15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavla B. 11.5.2007 9:56

Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

Pokud vím, tak naše obvoďačka má 2 hodiny denně vyhrazené na ošetřování ležících pacientů, kteří se nemohou dostavit do ordinace. 6 hodin denně má napsaných jako ordinační dobu na dveřích.

R 11.5.2007 10:37

Re: Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

To je možné. Ale v tom případě by to možná měli napsat na dveře v ordinaci, protože na jedné straně vedou doktoři mediální kampaň, že málem slouží každý den 24 hodin denně bez spánku nonstop a na druhé straně si praktičtí lékaři vypíšou takové minimální ordinační hodiny. A navíc ty přestávky. Kdo chodí k takovému doktorovi denně nebo týdně, tak mu nevadí, že ty přestávky vypsané nejsou, protože to ví. Když jsem ale já jednou za čas potřeboval u cizího praktického lékaře vyzvednout pro někoho léky a půl hodiny jsem trčel před prázdnou ordinací, protože lékař a sestra měli přestávku, i když podle ordinačních hodin tam měli být, měl jsem toho dost. Kdyby si tehdy udělali tu přestávku o 5 minut déle, vyvolával bych je rozhlasem.

Filip 11.5.2007 10:44

Re: Re: Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

Vy jste tak dokonale mimo až je to roztomilé. V nemocnicích se milé erko slouží 24 a více hodin, ne u praktického lékaře.

R 11.5.2007 11:23

Re: Re: Re: Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

To já vím, že se slouží v nemocnicích, ale vědí to všichni?

A když si někde napíšu, že pracuji, tak tam taky mám být a pracovat. A když mám pravidelně každý den přerušit práci a chodit někde na svačinu, tak si to taky na ty dveře napíšu, že odtud až potud mám přestávku. Doktoři dělají s lidmi, ne se dřevem, kterému nevadí, když zůstane někde o půl hodiny nebo o den déle někde ležet.

buj 11.5.2007 10:51

Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

Možná by jste měl pravdu, pokud by byl PL zaměstnanec. Ale laskavě si uvědomte, že je OSVČ.Vedle ord. hodin musí také na návštěvy-na vesnici určitě 3-4 denně (mimochodem za jednu návštěvu dostane balík-55 Kč brutto). A potom doma mlátí do počítače to co nestihnul v ordinaci-aby nezdržoval pacienty. A inv. důchody, lázně,všechny možné posudky pro pracák, sociálku atd. A potom vše co musí dělat OSVČ-banky, pojišťovny... Takže cca těch 10-11 hod denně to hodí.  A taky se musí vzdělávat, na školení chodí zásadně o víkendech( a platí si je)Takže prosím, korektně se zamyslete. A s tím autem. Připadá Vám divné, že má doktor auto?

R 11.5.2007 11:37

Re: Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

No já nevím, ale proč se praktičtí lékaři ozývají, že nemohou přijímat nové pacienty, protože by překročili limit  daný pojišťovnou a léčili by zadarmo?  Co se týká posudků, spíše jsem viděl, že se počká 20 minut , než to doktor nebo sestřička naťuká, než aby si to doktor tahal domů. A jestli doktor  musí doma po práci každý den několik hodin vyřizovat banky, pojišťovny a další věci OSVČ, tak je s podivem, že vůbec tu školu udělal a dostal diplom.

Co se týká auta, napsal jsem lepší auto, ne jakékoliv auto. čtěte ty příspěvky pořádně. Diskuze může být přirozeně o tom, co to je leší auto, ale to už nechám.

buj 11.5.2007 12:02

Re: Re: Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

Tak znovu. Bez emocí! Jako všude existují různé přístupy.  Třeba včera.V ordinaci bylo 59 pacientů. 1 sestra, 2 PC, dokt. program.Prac. doba v ordinaci ve skutečnosti 6,5 hod. Žádný zvláštní případ-anaf. šok apod.2 návštěvy blízko,pěšky)nebylo by kde parkovat) -1 hod. Doma dopisování výsledků laboratoří, odborných lékařů,zpráv z nemocnic atd-1,5 hod( o tuto dobu dále by museli pacienti čekat).Vypsání 2 posudků pro pracák, 1 x lázně-1,5 hod.-celkem tedy10,5 hod. Navíc ještě vyplnění výzkumu pro EU (dle jejich nabídky práce na 0,5 hod-600Kč-ve skutečnosti 2,5 hod/600Kč s využitím všech možných filtrů poč. programu a syna PC dobře znalého). Žádné činnosti OSVČ. Nové pacienty nebere, protože má reg 1830 a po přepočtení koeficientem dle věku pacienta to dělá téměř 2300 (poměrně mladý obvod).Potom nastupuje krácení kapitace. Na čekací listině na registraci 48 lidí. Reg pouze pokud někdo vypadne. Auto mění po 6 letech. Na leasing. Poř cena 430 až 570 000.

Vladimir 11.5.2007 12:19

Re: Re: Re: Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

Bez emoci : prijde mi to jako obecny popis prace kazdeho OSVC. S tim ze nekteri pracuji 12 i vice hodin kazdy den. Ale nemaji s tim problem a nemaji takovy pristup do medii.

buj 11.5.2007 12:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

Psal jsem to proto, že někdo výše se rozčiluje, že PL dělají 5 hod a ještě s přestávkami. Co se týče OSVČ, to je jiný problém. I když doktor OSVČ je asi poněkud jiná OSVČ než třeba zedník(nic proti nim). Mimochodem. PL byli k  OSVČ v podstatě donuceni někdy v letech 92-93. Nikdo se jich neptal- k tomu ale nechci diskutovat.

R 11.5.2007 12:53

Re: Re: Re: Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

Tak to jo, takový rozpis beru. I ta doba na pacienta odpovídá zhruba našim PL. Jen mi to nedá, máte během ordinační doby pravidelnou přestávku a máte ji vyznačenou v ordinačních hodinách na dveřích?

buij 11.5.2007 13:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

Ne. Pokud to jde, tak má. Pokud je hoňka tak nemá. Ale ono to někdy vypadá, že má třeba přestávku, ale nemá. Třeba dlouhý pracovní telefonát. Ale podle mě to je to nejmenší. Chápu, že většina lidí ve frontě(čekárně) je nervní. Ale doktor je taky jen člověk. Bohužel u PL se dá těžko objednávat jako třeba na oční. Něco je vyřízené hned, něco třeba taky za hodinu.

R 11.5.2007 13:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

No, doktor a sestra se v pravidelnou dobu a na cca  půl hodiny seberou a zmizí z ordinace.  Proto píšu, že ti důchodci a ti, co tam chodí pravidelně to vědí. Kdo to neví, v čekárně mu to třeba nikdo neřekne a přijde v tu špatnou dobu, tak se nedoklepe, protože podle ordinačních hodin doktor ordinuje, ale přitom tam nikdo není a ani žádná cedule typu přijdu hned tam není.

buj 11.5.2007 15:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

To tady asi nevyřešíme. Někdo jde na oběd do jídelny. Někdo si přihřeje v mikrovlnce. Někdo nejí vůbec. Někdo toho má plný kecky, tak musí chca nechca orazit. Tak nevím! Vyvěsit "přijdu hned"?A aby sestra chodila do ordinace a informovala -paní Dr. je na záchodě, telefonuje, má blbou náladu, už potřebuje odpočnout... Babo raď. Ale každopádně si myslím, že pokud by problémy tzdravotnictví  byly jen v tomto, tak to by nám všem bylo HEJ !

R 11.5.2007 16:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naivní dotaz na pana doktora.

Tomu rozumím, že nějakou přestávku mít musí a že jdou někde na oběd nebo svačinu, ale nerozumím tomu, proč to potom není v ordinačních hodinách nebo proč tam aspoň nevyvěsí tu ceduli, když tam nikdo nezůstává. Nevím, jak dalece je ordinační doba vyvěšená na dveřích závazná, ale být by závazná měla. To je takový problém tam tu půlhodinu na přestávku napsat? Je přece mnohem jednodušší pro pacienty v době přestávky, pokud je nával, normálně ordinovat než bez nějakého vysvětlení v době ordinačních hodin na půl hodiny zmizet. Kdyby to takhle dělali v kadeřnicví nebo nějakém krámu, kde je volná soutěž, napsali si otevírací dobu a pak tam nebyli, asi by tam moc dlouho nepřežili.

A.S. Pergill 11.5.2007 7:56

Nechápu, poč se rozčilujete na lékaře

Sami soudcové ústy předsedy své stavovské organizace prohlásili, že pokud jim Parlament vyškrtá 13. a 14. plat, tak nebudou moci soudit spravedlivě. A to jsou jejich příjmy na několikanásobku lékařského platu (a v porovnání s praktickými lékaři si neplatí ani tu uklízečku, co jim jednou za čas vymete soudní síň).

Pavla B. 11.5.2007 8:52

Re: Nechápu, poč se rozčilujete na lékaře

Možná proto, že každému na vlastním zdraví nebo na zdraví jeho dětí záleží nejvíc. A pokud lékař předepíše méně vhodný lék nebo dokonce zcela nepotřebný lék, který má za následek trvalé poškození zdraví (setkala jsem se s tím - konkrétně šlo o zcela zbytečně předepsané beta-blokátory) jen kvůli tomu, aby měl profit - tak je to dost na pováženou.

Podobná situace platí v oblasti zdravotnických pomůcek. Poměrně nedávno jsme s manželem ve stresové situaci a v časové tísni bez možnosti opatřit si adekváttní informace a záležitost si důkladně rozmyslet pořídili pro vážně nemocnou dceru přístroj v ceně 15.000 Kč, který je naprosto nefunkční - na doporučení renomované lékařky z renomovaného pracoviště, která velmi úzce spolupracuje s firmou tyto věci dovážející. Z našeho hlediska nejde o nijak fatální částku a přístroj dceru nijak nepoškodil, ale nepochybuji o tom, že tato lékařka podobně zneužívá situaci jiných, třeba hůře finančně zabezpečných lidí, a nutí je v podstatě vyhazovat peníze z okna jen kvůli svému prospěchu.

Klaudius 11.5.2007 9:57

Re: Re: Nechápu, poč se rozčilujete na lékaře

Můžete mi prosím, popsat případ, kdy zbytečně předepsaný betablokátor trvale poškodil zdraví pacienta?

Klaudius 11.5.2007 10:30

Re: Re: Nechápu, poč se rozčilujete na lékaře

Pavlo, můžete mi, prosím, odpovědět na výše uvedenou otázku?

Pavla B. 11.5.2007 11:11

Re: Re: Re: Nechápu, poč se rozčilujete na lékaře

Už jsem zde. Jednalo se o čtyřicetiletého muže, kterému byla zjištěná mírná hypertenze v období extrémního pracovního vypětí. Beta-blokátory byly vybrány jako lék první volby (aniž byl učiněn pokus přimět jinak zdravého pacienta ke změně životosprávy - zvýšení fyzické aktivity apod.), přičemž teprve dodatečně bylo pacientovi sděleno, že je nelze ani v budoucnu vysadit (kvůli tomu, že se uměle navýšil počet receptorů), čili stal se na lécích tohoto typu doživotně závislý.

doktor 11.5.2007 12:18

Pochybuji, že v případě s betablokátory

šlo o vliv farmaceutické firmy. V Evropě jsou betablokátory při hypertenzi lékem první volby, mají však také kontraindikace (astma, pomalé arytmie aj.). Je samozřejmě možné je - postupně - vysadit.

Pavla B. 11.5.2007 12:39

Re: Pochybuji, že v případě s betablokátory

Druhá možnost je lékař nikoliv zištný, nýbrž hloupý či usnadňující si život. Podle mého skromného laického mínění by při diastole 95 (systolu už si nepamatuji, ale byla ještě méně kritická) stálo  neprve za pokus přesvědčit pacienta, aby zkusil přestat kouřit, aby zkusil zhubnout, pravidelně sportoval, počkat, až stresové období přejde (jednalo se o odevzdání nějakých úkolů v určitém časovém termínu) atd. a léky nasadit až kdyby nic z toho nepomohlo. No a pokud jde o vysazení či nevysazení léku byl pacient prostě informován takto. Opět jsou různé možnosti proč byl takto informován.

doktor 11.5.2007 13:05

Re: Re: Pochybuji, že v případě s betablokátory

To první bude pravda. Hypertenze jako jedna z mála nemocí má zcela přesná pravidla diagnostiky a léčby, která běžně určují zasedání mezinárodní Joint National Committee of Prevention, Detection, Evaluation and Treatment of High Blood Pressure (to poslední bylo sedmé v pořadí). Z celoživotní praxe však vím, že sama změna životosprávy (resp. její dodržení) u skutečných hypertoniků většinou napomůže.

Pavla B. 11.5.2007 13:38

Re: Re: Re: Pochybuji, že v případě s betablokátory

Trochu off topic, ale zajímalo by mě, zda není pod vlivem lobbyingu farmaceutických firem třeba právě tento výbor (což by bylo ve svých důsledcích ještě horší než ovlivňování jednotlivých lékařů), neboť ještě poměrně nedávno byla normální horní hranice diastolického TK 90 a nyní je 80 (torr?). Podobných trochu podezřelých věcí by se našlo víc -napadá mě např. horní hranice normy sérového cholesterolu, která byla ještě v roce 2000 5,2 mmol/l a nyní je 4,5 mmol/l.

Klaudius 11.5.2007 14:13

Re: Re: Re: Re: Pochybuji, že v případě s betablokátory

Vy jste velmi podezřívavá, za vším musí být korupce.Optimální tlak je 120/80, s každým zvýšením mírně narůstá kardiovaskulární riziko, američané tlak 121-139 nazývají prehypertenze, v Evropě normál nebo vyšší normál.Tlak do 130/80 je nutno dosáhnout u diabetiků,mladistvých,u ledvinných onemocněníJsou to výsledky mortalitních studií. pokud Vás tak nebude lékař léčit, budete si asi stěžovat na nedostečnou odbornost. Chci Vás ale uklidnit, úspěšnost v celém světě nedosahuje ani 20%. Má to řadu příčin, jedna z hlavních je, že pacienti léky neberou, ale nechávají si je předepisovat. Může se jednat o miliardové ztráty. Takže korupce v tpmto případě nebude to hlavní. S cholesterolem(LDL) je to tak, že čím je nižší, tím jsou kardiovaskulární komplikace nižší. Mohu Vás opět uklidnit, že léčbu podle takových guide-lines by si Česko nemohlo dovolit a praktik by ji musel platit ze svého.

Fafa 14.5.2007 6:40

Pavlo,

Klaudius uz Vam to psal, ale tady to mate jeste i s odkazem. Diastola 95 JE povazovana za indikaci k medikamentozni lecbe, diastola 80- 89 mmHg je povazovana  za indikaci k "nefarmakologicke" lecbe. Beta blokatory jsou (v Evrope) celkem prijimanou volbou, ve Statech by to spis byl hydrochlorothiazid nebo ACE inhibitor. Mimochodem predepisovanim generickeho beta-blokatoru si u farmaceuticke firmy rozhodne nepomuzete.

Serovy cholesterol - zajimave otazka. Zda se, ze jako jeden z mala ukazatelu je zvyseny temer u kohokoliv v zemich "zapadni civilizace". Rozhodne je vyssi nez treba u Masaju nekde v Serengeti. Zatim vetsina studii potvrzuje zvysenou dobu doziti se snizenim seroveho cholesterolu. Bohuzel, treba pred uverejnenim West of Scotland Study, by nikdo nechtel zaplatit primarni prevenci kardiovaskularnich nemoci u pacientu s hypercholesterolemii.

Tim se dostavame k problemu pojistoven a pravniku. Pokud JNC 7 doporucuje farmakologickou lecbu diastolickeho tlaku > 89 mmHg, tak v dobe pravniku a otevrene dokumentace je velmi tezke se temito pravidly neridit. Pokud by pacient dostal infarkt nebo mrtvici, tak bych soudu tezko vysvetloval, ze zrovna ja rozumim lecbe hypertenze lepe nez komise JNC 7.  

http://jama.ama-assn.org/cgi/content/full/289.19.2560v1     

Klaudius 11.5.2007 13:42

Re: Re: Re: Re: Nechápu, poč se rozčilujete na lékaře

Co závisí na pacientovi je z velké většiny nerealizovatelné.Přesvědčit pacienta o zdravém životním stylu(dosti nudná choroba!), pokud je pacient kuřák a nemá ještě závažné komplikace(infarkt,nádor plic) je téměř nemožné. Případ znáte zřejmě z druhé ruky, že nemůže vysadit betablokátor je v tomto případě nesmysl. Indikace může být namístě, poněvadž se jednalo o pacienta ve stresových podmínkách a betablokátory působí podobně jako diazepam, kromě snížení krevního tlaku. Ale tvrdit, že byl doživotně poškozen?

BOMBON 11.5.2007 15:06

ale pavlo bee, to se da vyresit elegantne

zajdete za pani doktorkou a nabidnete ji pristoj k odkoupeni se slevou

pokud pani doktorka odmitne, koupite za par desitek korun barve ve spreji a mile pani doktorce nasprejujete na dvere ordinace kraaasny zensky pohlavni organ - jako prislusnice jedne z enjvzdelanejsi skupiny obyvatel jiste kubisticky piktogram pochopi :-D

užaslý čtenář 11.5.2007 16:42

Re: Re: Nechápu, poč se rozčilujete na lékaře

Takže ta doktorka může za to, že jste si koupili jakousi nepotřebnou pitomost? Ona vás nutila?

Pavla B. 11.5.2007 17:16

Re: Re: Re: Nechápu, poč se rozčilujete na lékaře

Ne, nenutila, ale nabídla nám to jako možnost. Vzhledem k tomu, že dcera byla předtím v měsíc v nemocnici a vrátili nám ji ve velmi špatném zdravotním stavu, zcela nedoléčenou, vítali jsme cokoliv, co by jí mohlo pomoci, byli jsme velmi vystresovaní. V této situaci nám přístroj doporučila jako účinné řešení, vzhledem k tomu, že je v dané problematice odborníkem, jsme jí prostě uvěřili a s nákupem přístroje souhlasili. Byla to naše chyba.

Pavla B. 11.5.2007 17:18

Re: Re: Re: Re: Nechápu, poč se rozčilujete na lékaře

P.S. Naše chyba, že jsme jí uvěřili. Bylo to však naposled, co jsme nějakému lékaři uvěřili.