18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Šerlok Homeless 12.4.2006 18:16

Re: Re: Vy jste důkaz.

To přirovnání k letadlu, televizi, autu, apod. nesedí. Jsou to plánované výtvory inteligence. Pokud inženýři něco plánují, snaží se to udělat co nejjednodušší. Co nejjednodušší takové, aby to ještě splňovalo požadované funkce. Pokud je něco příliš složité, nejspíš to nevzešlo z prkna inženýra.

Šerlok Homeless 12.4.2006 18:06

Re: Re: Re: Kajan perlí, samoorganizace je základem i marxistického materialismu

Kajan neperlí, tohle nemá s Marxem nic společného. Spíš bych řekl Stuart Kauffman a jeho Čtvrtý zákon (termodynamiky - moje vysvětlivka).

Šerlok Homeless 8.4.2006 11:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tři rozměry jsou trochu málo.

Ve fyzice neexistují experimentální důkazy teorií. Existují jen riskantní (překvapivé) předpovědi výsledků experimentů, které teorie přináší a které by vypdaly jinak, pokud by byla teorie neplatná. Přijata je taková teorie, která je pokud možno jednouduchá ("úhledná", zahrnuje co nejširší oblast podmínek) a plodná - která přinese více takových předpovědí. Ale ve fyzice nemáme dokázané, nevyvratitelné, absolutně přesné teorie, máme jen dosud nevyvrácené hypotézy.

Šerlok Homeless 8.4.2006 10:54

Re: Re: Budoucnost patří aluminiu!

To je Cimrmanův epitaf.

aster 7.4.2006 16:47

Re: aster

Táňo mrkni na Atlas diskuze o Bohu.Je to už mraky stránek ale zajímavá diskuze.

Bůh 7.4.2006 13:06

evoluce nebo stvoření?

Problém křesťanství je, že toho o Bohu ví málo, problém vědy je, že málo ví o světě. Vědci ještě naprosto nepochopili o čem je svět a křesťané o čem je Bůh.  Vědci ještě alespoň hledají, kdežto mojí milí věřící zůstávají pořád jen u jedné knihy. Ale PRAVDA je tam venku. Nejde oddělit pravdu a život, je to jedno a to samé. Pravda je život, život je pravda, ale pravda není v ničem, co kdy bylo napsáno, ani v tomhle, co píšu. Pravdu nelze nalézt, nelze jí lépe formulovat, nelze jí pochopit. Pravdu lze jedině prožít. Proto říkám, že každý má pravdu, protože každý z vás má život nebo pravda a život mají vás. Nelze jít mlčky po ulici a lhát, co krok, to pravda. Jízda autem=pravda, ranní sex=pravda, vražda=pravda. Všechno je pravda, protože všechno je život. Zavíráte-li oči před životem, zavíráte je před pravdou. Takže existuje absolutní pravda? Pokud znáte jen odpovědi ANO a NE, daleko se nedostanete. Má odpověď je: "kráva seroucí na poli"

Takže jak je to s tímhle světem: většina lidí zastává buď materialistický nebo náboženský model vesmíru. Materialistický vesmír vzniká Velkým třeskem jako čistě hmotný, hmota v něm podléhá evoluci až vznikne život, vědomí nebo inteligence. V náboženském vesmíru je vědomí odděleno do samostatného světa a řídí vnějšími zásahy svět hmotný, jedním zásahem ho stvoří, dalším stvoří život a dalším stvoří člověka atd. Problém materialistického vesmíru je, že nedokáže spolehlivě vysvětlit, jak vědomí, život a inteligence vznikají, problémem náboženského vesmíru jsou nepřijatelné vnější zásahy. Tyhle dva vesmíry jsou naprosto nesmiřitelné, ale Bůh nemá rád nesmiřitelnost, ale celistvost. Proto předkládám třetí vesmír, holistický, ve kterém vědomí není odděleno od hmoty a je přítomno od počátku. Už v okamžiku velkého třesku vědomí existovalo a hmota a energie je manifestací vědomí v časoprostoru. A to, co podléhá evoluci je právě vědomí, proto evoluce není náhodný, ale vědomý proces. Není to inteligentní design, ale nejhlubší záměr.

Mirek 7.4.2006 11:18

Re: Za šest Mirku, za šest.

Odpocinek patri k praci. 7my den je sobota a velka rijnova byla v listopadu. Kazda ideologie ma svoje libustky. V bibli si ctete, ale podle vasich vyjadreni ji az tak moc zase neverite.  Konec koncu, jak jste psal jinde, bible obsahuje pouze podobenstvi a ty maji tu vyhodu, ze si pod nimi kazdy muze predstavit co chce.  Nekdo evoluci a nekdo vytvoreni zvirat behem odpoledni smeny. V tom je kniha nedostizna. 

Jura Jurax 7.4.2006 8:56

Re: Jenomže o zelených mužíčcích

Jediný náznak jejich existence jsou nejen Kristova slova, vyjádřená jako obvykle podobenstvím, aby si na to napasoval každý, co se mu líbí a co má sílu prosadit, ale taky mnohem jasnější slova Stanislava Lema, bratří Strugackých, George Wellse a mnohých dalších mistrů pera.
Jura Jurax 7.4.2006 8:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: konec utekl

No, půvabné - stvořitel existuje (v bezčasí) od mínus nekonečna do plus nekonečna - nafurt - v prostoru, který ovšem neexistuje. Tohle chce opravdu fest věřit. A té učitelce se nedivím - nad takovou hovadinou mozek rezignuje; na druhé straně ovšem víry v bohy zjevené si vymislí absurdní premisu, nad níž pak v luftě budují logickou konstrukci.
A ač nejsem astrofyzik, přece jen bych řekl, že jsem nikde nečetl tvrzení, že velký třesk byl z ničeho. Což zákon zachování hmoty a energie?
zdeněk 6.4.2006 22:21

Re: Budoucnost patří aluminiu!

Na to byla celá kniha z dob kdy zítra znamenalo včera a včera znamenalo zítra co?
Šerlok Homeless 6.4.2006 22:08

Budoucnost patří aluminiu!

Tana Zajicova 6.4.2006 21:10

aster

me to vychazi jako jedine logicke, pokud jeden zabrousi do sci-fi teritoria . Na druhe strane lidske mysleni nutne nekoreponduje s myslenim Bozim ( jak vsichni vime ).  
Šerlok Homeless 6.4.2006 20:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani celý článek jakkoliv není nijak zvlášť logický

Jo, ale dělá to naprosto "nestranně a nezaujatě". Tu knížku jsem neměl sílu přečíst celou, udělalo se mi fyzicky nevolno od žaludku už při zběžném prolistování.
Šerlok Homeless 6.4.2006 20:56

Re: Re: Re: Re: Re: Ani celý článek jakkoliv není nijak zvlášť logický

Jo, píše o metodě dokazování. A píše to jako právník a zřejmě z pozitivistických pozic: Nezajímá ho věc a kontext, lapá slovíčka a věty vytržené z kontextu. Na nich se snaží jednu ze stran právního (nikoli vědeckého) sporu znemožnit.
Kajan 6.4.2006 20:50

Kdo nerozpozná organizaci od spontánního řádu, neví o světě nic ! Dzp.

zdeněk 6.4.2006 20:37

Re: Re: Re: Re: Re: trocha Woodyho Allena:

"předtím byl třeba takový vesmír, jako náš, jenže se nerozpínal jako ten náš, ale smršťoval - až do té singularity." O teorii pulsujících vesmírů jsem také slyšel, ovšem stejně mi to nesedí. Podle matematických modelů někdy vycházejí výsledky zprávně, my ale některá řešení zavrhneme jako nerealizovatelná, někdy podle naší zkušenosti. Vždy se tak či onak dostávámě k nekonečnu, bodu nespojitosti a otázky nejsou zodpovězeny.
Tana Zajicova 6.4.2006 20:35

Mily hobo,

 tesi me ze jsme dosli k rozumnemu kompromisu. Ja uplne nesouhlasim s Vami a Vy jiste ne se mnou, nicmene podstata je nam obema jasna.
zdeněk 6.4.2006 20:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tři rozměry jsou trochu málo.

Obecná teorie relativity by ale asi zapadla kdyby neexistoval jediný experimentální důkaz. co jsem četl na stránkách o strunách, zatím není jisté co se má experimentálně potvrdit. já prostě věřím hlavně tomu co se změřilo, potvrdilo.
Tím ale nevylučuji že bude potvrzena a já ji akceptuji.
zdeněk 6.4.2006 20:28

Re: znamy je taky

tak tohle je fór týdne.
Tarantoga 6.4.2006 20:22

Re: Re: Re: Re: Tři rozměry jsou trochu málo.

Nebyl to červený posun, ale modrý, nešlo o velmi hmotné hvězdy, ale o červené trpajzlíky, a přepracována nemusela být OTR, ale marxismusleninismus
Zuzana W 6.4.2006 20:21

K predchozimu:

Which do you find more believable? Fossil evidence of evolution 56% The creation story as told in the Bible 44%
Mikrob 6.4.2006 20:16

Re: Re: Re: Tři rozměry jsou trochu málo.

O jaký červený posun hvězd šlo? A kterých hvězd?
Tana Zajicova 6.4.2006 20:11

Stredocechu

Podivejte se na chronologii ideje jednoho jedineho Boha a potom si zkuste uvolnit trochu kravatu pragmatismu. Mozna Vas to dovede k jinym (ne nutne prevratnym), ale jinym zaverum.
Ja jsem shledala velice uzitecnym se na historii divat skrze lidske kulturni (i.e. spolecenske a tvorive) snazeni. Jinymi slovy lidska srdce maji ve vyvoji historie mnohem vetsi moc nez lidska moc a zadny pridel andelu a satanu s tim nic neudela.
Mikrob 6.4.2006 20:11

Einstein

Autor se dovolává Einsteina. Tohle je také Einstein: "Myšlenka zosobněného Boha je mi naprosto cizí a připadá mi dokonce naivní" (1952) "Nemohu si představit Boha, který odměňuje a trestá bytosti, jež stvořil, nebo že má podobnou vůli jako my sami. Nemohu a nechci pochopit, že by někdo mohl přežít svou fyzickou smrt; ať se takovými myšlenkami kojí duše zesláblé strachem nebo absurdním egoismem." (1930)
"Nevěřím v nesmrtelnost člověka a etiku považuji za výlučně lidskou záležitost, za níž nestojí žádná nadlidská autorita." (1953)
 
Tarantoga 6.4.2006 20:01

mmmuška jenom zlatá

Absolutní pravda
Co je to absolutní pravda?
MMMuška jenom zlatá!
 
muška jenom zlatá
 
 
MMMuška jenom zlatá!
 
muška jenom zlatá
Venkovan 6.4.2006 20:01

Evoluce a stvoření se navzájem nevulučují.

Bůh stvořil člověka k obrazu svému:podívám se do zrcadla a hned je tu fůra pochybností!
Šerlok Homeless 6.4.2006 20:00

Re: Re: Re: Re: Re: Tři rozměry jsou trochu málo.

Ano, Darjo. Šlo o mou odpověď na "z tohoto pohledu chápu spíše teorii jen jako nutnost jak empiricky popsat pozorování". Doplním, že požadavek riskantních předpovědí (alébrž potenciální falsifikovatelnosti) vznesl jako kritérium vědecké teorie Karl Raimund Popper. Ve fyzice je tento požadavek přijímán bez výhrad, aby se oddělila fyzika od produktů lidových myslitelů.
 
U věd, které mají za předmět zkoumání složité systémy, je to kritérium obtížně splnitelné. Konkrétně darwinisnismus je spíše aplikací málo riskantní předpovědi "když něco chodí jako kachna, kváká jako kachna a vypadá jako kachna, tak to nejspíš bude kachna".
Mysch 6.4.2006 19:43

znamy je taky

pripad ceskeho motyla prizpusobiveho, ktery z bile, pres hnedou a rudou barvu pomalu prechazi do barvy modre.
Minutus 6.4.2006 19:37

Re: Vy jste důkaz.

To je právě to co jsem čekal. Dokazování že výsledku bylo dosaženo tak a tak jen podle toho, jak vypadá výsledek samotný. Trochu slabé a nepřesvědčivé jako důkaz.
Nebo jinak. Neumíme si představit, že by něco tak složitého vzniklo třeba evolucí, takže to musel dát dohromady Stvořitel!
Představte si situaci člověka z doby počátku našeho letopočtu, který by uviděl třeba letadlo nebo talevizi, či třeba nějakého pohyblivého robota. Nikdo by mu nevysvětlil, jak to funguje a že to jsou stroje vytvořené jiným člověkem. "Hle zázrak!" pomyslel by si, "Toto je dílo Stvořitele", a nikdo by ho nepřesvědčil o opaku, nebo ano??
Darja 6.4.2006 19:29

Re: Re: Re: Re: Tři rozměry jsou trochu málo.

Omlouvám se, asi jsem vás špatně pochopila.Polemizoval jste patrně se Zdeňkovým požadavkem experimentálního potvrzení.