28.5.2024 | Svátek má Vilém


Diskuse k článku

víceletá gymnázia: Odbornice je chce rušit

Pamatuji doby, kdy se tato gymnázia obnovovala a byla dokonce oslavována, dnes je údajně čas na jejich rušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 30.8.2023 20:37

Rozdělení dětí v příliš nízkém věku je ku prospěchu těm studijně nadaným a neuškodí těm, co mají nadání jiného typu.

Děti se stejně setkají v mimoškolních aktivitách.

V. Petr 30.8.2023 10:15

Komunisti byli sice ujetí, ale taková hovada, jako rudozelená pakáž v Bruselu přece jen nebyli!

J. Novotny 30.8.2023 10:38

Na školu byl potřeba nejen prospěch, ale i správný kádrový posudek. Tak tady netlačte hloupostu o Bruselu, komanči byli řádově horší, většinu věcí si tady navíc děláme sami.

P. Brich 30.8.2023 11:51

Správný kádrový posudek byl prostředkem v případě potřeby prosadit na školu svého méněschopného potomka. To, o čem píšete platilo v 50. letech.

P. Vychodil 30.8.2023 13:07

R^

M. Kovářová 30.8.2023 23:02

Nejen v 50. letech, ale i v 70. Spolužačka se dostala na gymnázium až na odvolání, přestože u zkoušek uspěla a prospěch měla dobrý. Její rodiče, vysokoškoláci nebyli v KSČ.

P. Vychodil 30.8.2023 13:09

byl jsem synem té podezřelé a nespolehlivé pracující inteligence.

Díky svému prospěchu jsem si mohl vybrat školu, jakou jsem chtěl. Plácáte nesmysly.

J. Jurax 30.8.2023 14:12

Jo. Já taky. Šel jsem na tříletou SVVŠ (tehdejší ekvivalent gymnázia) v roce 1964.

J. Jurax 30.8.2023 20:33

Jo, a dnes není potřeba ani ono. V případě akutní nouze to spraví sponzorský dar. Cílem je maturita každému ... což ovšem maturitu degraduje.

J. Prikner 30.8.2023 10:52

Je to pravda, bruselské školství degraduje vzdělání, a je to zdaleka vidět.

R. Langer 30.8.2023 9:52

Jak "rozděluje"? Co si pod tím mám představit? 8-o

J. Spilka 30.8.2023 9:58

Já to vidím tak, že lidé ze školy na sebe mají vazby i v dospělosti. Tudíž lidé z víceletých gymnázií budou znát většinou lékaře, právníky, inženýry atd. Kdežto lidé z běžné ZŠ budou mít mezi svými bývalými spolužáky takto vzdělané lidi spíše výjimečně. Tím rozumím rozdělování společnosti.

Ještě poznámka. Chápu, že se to někomu může zdát atraktivní - znát takto dobře postavené lidi. Ale osobně se domnívám, že z hlediska celospolečenské soudržnosti to není dobrá cesta.

J. Jurax 30.8.2023 14:17

Jojo, je praktičtější znát instalatéra než vysokoškolsky vzdělanou a otitulenou odbornici na gender ... :-)

J. Spilka 30.8.2023 16:30

Dobrý den, no tak to beze sporu. Osobně mám pokryté všechny potřebné řemeslnické profese ze spolužáků na základní škole:-)

P. Vychodil 30.8.2023 15:28

vaše názory jsou mi velice cizí...možná, pokud budete ochoten, sdělte mi váš ročník narození...bez této informace se obávám, že nepochopím vaše myšlenky, a budete za blbce:-)

J. Spilka 30.8.2023 16:40

Dobrý den, pane Vychodile. Vidíte jak je důležité mít různorodou sociální skupinu:-), občas zjistíte, že někdo hájí naprosto nepochopitelné věci. A hned máte o čem přemýšlet. Co se týče roku narození - vodítkem by mohlo být, že jsem sametovou revoluci prožil jako vysokoškolský student v Praze. Jinak Vám gratuluji k vysokému sebevědomí - prohlásit jiného za blbce jenom proto, že má jiné názory než já - to je znakem opravdu velké sebejistoty:-)

P. Vychodil 30.8.2023 18:36

Děkuji za indikaci Vašeho věku.

Jsem zaujatý v tom smyslu, že kdo neprožil řádně socialismus, nemůže mít správnou perspektivu.

Samozřejmě jsou jedinci, ke kterým řadím třeba Neffa, ze kterých se stali věrozvěstové té jediné správné novodobé víry...pokládám je za zapomětlivé starce, či možná poskoky nového režimu, stejnými poskoky, jakými byli v režimu minulém.

Mladíci vašeho věku nemají srovnání s dobou minulou jinak, než přes novodobou propagandu.

Starci mého věku již nemají sílu, chuť, ovlivňovat cokoliv...to v lepším případě, v tom horším jsou již jenom dementní...

ale to bychom se dostali k tématům, například co vlastně byl sametový majdan 89, kdo stál za ním a v čí prospěch byl organizován...

ano, synku, dovoluji si toto oslovení, nejsi blbec, jenom naivní nezkušený mladík...

J. Spilka 30.8.2023 19:03

Děkuji Vám. Již dlouho mi nikdo neřekl, že jsem mladý. Ještě jednou děkuji:-)

J. Jurax 30.8.2023 21:07

Já to vidím tak, že lidé ze školy na sebe mají vazby i v dospělosti, pravíte.

Řekl bych jak kdo, jak kde. A ze základní školy celkem málo - tedy pokud nepokračujete dál na stejné škole nebo nejste sousedi v bydlišti.

Já když jsem skončil VŠ a odkroutil si vojnu, byl rok 1973, bylo mi 24 pryč, byli nestudující, "jen" vyučení spolužáci ze základky vesměs poženění a povdávané; když jsem přijel na třídní sraz 10 let po 9. třídě se chlubili fotkami potomků, vydělávali co dělnické třídy až dvojnásobek mého nástupního platu vysokoškoláka 1350 Kč brutto - a byli jsme si celkem cizí. V podstatě se to rozsortovalo na čerstvé vysokoškoláky a ty ostatní.

P. Vychodil 30.8.2023 10:03

podle stejné logiky, byste mohl trvat na tom, že by neměly existovat třídy, ale mělo by se učit v jedné velké tělocvičně všichni najednou...nebo, abych byl za extrémistu, všechny děti z celého státu sehnat na jedno místo...

Protože i třídy (tedy za mého času) byly lepší a horší, a to rozdělení již existovalo od útlého věku, a děti, žáčci, si toho byli vědomi.

J. Spilka 30.8.2023 10:12

O tom já přece nehovořím. Mluvím o homogenizaci tříd z hlediska nadání, což v dlouhodobém horizontu nepovažuji za šťastné.

P. Vychodil 30.8.2023 10:40

som volaký zmetený...celá diskuze je o tom, že vy prosazujete homogenizaci a já opak, a teď napíšete, že homogenizaci nepovažujete za šťastnou...

J. Jurax 30.8.2023 21:11

No, homogenizaci tříd z hlediska nadání já naopak v dlouhodobém horizontu považuji za šťastné a žádoucí.

P. Čech 30.8.2023 9:02

Ano,

" Ona pověstná „ryba“ totiž vždycky smrdí od hlavy."

Teď je jen třeba pravdivě, nikoliv ovšem politicky motivovaně, říci, co je tou hlavou. Podle mne je to celkový politický a společenský systém. Systém, který za prvé. Nemá se skutečnou demokracií téměř nic společného, protože postrádá to hlavní. Vládu a moc většinové občanské vůle, nebo chcete-li demos kratos - vládu občanů. Ta je uměle nahražena vládou a mocí politických subjektů (u nás politických stran a hnutí). Zde je nutno si už konečně přiznat, že naše t.zv. parlamentní demokracie nerovná se zastupitelská demokracie. zejména proto, že volené a následně zvolené politické strany a hnutí nejsou a ani nemohou být zástupci občanů. Nemohou proto, že n i k d y nezastupují a nehájí zájmy všech či alespoň většiny těchto občanů. Jsou zde primárně proto, aby hájily zájmy svých členů a ev. příznivců, jichž je však v ž d y výrazná menšina vzhledem k občanům jiným. A těch "jiných" občanů je opravdu velmi výrazná většina.

A tak se neustále odněkud, obvykle z univerzit a politických kruhů vynořují všelijací "odborníci" a "odbornice".kteří a které se ovšem v naprosté většině případů vyznačují jedním společným. Nejsou skutečnými, nýbrž pouze novinářskými odborníky.

P. Čech 30.8.2023 9:13

Za druhé. celý tento , podle mne nedemokratický systém byl vytvořen a prosazen zejména komunisty a "bývalými" komunisty, kteří v letech 1990 - 1992 zasedali v moci zákonodárné, výkonné a soudní. Tito lidé, ve snaze aby zůstaly zachovány jejich zájmy v politických stranách v té době vládnoucích, stvořili a schválili ústavu, volební zákon, zákon o soudech a soudcích a další významné zákony, které prosazují a vyznačují celý politický systém. Systém, který není demokratickým ani náhodou protože prosazuje socialistický způsob řízení státu. Tento je sice "obohacen" nemálem zásad klasické anarchie, čemuž se zase drze u nás říká svoboda. Ono totiž je třeba si uvědomit, že žádná demokracie nemůže bez jistého stupně svobody existovat, zatímco svoboda bez demokracie ano. Takovémuto stupni svobody se však říká anarchie. Náš politický a společenský systém je tedy konglomerátem socialismu s anarchií. Jako takový traké proto nemůže nejen efektivně, ale v ů b e c fungovat.Podíváme-li se pozorně kolem sebe, nutně musíme seznat, že také nefunguje.

P. Čech 30.8.2023 9:23

Jde totiž o to, že k vytvoření zdání jisté funkčnosti systému je bezpodmínečně nutno se utápět v kompromisech, které jsou ovšem v ž d y horší než kterýkoliv z původních návrhů. V kompromisech, které musí být a jsou vytvářeny způsobem "ani nahá ani oblečená", "ani pěšky ani na voze", "ani demokracie, ani socialismus ani anarchie". Vždy něco mezi něčím, něco, co nikdy nemůže pořádně fungovat.

Při tom všem se ovšem, snad záměrně, zapomíná na to hlavní. Na demos kratos - vládu občanů - demokracii.Aby totiž občané mohli vůbec prosazovat svou většinovou, demokratickou vůli, potřebují k tomu mít ve s v ý c h rukách přímý nástroj. Tím nástrojem ovšem nejsou a ani nemohou být volby podle zásad poměrného zastoupení. Takovým nástrojem ve skutečně demokratickém státě je jen o b e c n é r e f e r e n d u m a nebo, chcete-li všeobčanské hlasování bez jakýchkoliv výjimek a omezení, jehož výsledky musí být obecně závazné. To je totiž ta skutečná demokracie, o které se u nás stále jen žvaní, přičemž ovšem velká část občanů vůbec netuší, co to ve skutečnosti je.

J. Bečvář 30.8.2023 8:31

Jestli pak nechala paní Straková své děti na spádové škole a nepřeparkovala je na "lepší" školu?

R. Langer 30.8.2023 9:52

Má vůbec nějaké? ;-)

J. Zeman 30.8.2023 8:25

Pokud budou základní školy plnit svoji funkci, tedy vzdělávat, tak je přechod na víceleté gymnázium zbytečný. Jenže to naneštěstí už nějakou dobu neplní. Alespoň ne všechny. Našemu synovi přechod na gymnázium zachránil vzdělání. Na základce se ne vlastní vinou učil flákat. Pospával, když danou látku brali už poněkolikáté, protože ji stále část třídy nechápala. Vrcholem byl incident, kdy si nás kvůli tomu zavolali na konzultaci. Předpokládané vytýkání synova chování se změnilo v omlouvání se za třetí kolo výkladu té samé látky, kdy se začal věnovat přípravě na jinou hodinu. A to neměli ve třídě žádného inkludovaného nebo s asistentem. Jak by dopadl, kdyby tam zůstal? Zlenivělý s naprosto nejzákladnějším vzděláním bez ambice pokračovat dál. Na gymnáziu ožil, škola ho konečně bavila a s chutí pokračoval na vysokou.

O. Kožušník 30.8.2023 8:09

Hi, je skutečnost, že zejména ministerstvo školství je zamořeno socialistickými aktivisty , kteří buď z neznalosti, nebo se záměrem , naprosto ignorují základní přírodní zákony - genetiku, dědičnost, a rozdělení schopností a vloh podle Gaussovy křivky