19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

SVĚT: „Doba“ není člověk a nemá žádné svědomí

Milí čtenáři, dostal jsem pár stížností na to, že poslední dobou až moc často reaguji na jiné články. Námitka se uznává a další texty budou zase trochu originálnější, i když bych si dovolil podotknout, že bez určitého obroušení o hrany cizích myšlenek se nikdo neobejde – ne tehdy, pokud chce zůstat aspoň jednou nohou na zemi. (Mít tam obě, to po mně nechtějte.)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Farda 16.1.2022 15:21

https://www.youtube.com/watch?v=Kwx_npcYG4Q

J. Farda 16.1.2022 15:29

Sákryš, já nedovtipec - ta píseň je směrovaná na blbnutí dnešních wokeistů - nikoli na páně Kechlibarův popis jejich blbnutí! ;-)

V. 3 16.1.2022 11:04

"Moudří lidé jdou klidným, vyrovnaným krokem, zatímco blázni kolem nich tančí dobové tance". F.Kafka

J. Novák 16.1.2022 0:47

a jak tedy dál???? zrušit školy????

V. Mokrý 16.1.2022 5:49

NE.

Rákosku a učitele, ne kecálky masírující děti !!

J. Zika 15.1.2022 21:25

KOnečně někdo popsal, jakou ostudnou úlohu sehrála v mnoha hrůzostrašných historických okamžicích 20. století tzv. pokroková mládež. Bodejť by se jí současní scénaristé pokroku a přeměny toli nevěnovali a nevymatlali jí hlavičky během jejího pobytu na VŠ. Učňům kuchařství, řeznictví, kominíkům či zedníkům by se nedalo tolik do hlav vštípit.... Na to je spousta času jen na těch všemožných zbytečných vysokých školách....

J. Poláček 15.1.2022 22:32

Asi tuším, co chcete naznačit. Ale pozor ať s vaničkou nevylijete i dítě. Neumím si představit, že lékaři by nestudovali VŠ. Nechci být operován truhlářem ani řezníkem i když oba ví jak se drží pilka či nůž. I u stavebního inženýra předpokládám, ze dokáže v projektu obytného domu správně navrhnout nosný systém, nadimenzovat výstuž, na zedníko bych to nenechal, ten ať dělá svoje řemeslo, dobře zaplacené. Nemyslete si, že ta mládež, jak o ní píše autor, lhostejno zda roku 1914, 1938 anebo 1950 je učňovská či s VŠ - do mozku se jim nase...e myšlenkami o historickém poslání někdo z generace jejich rodičů. Kuře není chytřejší než slepice, nikdy. Kecy o nutnosti zbořit starý řád, vyhnat někoho pryč, či co jiného se v hlavě puberťáka nevylíhne samo od sebe, ale strašně snadno se tam dá nalít. Někdo na tom musí zapracovat. Někdo zkušený, spravidla vystudovaný a dostatečně umanutý být jejich rukavaditělěm. V mladém věku je svět na knoflík, nic není problém, vč. obcházení fyzikálních zákonů :-) Čím více emocí v kombinaci s volným časem, tím odhodlanější úderník nové doby. Dnes je to o to složitější, že to vaše hejno horkých hlav je s váma 24 hod denně, 7 dní v týdnu a 365 dní v roce. Mobil má dnes každý, chytrý či debo. Však i náckové v 30-tych letech v Německu věděli proč prosazovat rádio do každé domácnosti zadarmo. Nová doba pane Bittnere ? - ale kdepak !

P. Diviš 15.1.2022 23:12

On pan Zika píše o ZBYTEČNÝCH vysokých školách. Což IMHO neznamená, že jsou všechny VŠ zbytečné, ale že existují i zbytečné VŠ. Což je celkem pravda, případně užitečné VŠ mají zbytečné až škodlivé fakulty. Je jen těžké nějak rozlišit, které to jsou, tedy, formulovat to rozlišení právně. Že do toho patří kupříkladu gender studies a příbuzné obory, to asi každý technicky či přírodovědně vzdělaný člověk chápe.

V. Mokrý 16.1.2022 5:48

1*

Tak jest !!

J. Poláček 16.1.2022 9:03

Ano je dobře že jste to popsal, tedy které. Já bych s tím problém neměl. Dá se říct, že k některým pracím inklinují lidé z jistých studijních oborů. Do politiky se cpou především vystudovaní právnici a ekonomové. V některých případech se tam mohou tlačit i absolventi různých humanitních oborů a ti co se dali na žurnalistuku. Do křesla ministrů zdarvotnictví usedají lékaři (naštěstí). Nedovedu si vybavit kolik strojních inženýrů, absolventů fyzikálního či matematického inženýrstvý je nebo bylo kdy ve vládě a jiných funkcích této země. Určitě bychom mohli sestrojit tabulku četnosti toho či onoho oboru jak se tlačí do politiky a všelijakých veřejných funcí. Domnívám se ale že ta afinita k humanitním, lépe řečeno netechnickým oborů je ale dána právě tím jak se mladý a nezkušený proškolí ve věcech veřejných, právních a ekonomických (ekonomie není striktně technická disciplína, je to společenská věda ! pozor na to , neplést s účetním). jakmile dostanete tu základní sadu poznatků - po zbytek života se jí nezbavíte. To nemusí mít jenom negativa, sluší se dodat. Někdy se přihodí i extrém, do sněmovny se může dostat vyložený exot. Svého času, někdy v 90tkách si pamatuji na poslance parlamentu Slovenské republiky, Lubomíra Luptáka, přezívaného Kelňa (byl to vyučený zedník). Jeho projevy byly skvostné. To se parlament otřásal smíchy, některé jeho hlášky zlidověli. Myslím že základní trend nezměníte, je to něco co se vždy ustaví samo a spontánně.

P. Hák 16.1.2022 9:30

Já bych viděl spíš obrácenou kauzalitu. Lidé, kterým chybí logické myšlení a ochota pracovat, se snaží uplatnit jinde - v humanitních oborch, politice, žurnalistice atd. Ono je to prostě snazší.

J. Jurax 16.1.2022 13:24

Asi tak.

Tak mne napadlo - udělali si naši ctihodní zákonodárci při tvorbě zákonů aspoň někdy primitivní vývojový diagram?

J. Poláček 16.1.2022 14:09

Dejme tomu, že by tato motivace převládla a systém by jim umožnil vystudovat lehce - jako že to tak může být, třeba. Tak proč je jich plná exekutiva, neziskovky se jima hemží. To spíše vypadá na pokračování ságy lehce na cvičišti a jěště lehčeji na bojišti. Něco mi ve vaší úvaze neštimuje. Ptejme se jak je možné, že příval těchto lidí je v uvedených zaměstnáních vítán z otevřenou náručí a kvalita z technických oborů je nezajímá ? Dovolil bych si uvést svoji hypotézu, klidně ji vyvraťte. Inženýrům, vědcům (z přírodovědných a technických oborů) prostě práce v úřadech a exekutivě nevoní. Je to příšerná nuda. Navíc dobrý (průměrní a možná i horší) inženýr ochotný pracovat si i po škole může přijít na celkem slušnou mzdu, než někdo, kdo hledá odborné uplatnění v různých sociálních službách a pod. Věda, výzkum, průmysl, technologické společnosti trpí dlouhodobě nedostatkem kvalitních zaměstnanců a berou okamžitě vše co školství vyprodukuje + i rádi sáhnou po absolventech z podobných oborů ze zahraničí (u nás běžne Ukrajhina, Rusko, Balkán, nepohrdneme ani Indií). Co pak zbývá těm ostatním. Právní služby se nasytí svojí omladinou a co to další. Kde nabrat mladou krev. No bere se co je, vš absolventů gender studií, anglické literatury, kunzhistorie, historie divadla a ..... různých vyšších ekonomických škol či univerzit ze Starého Hrozenkova a pod. Pak se nesmíme divit, kdože nám to vládne, předepisuje daně a vůbec rozhoduje o našem bytí.

Nechci vám kazit vaši představu ale na studium, kde je potřeba logické myšlení také hned tak všichni nemají. Né každý je kámoš z matematikou, fyzikou, geometríí, chemií apod. Ono je to někdy i dřina. Pokud je rodina třeba spíše "umělecky" založená, tak zázraky u dětí nečekejte. Tím nechci vůbec naznačit že umělecký kovář či houslista jsou ničemové. I takové je třeba.

P. Hák 16.1.2022 15:02

"Nechci vám kazit vaši představu ale na studium, kde je potřeba logické myšlení také hned tak všichni nemají."

No vždyť to říkám :-) píšu "Lidé, kterým chybí logické myšlení (...)".

P. Hák 16.1.2022 15:13

Jistě, lehce na cvičišti... a cvičiště slouží hlavně k vybudování kontaktů. Proč jich je tolik na úřadech, v médiích atd.? Protože tam mají kámoše. Taky hraje roli to, že na "produktivní" obory se hlásí hodně dětí z venkova, kde je přece jen trochu jiné myšlení. Vidím to i u nás v práci.

Také se vytvářejí názorové bubliny, kam se snáze prosadí ti spříznění. Technici prostě patří do jiné bubliny...

Máte pravdu, že technikům žvanění většinou tolik nevoní - ale zase je to povahou. Kluk, který se rýpe v rádiu a má "technické" vidění světa, asi nepůjde dělat aktivistu... aspoň ne moc často.

No a proč v různých agenturách nejsou vítání s oteřenou náručí technici nebo matfyzáci? Protože vedoucím těch agentur, absolventům různých fakult humanitních studií, nevyhovují. Oni jim (technikům) prost nerozumějí. Měli by, ale nerozumějí. Ani se vlastně nikde nesejdou. NEVĚDÍ, že by tam ty racionální typy potřebovali, protože jejich duševní obzor je nezahrnuje, případně je vnímají jako ichtyly s kalkulačkou.

Zakončím vzpomínkou na diskuzi, kdy jsem jednomu humanistovi předestřel krátký logický řetězec (už nevím v jaké problematice) a dostalo se mi odpovědi: "Logika, to je něco pro ajťáky?"

P. Hák 16.1.2022 15:17

Omluva za překlepy.

P. Hák 16.1.2022 15:16

Ještě dodatek - oni to neberou tak, že "nejde mi matika, aha, tak vystuduu FHS a pak se půjdu flákat na ministerstvo, co mi zbejvá, no", ale "přece se nebudu votravovat s nějakou matikou, když můžu dělat v neziskovce!". Z jejich pohledu je to win.

P. Diviš 16.1.2022 15:49

" Do politiky se cpou především vystudovaní právnici a ekonomové." Nejenom. Ale lidé v politice jsou nějakým způsobem voleni a je na voličích, nevolit vyložené magory a vyžírky.

Horší problém jsou státní úředníci. Tam se zaměstnanci dostávají bez zásahu voličů a mají velkou možnost (ve spolupráci s některými neziskovkami) ovlivňovat mnohé. Dtto EU a její orgány, stejně jako státní přebujelé. Tam směřují ti nejhorší woke šílenci a šílenky.

P. Hák 16.1.2022 9:27

R^R^

V. Kučer 16.1.2022 10:30

Filosofové, sociologové a pod. jsou také potřeba ale jde o to že jich je nadbytek a proto si vymýšlí práci. Fušují do práce fyzikům, matematikům a nakonec vymysleli zelené náboženství. Řemeslníků je nedostatek, jsou docela dobře placeni a tak tuto potřebu nemají i když v minulosti trhal zuby kovář.

F. Zrcek 15.1.2022 20:42

Jedním z rysů současné doby je vnější tlak na umělé štěpení společnosti na navzájem nepřátelské minority. V každé společnosti existuje přirozené vnitřní pnutí, ale po většinu času zůstává latentní a víceméně neškodné. To, čeho jsme svědky dnes, je mnohonásobné politické zneužívání menšin. Woke aktivisti jim indoktrinují myšlenku, že jsou oběťmi cíleného útlaku a zneužívání ze strany většinové společnosti - říkají tomu intersekcionalita. A proto mají údajně nárok na zvláštní privilegia a oprávnění na zvláštní přístup ze strany většiny, aby jim byly uměle odstraňovány všechny problémy plynoucí z příslušnosti k dříve údajně utlačované, dnes privilegované menšině.

A protože většinová společnost je většinou empatická a submisivní, tak bez větších protestů ustupuje organizovanému jekotu a je ochotna akceptovat stále absurdnější požadavky.

Tím se ovšem zmenšuje prostor pro množství svobod pro neprivilegované. A "bílý heterosexuální muž" -sit venia verbo- jako pária dnešních dnů je ten, kdo sice nemá žádná zvláštní práva, ale má povinnost vydržovat ze svých daní všechny woke aktivisty, jejich utopické projekty a s nimi živit i privilegované menšiny.

Než si příslušníci těch menšin uvědomí, že slouží jen jako žebřík, případně i kanonenfutr pro dnešní rovnější z woke aktivistů a zárodečné budoucí diktátory, bude už těžko zvrátit vývoj zpátky k demokracii. A jako Kiplingův bílý muž nesl břímě celého světa a za cenu vlastních obětí přinášel pokrok a civilizaci, tak i ten dnešní, ujařmený, musí přinést osobní oběti a postavit se rodící se woke diktatuře. Jako první věc musí zkoušet hájit svobodu slova - a nepůde-li jinak, tak až do těch hrdel a statků.

P. Sura 15.1.2022 21:06

R^

P. Diviš 15.1.2022 23:07

Souhlas.

J. Jurax 16.1.2022 13:19

Souhlas

F. Kru 22.1.2022 14:26

Skvělé vyoslení, pane Zrcek! Po zveřejnění Vašeho příspěvku jsou všechny ostatní komentáře v zásadě redundantní.

Připojuji se k Vám, včetně toho: '...až do těch hrdel a statků!'R^!!;-)

P. Kubáč 15.1.2022 17:29

Pane Kechlibare - nediskutujte prosím s tvrdým jádrem ideologických zalepenců - takoví lidi jsou nepřesvědčitelní a rezistentní na jakékoliv informace - ty pravdivé a logické - zejména.

Místo toho je žádoucí kvalitně informovat, ty, kteří se ještě zachránit dají.

J. Poláček 15.1.2022 23:01

Nesouhlasím !

1) nevíte dopředu kdo se zachránit dá a kdo ne.

2) Nediskutovat - to je kapitulace. Kechlibar rozhodně neháže flintu do žita, ale zvedá ručník v ringu. A to je následovánihodné. Agresor si vždy přeje hladký průběh svého výboje. Nevzdávat se. Klást odpor obzvláště těm, kdo mají pocit absolutní pravdy a neobtěžují se s důkazy.

3) Co je to kvalitně informovat ? Na to musíte ty informace mít (není samozřejmost) , mít je "kvalitně" zpracované (tuplem není samozřejmost - záleží také na publiku). Svojí pravdu má i druhá strana. Pouze konflikt prověří, kdo je lépe připraven.

4) Kdo vás bude poslouchat ? Publikum co na vaši show příjde vás dopředu akceptuje a nebude mít problém souhlasit. Opravdovou trofejí jsou duše z druhého břehu. Levné to nebude.

5) Ideologičtí zaslepenci jsou možná nepřesvědčitelní, ale až gloriola jejich neporazitelnosti jim tvoří šiky následovatelů.

Nevzdávejte to s mladou generací - to ona tu bude po nás. Až na vás vychrstnou něco o bílém heteromuži, nehrbte se, napřímte se. Kdo sestrojil letadlo, ponorku, kosmickou raketu, kdo objevil zákony mechaniky, penicilín, mikroskop, elektrický proud. Kdo stanul jako první na nejvyšší hoře světa, kdo se potopil na nejhlubší místo v oceánu, kdo první obeplul svět, první ve vesmíru, kdo objevil Jupiterovy měsíce, Pluto ? Kdo postavil první proudový motor , vznětový motor ? Kdo napsal Hamleta, Válku a mír, Knihu džunglí, Božskou komedii ? Kdo byl Čajkovskij, Mozart, Wagner, Schopen, Strauss, List, Berlioz ?

Nemáme se za co stydět !

J. Jurax 16.1.2022 13:44

Kdo je to Schopen? Někdo jako Tauglich?

A na nejvyšší hoře světa stanul první bílý muž Edmund Hillary spolu se žlutým mužem Tenzingem Norkejem (v anglické transkripci Norgayem). Ale je pravdou, že ve Vámi zmíněných oborech lidské činnosti je onen Šerpa výjimkou potvrzující Vaši tezi o zásluhách bílého muže.

J. Poláček 16.1.2022 14:27

:-) Práce kvapná málo platná

Myslíte, že pokud by tam Hillary nechtěl, Šerpa by tam vylezl sám ? Možná těm žlutým lidem připadáme jako pitomci. No ale když za to platíme tak proč ne , že ?

Proč letíme na Měsíc ? Proč se ptáme na to jestli je v centru galaxie černá díra. Proč nás zajímá teplota sluneční koróny, proč chceme vědět zda je možné vytvořit vysoenergetickou srážkou Higgsův boson. Pro běžného pozemšťana jsou to předse úplné ptákoviny.

Holt něco na tom hnusném bělochovi bude. Změnil tvář světa za posledních 250 let více než kdo jiný. Ale ne tím, že vyráběl potraviny způsobem jako všichni ostatní za posledních 4000 let.

S. Stoklásek 15.1.2022 16:04

Dovolil bych si ještě upozornit na poměrně střízlivý komentář historičky Moniky Rybové k dnešní společnosti, které potvrzuje, že pokud tam pracují chytří lidé májí i humanitní obory svůj smysl. Pak z toho vypadávají vysoce strukturované a smysluplné věci. Nebo-li, jak odpověděl Lev Landau, když mu vyčítali, že je na studenty příliš náročný: „Zabraňuji invazi blbců do vědy“.

Odkazy:

https://www.kupredudominulosti.cz/rybova-monika-1d-nastupujici-totalite-staci-kratke-obdobi-utlaku-protoze-lide-se-v-touze-prezit-rychle-prizpusobi/

https://www.kupredudominulosti.cz/rybova-monika-2d-jistota-rovnost-a-bezpeci-nejsou-skutecne-hodnoty-ty-jsou-normotvorne-rodina-ucta-pratelstvi-laska/

https://www.kupredudominulosti.cz/rybova-monika-3d-az-stat-prestane-vyplacet-vypalne-protoze-nakonec-dojdou-penize-lide-vyjdou-do-ulic/