14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

TWITTER: Moderovat nebo nemoderovat

Glosa je útvar, který redakce zařazuje vždycky na konec pořadu Názory a argumenty. Teď si představte, že bych najednou zčista jasna začal bohapustě nadávat autorovi předcházejícího příspěvku, nazval ho idiotem a obsah bych zhodnotil jako pitomost. Asi by vás to zaskočilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kuhaj 21.12.2022 11:08

A že se na téma moderování Twitteru nediskutovalo v době, kdy se tam masově rozjíždělo blokování lidí, kteří nezastírali, že progresivisticko sluníčkářské vize nesdílejí?!8-o

V. Vérosta 21.12.2022 10:59

Moderovat, to určitě. Chování jedinců v každé společnosti je přece taky moderované a je to ke prospěchu věci. Jels na červenou? Pokuta! Kradls? Do lochu! Zabils? Ukřižovat! ;-D

B. Rameš 21.12.2022 10:31

Já rozhodně nejsem příznivcem cenzury. Na druhou stranu mě značně obtěžují příspěvky autorů, jejichž výtvory v dávnějších dobách zdobily toliko stěny veřejných pisoárů. Nějak řešit by se to dalo - např. zavedením ověřených účtů (ano, je to jistý zásah do soukromí, na druhou stranu asi stejný, jako když si zavedete klientskou kartičku v nějakém obchodním řetězci nebo nakoupíte na eshopu). Příspěvky od neověřených účtů by se mohly označit třeba oranžovým puntíkem. Autoři, kteří opakovaně zveřejňují vyloženě vulgární příspěvky, slovně napadají jiné a vůbec se chovají jako vulgární hovada, by dostali puntík červený. Filtrace typu zobrazovat/nezobrazovat tyto příspěvky pak už není nic těžkého. Že to tak nefunguje je prostým důsledkem zákona "čím více autorů a příspěvků, tím více peněz". Já si je tedy vytěsním podle hesla "úroveň příspěvků odpovídá úrovni jejich autorů", ale otravné to je.

M. Malovec 21.12.2022 10:14

Otázkou zůstává, co moderátor považuje za již nebezpečné a co ještě ne. Pokud již zobrazení světem uznávaného anglického politika nebo ženská prsa, pak pryč s takovým moderátorem. Takže moderovt či nemoderovat?

V. Vérosta 21.12.2022 10:01

Jsem na mnoha fb skupinách, hlavně těch hobby o focení, a všechny jsou dost přísně moderovány, hlavně pokud jde o slušnost. Takové sprosťárny, co se občas vyskytují na Psu tam nikdo netrpí a autora prostě hned vyhodí. A je vymalováno.

R. Langer 21.12.2022 9:30

Naopak, soustavným lhaním konflikt vyostříte do extrému. ;-)

J. Jaroš 21.12.2022 9:08

Inu, za protektorátu byl poslech cizích stanic trestán i smrtí. V Británii to neřešili . Mimochodem ještě si pamatuji bublavý zvuk ,,Svobodné Evropy,,,. Z vašeho příspěvku je mi smutno!

F. Navrátil 21.12.2022 8:56

Pokud se mažou opoziční příspěvky, je to záslužná činnost, protože jednak se tak bojuje proti dezinformacím a navíc majitel přece může rozhodovat o tom, co připustí k publikaci. Pokud by se mazaly provládní příspěvky, pak je to porušení svobody slova a útok na samé základy demokracie.

Z. Lapil 21.12.2022 8:30

Ale to vůbec není v opozici proti článku, naopak - autor to evidentně ví a pracuje s tím...

P. Kubáč 21.12.2022 8:27

Twitter má své "Term of service" - "Podmínky užívání". Pozoruhodné je že Musk na nich nic nezměnil, jen je začal aplikovat na všechny stejně.

Výsledkem byl tak veliký křik potrefených hus, až se zdá, že Američani krom boje za svobodu slova v mezích slušnosti - budou muset vyřešit i klasický Orwellovský problém "všichni jsou si rovni, jen někteří jsou si rovnější"

Z. Lapil 21.12.2022 8:26

A dobře že tak. Jak pravil K. Čapek: "Lidé se nezměnili, jenom teď lépe víme, kdo je kdo..."

Z. Lapil 21.12.2022 8:23

Mám za velmi dulezite: chci-li moderování kultivovat, musím dát zpětnou vazbu. "Neodpovídá naším (gumovym) pravidlum" takovou vazbou není.

Ad absurdum dovedeno: na centrum cz mam natvrdo zakázánou diskusi, přestože jsem, aspoň co vím, nikdy žádný příspěvek neposílal.

Z jiné strany: líbí se mi představa, že odstraněny příspěvek bude jednoduse dohledatelny v nějakém kosi. Nejraději na způsob "Tento příspěvek se moderátorovi nelíbí- viz zde". Blbě nemusí být ani prvotní výběr ne skrze nějaký automat, ale skrze nahlasovani příspěvků. Zase osobne: opravdu nemám ve zvyku nahlasovat své oponenty, ale když se svého času na lidových párkrát objevila jednoznačná reklama... Ono totiž platí, že jaký svět si uděláme, i ten diskusní, takový ho budeme mít. A je jistě pochopitelné nadávat na prasklou žárovku v podchodu, ale lepší je zavolat kamkoliv někam, protože dokud se to někdo nedozví, tak s tím nikdo nic neudělá.

Nějak se mi to rozrostla. No, snad to prezijete 😀.

M. Grundmann 21.12.2022 7:59

Primárním cílem mezilidské komunikace není sdělování informací, ale ovlivňování druhých ve svůj vlastní prospěch. Pokud někdo přestane ovlivňovat ostatní ve svůj prospěch, velmi rychle se dostane s nimi do konfliktu. Proto s Vašim názorem nesouhlasím, pravdivá komunikace je cestou do pekel. A to neberu v potaz relativitu samotné pravdy.

Z. Lapil 21.12.2022 7:50

Vidí. Proto pise: takto kategoricky položené otázky málokdy vedou k něčemu kloudnému.

R. Langer 21.12.2022 7:38

Ano, někdo by vás měl odchytávat a ničit, soudruzi! ;-D

R. Langer 21.12.2022 7:37

V lepších diskusích bývá takové tlačítko "IGNOROVAT". ;-)

R. Langer 21.12.2022 7:36

Zajímavá myšlenka, já ovšem tvrdím, že se lhaním se povraždí ještě rychleji. ;-D

R. Langer 21.12.2022 7:35

Tak nelži, soudruhu! ;-D

R. Langer 21.12.2022 7:34

Jo, je to těžká demagogie, od těch Bolševiků z Brusele, soudruhu. ;-D

M. Pivoda 21.12.2022 7:24

Závěr: "... Rychle pryč odtud!"

E. Tkadlec 21.12.2022 7:15

Jistě, slušnost nade vše. Mnohem zajímavější ovšem je, jakou nenávist si Musk vysloužil od novodobých "obránců" svobody a demokracie tím, že zrušil cenzuru.

I. Koubová 21.12.2022 6:49

Astone opravdu nevidíte rozdíl mezi zásahem Twitteru (na nátlak FBI a Demokratů ) před americkými volbami a zásahem Elona Muska proti těm, co sdělují jeho polohu ?

M. Grundmann 21.12.2022 6:43

Jenomže každá pravidla implicitně obsahují určité základní představy o mezilidském soužití. A tato pravidla má každý člověk úplně jiná. Každý vidí dobro a zlo úplně jinde, někdo například v rovnostářství, někdo zase v nerovnosti. Přitom každý se soustředí na jinou oblast života. Někdo zase tvrdí, že lidé musí jít příkladem, druhý zase říká, že si každý ve vlastním životě může dělat cokoliv. Někdo tvrdí, že kdo nesdílí naše názory, je náš nepřítel, jinému je zase úplně jedno, co si kdo myslí. Někdo akceptuje osobní kritiku, někdo zase pouze kritiku neosobních myšlenek, někdo neakceptuje žádný odlišný názor.

A ani není možné často objektivně stanovit, co je pravda a co je lež. Každé tvrzení je velmi zjednodušený popis reálné situace a výběrem podstatného se může vykreslit úplně odlišný obraz jedné a téže události. A to nemluvím o hodnocení dané události, které je naprosto subjektivní a kde pravda a lež vůbec neexistují, pouze odlišné osobní hodnoty.

To jsou pouze některé příklady v podstatě neřešitelných sporů na sociálních sítích. A každý považuje zavedení pravidel, která jsou v rozporu s jeho pojetím správného lidského chování a osobními hodnotami, buď za diktaturu a cenzuru, nebo naopak za agresivní prostředí. Ve skutečnosti jsou sociální sítě místem nesvobody a násilí úplně pro každého pouze kvůli tomu, že pro všechny mají platit stejná pravidla mezilidského chování. V normálním životě tomu tak není, lidé mají možnost si vybrat známé a přátele podle toho, do jaké míry s nimi mají něco společného a zda se s nimi shodnou na některých základních pravidlech lidského chování. A těm ostatním se mohou vyhnout.

T. Kubín 21.12.2022 5:34

Autor by si měl přečíst relevantní informace a ne manipulativní bláboly jeho kolegů presstitutů. DOporučuji mu například tohle: https://www.syrzdarma.cz/clanek/tisice-bojovniku-za-svobodu-slova-kdyz-twitter-bloknul-new-york-times

L. Novák 21.12.2022 5:00

Téma Roskomnadzor

https://ct24.ceskatelevize.cz/tema/763358-roskomnadzor

L. Novák 21.12.2022 4:46

A o tom to je. Magoři dokonale ničí komentáře k článkům i diskusní fóra, na většině webů s diskusemi je musí někdo odchytávat a "ničit" jako škodnou. A tím nemyslím naprosto debilní programy, jaký byl např. dříve nainstalovaný i na NP, kde stačilo napsat jméno tenisty Cobolli a příspěvek buď zablokovali nebo (jinde) hvězdičkami nahradili cobol takže zbylo jen *****li. Taková cenzura je k ničemu. Musí do toho být zapojen živý moderátor s rozumem, který nevyvádí nesmysly jako ti cenzurní pitomci na Lidovkách a iDnes. :-P

L. Novák 21.12.2022 4:35

Svoboda slova není totéž, co svoboda záměrně lhát.

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

L. Novák 21.12.2022 4:32

To je ale dost těžká demagogie. PUTINOVI VYTRUBOVAČI automaticky schvalují drakonické tresty v totalitním Rusku, rozsáhlou cenzuru zpráv a otevřené/svobodné komunikace s tresty přesahujícími až 10 let žaláře za úplné prkotiny. Roskomnadzor jako oficiální cenzurní orgán ruského státu.

Роскомнадзор

https://rkn.gov.ru - Федеральная служба по надзору в сфере связи, информационных технологий и массовых коммуникаций

Když tihle Putinovi zavázaní lidé začnou vykřikovat něco o cenzuře v Česku, která by je smetla z veřejné scény, je třeba s nimi zacházet po ruském způsobu, který se jim tak líbí... :-P Oko za oko, zub za zub. Metoda "on do mě kamenem, já do něj chlebem", je z říše hlouposti...

T. Kohout 21.12.2022 2:46

Facebook snad původně měl sdružovat "friends", tj lidi s obdobnými názory. Já si původně zřídil Facebook jen proto, abych věděl, v jakém baru která právě z mých oblíbených skupin hraje. A "politische Gesprache sind verbotten", ani o zdraví se nediskutuje. A taky to fungovalo jako dobré úložiště pro fotky.

K. Machala 21.12.2022 2:24

Putinismus fuj, o tom žádná, ale je lepší vědět, co si kdo doopravdy myslí, než být překvapen, koho jsme si to vlastně zvolili. Svoboda projevu je důležitá. A bez fujek neexistuje. Není možné zavést RoskomnadzorEU a tvářit se, že mají všichni svobodu slova.