4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

TWITTER: Proč se ho levice tolik bojí?

V současné době probíhá kampaň levicových organizací a politiků, kteří požadují, aby Twitter, nyní vlastněný Elonem Muskem, pokračoval v cenzurování nenávistných projevů a dalších „nepřijatelných“ příspěvků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kuhaj 22.11.2022 8:33

Včera jsem četl, že nějaký účastník demonstrace za vyváženost reportáží ČT je stíhán, že o redaktorovi Samkovi řekl: "Podívejte se, támhle jde ten parchant." Prý věc šetří kriminalisté. Docela by mě zajímalo, jestli kriminalisté šetří urážlivé výroky ministra spravedlnosti. Asi ne, on ho totiž nikdo konkrétní nežaloval. To Samko zřejmě ihned spěchal s udáním. A souhlas ministryně obrany s vraždou novinářky Duginové je taky v pořádku, prokurátor to odložil. Tak já nevím...:-/

V. Mokrý 22.11.2022 8:46

nejenom vy

J. Anděl 22.11.2022 9:02

Šetří to kvůli něčemu trochu jinému a třeba to taky odloží. Ano, řeší se to, co se oznámí. Souhlas nebyl "souhlas".

O. Musil 22.11.2022 11:20

Policie případ prošetřuje, což ostatně musí, jestliže byl podán podnět - rasistické urážky. Stíhán ještě nikdo není, k tomu je ještě hodně daleko.

F. Navrátil 22.11.2022 8:02

Zajímavé na novodobé cenzuře, která je vydávána za boj proti nenávisti nebo dezinformacím je, že povoluje stavidla nenávisti jedním směrem. Pak je povoleno nebo dokonce žádoucí lhát, manipulovat, používat vulgarit a nenávistných nebo rasistických projevů.

J. Anděl 22.11.2022 8:15

Každá ideologie je nenávistně jednosměrná. Tak na tom nevidím nic překvapivého. Za socíku jste taky směl milovat socialismus a nenávidět kapitalismus.

Neexistoval však internet. Dnes existuje. Je těžké porovnávat dvě doby na něčem, co ve starší době neexistovalo. To je jako porovnávat pravidla silničního provozu s dobou, kdy ještě neexistovaly automobily, vliv elektrických norem a regulací s dobou před objevem využití elektřiny.

Co se týče internetu, nejsem si jistý, jestli lze na čínských sociálních sítích psát o vlastním systému (vládě atd.) totéž, co lze psát v ČR na Neviditelném psu. Jestli tam existuje nějaký legální ekvivalent Neviditelného psa. Nejsem si jistý proto, že neumím čínsky a nechodím na čínské sociální sítě.

Dalším důležitým faktorem je, že to, co se nazývá "novodobou cenzurou", není výhradně v gesci státu.

O. Roldan 22.11.2022 9:10

Ne každá ideologie je nenávistně) jednosměrnq ́. Znáte málo odeologií.

J. Anděl 22.11.2022 9:22

Určitě jich znám spoustu, akorát mi to tedy asi nedošlo, že jsem to zevšeobecnil. Uveďte příklad. Díky.

J. Anděl 22.11.2022 7:50

Souhlas. Nuance.

E. Tkadlec 22.11.2022 6:56

Skutečně svobodná společnost by měla unést i nenávist na sociálních sítích. I hospody mají své kategorie a není povinností nikoho lézt do té nejhorší. Cenzura tady nemůže pomoci, jen uškodit a vrátit nás zpět do totalitní společnosti s jediným správným názorem.

R. Langer 22.11.2022 7:29

No, začalo to kuřákama. Co víc k tomu dodat. :-P

V. Mokrý 22.11.2022 6:40

Co twittru ?

V ČR se bojí i klasických českých hospod ( národní kulturní památka ) - základu demokracie !!

R. Langer 22.11.2022 7:29

Však jak jim byl taky kovid dobrý. :-/

J. Anděl 22.11.2022 7:51

Kdo se bojí hospod?

V. Mokrý 22.11.2022 7:59

Kdo asi ?

J. Anděl 22.11.2022 8:09

No já nevím, proč by se jich kdokoliv bál, a z čeho jste to usoudil.

V. Mokrý 22.11.2022 8:47

Bojí se novodobí svazáci.

J. Anděl 22.11.2022 8:50

To jsou slova bez obsahu, stejně tak byste mohl napsat, že se bojí kofroňové.

Kdo jsou novodobí svazáci a jak se projevuje, že se bojí hospod?

A to si všimněte, že ponechávám bez komentáře národní památku a základ demokracie.

V. Mokrý 22.11.2022 9:16

5kolka a její předchůdci

J. Anděl 22.11.2022 9:24

Príma. To nejsou svazáci, to jsou strany zvolené voliči ve volbách.

Jak se projevuje to, že se bojí hospod? Pořád to není z toho, co píšete, nijak zřejmé.

Do hospod či restaurací občas chodím, jsou plné, lidé si tam živě povídají a vyměňují názory, já sám zrovna nedávno, probrali jsme tam úplně všechno, od světové politiky přes náboženství a kulturu až po ženské, mohli jsme to probrat úplně stejně jako třeba před deseti nebo třiceti lety, tak by mě opravdu zajímalo, jak se to podle vás projevuje.

V. Mokrý 22.11.2022 10:50

Jó, tak si tu žijem, jen na venkově trochu jinak.

J. Anděl 22.11.2022 10:56

A jak? Možná konečně napíšete, jak se projevuje to, že se dnešní do parlamentu zvolené strany bojí hospod.

V. Mokrý 22.11.2022 11:04

Píšu to pořád. Ta hospodská demokracie jim překáží, je netolerantní.

J. Anděl 22.11.2022 11:14

Vždyť jste nic nenapsal.

Jak se projevuje, že jim překáží?

V. Mokrý 22.11.2022 14:22

stojíš si na dlouhým vedení, několikrát

J. Anděl 22.11.2022 14:28

Sorry, pane Kotazi, ale opravdu jste ani jednou nevysvětlil, jak se projevuje, že se dnešní vláda bojí hospod. Opravdu ne. Několikrát jste zopakoval, že to tak je, ale ani jednou jste nenapsal, jak se to projevuje. Akorát jste frustrovaně přešel na tykání, blahopřeji.

R. Langer 22.11.2022 15:13

Třeba nekuřáci. Ti se jich dřív báli. Teď prý chodí do hospod mnohem častěji, než dříve. Jenom nevím, proč jim je teda na těch dědinách zavřeli. ;-D

J. Anděl 22.11.2022 15:26

Ano. A pak lidi, co se bojej, že při probíhající pandemii dostanou covid. Ale to se ani jedno netýká současné vlády.

A ani jedno to hospody apriori nepoložilo. Samozřejmě mnohý krachly a dneska mnohý další krachnou díky rostoucím cenám. Ovšem nevidím tam nějakou snahu zrušit hospody jako místo, kde si lidi mohou svobodně vyměňovat názory (jako třeba toho Twitteru, abychom se podrželi tématu, v rámci kterého debatujeme).

Z. Lapil 22.11.2022 8:11

Nemyslím, že by se "oni" báli hospod coby center svobody slova. Šikanování hospod je stejné jako šikanování všech malých podniků, počínaje řekněme prodejem jablek že sadu nebo sýra od těch pár oveček chovaných místo sekačky na trávu. Viz - kdy jste naposledy viděl malého místního pekaře? Na jedné straně jsou supermarkety, na druhé straně evidentní franšízy typu Mr.Baker, pravda, se solidním sortimentem oblozenych baget a koláčů a často i zákusků a prachmizernym kafem. Vše kromě toho kafe dodáváno "na klíč" odněkud zvenku. Což se člověk nemůže divit, protože ta jedna dvě ženské mají plné ruce práce u pultu a nemají čas rozkrajovat croissonty a strkat do nich plátek toho a plátek onoho a bobek toho a bobek tamtoho dresinku, nerkuli hlídat, jestli už vykynulo těsto na koláče.

Což je součást a mozna i podstata problemu: ono to šikanování není účelem, účelem je učinit vše dokonalým, takže coby obchodník i výrobce potřebujete certifikát snad i na mýdlo, kterým si myjete ruce. Což je drahá sranda ( všechno povinné je drahe) a pro malý provoz neúnosné.

A v základech toho stojí skutečnost, že parlamenty a vlády ustavující zákony vycházející z předpokladu, že lidé jako jednotlivci jsou nesvepravni.

J. Anděl 22.11.2022 8:24

No, taky větší podniky mají silnější hlas. Různé agroferty asi mají, málo platné, větší vliv na legislativu, než malý místní pekař. Takže do sporů, přetlačovaných či lobbovacích aktivit s politiky se pustí spíš nějaký ten koncern či korporace, nežli pekař.

Řešit to lze vlastně jen regulací a pozitivní diskriminací malých podniků, bez regulace jsou malé podniky svým způsobem obětí fyzikálních zákonů.