28.5.2024 | Svátek má Vilém


Diskuse k článku

víceletá gymnázia: Odbornice je chce rušit

Pamatuji doby, kdy se tato gymnázia obnovovala a byla dokonce oslavována, dnes je údajně čas na jejich rušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ticháček 31.8.2023 8:39

A i kdyby

Oni ti darebáci stahují ti hodnější k lumpárnám a akcím, na které ti hodnější budou radostné vzpomínat ještě po desítkách let. Ale přítomnost těch inteligentních zabrání tomu, aby se ty lumpárny zvrhly.

Ti chytřejší mezi hloupějšími nezhloupnou. Naopak těm hloupějším pomohou

M. Kovářová 30.8.2023 23:02

Nejen v 50. letech, ale i v 70. Spolužačka se dostala na gymnázium až na odvolání, přestože u zkoušek uspěla a prospěch měla dobrý. Její rodiče, vysokoškoláci nebyli v KSČ.

J. Jurax 30.8.2023 21:11

No, homogenizaci tříd z hlediska nadání já naopak v dlouhodobém horizontu považuji za šťastné a žádoucí.

J. Jurax 30.8.2023 21:07

Já to vidím tak, že lidé ze školy na sebe mají vazby i v dospělosti, pravíte.

Řekl bych jak kdo, jak kde. A ze základní školy celkem málo - tedy pokud nepokračujete dál na stejné škole nebo nejste sousedi v bydlišti.

Já když jsem skončil VŠ a odkroutil si vojnu, byl rok 1973, bylo mi 24 pryč, byli nestudující, "jen" vyučení spolužáci ze základky vesměs poženění a povdávané; když jsem přijel na třídní sraz 10 let po 9. třídě se chlubili fotkami potomků, vydělávali co dělnické třídy až dvojnásobek mého nástupního platu vysokoškoláka 1350 Kč brutto - a byli jsme si celkem cizí. V podstatě se to rozsortovalo na čerstvé vysokoškoláky a ty ostatní.

V. Církva 30.8.2023 20:50

Myslím, že máte pravdu. Navíc jsem četl o psychologickém fenoménu, že ti větší darebáci spíš stahují ty hodnější než naopak. Jistě toto už není jen o chytrosti a vzdělání, ale o poslušných a neposlušných což se vždy neprolíná...

V. Církva 30.8.2023 20:47

"víceletá gymnázia neslouží primárně ke kvalitnějšímu vzdělávání nadaných dětí, jak si mnozí myslí, ale že slouží zejména jako nástroj sociální selekce."

Tak víceletá gymnázia samozřejmě ke kvalitnějšímu vzděláníí slouží. je blbost říkat že ne. pro dceru byl větší skok z 5 třídy na gympl, než z 8 letého gymplu na VŠ.

Jistě, k sociální selekci tak trošičku dochází. A proto děti chodí do 5 třídy na základku a 8 letá gymnázia jsou spíš pro ty které základka už brzdí. Určitě by neměla na víceletá gymnázia jít většina dětí, které pak gympl nestíhají.

J. Jurax 30.8.2023 20:44

Už žádný doktor nebude mít za kamaráda spolužáka popeláře, pravíte.

No, on ani v mé generaci - končil jsem ZDŠ v roce 1964 - měl opravdu málokterý doktor za kamaráda popeláře jen proto, že před tuctem let byli spolu v 9. třídě.

P. Hák 30.8.2023 20:43

Máte naprostou pravdu.

Vrcholu výkonnosti dosáhla škola v 90. letech, kdy zmizela cenzura a otevřely se možnosti hlavně jazykové výuky, ale ještě existoval systém, jen sporadicky narušovaný nějakými "reformami" s mottem "hlavně se proboha tolik neučit". Jakmile byl "socialistický" systém rozbit, školství začalo upadat.

J. Jurax 30.8.2023 20:37

Rozdělení dětí v příliš nízkém věku je ku prospěchu těm studijně nadaným a neuškodí těm, co mají nadání jiného typu.

Děti se stejně setkají v mimoškolních aktivitách.

J. Jurax 30.8.2023 20:33

Jo, a dnes není potřeba ani ono. V případě akutní nouze to spraví sponzorský dar. Cílem je maturita každému ... což ovšem maturitu degraduje.

J. Spilka 30.8.2023 19:03

Děkuji Vám. Již dlouho mi nikdo neřekl, že jsem mladý. Ještě jednou děkuji:-)

P. Vychodil 30.8.2023 18:36

Děkuji za indikaci Vašeho věku.

Jsem zaujatý v tom smyslu, že kdo neprožil řádně socialismus, nemůže mít správnou perspektivu.

Samozřejmě jsou jedinci, ke kterým řadím třeba Neffa, ze kterých se stali věrozvěstové té jediné správné novodobé víry...pokládám je za zapomětlivé starce, či možná poskoky nového režimu, stejnými poskoky, jakými byli v režimu minulém.

Mladíci vašeho věku nemají srovnání s dobou minulou jinak, než přes novodobou propagandu.

Starci mého věku již nemají sílu, chuť, ovlivňovat cokoliv...to v lepším případě, v tom horším jsou již jenom dementní...

ale to bychom se dostali k tématům, například co vlastně byl sametový majdan 89, kdo stál za ním a v čí prospěch byl organizován...

ano, synku, dovoluji si toto oslovení, nejsi blbec, jenom naivní nezkušený mladík...

J. Novotny 30.8.2023 17:26

Někdy kolem 6-7 třídy ti hloupější pochopí, že na ty nadané nikdy nedosáhnou, i kdyby se šptrtali ve dne v noci. Pro ty nadané pak docela problém, protože jsou zpravidla v menšině.

J. Spilka 30.8.2023 16:40

Dobrý den, pane Vychodile. Vidíte jak je důležité mít různorodou sociální skupinu:-), občas zjistíte, že někdo hájí naprosto nepochopitelné věci. A hned máte o čem přemýšlet. Co se týče roku narození - vodítkem by mohlo být, že jsem sametovou revoluci prožil jako vysokoškolský student v Praze. Jinak Vám gratuluji k vysokému sebevědomí - prohlásit jiného za blbce jenom proto, že má jiné názory než já - to je znakem opravdu velké sebejistoty:-)

J. Spilka 30.8.2023 16:30

Dobrý den, no tak to beze sporu. Osobně mám pokryté všechny potřebné řemeslnické profese ze spolužáků na základní škole:-)

J. Spilka 30.8.2023 16:26

Dobrý den, děkuji Vám za diskuzi. Myslím, že se můžeme shodnout na to, že se v této věci neshodneme:-)

P. Čech 30.8.2023 16:24

Ono jde o to, pane Vychodile, že na vině toho marasmu není žádný Západ. Ten marasmus jsme si vyrobili sami. Abych byl přesný, tedy nikoliv my, občané ČR, ale ty struktury, které se dostaly k moci a dodnes u moci jsou. Jedná se o politické strany bez výjimky. Tyto, tvořené v jejich počátcích v roce 1991-1992 vesměs "bývalými" komunisty navrhly a schválily špatnou ústavu, neméně špatný volební zákon a a spoustu jiných špatných zákonů. V rozporu s ústavním zákonem 327/1991 sb pomohly vlastizrádcům rozbít společný československý stát a to vše jen za účelem získání moci nad občany. Pro snadnější a větší ohloupení části společnosti začaly tomuto systému říkat demokracie a právní stát. Žádný Západ nás k tomu nenutil. Zvládli jsme to sami.

P. Vychodil 30.8.2023 15:28

vaše názory jsou mi velice cizí...možná, pokud budete ochoten, sdělte mi váš ročník narození...bez této informace se obávám, že nepochopím vaše myšlenky, a budete za blbce:-)

P. Vychodil 30.8.2023 15:14

pane, možná mě špatně chápete...proč se domníváte, že to nevidím ? bohužel v současnosti dokonce i v domácnosti jsme si museli dát zákaz diskuze na takováto témata...prostě mladší generace s nadšením kráčí do USA/EU/WHO/NWO koncentráku...máte recept na jejich prozření ? Máte červenou pilulku ?

M. Kocián 30.8.2023 15:12

Asi jde spíš o poměr - kolik je na těch odborných gymnáziích těch skutečně nadaných, a kolik těch, pro jejichž rodiče je to prestižní záležitost. A nakolik jde na základní škole jen o vzdělání a nakolik i o získání sociálních návyků a dovedností v rámci co nejpestřejší skupiny.

J. Pýcha 30.8.2023 14:27

Přesně tak - jako otec dítek nyní již vysokoškolsky vzdělaných mohu tento názor jen potvrdit. Přechod mezi motivované motivuje. Rušit víceletá gymnázia je nesmysl. Musíme příslušníky elit vyhledávat a rozvíjet již od mládí - jakákoliv snaha všechny zglajchšaltovat povede jen ke stagnaci a úpadku. Otázkou ovšem je, zda se podaří výběr a přijímací proces stanovit tak, aby podporoval schopné uchazeče a ne aby vyhovoval ambicím jejich rodičů.

J. Jurax 30.8.2023 14:17

Jojo, je praktičtější znát instalatéra než vysokoškolsky vzdělanou a otitulenou odbornici na gender ... :-)

J. Jurax 30.8.2023 14:13

Souhlas.

J. Jurax 30.8.2023 14:12

Jo. Já taky. Šel jsem na tříletou SVVŠ (tehdejší ekvivalent gymnázia) v roce 1964.

J. Jurax 30.8.2023 14:07

Ano. Souhlas.

J. Jurax 30.8.2023 14:04

Naprostý souhlas.

Ono to bude nějaká woke odbornice ... koneckonců byvší socanský ministr školství Eduard Zeman chtěl již před takměř čtvrtstoletím taky osmiletá gymnázia rušit, neboť prý vychovávají elitu.

P. Čech 30.8.2023 13:28

Současný marasmus ve školství není ničím vyjímečný. Je stejným marasmem jako i ostatní obory. Je to všechno ovšem důsledek, který má jedinou příčinu. Nikoliv pozůstatek socialismu, ale socialismus sám. Socialismus, který nám vládne ze socialistického politického systému, ve kterém ti vládnoucí (nenadaní) vládnou všem ostatním, zejména těm nadaným. Systému, který se příliš neliší od toho, který zde byl od roku 1948 do roku 1989. Je to typický reálný socialismus, který byl ovšem jako úlitba těm nadaným "obohacen" ne málem zásad klasické anarchie. Celý stát (ne)funguje na základě typických socanských principů jimiž jsou lidé politickými stranami upláceni formou všelijakých přídavků, dávek, příspěvků, dotací a pobídek jen aby drželi huby a krok podle socialistických ideí vládnoucích, ale i těch opozičních politických stran. Cožpak to nevidíte?

P. Vychodil 30.8.2023 13:09

byl jsem synem té podezřelé a nespolehlivé pracující inteligence.

Díky svému prospěchu jsem si mohl vybrat školu, jakou jsem chtěl. Plácáte nesmysly.

P. Vychodil 30.8.2023 13:07

R^

P. Vychodil 30.8.2023 13:00

schopným to pomáhá, dostanou se znalostmi a možnostmi dále, než jejich méně schopní soukmenovci. ti méně schopní budou spokojenější ve skupině sobě podobných, neb tam mohou případně vyniknout. V třídě příliš stratifikované, co se týče schopností, je často pro takovéto jedince příklad "premianta" "příliš vzdálený cíl", a nesnaží se, mohou být dokonce frustrovaní. Poznatků pedagogů z tzv inkluzivních tříd je dostatek v tomto smyslu. V průměrné či podprůměrné třídě, vynikající jedinec jede "na půl plynu", a ani neví, že sklouzává do průměrnosti, zůstává jako ten jednooký mezi slepými.

Schwab prohlašuje, nebudete vlastnit nic a budete šťastní, vy byste k tomu asi rád dodal - nebudete umět, znát nic a budete šťastní :-/