem obyčejný, hříšný a slabý člověk, který se ve svém zoufalství obrací o pomoc k Bohu - a On mi fakt pomáhá.

I. Širůček 1.3.2018 13:48

Re: Existují vůbec přírodní zákony?

"Ďábel má i moc tvářit se mile" - a často jeho dílo si lidé pletou s dílem Božím... Jak praví Hekaté, "znám vám, že bezpečný pych, první vrah je smrtelných"...

J. Sova 1.3.2018 14:51

Re: Existují vůbec přírodní zákony?

Tak to musí být paráda, takto snadno proplout životem. Rozhodně snadněji, než ateista.

Jan 14,13 "A o cokoli byste poprosili v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu. Budete-li o něco prosit v mém jménu, já to udělám."

Proč na to nepřišli mučedníci: "Kromě toho, že dar života je chápán jako největší dar a oběť, je mučednictví pro křesťanskou víru významné i proto, že je to vrcholný akt svědectví víře v Krista, proto se pro mučedníka používá také termín martyr. Mučednictví je v křesťanství chápáno v jistém smyslu jako povinnost, neboť se od křesťanů vyžaduje, aby svědectví své víry obětovali vše, a bude-li to třeba, i vlastní život."

https://cs.wikipedia.org/wiki/Mu%C4%8Dedn%C3%ADk

M. Pesat 1.3.2018 12:29

atheismus

tady si soudruhu Bily muzete pocist o panbickarich, v tomto pripade hinduistech. Cest :-)

"A Hindu temple ritual in which boys aged between five and 12 years are pierced with metal hooks is stirring controversy in India after a senior police officer spoke out against it."

http://www.bbc.com/news/world-asia-india-43222925

M. Bílý 1.3.2018 12:55

Re: atheismus12:29 Pane Pešáte!V bolševicky formulované ....

.... úrovni diskuze se nepohybuji. Omlouvám se. Přeji hezký den!

Č. Berka 1.3.2018 13:59

Re: atheismus12:29 Pane Pešáte!V bolševicky formulované ....

co je, propřírodu, na hinduismu bolševického? :-O

M. Bílý 1.3.2018 17:28

Re 12:29 / 13:59 Pane Berko! Nevyhovuje mi (mírně ....

.... řečeno) osloví-li mě někdo soudruhu a zdraví čest, takže dál nečtu. Nikdy jsem nepatřil mezi lidskou spodinu !!! Přeji hezký zbytek dne!

J. Kanioková 1.3.2018 20:19

Proč si vy sprosťáku, otvíráte hubu o lidi,

o nichž nevíte zhola nic ?! Nadávat člověku, jemuž je 92 let, do soudruhů, to je sviňárna.

M. Bílý 1.3.2018 22:13

Re 20:19 Srdečně zdravím, Jaruško! A děkuji za ....

.... zastání. Nechápu, proč se tu to soudruhování a čestprácování tak rozmáhá. Dobrou noc!

M. Bílý 1.3.2018 11:57

Nejsem nábožensky založený, natož fanatik, do kostela ....

.... zajdu vyjímečně, většinou kvůli varhanám, nebo obrazům a pod. Ale na jedno bych rád ty, kteří zdůrazňují svůj ateismus (třeba formulací jako poleno) upozornil.

Každý systém musí mít svůj řídící člen. Má ho tedy i vesmír, pod nějž jako subsystém spadáme. Jestli mu někdo říká Bůh je to jeho věc. A protože je vesmír (třeba podle Bouldingova třídění) transcedentní, tak nikdo neví jak v něm jeho řídící systém fuguje.

Jenom bokem bych poznamenal, že lidé kteří věří a pravidelně chodí kostela mi nevadí (vadí minimálně) zato komunisté a jim podobní se svým chozením na schůze ano. Výsledky jejich schůzování jsem mnohokrát v životě poznal na sobě i rodinných příslušnících.

M. Pesat 1.3.2018 12:19

Re: Nejsem nábožensky založený, natož fanatik, do kostela ....

" A protože je vesmír (třeba podle Bouldingova třídění) transcedentní, tak nikdo neví jak v něm jeho řídící systém fuguje"

Jiste, soudruhu Bily, atheista nevi jaky system vesmir ridi/funguje a je mu to jedno, nepotrebuje si fungovani/rizeni vesmiru vysvetlovat nejakym Bohem a uz VUBEC nikomu nevnucuje co si o vesmiru ma/nema/nesmi/musi myslet. Coz je duvod, ze /jako zatvrzely antikomunista/ davam prednost tem komunistum pred panbickari/tmari, kteri sveho casu vedce uplovali/mucili prave kvuli vesmiru, protoze podle panbickarskych bludu soudruh Buh sidli v nebi. Takze zkoumani/pozorovani nebe/vesmiru tuto panbickarskou "pravdu" ohrozovalo. Predpokladam, ze vytahnete "argumenty" o soudruhu Stalinovi/gulagy/lagry. Ja samozrejmne do kostelu/mesit/chramu/synagog chodim rad, za uplne stejnym ucelem, obdivuji hudbu/umelecka dila/architekturu.

Cest :-)

V. Student 1.3.2018 13:05

Re

Pokud dáváte komunistům přednost před pánbíčkáři, pak jste zatvrzelý ateista, nikoli antikomunista. Ne že bych chtěl tahat ty gulagy, ale proč vám vadí, co dělala "církev" před třemi sty lety, a nevadí vám, co dělali komunisté před padesáti? Takového faráře Toufara umučili lidi, kteří možná ještě žijí. Proč vám to nevadí?

I. Širůček 1.3.2018 13:35

Re: Re

A co si myslíte vy, umučili ho proti Boží vůli?

V. Student 1.3.2018 14:04

Re: Re

Ano, protože proti lidské vůli jde Bůh jen velmi výjimečně, bohužel. Např. u nepřítele křesťanů Pavla, ze kterého se později stal významný šiřitel křesťanství. Toho obrátil na víru více méně násilím. Ale podrobnosti, co si Bůh myslí, a s kým má jaké plány atd., to já fakt nevím...

Č. Berka 1.3.2018 14:35

Mučedník jde rovnou do Nebe. Katechismus 2473

Mučednictví je nejvyšší svědectví vydané pravdě víry; znamená svědectví, které sahá až k smrti. Mučedník vydává svědectví o zemřelém a zmrtvýchvstalém Kristu, s nímž je spojen láskou. Vydává svědectví o pravdě víry a křesťanském učení. Podstupuje smrt skutkem statečnosti. „Dovolte, abych se stal potravou šelem.

I. Širůček 1.3.2018 19:03

Re: Re

Přečtěte si evangelium: http://www.etf.cuni.cz/~rovnanim/bible/k/Mt10.php - tam je to jasně napsáno. Píšete ano, ale proč "bohužel"? To je problém církve (zejména katolické), chová se, jako by Bůh dělal chyby a ona se cítila zplnomocněna je za něj napravovat!