28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
janci 30.10.2007 16:37

Reverz

lekare nechrani!!! Staci, aby dotycny, co podepsal reverz, prohlasil, ze zcela neporozumnel pouceni a jste pred soudem jasni!! Reverz je velmi osemetna zalezitost...

MUDr Jiří Kilian 30.10.2007 16:45

Re: Reverz

No tak především by rodička mohla říci, že byla po porodu rozrušena natolik, že obsah negativního reversu nevnímala a nevěděla , co činí a že si jen pamatuje, že moc chtěla domů. Kdyby současně došlo k nějaké újmě na zdraví dítěte, měli by lékaři hodně starostí se soudy, ministesrtvem, médii....

janci 30.10.2007 18:11

Re: Re: Reverz

A soudy - dle vlastni zkusenosti - se neridi (jen )zdravym rozumem, ale vyhlaskami, zakony, guidelines atd.

 Takze vetsi cast predchozi diskuze je zcela scestna.

Lesana 31.10.2007 8:34

Re: Re: Reverz

A co kdyby podepsal tatínek, ten nerodil ;o)

Jízlivka 30.10.2007 15:02

Konečně obrana!

  Výborně, a ještě by se mohl podpis na reverz zpochybnit, však nějaký ten milionek by kápnul.( Jako v Ostravě se sterilizací).

Anonym 30.10.2007 14:51

Zcela souhlasím s autorem

Ministerstvo se v daném případě chová jako soukromá organizace a ne jako zástupce státu, což ze zákona je. A tak je povinno bez dalšího ctít vlastní nařízení.

A kromě toho bych rád připomněl přispěvatelům typu jezevec, že kromě jiných poměrně složitých chemických procesů v těle rodiček po porodu, existuje i tzv. poporodní či laktační psychóza. Na jejich základě snižuje náš právní řád trestnost matek při ublížení čerstvě narozenému dítěti, dokonce i s následkem smrti.

Neměli bychom tedy takové nepatřičné "úlevy" matkám zrušit? Ať žijí lidská práva! A promiňte mi, já dodávám: a zdravý rozum!

baci 30.10.2007 14:11

ad jezevec

vážený pane jezevec,kromě těch psů ,kolik máte dětí a máte-li,kde se narodily.

jezevec 30.10.2007 15:05

Re: ad jezevec

mám čtyři psové, tři kočky, dvě auta, půlku koně, a tři děti.

jezevčata se narodila v motole, ve vrchlabí a ve vrchlabí (bydlím v praze)

matra 31.10.2007 0:08

Re: Re: ad jezevec

Jezevče, mate zatím štěstí. Nemusíte ho mít vždy, a nemusí ho mít každý. Nesuďte jenom podle sebe a svých zkušeností.

baci 30.10.2007 12:38

jedna otázka

jen jedna otázka mně napadla,kdyby se dítěti neco doma přihodilo,kdo by nesl odpovědnost?

jezevec 30.10.2007 13:43

Re: jedna otázka

asi ten, kdo za něj v době toho "přihození-se" pečoval, nich wahr?

baci 30.10.2007 14:09

Re: Re: jedna otázka

asi nerozumím,a to je jako kdo-doma byla matka ,tedy dle vás matka  vidíte a hned je to jasné

jezevec 30.10.2007 15:02

Re: Re: Re: jedna otázka

ano bylo-li dítě doma s matkou na její žádost - pak je zodpovědná matka.

docela by mně zajímal postup "lege artis" kdyby se matka s polecajtama o dítě přetahovala násilím, případně doebrané dítě v nemocnici zahynulo - kdo by pak blbě žvanil o čí zodpovědnosti, a jak by taková diskuse byla uplně absurdní.

jistě by pan dr kilian napsal článek, jak doktoři nepochybili, neb postupovali in lege artis - a to že dítě chcíplo a matka má doživotní trauma, je jaxi takový kolorit doby

MUDr Jiří Kilian 30.10.2007 15:31

Re: Re: Re: Re: jedna otázka

no a Vy byste asi napsal, že když doktoři  můžou za to, že se matka rvala s policajtama

jezevec 30.10.2007 16:59

Re: Re: Re: Re: Re: jedna otázka

no a ne snad? bejt doma je normální.

pojetí porodu jako nemoci je otázkou posledních cca sta let, možná ani ne - a jistě uznáte, že metodiky předchozích generací byly po mnoho tisíc let přinejmenším sukcesívní.

MUDr Jiří Kilian 30.10.2007 17:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jedna otázka

:-))) následné nebo postupné  metody máte na mysli ? Jaké to jsou ?  A že při nich svítili loučí, pravda.

Porod jako nemoc nikdo nepojímá.

Jura Jurax 30.10.2007 15:15

Re: jedna otázka

No, média by strhala špitál a rodička by jej hbitě zažalovala - ona byla toliko blbá, což není trestné, ale špitál nedodržel platné předpisy a neuhlídal ji. Tož tak.

Sedrman 30.10.2007 19:59

Re: Re: jedna otázka

hlavně že máte všichni jasno, jaká je ta rodička mrcha a navíc nesvéprávná. Proč si to samé nemyslíte o doktorech, ti prokázali, že neví, co chtějí. Pustili, vrátili.

doktor 30.10.2007 11:54

Událost,

o které víme jen ze senzacechtivých medií, a proto neznáme podrobnosti a souvislosti, ukazuje na několik problémů (dodržování nedokonalých zákonů a předpisů, vlivy zájmových skupin, zde možná i privátních porodních asistentek, které propagují porody doma, legislativní přehlcení zdravotnické práce, pravomoci sociálních odborů obecních úřadů, rostoucí sudičství u nás, atd.), které však splývají v jeden jediný: střet názorů, práv a zájmů jedince a společnosti. Narážíme na něj dnes a denně. Ve zdravé společnosti bývají tyto zájmy vyrovnané, u nás - možná díky stresující totalitní zkušenosti - ne. Na podporu názoru zdravotníků hořovické nemocnice mne napadá několik čísel: já sám, a moji sourozenci jsme se všichni narodili doma v dobách, kdy kojenecká úmrtnost u nás byla kolem 40 promile. Dnes, kdy porod doma je výjimkou, je tato úmrtnost pouhé 3 promile.

MUDr Jiří Kilian 30.10.2007 12:12

Re: Událost,

Mně nejde ani tak o hodnocení toho, zda je správné či není ( a já si myslím, že je ) , aby péče novorozenci byla v prvních 72 hod. poskytována v nemocnici. Mně jde o to, že ministerstvo v televisi  vyjádří se tak a tak a svými dokumenty zase jinak a naznačuje nesprávné jednání nemocnice.  Navíc vůbec nerozumím tomu, proč je vina svalena na tu nemocnici, když rozhodnutí udělal odbor soc. péče a soud.

Alfred 30.10.2007 13:02

Re: Re: Událost,

No, já si zase naopak myslím, že děti patří rodičům a doktoři i jiní "odborníci" by měli mít jen poradní hlas, který může ale nemusí být akceptován. Stát by neměl na sebe brát záruky zdraví a štěstí. O to ať se postará každý sám na vlastní triko. Náš stát konverguje, pokud jde o vměšování občanům do života, spíš ke  Třetí říši než k prostoru pro svobodné lidi.

MUDr Jiří Kilian 30.10.2007 14:02

Re: Re: Re: Událost,

I to je možné, nechť je to i prosazeno v zákonech.  Zde ale je ten problém, že volba je na někom a odpovědnost na někom jiném. Pokud bude zákonem stanoveno, že pokud onen rodič nedbá onoho doporučení, pak lékař nenese odpovědnost za další vývoj, neřeknu slovo proti. I když přece jen - ale jen jako ono doporučení.

Jízlivka 30.10.2007 15:05

Re: Re: Re: Událost,

  Prima, tak si ale neste následky a nehoňte doktory( třeba po 72 hodinové službě) jako lovnou zvěř.

Jura Jurax 30.10.2007 15:23

Re: Re: Re: Událost,

No, slyšel jsem o svobodném člověku, co opovrhl vměšováním státu, potažmo tedy lékařů ve státním špitále, a odběhl se do hospůdky trošku přiopít, neboť měl za nesnesitelnou újmu a omezování osobní svobody skutečnost, že již čtrnácte dní mu bylo násilně zbraňováno požít lihového nápoje, nejlépe rumu. Ale přežil - doktoři ho zachránili, i když se asi dost nalítali. Měl žloutenku.

Jura Jurax 30.10.2007 15:28

Re: Re: Re: Událost,

Stát by neměl na sebe brát záruky zdraví a štěstí. O to ať se postará každý sám na vlastní triko.

No nevím, jak bych se o sebe postaral na vlastní triko, byl-li bych stižen infarktem myokardu. Nicméně se nemohu ubránit dojmu, že v tomto případě bych trošku toho starání a záruk - funkční záchranná služba, pohotovost erudovaného lékaře, JIP a tak podobně - docela uvítal.

jezevec 30.10.2007 10:55

doktore nedělejte si s lidí psiny

Porod neni nemoc a samotné jeho umístění do NEMOCNICE je na hranici zdravého rozumu. Tisíce let se děti rodily doma - možná nepřežili úplně všichni kriplové, ale ta metoda byla prokazatelně sukcesívní. Pobyt v nemocnici se zjevně zdravým dítětem by mělo být lidské právo - nikoliv povinnost vynucovaná zákonem, patologickými kreaturami ze sociálky, či dokonce policií. Jako majitel tři jezevčat mohu zodpovědně prohlásit, že  porodnice stejně dělají akorát Abgara - a jinak další vyšetření se dělají pouze v případě indikací, doma jako v porodnici.

Nikdo by neměl mít právo žádat, aby subjektivně zdravá žena se zjevně zdravým dítětem byla násilím zatčená do nemocnice - a zdůvodňovat to jakýmikoliv vyhláškami a nařízeními a postupy je jen obhajobou blbství. Porod neni nemoc.

Bohata9 30.10.2007 11:25

Kojenecká úmrtnost blízká nule

není možná ten správný příspěvek ke kvalitnímu genofondu.

baci 30.10.2007 12:35

Re: doktore nedělejte si s lidí psiny

Vážený pane jezevec,dlouhou dobu jsem jako internista a kardiolog dělal konsiliární vyšetření na gynekologii a porodnice,můžu Vám sdělit,že porod je krásná věc všichni jsou zdraví a štastní,ale komplikace na porodnici jsou tak rychlé a nebezpečné a nečekané jako nikde jinde v nemocnici a to jsem dlouho dělal na koronární jednotce.Pokud narážíte na porody doma jako v holandsku seznamte se nejprve s tímto systémem a jeho zázemím.

jezevec 30.10.2007 13:00

Re: Re: doktore nedělejte si s lidí psiny

Jasně. Takže postavíme každýmu domu jednoho policajta, co kdyby se náhodou dítě doma rychle a nebezpečně opařilo, nebo ještě rychleji a nebezpečněji spadlo ze schodů?

Pokud někdo uvěří tomu, že dítě je v ohrožení života, když je doma s mámou - je to u mně hlupák, i kdyby měl lékařský titul - a poslal bych ho tam, kam bych ho přetím nakopnul.

Miloslav Ponkrác 30.10.2007 13:28

Re: Re: Re: doktore nedělejte si s lidí psiny

Naprosto souhlasím.