5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
milkom 26.3.2008 10:56

Re: Re: Vážený pane Svobodo,

Mno, to by šlo brát jako svoboný projev volného pohybu končetin vaší osoby, žejo... ;-D

lucina (pes) 26.3.2008 10:55

Re: Re: no jo, kníže pán , ten se nám vybarvil!!

Adolfa Borna, ono by se jich našlo víc... pan president by mezi nimi taky neměl chybět.

vládík 26.3.2008 10:54

Když vy ani neumíte pochopit jednoduchou větu

Pan ministr netvrdí, že nesmíte mít názor na teroristy. On naopak tvrdí, že jeho osobní (smí mít názor, že?) přesvědčení je, že vylepit tyto plakáty je nerozum. nikoliv proto, že by chtěl omezovat svobodu slova. A už vůbec ne, že by ji chtěl omezovat nějaký státní orgán. Tedy že nesouhlas není o svobodě slova.

Nesouhlas je o absolutní pitomosti vylepovačů. Protože nebudou pravděpodobně zjištěni, dělají hrdiny na úkor ostatních. Militantní muslimové jsou schopni čehokoliv. A nevybírají si. Takže ti frajeři nepřímo ohrožují kohokoliv - možná v Brně, možná v ČR.

A ministr Schwarzenberg upozorňuje na nesmyslnost takového počínání. Nebude se nikde omlouvat za tyto plakáty (protože byly vyrobeny v zemi, kde platí svoboda slova). To neznamená, že ten čin byl pitomý, pitomý, pitomý. A toto tvrzení nemá co dělat se svobodou slova.

Jednoduché, ale pro někoho holt nepochopitelné.

lucina (pes) 26.3.2008 10:53

svoboda bučení

by měla mít své meze, jinak nebude slyšet ani ten nejrozumnější hlas. Stačí, že na nás bučí kdejaké hovězí či vepřové z novinových stánků a rozhlasu a tv, to můžu odmítnout a vypnout. Ale polepovat nebo pomalovávat svým bučením veřejná prostranství by mělo být stejně trestné jako zamořování ovzduší a životního prostředí nečistotami fyzikálně měřitelnými. Navíc provokovat (a ještě hloupě a neorginálně) vraždící fanatiky anonymně a tak, aby se jejich nenávist obrátila proti nevinným spoluobčanům, to bych řešila tím, že bych je vydala  k potrestání těm, které urazili.

milkom 26.3.2008 10:48

Re: no jo, kníže pán , ten se nám vybarvil!!

ještě bych přidal pana Medka...

lucina (pes) 26.3.2008 10:40

no jo, kníže pán , ten se nám vybarvil!!

Škoda, že takových osobností, které používají zdravý rozum a srozumitelné formulace (byť poněkud nesrozumitelně pronesené), nemáme plný parlament. Až si člověk říká, že na té šlechtě asi opravdu něco je. Knížete pána a další jemu podobné dědky (Tigrid) by se mělo naklonovat!

Jirka 26.3.2008 10:39

Ministr se zachoval jako diplomat a dospělý člověk

Řekl že je to blbina a že se to nedělá. Stejně se zachoval představitel české muslimské obce, který řekl, že je to blbina a že ho to nezajímá. Oni chlapíci co vylepovali plakáty v tu chvíli se svým hrdinným činem vypadají jako šašci.

Takhle nějak by to mělo asi fungovat.

Věřím, že pokud by došlo k blokádám úřadů, házení kamenů nebo nedejbože k přibití nějakého "volnomyšlenkářského posla" na plot, byla by reakce nejen ze strany ministra zcela jiná.

Tak jako nebudu kreslit sousedovi na dveře sprosté obrázky, tak mu obratem dám přes držku až mi začne dělat problémy on. Tečka

milkom 26.3.2008 10:36

Re: Re: marně pátrám v paměti,

dokonce i karikatura s náboženskou tématikou - přesto u nás karikatury proroka nevznikají...

F2 26.3.2008 10:33

Re: Svoboda?

Nelegální výlep je majetkoprávní záležitost majitele plakátovací plochy. Pletete hrušky a jablka.

milkom 26.3.2008 10:32

Re: Re: Re: Re: áále prdlačka, velebný pane!

paradoxem je, že ty nejhorší karikatury (které ve skutečnosti způsobily poprask) namaloval téměř nepochybně nějaký islámský fanatik ve jménu rozpoutání svatého džihádu...

F2 26.3.2008 10:31

Re: marně pátrám v paměti,

Politická karikatura má v naší kultuře dlouhou tradici.

Jirka 26.3.2008 10:29

Re: Vážený pane Svobodo,

Mno zkuste to říct mě a dostanete přes držku.

RomanL 26.3.2008 10:24

Re: Lekce

... vysmívat se něčí víře je možná špatné. Není ovšem špatné tvrdit, že Mohamed byl vražedný šílenec, pedofil a absolutní diktátor, protože je to prostě historická pravda. Tomu potom odpovídá i ta karikatura. Víra s tím nemá nic společného - naopak - právě tomto případě je víra ZNEUŽÍVÁNA pro zastírání zločinů proti lidskosti a zla a jako takovou je nutno ji podrobit NELÍTOSTNÉ KRITICE A VÝSMĚCHU! A časem stejně dojde i na ty zbraně. Kdo si to neuvědomuje, nevědomky podporuje zlo, které časem dosáhne i na něho. Ale to už bude pozdě.

Historik 26.3.2008 10:07

Jistě víte, že působení Voskovce a Wericha bylo předmětem

oficiálních demarší ze strany nacistického Německa. A netýkaly se pouze jich dvou. Na snahu "nedráždit" diktátory (Hitlera a Mussoliniho) a s tím spojenou snahu o cenzuru vzpomíná např. Ladislav Pešek.

Karla Čapka přišli z "Říše" vyslaní gestapáci 16. 3. 1939 rovnou zatknout, protože nevěděli, že 3 měsíce předtím zemřel.

Historik 26.3.2008 10:00

Řekl bych, že "náckofobie" má mnohem méně co společného

s realitou než islamofobie a přesto je úředně pěstována. Tou "realitou" myslím skutečnou moc dotyčných, představující reálnou hrozbu.

Skept/icus M/axim/us 26.3.2008 10:00

Autor se hrubě mýlí.

Škoda se dá objektivně prokázat, budeme-li muslimskou víru brát a její církevní struktury jako klasickou pojišťovnu jejímž produktem je věčný život. (křesťanství a judaismus se nijak zásadně neliší). Tedy každá ztracená duše vyjadřuje určitý budoucí výnos, který lze místně přibližně vyčíslit ;-D

milkom 26.3.2008 9:55

Re: Politická korektnost není jen svinstvo, to je přímo sebevražda

Na tom je pikantní, že frantíci, kteří by rádi takto expedovali chtějí, aby "obdarované" země zajistily pro tyto nové občany sociální podporu ve stejné výši, jakou jim poskytují oni. Český důchodce nebo nezaměstnaný by asi dost záviděl arabskému emigrantovi, pravděpodobně i většina mladých a zaměstnaných...

Václav 26.3.2008 9:53

Re: áále prdlačka, velebný pane!

A nepripada vam ponekud divne, ze se muslimove neciti byt urazeni sebevrazednymi atentaty pachanych ve jmenu nejvyssiho.

Historik 26.3.2008 9:41

Politická korektnost není jen svinstvo, to je přímo sebevražda

A Brusel sám strká NAŠI hlavu do oprátky. Jak se budete tvářit na to, až nám Brusel nařídí, že máme také přijmout alikvótní část té muslimské sebranky, kterou si do západní Evropy sami natahali? Kdyby to nebyla sebranka, nemohlo by se dít to, co se v západní Evropě ve skutewčnosti děje.

RomanL 26.3.2008 9:41

Re: Vážený pane Svobodo,

Vidíte! A představte si, že vám autor zřejmě ani nebude vyhrožovat vyvražděním vaší rodiny i s vámi. Ale zkuste to říct nějakému muslimovi, hrdino! A co muslimovi! Řekněte to nějakému cigánovi, těch tady máme víc, a jsou to "křesťané". Už jste pochopil, v čem je rozdíl? Ale ten vzduch ve vaší makovičce je na to asi moc řídký...

RomanL 26.3.2008 9:36

Re: Mohl byste, prosím, vysvětlit,

... v podstatě ano, je to také sídlo náboženských fanatiků...

RomanL 26.3.2008 9:33

Re: Re: Re: Je to nějaké zmatené

... jasně, jste zastáncem svobody slova, jenom některé karikatury by se tak nějak neměly tisknout. Taky by se neměly říkat nějaké věci. Někdo by se mohl urazit. To je neslušné. Aha. Tak teď jsem tu svobodu dokonale pochopil... ;-€

Historik 26.3.2008 9:31

Válka proti ortodoxnímu islámu, přinejmenším studená, nás čeká tak jako tak,

a pokud se muslimům v Evropě nelíbí, tak ať táhnou, odkud přišli. Kam vedla politika "neprovokování" Hitlera je všeobecně známo.

Ta karikatura ale není urážkou Mohameda, je pouze ukázkou, jak si představují Mohameda islamisté. Skutečně urážlivé byly opravdu ty tři obrázky, které mullahové přidali k těm 12 původním.

Mimochodem, mě nijak nevzrušují ani ty "karikatury" na Holocaust které v Iránu začali zveřejňovat v odvetu za karikatury na Mohameda. Těmi karikaturami se totiž deklasují sami jejich autoři.

RomanL 26.3.2008 9:29

Re: Re: Re: áále prdlačka, velebný pane!

... no tak ať ho muslimové nemalují. To však neznamená, že ho nemůže namalovat kdokoliv jiný... ;-€

erre 26.3.2008 9:17

marně pátrám v paměti,

jestli tady někdy byl větší blábol a slátanina než tento soubor. Právo na výsměch či dokonce právo urážet může přejít v právo omezit právo toho druhého čili v totalitu. Napádá mně jenom jedno: Servít už není vůl, vůl je Svoboda.

milkom 26.3.2008 9:01

Re: Re: Svoboda?

Jistě, "politická korektnost" je taky někdy tak trochu svinstvo - ale nemyslím, že by šlo o rovnocené podobenství s příklady které uvádíte. ;-)

emil 26.3.2008 9:00

No to je dobrá slátanina

Hlavně vytáhnout vše možné a nemožné na ministra. To se tedy povedlo. Hrdinové papíru, jako je autor, to mají vždy dost lehké. Od stolu se to panečku píše, uráží, nepřemýšlí (přemýšlí ale hlavně o délce článku a získaných penízkách). Vezmeme-li všechna práva, určitě je zakotveno i právo na ochranu jedince před teroristy. Co teropristé dovedou, už jsme dost viděli. Že autor nadřazuje dle svého názoru, to mu také neberu. Ovšem díky tomu se tímto způsobem navézt do Schwarzenberge vašich.

A.S. Pergill 26.3.2008 8:49

Re: Svoboda?

"Nelegální výlep plakátů" prováděl i protinacistický odboj a já ho pamatuji ze srpna 1968 a listopadu 1989.

A.S. Pergill 26.3.2008 8:47

Není to jednoduché:

Samotné zobrazování Mohameda - ten zákaz není jednoznačný a v minulosti byl zobrazován i v prostředí islámu (např. Persie). Nikde v Koránu také takový zákaz nenajdete.

"Aféra karikatury" je celá založena na podvodu, kdy největší negativní reakci nevyvolaly obrázky dánských karikaturistů, ale jeden obrázek dobastlený imámy, kteří tu aféru rozvířili, a fotografie vítěze soutěže v prasečím chrochtání, kterou imámové rovněž vydávali za jednu z dánských karikatur. Vzhledem k tomu, že celý islám je založen na podvodu, výroky lžiproroka Mohameda počínaje, i tato skutečnost je typicky "islámská".

Dále je nutno zohlednit skutečnost, že islám je víc politické hnutí než náboženství. Ve skutečnosti toho náboženského je v islámu minimum a to hlavní je politické řízení společnosti směrem k absolutistické teokracii, potlačující v zárodku jakékoli náznaky samostatného, logického, nebo dokonce tvůrčího myšlení. Toto hnutí je velice blízké německému nacismu (muslimové také s nacisty horlivě spolupracovali). Potlačení takovéhoto hnutí, včetně dehonestace idejí, o které se opírá, je naprosto legitimní a má v evropské a konkrétně naší, kultuře dlouhou tradici; od dehonestace nacismu na půdě Osvobozeného divadla až po politické anekdoty.

Islám v současné době představuje podstatně (o několik řádů) větší riziko než neonacismus nebo riziko restituce komunismu.

Ňákej Francek 26.3.2008 8:40

Re: drzost

Jenže součástí těch našich pravidel je i svoboda slova. Bez cenzury...