17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: V čas adventní

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. 12.12.2007 21:03

Tak nevím

Tak nevím, zda jde o politickou korektnost nebo jen nahrazení křesťanských symbolů židovskými. Ale nějak se nám ze sanitek vytratily červené kříže a nahradily je šeticípé hvězdy... Pročpak?

Kolombo 12.12.2007 20:47

Když multikulti,

tak důsledně, když politická korektnost, tak pro všechny. trvejme na přejmenování Ramadánu , Lailat ul-Qadr a Eidu al-Fitr nějak civilněji, neutrálně aby nedráždily bezvěrce a dovolily jim taky si zajásat, zapojit se popít v hospůdce! Když už tolerance, tak ji tvrdě vyžadujme i na druhé straně. Nebo ať si každý nechá doma své tradice a v cizině ctí ty domácí. Nebo ať vypadne!

Jarda 12.12.2007 20:52

Re: Když multikulti,

Souhlasim s Tebou, kdyz politicka korektnost tak pro vsecky. V tomto pripade by mely chodit zeny po Mekkce v minisuknich nebo v kratasach (B. Bardot shorts) a dat si veprove na pocest proroka.

Konzerva 12.12.2007 20:09

letní betlém

měli jsme po babičce "stoletý"  letní  ( + klasický  zimni) betlém.bylo to zajímavé, něco jako exportovaný Ježíšek do tropů..Komické je, že ¨zasněžená Hradčana v pozadí připadají dnes

lidem na betlémech  v pořádku.navrhuji návrat ke kořenům.. Santa by neměl dostat zelenou kartu ani letos..

Czarnian - nájemnej parchant 12.12.2007 19:14

??

Multikulti jsou proti betlémům? Tak to si ho letos postavím;-D

ptakopysk 12.12.2007 17:36

...a

...a hobiti si ve vánoční čas dávali v oknech do mechu rozesmáté figurky Elfů a říkávali tomu ELFTLEM...

Nalim Lidochaz: Conan ve Středozemi

O.K. 12.12.2007 17:01

A já souhlasím s Josefem II.

Betlémy v kostele jsou modloslužebnictví. :-P Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Tak zní druhé přikázání Desatera.

Tomáš Fuk 12.12.2007 17:16

Re:Tak zní druhé přikázání Desatera

No jak kde... ;-)

J.G. Pašek 12.12.2007 17:36

Re: A já souhlasím s Josefem II.

Nu, nevím zda osvícence císaře Josefa II náboženské reformy také zakázaly v kostele ty betlémy . . . . ale zajisté by svět byl chudší, kdyby nebyl v  Sixtínské klapli ten pomalovaný strop . . . . a všelijaké sochy a obrazy v chrámu a kostele po celém světě . . . . . vím, že zrušil tzv. žebravé řády, že zabral kláštery, kde se mniši a jeptišky 24/7 jenom modlili a nedelali nic užitečného pro společnost, jako třeba školství, nemocnice, chudobince  . . . židi už nemuseli nosit žlutou hvězdu Davida a dal jim stejné občanské práva . . . proto z vděku si židi pojmenovali židovskou čtvrť Josefov . . . . ty práva jim ale následník, brácha Josefa II, zase ucvaknul, jméno té čtvrti se ale dochovalo dodnes . . . . . . . 

EW 12.12.2007 17:51

Re: Re: A já souhlasím s Josefem II.

Stran tech klasteru to byl dost kulturni pruser, protoze jejich staleti opatrovane knihovny a obrazy byly nahazeny do skladiste, knihy prodany za cenu stareho papiru do stoupy a obrazy rozkramareny za pakatel...

Servác 12.12.2007 23:18

Re: Re: Re: A já souhlasím s Josefem II.

Mám známou řeholnici, která vyprávěla, že byla jednou kvůli čemusi v Národním Muzeu (? Nebo podobné instituci, už nevím). Pracovnice se jí velmi věnovala, provedla ji sály a ukazovala: "Podívejte, tohle je Šafaříkova knihovna." Dokonce vytáhla knihu z regálu a podala ji jí. Sestra ji zdvořile otevřela... a objevila znak svého kláštera. Když je Josef II. zrušil, směly si odvézt jen omezené množství majetku, zbytek byl prodán v dražbě. A část knihovny patrně koupil Šafařík.

Equileus 12.12.2007 14:20

Děkuji

Vážený pane Neffe,

z Vašeho článku jsem ucítil předvánoční pohodu a teplo. A také důvěru v to, že tato lidová tradice u nás přetvá přes všechny vlny. Doufám, že nikdo toto poděkování neznečistí nějakým přípodotkem.

Doufám, že Vám nebude vadit, že se k Vánocům hlásí i starý z filozofického hlediska přesvědčený ateista.

Danuše 12.12.2007 14:26

Re: Děkuji

Pane Neffe, já Vám též za článek děkuji. Měli by si ho přečíst všichni a trochu se zamyslet. Přeji Vám všechno dobré.

Pavel 12.12.2007 11:41

Kdo se bojí,nesmí k Ježíškovi

Také se těším na rozbalení Betlému zděděného po prarodičích.Jestli-že skutečně "Západ" v rámci politické korektnosti zakazuje vystavování betlémů,pak není něco v pořádku.Zřejmě se bojí jít k Ježíškovi.Holt s politickou korektností je to,jako s černým svědomím.Proto je důležitá legrace z takového postupu.Protože vidím,jak se někteří politici v rámci PK tváří důležitě,vážně aniž by o něco skutečně vážného šlo.A těšení se na oslavy narození Spasitele by mělo vyluzovat jen a jen úsměvy:-)Ondřeji Neffe,nevím jestli jsi věřící či ne,ale tento článek se Ti poved!

Blaho

possum 12.12.2007 14:03

Re: Kdo se bojí,nesmí k Ježíškovi

Jj. Sice je autor par let pozde, ale je fakt, ze my jsme tu meli 'zakazane' betlemy, zpivani koled ve skolach atd. Ted se to ale otocilo, a tak jako se pohrbila multikulti, i te politicke korektnosti tu uz maji lidi dost. Takze letos se zase mesto vyparadilo, a vse je po starem. Dokonce i Santa si bude rikat Ho ho ho. ;-)

baci 12.12.2007 11:26

je dobré

možná ,že by bylo dobré si  připomenout Vánoční projev prezidenta A.Zápotockého z roku 1952http://vudyo.com/view_video.php?viewkey=e5b08fcaafb50d03763c a na druhé straně vánoční dopis šéfredaktora časopisu The Sun Francise  Churche malé Virginii O´Hanlon z roku 1897 http://baci-blog.blogspot.com/

J.G. Paek 12.12.2007 19:31

Re: je dobré

R^

R^

Realista 12.12.2007 23:01

Re: je dobré

Astone,

Mohli byste, prosím, ten dopis také každoročně publikovat? Sojí za to. V

kacir 12.12.2007 11:09

...

Ten Opilec třímá v ruce určitě Bechera... ;-D

Ještě, že tě při tom fotografování betlému neviděl nějaký Estébák či Estébačka... tos měl štěstí ;-)

jerry 12.12.2007 8:48

Terminátor v betlému? Proč ne. Mně se to líbí.

Lidi si vždycky doma betlémy aktualizovali , přizpůsobovali domácím podmínkám. Rozhodně je to daleko horší, než obludná multikulti, tj. podlézání agresivním vypatlancům.:-)

Jura Jurax 12.12.2007 9:18

Re: Terminátor v betlému? Proč ne. Mně se to líbí.

Lidi si vždycky doma betlémy aktualizovali , přizpůsobovali domácím podmínkám.  No a proto je neměl rád už Josef II. -  aktualizace Betléma je riziková; co kdyby tam nějakého papaláše spodobnili jako osla nebo dokonce jako oslí trus ... :-D

VLK 12.12.2007 10:55

Re: Re: Terminátor v betlému? Proč ne. Mně se to líbí.

No už vidím ten český politický betlém... Oslů a volů dosti, těch, co rozličné dary rozličným dávají, také, ovce, co pochodují ve stádu, také máme...No, původně jsem mimořádně chtěl přidat smajlík. Přidal jsem větu a chuť na smajlík mne přešla.

lucina 12.12.2007 7:33

Měknete, Astone!

ok 12.12.2007 9:21

Re: Měknete, Astone!

a to je dobře nebo špatně?

Standa 12.12.2007 6:57

No,

ještě schází, aby se křesťané chovali křesťansky, pak už budeme na svých. Je těžké pro ně žít podle svého náboženství.

jerry 12.12.2007 8:45

Velice těžké,

proto je tak snadné být ateistou. Ale já nemám rád snadné věci.:-)

Jura Jurax 12.12.2007 9:14

Re: Velice těžké,

Čtěte pozorně - psáno jest je těžké pro ně žít podle svého náboženství. O tom, zda je těžké být křesťanem, neřkuli být "u křesťanů", se zde ničeho nepraví.

Tomáš Fuk 12.12.2007 10:30

Re: O tom, zda je těžké být křesťanem, neřkuli být "u křesťanů", se zde ničeho nepraví

Ostatně si myslím, že být ateistou je vlastně těžší - člověk se musí spolehnout jen na sebe... nemůže doufat, že Bůh za něj něco vyřeší ;-)  Totéž i s pocitem viny za své "hříchy" - nemůže to zahodit u zpovědi ;-)

jerry 12.12.2007 12:23

Re: Re: O tom, zda je těžké být křesťanem, neřkuli být "u křesťanů", se zde ničeho nepraví

Zvláštní názor. Já bych řekl, že by se v tom případě člověk nemusel chovat podle svého svědomí. Mohl by vycházet z principu-co nejvíc si užít. Nebo -po mně potopa.:-)

Honza42 12.12.2007 12:30

Re: Re: Re: O tom, zda je těžké být křesťanem, neřkuli být "u křesťanů", se zde ničeho nepraví

Vidím to podobně. Myslím si, že jako ateista bych asi byl hrozná svině.