1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
IS 23.5.2006 20:17

Re: Veroniko, Leninovi kupodivu jeho stoupenci tehdy rozuměli.

Taraszátaras 23.5.2006 11:47

Re: Vážené dámy, vážení pánové

Budu velmi nepřesně citovat Vaculíka, který řekl, že jsme v roce 89 zahnali socialismus a instalovali svobodný trh bez přívlastků, a on, potvora, okamžitě vyrobil problémy, kvůli kterým socialismus vzniknul. Marx byl zvolen v Německu myslitelem tisíciletí, což se necituje. Samozřejmě - prostředí a metody se zcela za těch jeden a půl století změnily, nespravedlivý a vykřisťovatelský systém zůstal. Zdá se, že panuje klid pře bouří, doutnáků je zapáleno několik a na několika místech zeměkoule. A vyznavači von Hayeka jsou různí: ten na psu roztomilý, ten na Hradě nebezpečný.

Saša 23.5.2006 12:34

Už když jste na NP před časem napsal první příspěvek,

nezapochyboval jsem ani na chvíli, že jste marxista a že toužíte po revanši.

A vůbec nepochybuji o tom, že kdyby náhodou komunisti vyhráli, Vy budete mezi prvními organisátory nových politických monstrprocesů. Vy jste zcela průhledný.

Taraszátaras 23.5.2006 16:25

Re: Už když jste na NP před časem napsal první příspěvek,

Kdyby jste mě znal, alexandrovče, zjistil byste, že k průhlednosti mám daleko. Jinak bych si opradu docela rád zaurválkoval, dokonce bych věděl, kdo by přišel na řagu první. Kompletní Alexandrovův soubor!

Inconnu 23.5.2006 12:51

dobrá rada zdarma

Pokud znáte takové uspořádání společnosti, které zajistí "kapitalistickou" produktivitu společenské práce a současně tzv. sociálistickou spravedlnost při přerozdělování, tak jste aspirantem na Nobelovu cenu za ekonomii. Nezatěžujte se tedy psaním příspěvků na tuto diskuzi, sepište to a jste rázem v balíce.

J. Mach 23.5.2006 13:17

Re: Re: Vážené dámy, vážení pánové

Tarási, jako obvykle nemluvíte pravdu. Marx nebxl zvolen myslitelem století v Německu, ale v Anglii. Ale to na věci nic nemění, stejně jeho učení je překonaným blábolem nedouka. A zatímco Hayek, o kterém nic nevíte a nic jste od něj nečetl (doporučuji zvláště "Cestu do otroctví ") se bude citovat, vyučovat i aplikovat i nadále, po Marxovi už teď ani pes neštěkne. A je dobře, že na Hradě je konečně vzdělaný člověk, Havel moc velkou vzdělaností neoplýval a bylo to znát.

gerontusinza 23.5.2006 14:14

Pane Mach, to snad nemyslíte vážně.Re: Re: Re: Vážené dámy, vážení pánové

A pokud ano on vám Klaus rád odpoví jak se mýlíte.Nic, co posunulo lidstvo dopředu (bez ohkledu že se to stalo na druhé straně, protože to bylo vynuceno dobou a okolnostmi) není překonaným blábolem. Co vidíte v EU? Proč jste se tak cpali do EU? Pro výhody vy sralbotkové, nikoli pro práci. O tu vám nejde. Takže přestaňte myslet, kolečko už vynalezli a na ví nemáte.

Taraszátaras 23.5.2006 16:20

Re: Re: Re: Vážené dámy, vážení pánové

Jsem rád, že jste mě opravil, já jsem věděl, že to bylo někde na úpadkovém a měšťáckém Západě. Proč ti blbí Angličani tedy volí překonané nedouky mysliteli století? Snažil jsem se diskutovat s Kajanem o spontánním řádu, on říká, že pravidla chování se vytvářejí samovolně v průsečíku různých zájmů a priorit miliardy lidských jedinců, já si zase myslím, že pravidla chování jsou po tisíciletí vynucována hrubou silou, ať už církví, feudály, kapitalisty, komunisty, státem a jeho mocenskými orgány. On mi neodpověděl. Upírám tedy k Vám poslední naděje, neboť zřejmě máte von Hayeka secvičeného.

otakar 23.5.2006 10:12

Zahynul komunizmus ??

Bylo by možná dobré připomenout, že největším myslitelem posledního tisíciletí byl v GB zvolen K. Marx. Taky bych se rád těch, co nazývají komunizmus blábolem zeptal, zda přečetli celý Marxův kapitál ? Netvrdím, že řada jeho tehdejších závěrů je již překonaná, ale což veliký Newton má být zavržen jen proto, že Einstein dohlédl dále ?? Další otázka : jak nazvete společenské zřízení v izraelský kybucech ( či kibutzech..nevím) . Skutečně komunizmus zahynul ??? Jednali tedy nejvyšší představitelé USA i ČR s kapitalistickým, či komunistickým Čínským prezidentem. Není on náhodou předsedou KS Číny ??  Není snad komunistická Čína 6 největší ekonomika světa s nejvyšší dynamikou ?? Pravda, o všelidovém vlastnictví výrobních prostředků se tam již nemluví, ale o rovnosti všech druhů vlastnictví. Že je komunizmus zločinný systém. Čož jste slepí ke každodenímu zabíjení Iráckých civilistů Američany ? Což si už nepamatujete na barbarské bombardování Bělehradu schválené naším demokratem Havlem ??  Přemýšlejte lidi rozumem a nenechte se opět ideologicky masírovat.

Alex Juchelka 23.5.2006 14:34

Otakar komunista

Cinsky "komunismus" neni komunismus nebot vedouci ulohu nehraje delnicka trida ale rolnictvo ktere vyhralo revoluci - chcete-li marxisticko-leninske definici komunismu. Marxuv Kapital snad nikdo necetl - je k zadaveni. Statistiky ktere Marx uvadi z Anglie jeho doby jsou falesne, nebot si vybiral pouze kritiky z oficialnich dokumentu (viz knihy Richard Piper). V Iraku se zabiji Iracane sami sebe - "kazdodenni zabijeni civilistu [barbarskymi Americany] "si pamatuji jako frazi z komunistickeho Rudeho Prava. Na Belehrad - zastavit radeni a vrazdeni Mohamedany a jinych fanatiku podporily a doporucily Spojene Narody. Ucast US byla minimalni. Komunista Otakar je tak zaslepeny nenavisti k Americe ze se z toho az poblil.

Kylchap 23.5.2006 9:38

"Komunismus"

nelze zakázat. Co bychom potom neustále zakazovali?

Saša 23.5.2006 10:45

Komunismus nelze zakázat,

neboť nelze zakázat hloupost. Hloupost je přírodní jev právním zákazům odolný (a mnohdy je naopak produkující) a dokud existuje, bude existovat též komunismus v různých variantách

K=Z+H Komunismus je zlo spojené s hloupostí.

S=i(Z+H) Socialismus je institucionalisované zlo spojené s hloupostí.

IS 23.5.2006 12:09

Re: důmyslné a jak prosté, Tony Blair - socialista hlupák ?

Em 23.5.2006 9:02

Pane Reiniš, odkundapák nám to píšete?

Komunismus není zdejší problém, zapamatujte si to už projednou. Už proto, že ho nikde nikdo nikdy nezažil. Zdejší problém je to co nám naši politici nabízí.

Zahoďte ty příručky z "Vokovický Sorbony " a to co jste se tam naučil a věnujte se tomu, čemu rozumíte. Politika to ale asi nebude.

IS 23.5.2006 12:10

Re: Největší láskou pravice je komunismus, s čím by bojovala?

Karel Janyška - Kajan 23.5.2006 8:11

Máte v tom hokej, pane autore. Komunismus je snaha instalovat komunní, tedy kmenovou, společnost, která stojí na altruismu ! Není to však možné, neboť civilizace, tedy

individualizce a subjektivizace jednotlivců, prostřednictvím obchodu, jako vlastnosti lidské mysli, je neodvratná. To by nejprve ten obchod musel někdo zakázat. Což vždy komunisté, dostanou-li se k moci,  udělají  a bída a  hlad je na světě!  Komunismus, jako institucionalizovaný politický systém, je nutno zakázat prostě proto, protože je technickým ohrožením lidí. Jsem na tohle téma schopen vést dalekosáhlé diskuze, končící například označením Ransdorfa, ze nevzdělance ! Dzp.

IS 23.5.2006 12:12

Re: Kajane - obchodníče, kolik platíte manželce za soulož ?

ringo 23.5.2006 8:09

"časem přejde sama od sebe jak spalničky"

- mýlíte se. To jsme si mysleli po revoluci taky. Nepomůže, že je nebudeme volit, protože se najde vždycky hodně nových, co je volit budou. Komunismus je stále skrytá hrozba, protože oslovuje naštvanou spodinu, která ctí používání ručních argumentů á la Macek.

 

IS 23.5.2006 13:14

Re: Že by naštvaný a fackující Macek byl skrytý komunnista?

L 23.5.2006 7:44

BEZTRIEDNI SPOLECENSKE ZRIZENI

Komunizmus nezna krestanske pojmy, ktere cituje autor. Naopak, komunista krestany nenavidi a zabiji je. Definice komunizmu zni takto:

Komunizmus je beztridni spolecenske zrizeni s vselidovym vlastnictvim vyrobnich prostredku, ve kterem kazdy pracuje podle svych schopnosti a je odmenovan podle svych potreb.

Takova je tedy definice predlozena samotnymi komunisty. Cili oni chteji zabavit vsechen majetek. Oni chteji donutit vsechny k praci a davat jim jen tu minimalni odmenu jen podle zakladnich potreb a ne vic. Ani krajic chleba navic. Vsak uz to predvedli a neni o cem diskutovat, krome toho, jak se jich zbavit.

Kdyz nekdo obesi komunistu, nevadi mi to. Kdyz ale komunista obesi komunistu, to mi opravdu dela radost. Tak jako soudruh Klement Gottwald zatocil s tou Slanskeho zradcovskou bandou. Byli popraveni na vlastni zadost i na zadost vselidovych mas pracujiciho lidu. Hehehe.Tak to je dalsi vec, ktera patri ke komunizmu. Poprava na vlastni zadost. Hehehe, hihihi.

Alex Juchelka 23.5.2006 7:59

OMYL DEFINICE KOMUNISMU

Mylite se v definici: KOMUNISMUS JE .... ODMENOVANI PODLE PRACE / ZASLUHY --- a nikoliv podle Potreby! Byl to veliky vudce Stalin kdo zmenil tuto definici blaznu z "Potreby" na "Praci".

L 23.5.2006 8:22

OMYL DEFINICE KOMUNISMU

Citoval jsem Chruscovovu definici komunizmu. Tam je jasne receno, ze kazdy pracuje podle svych schopnosti a je odmenovan podle svych potreb. Neni to omyl.

Kdysi jsem delal zkousku "Dejiny KSC a mezinarodniho delnickeho hnuti" a neudelal jsem ji na prvni pokus. Ta soudruzka svine komunisticka, co me vyhodila, jeste za mnou kricela: "soudruhu, Vy nerozumite souvislostem." Tak se stalo, ze jsem se to musel opravdu naucit, takze to umim. To odmenovani podle zasluh patri do etapy prechodu z rozvinute socialisticke spolecnosti ke komunizmu. To je to prechodne obdobi nez komunizmus zvitezi na celem svete a nebudou uz nikde zadni tovarnici a zadna burzoazie.

Jina otazka je, co si ten Slansky asi myslel, kdyz ho vedli na sibenici. Hehehe. Takovy marxleninsky teoretik a dostal to, co si zaslouzil. Hehehe, hihihi.

- pzv - 23.5.2006 10:21

Re: OMYL DEFINICE KOMUNISMU

ano L má pravdu. I mě to tak naučili.

btw. Komunizmus (se Z, oni to tak vždicky psali) není definován cílem - beztřídní společnéstí, kde budou všichni radostně makat podle svých sil, ale ZPŮSOBEM, jak toho dosáhnout - KOMUNISMUS JE NAUKA O TŘÍDNÍM BOJI!!, O NESMIŘITELNÉM ROZPORU MEZI DVĚMA ZÁKLADNÍMI TŘÍDAMI.

- pzv - 23.5.2006 10:22

Re: Re: OMYL DEFINICE KOMUNISMU

Také je omyl, že proletáři komančům postupně vymizí. Oni třídí lidi na VYKOŘISŤOVATELE vlastnící výrobní prostředky a VYKOŘISŤOVANÉ, kteří na těchto výr. pr. pracují.

- pzv - 23.5.2006 10:22

Re: Re: Re: OMYL DEFINICE KOMUNISMU

Pár citátů závěrem:

Filozofové (zase to Z) svět jen různě vykládali, jde o to ho změnit.

- pzv - 23.5.2006 10:23

Re: Re: Re: Re: OMYL DEFINICE KOMUNISMU

Revoluce jsou lokomotivami dějin.

Když se kácí les, lítaj' třísky.

Se Sovětským svazem ... až se ucho utrhne.

- pzv -

IS 23.5.2006 12:18

Re: OMYL DEFINICE KOMUNISMU -nevzdělanost L

L se zřejmě nedoučil souvislosti, ani nečetl Leninův "Stát a revoluce", ve kterém Lenin uvádí, že v socialismu se bude odměňovat podle zásluh (ne dle potřeby), což Lenin považuje za zbytek buržoasního práva.  Spocialismus tedy podle Lenina využívá ještě buržoasní principy, což nejde na rozum antikomunistům, kteří se tak nepřímo vychectávají kapitalismu - sami sobě.

- pzv - 23.5.2006 12:21

Re: Re: OMYL DEFINICE KOMUNISMU -nevzdělanost IS

IS zase zřejmě nečetl, co napsal/a L

- pzv -

J. Mach 23.5.2006 13:08

Re: Re: Re: OMYL DEFINICE KOMUNISMU -nevzdělanost IS

ono by mu to stejně nepomohlo, komu není shůry ...

IS 23.5.2006 13:24

Re: Re: Re: Re: OMYL DEFINICE KOMUNISMU - Kdo objevil znovu Ameriku?

L: "Citoval jsem Chruscovovu definici komunizmu. Tam je jasne receno, ze kazdy pracuje podle svych schopnosti a je odmenovan podle svych potreb. Neni to omyl. " Neexistuje žádná Chruščovova definice, protože tuto myšlenku vyslovil podstatně dříve Lenin (Stát a revoluce) s vysvětlením, že jde o  přežitek buržoasního práva.

L objevil znovu Ameriku, jak říká jedno úsloví. Dokládá jen, že marxleninismus studoval jen povrchně.