Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
VZPOMÍNKA: Množiny
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Ron 16.3.2009 14:41Re: Výuka matematiky od množin je skvělá. Já se ho malinko zastanu. Jsem učitel. Chytré dítě retardovaných rodičů je opravdu statisticky řídký jev. Znám rodiny a rozvětvené, které jsou toho jasným důkazem. Nicméně výjimky potvrzují pravidlo. |
Selim 16.3.2009 15:46Re: Výuka matematiky od množin je skvělá. Mě ty množiny trochu usnadnily vstup do objekt- orientovaného programování. Ale určité by to šlo i bez nich. |
Jaromír Hromádka 16.3.2009 15:15Re: Výuka matematiky od množin je skvělá. hahahaha tak to bych opravdu rád viděl ten vyvin matematiky a logiky. Napiště čím jste, já vystudoval vysokou v Brně, pajdák ve Stockholmu a 30 let matiku učil, ale množiny jsou - jak říka manželka - na dvě věci. Když tady se nesmí psát sprostá slova a tu druhou věc nevím.Nejste náhodou důstojník s PDŠ ? |
TBB 16.3.2009 16:22Re: Výuka matematiky od množin je skvělá. Chodil jsem na experimentální školu, kde průměr IQ byl asi 130 na žáka. Množiny neseděly ani študákům, ani učitelům. Psal se rok 68/69. Kam se poděla inteligence? Vzdělání se tehdy pokoušeli diferencovat, proto ty experimentální školy, které se zase rychle zrušily. Ale množiny jako nesmysl s tím neměly moc společného - ideální byla "prázdná množina" - tu dodnes úspěšně používají naši pisálkové v novinách všeho druhu. |
františek 16.3.2009 11:02Reforma je negativní jev Za špatné výsledky reformy mohou ti, kdož vyrobili reformu. To jest ministerští úředníci. A ministři, že nepoznali tupost svých podřízených. To je důvod, proč musí první krok každé reformy začít vyhazovem byvších reformátorů - ministerských úředníků, pokud nejsou schopni prokázat, že byli aktivně proti reformě. Za minulou reformu mohou především darmožrouti z řad pedagogů. Tím nemám na mysli učitele. Obecně lze říci, že pedagogové jsou škůdci vzdělávání. V naší zemi by stačil jeden pedagog na celé školství. Reforma je stejně negativní jev, jako revoluce. Jedině pozitivní je evoluce - postupný vývoj. Zazlívám ale kantorům a především jejich ředitelům, že se chovali jako ovce a tupě plnili nesmyslné úkoly současně probíhající školské reformy. František Eliáš |
Dindik 16.3.2009 18:19Re: Reforma je negativní jev Kdysi se mně dostala doruky učebnie zeměpisu vydaná kolem roku 1907. Autor ( gymnaziální učitel někde z východních Čech) v ní děkoval CK Min. školství, že poté, co ji napsal v první verzi, dostal možnost jí používat asi 3 roky ve svých hodinách. Pak se to rozšířilo na několik škol a po kladných hodnoceních dostal 2 roky placeného volna na to, aby procestoval popisované země a učebnici dopracoval do výsledné podoby. Pak teprve byla schválena k obecnému používání. Jó to prohnilé R-U, symbol byrokracie.... |
Pytel 16.3.2009 10:13množiny Vskutku, naše generace nemá problém s pojmy jako podmnožina, nadmnožina, sjednocení, průnik, prázdná množina. A to vaše zoufání si nad tím, jak s váma ti bolševici zatočili, už je poněkud trapné. Podívejte se, čemu musejí dnes čelit mladý lidi, jakým tlakům a existenční nouzi. |
františek 16.3.2009 11:04Re: množiny Žádné tlaky, žádná existenční nouze. Mladí trpí pouze rozmazlováním. |
Pytel 16.3.2009 11:05Re: množiny Potom staří trpí hlavně demencí. |
qwerty 16.3.2009 12:08Re: množiny Pokud množinám tak rozumíš, tak přece nemůžeš mít xistenční nouzí. Stačí do CV napsat, že ovládáš množiny a všichni si okamžitě sedají na pidel. |
Prázdná množina 16.3.2009 16:34Re: množiny Ano, do pytle s Pytlem - je to prázná množina. |
I-Worm 16.3.2009 9:53Já myslím, že když ten holič poté co se oholí, si vypíše stvrzenku, zaplatí si a odvede z toho příjmu řádně daň (eventuálně daně, je-li plátcem DPH), pak je vše v nejlepším pořádku... |
- pzv - 16.3.2009 12:55Re: Já myslím, že když ten holič Tohle je dneska jediný rozumný komentář. A rozhodně nejlepší. - pzv - |
matej 16.3.2009 9:37ako terorizovať učiteľov jednu fyzikárku ktorá bola s vedomosťami vždy tak o jednu stránku učebnice pred nami som vytočil otázkou "za akého počasia robil Torricelli svoj pokus s barometrom". (podľa jej výkladu totiž vyrobil vakuovú trubicu, napchal tam ortuť a zmeral barometrický tlak) Skončil som na raporte u riaditeľa... Odvtedy mám o učiteľoch dosť nelichotivý názor. Na množiny si pamätám (mňa našťastie minuli o jeden rok), keď brat nebol schopný spočítať drevené a železné kolobežky, bol zúfalý aj s rodičmi, lebo sa to jednoducho nedá spočítať podľa množinovej logiky (podľa neho to boli dve rôzne - nezlučiteľné množiny), ktorú im vtĺkali tiežučitelia do hláv. |
Jaromír Hromádka 16.3.2009 15:25ako vyrobit vakuum tož jsu moravák, ale chodil jsem na VUT v Brně a měli jsme tam důstojnika, který si chtěl urobit jakýsi vysilač...a k tomu potřeboval vakuovanou trubici...tak mu moji kolegové radili...a on řikal, no nejhorší bude sehnat tu trubici. to vakuu m si už nějak urobím. tak nevím,jak to dopadlo, ale tu učitelnicu jste potrápil, on ten Torricelli, pokud si dobře pamatuji byl chytrej...naplnil dole uzavřenou trubici rtutí, vstřil do vaničky s rtutí, obrátil trubici vzhůru nohama a ejhle nad rtutí vzniklo vakuum....a tím začly potforstva s jednotkama tlaku, mmHg, atmosféra, milibary , torry a nakonec pascaly.A to maji amerikáni jěště jinou jednotku a anglické libry na čtvereční palec...to je úplná matematická pochoutka. a pak se divíme, že každý mobil má jinou nabíječku.... |
portwyn 16.3.2009 17:09Re: ako vyrobit vakuum Jo, jestli se nemýlím, tak je to takhle v jedné v učebnici ZŠ. |
portwyn 16.3.2009 17:08Mne jednou jeden Slovák okradl, proto mám na Slováky dost nelichotivý názor. Pitomá úvaha, co říkáte? |
Hladik 16.3.2009 9:26Dodatek S výukou množin přišli o nějaký rok dříve v některých západoevropských státech. Dopadlo to stejně jako v těch socialistických!!! |
bývalý učitel 16.3.2009 7:26Množiny .....se nacpaly v 70.letech i do mateřských škol.Zaznamenán případ,kdy děcko na procházce,opojeno množstvím pro něj fascinujících opeřenců zdobících sochy soudruhů(povinná vycházka na nám VŘSR),vzkřiklo k p.učitelce:"Paní učitelko,tamhle sedí množina holubů.." |
bývalý učitel 16.3.2009 7:30Re: Množiny ..vtip navíc.Po návratu z vycházky byly rozdány papíry a pastelky a zmíněný velikán zobrazen.Pravice,vztahující se k jasným zítřkům,vypadaly jako brankářské lapačky,a na jednom ze soklů skvěl se dokonce i nápis-cituji TULENIN.(děti byly den předtím v ZOO). |
liberal shark 16.3.2009 8:43Re: Množiny Serjoža Tulenin - Maladája Gvárdija - v Břevnově měl vlastní ulici . |
jízlivec 16.3.2009 6:28Smysl školských reforem nespočívá přece v žádné pedagogice ani didaktice... Úkolem školy je přece připravit děti na skutečný životˇ- proto nesmé žádné dítě projít základní školou a nezažít zásadní reformu, která všechno převrátí na hlavu. To je prostě nácvik na různé ty "legislativní smrště" a "teď už opravdu jediné správné cesty". |
Jaromír Hromádka 16.3.2009 15:29Re: Smysl školských reforem ...ba i ve ŠVÉDSKU |
Dindik 16.3.2009 18:06Re: Smysl školských reforem Dovolím si nesouhlasit. Pravý smysl množin je v tom, aby se obhájila existence expertů. To myslím vážně. Vsadím se. že Ministerstvo školství a dva hlavní ústavy ( zjednodušeně: jeden je pro gymnázia a druhý pro odborné školy) měly za bývalé Československé republiky ( bylo nás 15 mil.) méně zaměstnanců než dnes. Kouzlo expertů je v to, že každý nový mínistr má pocit, že ON v to udělá pořádek a oni mu nabídnou REFORMU. Tu tahají ze šuplíku, průběžně ji léta upravují, aby vypadala "nově" Ministr tomu houbec rozumí a než na to přijde, je vystřídán. A nová reforma je na obzoru...Podívejte se na státní maturity. Specializovaný ústav to dává dohromady asi 10 let a nic. jediný výsledek je ten, že je veřejnost vyděšená a z toho profitují organizace, které žáky " testují v přípravě na maturitu", při čemž věřím, že používají výstupů ze studie, kterou si u nich ministerstvo školství dalo udělat ( a zaplatilo). Vždyť je to jednoduché: školní cykly jsou většinou čtyřleté. Proto první čtyři roky vlastně nemohu mít věrohodné výsledky z efektu reformy. Potřebuji další 4 roky, abych se k nim dopracoval, jenže to již je v běhu další - někdy i třetí reforma. Nacvíc: kolik lidí z MŠMT a výzkumných ústavů stálo kdy za katedrou a jak dlouho? Oni pak žiji ve vlastním světě představ a termínů, kterým začali věřit a za které bojují, protože by jinak přiznali celoživotní omyl. Až expert ( jedno jeestli z MŠ nebo výzkumník) bude schopný říci ve třídě: pane kolego dovolte a vystřihne hodinu výrazně lepší než jím poučovaný kantor, pak to bude OK. Obávám se, že mu ale bude schopný maximálně vytknout špatné používání nové didaktické terminologie. Škoda, že nemůže kritizovat špatné nástěnky, to se asi již nenosí a o to mát u kritiku chudák těžší. Ale zase, má na to léta přípravy ve své kanceláři, tak to by bylo,aby to nezvládl, že? |
Tx 16.3.2009 5:57Vyučování množin v první třídě vymyslel nějaký blb ve Výzkumném ústavu pedagogickém. Začínat matematiku (nebo počty) tím nejabstraktnějším co v matyce je může totiž jen naprosté pako. A zejména u malých dětí, které mají zcela konkrétní vidění a chápání (na "pták" ale vlaštovka, ne "strom" ale smrk, lípa...). |
jízlivec 16.3.2009 6:25Re: Vyučování množin v první třídě No, smrk od lípy snad poznám, ale jinak pro mě bylo odmalička všechno "strom". |
ijáček 16.3.2009 9:45Re: Vyučování množin v první třídě Nevím, kde to vzniklo, ale svého času jsem se někde dostal k původem italské knížce Nová matematika (nebo tak nějak se to jmenovalo). Byla to příručka pro učitele a celkem to dávalo smysl. Množiny zase tak abstraktní nejsou, stejně si člověk okolí dělí podle různých kritérií, ale projít to nemohlo z několika důvodů: 1) učitelky tomu samy nerozuměly 2) bylo to zatíženo ideologií (ostatně, i trojčlenka byla tehdy sprosté slovo) 3) protože množinami nelze nahradit aritmetiku, vedlo to k rozšíření látky (náročnosti) a tady nutně musely narazit méně nadané děti, i kdyby se podařilo eliminovat první dva body |
jm0 16.3.2009 16:04Re: Vyučování množin v první třídě ad 1) .. to si pamatuju. soudružka manželka předsedy mnv, 3 roky po důchodu. vždycky když brácha dělal úkoly z matiky ... když už se nám kolektivně podařilo vydedukovat, jak si píčelka přeje to mít namalovaný (to nebylo jednoduchý, označit množinu pěti čárek, ta hraniční čárka musela mít přesnej tvar .. a potom taky kterých pět čárek z těch deseti!), tak dostal aspoň pojeb, že to nakreslil pastelkou jiný barvy, než měla souška ve výsledcích. |
Petrík 16.3.2009 11:49Re: Vyučování množin v první třídě Je to jasné: množina pštrosů za polárním kruhem je podmnožinou každé další množiny.Jen s tím nešlo uspět na třídní schůzce |
Jenda 16.3.2009 1:04Jooo mnoziny ... kdyz se neco prezene ... |