9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

SVĚT: Kdo může za co?

Turecká ofenzíva na severu Sýrie byla umožněna rozhodnutím amerického prezidenta Trumpa odsunout nepatrný americký kontingent mimo oblast bojů mezi Turky a místními Kurdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Fiala 17.10.2019 1:53

Jsem od tzv. znalce americké politiky a rusofoba p. Fištejna na leccos zvyklý (a vlastně ani nevím proč je tak vyhledávaný zdejšími veřpr médií). Přesto mne tento jeho chladně cynický a kluzký komentář pobouřil.

D. Polanský 16.10.2019 17:50

Dokud Kurdové nebudou mít vlastní stát, těžko někdo vydumá, kamže to vlastně směřují.

M. Prokop 16.10.2019 18:13

Pokud by v tom státu byli všichni Kurdové, tak to nevybádá ani potom.

Viz http://dfens-cz.com/o-divokem-kurdistanu/

H. Paculová 16.10.2019 16:15

Podle dnešních zpráv Turci údajně cíleně útočí na americkou armádu, aby ji donutili odstoupit od syrských hranic. Tvrdí to představitelé americké armády obeznámení se situací v Sýrii, které citují americká média. Turci též podle stejných zdrojů osvobozují zajaté bojovníky Islámského státu.:-/:-/ To už je trochu moc:-(

M. Prokop 16.10.2019 18:14

Třeba osvobozují ty, s kterými vedli kšefty s ropou.

J. Jurax 16.10.2019 13:55

No jo, jenže co by se tak stalo, kdyby onen nepatrný americký kontingent zůstal tam kde byl?

M. Prokop 16.10.2019 15:53

To je otázka, na kterou už se nikdy nedozvíme odpověď. Jestli by si Erdogan risknul útok nebo ne.

L. Písařík 16.10.2019 13:34

Obama je muslim a jako takový přece nebude zasahovat proti svým bratrům. Když si ho Amerika vybrala, šlápla do pěkného marastu. Doufám, že Trump ví, že je především americkým prezidentem a bude jednat v zájmu USA.

P. Zinga 16.10.2019 12:04

Jo, im Fištejn myslí občas normálně. Dnes určitě.

J. Vavrochová 16.10.2019 18:04

R^R^R^

J. Ganaur 16.10.2019 11:59

Turecko bylo spojencem dokud nevládl Erdogan.To je, jako byste chtěli po bolševicích dodržovat smlouvu uzavřenou carem (Mikolášem).Doba a situace se mění.Diktátoři se řídí jediným:"Stát jsem já!"A, co je dovoleno diktátorům, není dovoleno USA, ve smyslu pověsti a důvěrahodnosti.To by si měl uvědomit především Trump.Mě zklamal, ikdyž na tom houbeles záleží.

J. Schwarz 16.10.2019 12:48

A Obama vás též zklamal? Vždyť to on vytyčoval "nepřekročitelné červené čáry", na jejich překročení nijak nereagoval a "likvidaci Asadových chemických zbraní" ponechal v režii Rusů.

J. Ganaur 16.10.2019 13:50

O něm se nechci vyjadřovat neb by byl můj příspěvek smazán a já dán do klatby.

I. Polák 16.10.2019 10:08

Pochvala za připomínku, že na začátku války v Sýrii se podepsal především muslim Barck Obama.

P. Lenc 16.10.2019 10:04

Ale jistě,ten zlý Trump, který již před zvolením trval na stahování vojáků z oblasti je super zlouš, ale EU včetně NATA nyní křičící, což je také všechno proti "invazi" a tvořící další Mnichov se chová "opovědně". Že soudruzi z EU předali Erdoganovi kus Sýrie na stříbrném tácu, tak to mnoha diskutujícím jaksi uniká.Ono vám vážení diskutující tak jak zřejmně soudruhům v EU uniklo Erdoganovo rozhodnutí o invazi do Sýrie a likvidaci Kurdů tři týdny před touto invazí?

P. Harabaska 16.10.2019 9:22

Soudruh Fiš-tejn má fiš-trón. Přes konstatování zdánlivě objektivního faktu na začátku článku, že turecká ofenzíva na severu Sýrie byla umožněna rozhodnutím amerického prezidenta Trumpa, dostává se k závěru, že stažením amerických jednotek vzniklé vakuum zaplnilo Rusko. A proto, jak - správně - píše Seznam zprávy Turecko dostalo k útoku zelenou od Ruska. Zase to Rusko, zase ten Putin. Americké jednotky se sice nacházejí na syrské půdě ilegálně, protože bez souhlasu syrské vlády, ale to přece nemůže nikoho vzrušovat. Protože tam jsou proto, aby garantovaly mír v oblasti. I vzdor brutálnímu útoku turecké armády.

R. Gramblička 16.10.2019 9:50

Asi tak. A to Rusko tam nevniklo jen tak, ale jako Syrský spojenec je tam snad už od začátku války

M. Prokop 16.10.2019 10:01

Od začátku ne, nejdřív tam strkali prsty Iránci a taky sunnitské státy Zálivu.

Syrský spojenec je velmi diskutabilní pojem (co či kdo je Sýrie?), přesnější je, "spojenec Asadova režimu".

J. Krynický 16.10.2019 13:41

Íránci tam mají prsty už desítky let. Bez jejich podpory by ze Sýrie udělaly prsty sunnitských států zálivu další sunnitský naboženský stát, samozřejmě po patřičném vyčištění od odpadlíků (alavitů a shiitů) a křesťanů.

Ne že by snad byl Írán nějaký klaďas, jen došlo k určité rovnováze sil.

J. Poláček 16.10.2019 9:21

To je zásadní otázka na které se málokdy shodne větší počet lidí. Článek má zčásti pravdu, ale není dobrou návěstí jak jednat. Turecko není možné považovat za spojence protože jsou jeho kroky nepředvídatelné. (USA také :-) )Má jiný mustr. Je pevnou součástí orientu, ze vším co k tomu patří. Svět se mění a my karty nerozdáváme. Takže co dělat ? Kapitulace ?

P. Harabaska 16.10.2019 9:27

Turecko je především pevnou součástí NATO a momentální zastavení dodávek zbrojního materiálu ze strany EU může na tvářích tureckých činitelů vykouzlit jen pohrdavý úsměv. Vy se také hned nerozpláčete, že zemřete hlady, když konzum na rohu na jeden den zavřou, když máte plný špajz i ledničku. Turecka je ovšem třeba na onom proslaveném jižním křídle NATO. Na co, no přece NATO.

P. Zinga 16.10.2019 12:06

Na gowno.

J. Holíček 16.10.2019 17:37

;-O Článek má zčásti pravdu, ale především je veden snahou očistit Trampa . Klasický způsob Ano - Ale...

J. Fridrich 16.10.2019 9:17

Souhlas s autorem článku, ale - je to první chyba Donalda Trumpa v jeho úřadu... Realita je ale ve světě taková, že když někde Američané pro dobrou věc zasáhnou - je to špatně. Když někde nezasáhnou a dokonce se stáhnou - tak je to také špatně.... Ano - Kurd ostrouhá, jak napsal jeden diskutující... Jenže Kurdů je cca 30 milionů a nyní účinně pomáhali porazit ten zrůdný a nelidský islámský stát - vlastně bandu středověkých hrdlořezů... Přece jen - ke spojencům je třeba se chovat jinak. Myslím, že by měli v té oblasti dostat přiměřené území pro vznik jejich státu, podobně, jak to bylo umožněno po II. světové válce Izraeli.

J. Schwarz 16.10.2019 12:53

A co dělá slavná Evropa? většina těch hrdlořezů má evropské pasy. proč vůbec měly proti IS válčit spojené státy a ne Francie, Německo, Británie, Švédsko a Belgie, hlavní "dodavatelé" džihádistů?

J. Fridrich 16.10.2019 13:32

Ano, máte úplnou pravdu. Ale pokud je Evropa a její hlavní země v rukou nynějších, zcela neschopných vůdců, kteří si vůbec neuvědomují ta velká-smrtelná nebezpečí z jejich směřování a experimentování s cca 550 miliony obyvatel dnešní Evropy - a jejíž zahraniční politiku vede přítelkyně největšího teroristy nedávné doby Jásira Arafata vyznamenaného upadajícím Západem Nobelovou cenou - Federicou Mogheriniovou, tak správnou a účinnou akci nelze očekávat... Řeči a řeči - a slovní odsuzování - to ano... A to bude tak vše...

J. Krynický 16.10.2019 13:47

Přinejmenším ti "vůdci" z Německa si uvědomují, že turecká menšina u nich v zemi je tak velká a tak silně podporující Erdolfa, že si nemůžou dovolit proti němu cokoli dělat.

Armáda a policie je v takovém stavu, že by nedokázali ubránit ani parlament a úřad vlády.

J. Jurax 16.10.2019 14:00

A armáda a policie je taky Turky infiltrována.

J. Kanioková 16.10.2019 13:40

Přesně !

J. Krynický 16.10.2019 13:45

Vzhledem k rozdělení Kurdů do čtyř států (poděkovat můžeme Británii a Francii) by kurdský stát z kusu Sýrie způsobil obrovské problémy v okolí a potřeboval by dlouhodobou a masivní podporu. Myslíte, že by byli američtí voliči ochotni tolerovat ty spousty amerických mrtvých v následujících desítkách let?