Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: V čas adventní
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
A. 12.12.2007 21:03Tak nevím Tak nevím, zda jde o politickou korektnost nebo jen nahrazení křesťanských symbolů židovskými. Ale nějak se nám ze sanitek vytratily červené kříže a nahradily je šeticípé hvězdy... Pročpak? |
![]() |
Kolombo 12.12.2007 20:47Když multikulti, tak důsledně, když politická korektnost, tak pro všechny. trvejme na přejmenování Ramadánu , Lailat ul-Qadr a Eidu al-Fitr nějak civilněji, neutrálně aby nedráždily bezvěrce a dovolily jim taky si zajásat, zapojit se popít v hospůdce! Když už tolerance, tak ji tvrdě vyžadujme i na druhé straně. Nebo ať si každý nechá doma své tradice a v cizině ctí ty domácí. Nebo ať vypadne! |
![]() |
Jarda 12.12.2007 20:52Re: Když multikulti, Souhlasim s Tebou, kdyz politicka korektnost tak pro vsecky. V tomto pripade by mely chodit zeny po Mekkce v minisuknich nebo v kratasach (B. Bardot shorts) a dat si veprove na pocest proroka. |
![]() |
Konzerva 12.12.2007 20:09letní betlém měli jsme po babičce "stoletý" letní ( + klasický zimni) betlém.bylo to zajímavé, něco jako exportovaný Ježíšek do tropů..Komické je, že ¨zasněžená Hradčana v pozadí připadají dnes lidem na betlémech v pořádku.navrhuji návrat ke kořenům.. Santa by neměl dostat zelenou kartu ani letos.. |
![]() |
Czarnian - nájemnej parchant 12.12.2007 19:14?? Multikulti jsou proti betlémům? Tak to si ho letos postavím |
![]() |
ptakopysk 12.12.2007 17:36...a ...a hobiti si ve vánoční čas dávali v oknech do mechu rozesmáté figurky Elfů a říkávali tomu ELFTLEM... Nalim Lidochaz: Conan ve Středozemi |
![]() |
O.K. 12.12.2007 17:01A já souhlasím s Josefem II. Betlémy v kostele jsou modloslužebnictví. |
![]() |
Tomáš Fuk 12.12.2007 17:16Re:Tak zní druhé přikázání Desatera No jak kde... |
![]() |
J.G. Pašek 12.12.2007 17:36Re: A já souhlasím s Josefem II. Nu, nevím zda osvícence císaře Josefa II náboženské reformy také zakázaly v kostele ty betlémy . . . . ale zajisté by svět byl chudší, kdyby nebyl v Sixtínské klapli ten pomalovaný strop . . . . a všelijaké sochy a obrazy v chrámu a kostele po celém světě . . . . . vím, že zrušil tzv. žebravé řády, že zabral kláštery, kde se mniši a jeptišky 24/7 jenom modlili a nedelali nic užitečného pro společnost, jako třeba školství, nemocnice, chudobince . . . židi už nemuseli nosit žlutou hvězdu Davida a dal jim stejné občanské práva . . . proto z vděku si židi pojmenovali židovskou čtvrť Josefov . . . . ty práva jim ale následník, brácha Josefa II, zase ucvaknul, jméno té čtvrti se ale dochovalo dodnes . . . . . . . |
![]() |
EW 12.12.2007 17:51Re: Re: A já souhlasím s Josefem II. Stran tech klasteru to byl dost kulturni pruser, protoze jejich staleti opatrovane knihovny a obrazy byly nahazeny do skladiste, knihy prodany za cenu stareho papiru do stoupy a obrazy rozkramareny za pakatel... |
![]() |
Servác 12.12.2007 23:18Re: Re: Re: A já souhlasím s Josefem II. Mám známou řeholnici, která vyprávěla, že byla jednou kvůli čemusi v Národním Muzeu (? Nebo podobné instituci, už nevím). Pracovnice se jí velmi věnovala, provedla ji sály a ukazovala: "Podívejte, tohle je Šafaříkova knihovna." Dokonce vytáhla knihu z regálu a podala ji jí. Sestra ji zdvořile otevřela... a objevila znak svého kláštera. Když je Josef II. zrušil, směly si odvézt jen omezené množství majetku, zbytek byl prodán v dražbě. A část knihovny patrně koupil Šafařík. |
![]() |
Equileus 12.12.2007 14:20Děkuji Vážený pane Neffe, z Vašeho článku jsem ucítil předvánoční pohodu a teplo. A také důvěru v to, že tato lidová tradice u nás přetvá přes všechny vlny. Doufám, že nikdo toto poděkování neznečistí nějakým přípodotkem. Doufám, že Vám nebude vadit, že se k Vánocům hlásí i starý z filozofického hlediska přesvědčený ateista. |
![]() |
Danuše 12.12.2007 14:26Re: Děkuji Pane Neffe, já Vám též za článek děkuji. Měli by si ho přečíst všichni a trochu se zamyslet. Přeji Vám všechno dobré. |
![]() |
Pavel 12.12.2007 11:41Kdo se bojí,nesmí k Ježíškovi Také se těším na rozbalení Betlému zděděného po prarodičích.Jestli-že skutečně "Západ" v rámci politické korektnosti zakazuje vystavování betlémů,pak není něco v pořádku.Zřejmě se bojí jít k Ježíškovi.Holt s politickou korektností je to,jako s černým svědomím.Proto je důležitá legrace z takového postupu.Protože vidím,jak se někteří politici v rámci PK tváří důležitě,vážně aniž by o něco skutečně vážného šlo.A těšení se na oslavy narození Spasitele by mělo vyluzovat jen a jen úsměvy Blaho |
![]() |
possum 12.12.2007 14:03Re: Kdo se bojí,nesmí k Ježíškovi Jj. Sice je autor par let pozde, ale je fakt, ze my jsme tu meli 'zakazane' betlemy, zpivani koled ve skolach atd. Ted se to ale otocilo, a tak jako se pohrbila multikulti, i te politicke korektnosti tu uz maji lidi dost. Takze letos se zase mesto vyparadilo, a vse je po starem. Dokonce i Santa si bude rikat Ho ho ho. |
![]() |
baci 12.12.2007 11:26je dobré možná ,že by bylo dobré si připomenout Vánoční projev prezidenta A.Zápotockého z roku 1952http://vudyo.com/view_video.php?viewkey=e5b08fcaafb50d03763c a na druhé straně vánoční dopis šéfredaktora časopisu The Sun Francise Churche malé Virginii O´Hanlon z roku 1897 http://baci-blog.blogspot.com/ |
![]() |
J.G. Paek 12.12.2007 19:31Re: je dobré |
![]() |
Realista 12.12.2007 23:01Re: je dobré Astone, Mohli byste, prosím, ten dopis také každoročně publikovat? Sojí za to. |
![]() |
kacir 12.12.2007 11:09... Ten Opilec třímá v ruce určitě Bechera... Ještě, že tě při tom fotografování betlému neviděl nějaký Estébák či Estébačka... tos měl štěstí |
![]() |
jerry 12.12.2007 8:48Terminátor v betlému? Proč ne. Mně se to líbí. Lidi si vždycky doma betlémy aktualizovali , přizpůsobovali domácím podmínkám. Rozhodně je to daleko horší, než obludná multikulti, tj. podlézání agresivním vypatlancům. |
![]() |
Jura Jurax 12.12.2007 9:18Re: Terminátor v betlému? Proč ne. Mně se to líbí. Lidi si vždycky doma betlémy aktualizovali , přizpůsobovali domácím podmínkám. No a proto je neměl rád už Josef II. - aktualizace Betléma je riziková; co kdyby tam nějakého papaláše spodobnili jako osla nebo dokonce jako oslí trus ... |
![]() |
VLK 12.12.2007 10:55Re: Re: Terminátor v betlému? Proč ne. Mně se to líbí. No už vidím ten český politický betlém... Oslů a volů dosti, těch, co rozličné dary rozličným dávají, také, ovce, co pochodují ve stádu, také máme...No, původně jsem mimořádně chtěl přidat smajlík. Přidal jsem větu a chuť na smajlík mne přešla. |
![]() |
lucina 12.12.2007 7:33Měknete, Astone! |
![]() |
ok 12.12.2007 9:21Re: Měknete, Astone! a to je dobře nebo špatně? |
![]() |
Standa 12.12.2007 6:57No, ještě schází, aby se křesťané chovali křesťansky, pak už budeme na svých. Je těžké pro ně žít podle svého náboženství. |
![]() |
jerry 12.12.2007 8:45Velice těžké, proto je tak snadné být ateistou. Ale já nemám rád snadné věci. |
![]() |
Jura Jurax 12.12.2007 9:14Re: Velice těžké, Čtěte pozorně - psáno jest je těžké pro ně žít podle svého náboženství. O tom, zda je těžké být křesťanem, neřkuli být "u křesťanů", se zde ničeho nepraví. |
![]() |
Tomáš Fuk 12.12.2007 10:30Re: O tom, zda je těžké být křesťanem, neřkuli být "u křesťanů", se zde ničeho nepraví Ostatně si myslím, že být ateistou je vlastně těžší - člověk se musí spolehnout jen na sebe... nemůže doufat, že Bůh za něj něco vyřeší |
![]() |
jerry 12.12.2007 12:23Re: Re: O tom, zda je těžké být křesťanem, neřkuli být "u křesťanů", se zde ničeho nepraví Zvláštní názor. Já bych řekl, že by se v tom případě člověk nemusel chovat podle svého svědomí. Mohl by vycházet z principu-co nejvíc si užít. Nebo -po mně potopa. |
![]() |
Honza42 12.12.2007 12:30Re: Re: Re: O tom, zda je těžké být křesťanem, neřkuli být "u křesťanů", se zde ničeho nepraví Vidím to podobně. Myslím si, že jako ateista bych asi byl hrozná svině. |
![](http://1gr.cz/u/IWEB31.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=CojSgh2kyLah8hd&p=UdlAqdAm%7c-jt-qVTehE%7cuTigCsvHtiSdhUcd7s%7c3tq8flCpk%7csV0lj8okBX&x=sTMsU6)