7.7.2024 | Svátek má Bohuslava


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 2.7.2024 10:18

No, ono šlo o to, že bojový pilot se neměl bát smrti. Občas to podle toho dopadalo.

Josef Duda vzpomínal, jak mu Otto Smik nabízel, že mu pomůže, aby také někoho sestřelil. Duda mu odpověděl něco jako "Otíku, víš, ty koukáš po tom, koho bys osolil, já už jsem starší, tak hlavně koukám, aby někdo neosolil mne" (je to v knize "Spitfire nad Evropou").

Duda skončil jako CBE a Group Captain RAF, dožil se 72 let. Smik se po krátké oslnivé kariéře vrhl do sebevražedného náletu na nádraží, při němž zbytečně zabil sebe i svého wingmana.

Já bych ve vedení země preferoval spíše Dudu než Smika.

M. Chlupová 2.7.2024 9:32

Nadpis článku "sedmdesát a dost", anketa pod článkem vychází nad 50% u 70 let. Ještě jsem článek jednou zběžně proběhla a nikde nevidím, že by autor odmítal kandidáty už 60tileté. ... Možná jste chybně četl a pochopil?

Za mě ideální - navázat limit věk kandidatury na věk odchodu do důchodu (pak ke konci mandátu může mít i těch 70).

J. Jurax 2.7.2024 14:02

Jojo, asi je Vám už přes šedesát, že.

Možná Vás potěší, že pro mne je šedesátník ještě cucák, co ještě ani nemá nárok na důchod. To pravím z výše svých pětasedmdesáti let ... :-)

M. Kanda 2.7.2024 8:45

Soudní především nebyli jeho voliči, když takhle zchátralou osobu zvolili senátorem.

F. De Winter 2.7.2024 6:41

Omezovat veřejné funkce věkem je volovina. K žádnému pozitivnímu posunu by to nevedlo. Nebo si myslíte, že Pekarová, Peksa...nebo třeba Kamala by napáchali v takové funkci méně škody? Možná bychom se divili. Kdepak, pokud není volič soudný nepomůže nic!

R. Vacek 2.7.2024 7:39

Omezení by mělo být i ve druhém směru aby odstranilo z rozhodovacích funkcí jedince, kteří ještě procházejí revolučním obdobím.

M. Chlupová 2.7.2024 7:57

Omezení z druhé strany už existuje - poslanec sice jenom 21, ale senátor a prezident 40.

R. Vacek 2.7.2024 9:05

Spodní limit bych nastavil aby se tam Peksa zatím ještě nedostal.

M. Chlupová 2.7.2024 9:27

To byste si "pomohl". Ten za 2 roky může být klidně i prezidentem ;-D Obecně nastavovat jakýkoliv limit dle antipatie vůči konkrétní osobě není moc prozíravé.

J. Plzák 2.7.2024 9:21

Přidávám, něco našich mladých geniů: Gross, Sobotka, Richterová. Stačí?

J. Ošlejšek 2.7.2024 6:34

Ty 70 leté piloty, strojvůdce, neurochirurgy, ale i zedníky a dělníky v montovnách na tři směny budeme mít velice brzo. Doufám,že se na to těší i pan Jurečka.

V. Mokrý 2.7.2024 6:42

:-):-)

R. Langer 2.7.2024 7:06

Jo, přesně to mě hned napadlo. ;-)

F. Zakruzny 2.7.2024 7:45

Presne tak. Ten clovek, co ten clanek psal, se budto zblaznil nebo nema o zivote ani " anunk ". Ja jsem v zivote neslysel, ze by horsti vudci, kapitani rybarskych lodi, ci sefove polarnich expedic byli dvaceti nebo tricetileti utrinosove. To by nefungovalo. Vetsinou jsou to chlapi davno po padesatce i sedesatce. Vytrenovani drinou a omlaceni zivotem. Nabyti zkusenostmi. Seznam " starcu ", kteri vyhravaji crossfitove ci strongman souteze, by byl hezky dlouhy. A co se tyce politiky? Padesatnik je pro mne dorostenec, jeste neopereny jestrab, ktery se musi jeste hodne ucit. Tricetilety prezident ci predseda vlady? K smichu a zivotu nebezpecne. Jak pro nej, tak pro spolecnost.

M. Chlupová 2.7.2024 8:02

Stačilo by jednoduché pravidlo - omezit věkem odchodu do důchodu. Pak si nemají co vyčítat :-)

Pokud chce někdo i v důchodu zůstat v politice, může, např. v roli poradce. Ale nejsilnější politickou funkci ve státě (tj. v prezidentském prezident, v parlamentním premiér) by měl zastávat člověk fyzicky a psychicky schopný se této funkci plně věnovat. Zažili jsme nedávno s prezidentem Zemanem a nyní stejný problém řeší v USA.

Statistiky jsou neúprosné. 80tiletý človek má cca 25% šanci, že do roka zemře. A více než 50% šanci, že se nedožije konce úřadu. To nechcete.

F. De Winter 2.7.2024 8:37

Ale, ale... copak jsme zažili se Zemanem? Něco jiného než s Havlem?

Mimo to vám uniká, že USA opravdu řeší jiný problém. USA jsou prezidentská republika.

M. Chlupová 2.7.2024 9:24

Ano, Havel také přesluhoval.

Co že mi uniká? Četl jste opravdu pozorně můj text? Vždyť to tam zmiňuji. Příklady typu Zeman, Bašta, Čuba, a i ten Havel jsou pro ukázku, že člověk ve vyšším věku už mívá s vysokou pravděpodobností zdravotní problémy.

F. De Winter 2.7.2024 9:53

Uniká vám, že americký prezident USA skutečně řídí. Naše republika je parlamentní a prezident má nevelké pravomoci a tudíž jeho funkce v systému není zdaleka tak důležitá.

M. Chlupová 2.7.2024 10:07

Nepochopil jste, takže Vám osvěžím paměť přímou citací z mého původního komentáře: "Ale nejsilnější politickou funkci ve státě (tj. v prezidentském prezident, v parlamentním premiér) by měl zastávat člověk fyzicky a psychicky schopný se této funkci plně věnovat."

USA je prezidentský systém. ČR je parlamentní. Neříkám nic jiného, než tady opakujete. Čemu nerozumíte?

F. Zakruzny 2.7.2024 12:09

No jestli si na ty svoje zdravotni problemy nezadelali mizernou zivotospravou, nulovym pohybem, zkratka zadnym sportem a do toho kvanta cigaret a nezrizeny alkoholismus. To se potom ty zdravotni problemy musi projevit. Takovy Pinochet vstaval ve ctyri rano, cvicil a otuzoval se. Zkratka jine testo.

J. Plzák 2.7.2024 9:25

A copak světoborného ukázal náš nynější lampasák?

M. Kocián 2.7.2024 8:49

Budeme-li to brát jen statisticky, tak už mezi námi chodí spousta mrtvých. A někteří i přesto platí daně.

J. Ruzicka 2.7.2024 6:21

Je mi 90 a při duševním zdraví stoprocentně souhlasím s hranicí 70 let jen chci dodat že je 3. řešení starší ci na tuto hranici by mohli souložit jako konzultanti úspěšným či neúspěšným politikům

P. Holeček 2.7.2024 7:24

S tím souložením bych to tak optimisticky neviděl 😁

L. Žaloudek 2.7.2024 11:51

Když bude nějaká fešanda chtít, já bych byl pro...

P. Holeček 2.7.2024 17:15

😁👍

J. Ruzicka 2.7.2024 6:21

Je mi 90 a při duševním zdraví stoprocentně souhlasím s hranicí 70 let jen chci dodat že je 3. řešení starší ci na tuto hranici by mohli souložit jako konzultanti úspěšným či neúspěšným politikům

J. Ruzicka 2.7.2024 6:21

Je mi 90 a při duševním zdraví stoprocentně souhlasím s hranicí 70 let jen chci dodat že je 3. řešení starší ci na tuto hranici by mohli souložit jako konzultanti úspěšným či neúspěšným politikům

L. Žaloudek 2.7.2024 11:52

Ale třikrát už bych asi nemohl...

E. Tocháček 2.7.2024 5:39

Ale prdlajz, řešení „věkový limit“ je úplně mimo mísu. Problém není, že je kandidát starý, ale že je k plnění role nekompetentní. Ptejme se co se stalo se systémem, že produkuje nekompetentní kandidáty. A taky se ptejme co se stalo s volici, že jsou ochotni nekompetentní kandidáty volit.