26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Šerlok Homeless 6.4.2006 15:24

Re: Re: Re: polemika

To jsem rád, že profesor práva nikomu nestraní a vyrování před "vědeckým kněžstvem" píše nezaujatě.
Mirek 6.4.2006 16:28

Re: Re: Re: Re: polemika

Cely zivot mam strach z nestrannych. Vetsinou se jenom snazi svoji stranu skryt. Nastesti se jim to vetsinou nedari.
Minutus 6.4.2006 12:55

Ani celý článek jakkoliv není nijak zvlášť logický

Tvrdí třeba, že vědecké kněžstvo příjde o obživu bez teorie o evoluci. A co skutečné kněžstvo vez náboženství?
Cituje Einsteina: Dokážeme skutečně "vidět" a pochopit "selským rozumem" důsledky teorie relativity? A přece jsou nepochybně prokázány!
Možná, že v evoluční teorii jsou bílá místa a chybí lepší důkazy. O inteligentním stvořiteli ale chybí JAKÉKOLIV důkazy.
No a řeči o ABSOLUTNÍ pravdě? No comment.
Miro Vilimek 6.4.2006 13:11

Re: Ani celý článek jakkoliv není nijak zvlášť logický

Minutusi, to si myslite Vy nebo ja. A stejne o tom vsem pochybujeme a premyslime jak to asi je. Ale jsou i taci, podle nichz je naprosto jasny dukaz o Stvoriteli a jsou za to ochotni obetovat svuj i cizi zivoty : Koran !!!
zirje 6.4.2006 13:19

Re: Re: Ani celý článek jakkoliv není nijak zvlášť logický

pro všechny přítomné pozitisty co budou kopírovat, vkládat a se "selským rozumem" komentovat pravděpodobně až do skonání diskuse: vřele doporučuji Karteziovy Meditace o první filosofii případně Rozpravu o metodě, tam to máte všechno jak na talíři na pár stručných stránkách: co je poznatelné a jedině nezpochybnitelné, jaké místo zde má Bůh i věda - aspoň jako impuls k zamyšlení
 
Šerlok Homeless 6.4.2006 14:16

Re: Re: Re: Ani celý článek jakkoliv není nijak zvlášť logický

Ona i ta kniha, ze které (ja sám přiznává) autor čerpal je excelentním příkladem právního pozitivismu. Ostatně: Právník v ní se vyjadřuje k metodě biologie!
Při použití stejné metody by se naše děti měly učit dvě rovnocenné hypotézy.
1. Země je zhruba kulatá.
2. Země je placetá. Případné jevy nasvědčující, jako by byla kulatá, lze vysvětlit zázrakem.
 
Pro hypotézu 2. mluví, že někteří příznivci hypotézy 1 řekli spostu hloupostí, někteří nevěří na zázraky a jeden dokonce okradl vlastní babičku!
Rostislav Zídek 6.4.2006 15:56

Re: Re: Re: Re: Ani celý článek jakkoliv není nijak zvlášť logický

Ta kniha se vyjadřuje o METODĚ DOKAZOVÁNÍ. V knize jsou citace předních evolucionistů z aktuálních publikací.
Šerlok Homeless 6.4.2006 20:56

Re: Re: Re: Re: Re: Ani celý článek jakkoliv není nijak zvlášť logický

Jo, píše o metodě dokazování. A píše to jako právník a zřejmě z pozitivistických pozic: Nezajímá ho věc a kontext, lapá slovíčka a věty vytržené z kontextu. Na nich se snaží jednu ze stran právního (nikoli vědeckého) sporu znemožnit.
Šerlok Homeless 6.4.2006 20:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani celý článek jakkoliv není nijak zvlášť logický

Jo, ale dělá to naprosto "nestranně a nezaujatě". Tu knížku jsem neměl sílu přečíst celou, udělalo se mi fyzicky nevolno od žaludku už při zběžném prolistování.
Saša 6.4.2006 13:42

Vy jste důkaz.

Každý jednotlivý živý druh a ba dokonce každá jednotlivá částečka hmoty či energetické kvantum jsou důkazem stvořitelského aktu.
Šerlok Homeless 6.4.2006 14:18

Re: Vy jste důkaz.

Jednotlivě nazíráno možná, ale v souhrnu to ukazuje spíš na tu evoluci.
Šerlok Homeless 6.4.2006 14:21

Re: Vy jste důkaz.

Každé jednotlivé vonkovské hřiště je důkazem, že Země je placatá. Aji Haná tak vypadá.
zdeněk 6.4.2006 15:03

Re: Re: Vy jste důkaz.

naopak, spousta věcí nasvědčuje tomu že je kulatá. Třeba pohled z hory, nebo na vzadalující se loď.
Šerlok Homeless 6.4.2006 15:11

Re: Re: Re: Vy jste důkaz.

Tak to bude nějakým zázrakem.
zdeněk 6.4.2006 16:25

Re: Re: Re: Re: Vy jste důkaz.

Problém je ten že i když je naše civilizace na vysokém stupni vývoje, jsme na tom co se týče stvoření pořád stejně. jak tady jednou padlo není odpověď nato kdo stvořil boha, ale stejně mi nikdo neodpoví na otázku proč byl velký třesk, z čeho vznikl a co bylo před ním. proč právě teď vznikl evolucí člověk, proč je schopen o sobě přemýšlet. kde se vzala hmota a energie, proč je vesmír právě takový že existuje život a galaxie. jsou tu otázka a my na ně odpovídáme velmi obtížně. na dokázání že je země kulatá, stačilo ji obeplout. nevím jak by kdy člověk přišel na odpovědi na tyto otázky.
Mirek 6.4.2006 15:16

Re: Vy jste důkaz.

A je to. Mame dukaz.  Tak ted uz verite
Jura Jurax 6.4.2006 16:21

Re: Vy jste důkaz.

Dokažte!
Minutus 6.4.2006 19:37

Re: Vy jste důkaz.

To je právě to co jsem čekal. Dokazování že výsledku bylo dosaženo tak a tak jen podle toho, jak vypadá výsledek samotný. Trochu slabé a nepřesvědčivé jako důkaz.
Nebo jinak. Neumíme si představit, že by něco tak složitého vzniklo třeba evolucí, takže to musel dát dohromady Stvořitel!
Představte si situaci člověka z doby počátku našeho letopočtu, který by uviděl třeba letadlo nebo talevizi, či třeba nějakého pohyblivého robota. Nikdo by mu nevysvětlil, jak to funguje a že to jsou stroje vytvořené jiným člověkem. "Hle zázrak!" pomyslel by si, "Toto je dílo Stvořitele", a nikdo by ho nepřesvědčil o opaku, nebo ano??
Šerlok Homeless 12.4.2006 18:16

Re: Re: Vy jste důkaz.

To přirovnání k letadlu, televizi, autu, apod. nesedí. Jsou to plánované výtvory inteligence. Pokud inženýři něco plánují, snaží se to udělat co nejjednodušší. Co nejjednodušší takové, aby to ještě splňovalo požadované funkce. Pokud je něco příliš složité, nejspíš to nevzešlo z prkna inženýra.

Kajan 6.4.2006 12:36

Bez pochopení spontaneity světa, tendence samobolné tvorby spontánních řádů za předpokladu mají-li věci sklon se chovat podle pravidel alespoň s podobnou charakteristikou,

bez znalosti vlastností spontánních řádů, zejména jejich sebepořádacích, seberegulačních a sebezáchovných účinků, a bez pochopení principů adaptace nemůže nikdo pochopit ani samovolný vznik vesmíru a světa. I toho lidského, včetně lidské inteligence ! Dzp.
Vilém 6.4.2006 11:46

Evolucionismus

Někteří diskutující zde sice popírají, že mezi evolucí a kreací je rozdíl, ale podotkl bych, že AUTO Z MLADÉ BOLESLAVI MI NA ZAHRADĚ NEVYROSTE ani v nejprimitivnějším modelu. Stejně tak nelze uniknout otázce, zda člověk vznikl bez plánu vývojem nebo předem nastaveným plánem, byť třeba stanoveným tak, aby vznikl podle principů a ne konkrétním vytvořením. A tato otázka je zásadní pro to, jak potom chápat svět. Pokud v něm vznikají ZÁSADNĚ nové entity, které nelze odvodit z předchozích, nelze dosáhnout poznání, protože má povahu CHAOSU a ne zákonitostí, a všechny zákonitosti se mohou kdykoli ukázat jako neplatné, včetně domněle pevných přírodních zákonů. Pak bychom žili na tekutém písku, v pekle a jen naše iluze by vytvářely něco jako obyvatelné jistoty. Osobně se kloním k tomuto názoru. Pokud je naopak vše nové již v jistém smyslou obsaženo v předchozím jako produkt předchozího, i když třeba nelze poznat zákony, žijeme v nějakém řádu a je celkem jedno, jestli na počátku byl někdo, kdo ho stanovil, protože na konci může být někdo, kdo ho pochopí.
Šerlok Homeless 6.4.2006 12:06

Re: Evolucionismus

Ad: všechny zákonitosti se mohou kdykoli ukázat jako neplatné, včetně domněle pevných přírodních zákonů.
 
Kterákoli naše relevantní znalost zákona se může kdykoli ukázat jako neplatná, resp. nepřesná i s evolucí.
 
Rozdíll mezi evolucionismem a kreacionismem bych vyjádřil takto: Pokud druhy vznikly stvořením, mohly vzniknout jakkoli Auto z Mladé Boleslavi může být navrženo tak, že nemusí navazovat na předchozí model. Ale organismy (a jejich fosilní pozůstatky) opravdu vypadají tak, jakoby onen "inteligentní design" řešil problém, jak  auta postupně udělat letoun, a to tak, aby každý nový model, který se více blíží k letounu byl funkční. Asi jako když chcete přestavovat starý barák tak aby se v něm furt dalo bydlet.
Jinými slovy : Vypadá to tak, že inteligentní design zřejmě nebyl inženýr stavějící na zelené louce, ale spíš příštipkář.
Vilém 6.4.2006 12:14

Je to možné

Ovšem tady nejde ani tak o OTÁZKU NEPLATNOSTI POZNÁNÍ, ta je mimo diskusi. Spíš o to, že prostě žádné zákony neexistují jinak než dočasně, např. že může přestat platit gravitace nebo začít platit dosud NEEXISTUJÍCÍ, ne NEZNÁMÁ přitažlivost. Z toho by totiž plynulo - a v evolucionismu je to implicitně obsaženo jako emergence, že VZNIKAJÍ VĚCI Z NIČEHO, což je v katastrofální rozporu s intuicí, celou filosofickou tradicí, vědeckým poznáním a principy logického myšlení. Nicméně se zdá, že v obecné podobě to tak je. Pak by nebyl inteligentní plán ani neinteligentní plán, ale jen chaos. Podotýkám V KONEČNÉ INSTANCI, tzn. ne že by zítra měl zaniknout náš svět.
Šerlok Homeless 6.4.2006 13:15

Re: Je to možné

V evoluce není implicitně obsaženo jako emergence, že vznikají věci z ničeho.
Vilém 6.4.2006 15:15

Re: Re: Je to možné

V podstatě nejde o evolucionismus, ale o indeterminismus. A o tom ten problém PRAVDY je.  Pokud jednou máme nějakou skutečnost, a pak další, která na ni NENAVAZUJE TAK, ŽE BY Z NÍ PLYNULA, TAK MUSELO mezitím PŘISTOUPIT NĚCO DALŠÍHO, co nebylo součástí skutečnosti předtím.
Podotýkám, že nejde o poznání, které je vždy nedostatečné.
Slovutný pane Holmesi, 6.4.2006 12:59

Re: Re: Evolucionismus

Vaše teorie má vážnou trhlinu. Pokud budu chtít "evolučně" vyvinout letadlo z auta, tak mezistupně budou vždycky tvořit věci, které budou velmi špatně použitelné jako auto a nebudou létat. V konkurenci s ostatními auty zaniknou (který blázen by takový krám kupoval). Stejné je to s živými tvory. Pouze "technologická" vzdálenost a tím počet možných nefunkčních variant je mnohem větší.
Šerlok Homeless 6.4.2006 13:13

Re: Re: Re: Evolucionismus

Nezbývá, než počkat, až bude konkurence oslabena. Občas se stává, že to specialisté nemají snadné a ke slovu přicházejí "všeumělové", i když nic neumějí pořádně.
Rostislav Zídek 6.4.2006 13:30

Slovutný pane Holmesi.

Konkurence nikdy nespí - ani v průmyslu, ani v přírodě. Navíc pro své náhodné mutace potřebujete předlouhý čas (potřebujete totiž mutace těch mutací a jejich mutace) - a to se i ta nejbenevolentnější konkurence probudí.
Saša 6.4.2006 13:48

Jenomže pokud by byla konkurence stvořitelů,

tak nás se to nijak nedotýká, protože my žijeme v jednom jediném vesmíru, který má jednoho stvořitele, neboť začíná celý v jednom jediném okamžiku z ničeho. A tedy se v něm žádná případná konkurence nemůže uplatnit - vše stvořil jeden jediný Stvořitel svou vlastní vůlí.
 
Saša 6.4.2006 13:45

když Vy nedovedete

zkonstruovat a vyrobit funkční mezistupeň mezi autem a letadlem, neznamená to, že to nedokáže někdo jiný.
Nicméně i tak jste velmi hezky poukázal na ten evolucionistický problém bariery mezi jednotlivými druhy a na ty tisíce chybějících mezičlánků.