28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Švejk a vinčestrovka

Zbraně jsou součást české kultury, prohlásil ministr vnitra. Chtělo by se říct, že ten pán jenom zachází se slovy neobratně. Že jen nezná jejich význam, a proto jich rozhazuje tolik, bez rozmyslu a smyslu. Že neví nic o historii. Jenomže ten pán toho neví tolik...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Vrána 5.3.2017 19:27

Socialistický člověk se nepere....

Tuším, že někdy do šedesátých let nebyla v ČSR vůbec přípustná nutná obrana. Socialistický člověk pod vedením KSČ se totiž v zásadě nepral a nevraždil. Před násilníkem mohl socialistický člověk buď prchnout nebo na něj zavolat příslušníka.

Teď se nám ta hovadina o socialistickém člověku zase vrací přes EU. Na zpřísnění zákonů o palných zbraních budou profitovat pouze kriminálníci a teroristé. Slušný občan na špatném místě to akorát odnese. Výkonnost naší policie je přitom dlouhodobě žalostná, obdobně i armády. Osobní obrana občana tedy nutně zůstává jeho osobní záležitostí.

Na účinnou obranu často stačí neletální zbraň: Kraken, OSA, taser, skutečně účinný lakrimátor atd. Takovéto prostředky by měly být rovněž prosazovány a uvolněny k volnému použití.

Z. Lapil 4.3.2017 12:09

Re: Já bych ten článek úplně nezatracoval.

Naznačil jsem sand někde, že bych toto nebo jakékoliv jiné vaše právo zpochybňoval?

Mezi námi - uvědomujete si, že jste neodpověděl na moje otázky a o repliku dřív jste se místo sdělení, kde dělám chybu v úvaze, pustil do jasnozření ohledně mé osoby, mimochodem v několika klíčových bodech zcela chybného? Netroufnu si z toho vyvozovat stupeň vaší inteligence, ale ujišťuji vás, že tento způsob jednání je přesně ta namyšlená arogance, která mnohé inspiruje k zákazu vlastnění/nošení zbraně.

Z. Lapil 4.3.2017 11:57

Re: Já bych ten článek úplně nezatracoval.

Nemám. A vy?

B. Uhlich 4.3.2017 1:10

Re: Já bych ten článek úplně nezatracoval.

Mám právo, odpovědět na debilní reakce každého idiota, které na netu potkám...což se právě týká vás......

J. Jurax 4.3.2017 0:02

Re: Kdyby v jisté době bylo

Sakra, zas tu vidím Váš příspěvek ... kéž by to byl optický klam ... :-)

J. Řezák 3.3.2017 21:59

Re: Ať si autor přečte ...

Revolver je ale dost "hřmotný". Je-li náboj v komoře u nenatažené zbraně, která je tzv. "double action", pak je to totéž, jako revolver. Prostě k náhodnému prvnímu výstřelu může dojít jen velkou silou, jako u revolveru.

S. Donát 3.3.2017 21:52

Re: Ať si autor přečte ...

Já stále řeším, jestli nosit v komoře, nebo ne. Zatím jsem pro ne. Ale začínám váhat. Alternativní řešení je pak revolver :)

S. Donát 3.3.2017 21:50

Re: Není ten Urban vůl?

Je

J. Lepka 3.3.2017 21:20

Re: Je to tak

Už jsem si položil otázku, jestli to náhodou nedělá za peníze.

J. Lepka 3.3.2017 21:18

Re: Poučení z historie

Margolina byla od prvopočátku koncipovaná jako sportovní bambitka, chyběly základní bezpečnostní atributy služební zbraně. To až zkrácená verze, Margo, ale to už nebylo NKVD ( ostatně ti preferovali Nagant) A pro KGB byla vyvinuta IŽ 75 v nezvyklé ráži 5,45x18, hodně zákeřná bambitka, placatá, ale schopná prostřelit běžnou vestu.

J. Řezák 3.3.2017 21:11

Re: Ať si autor přečte ...

Pozor, já mluvil (resp. psal) o zloději, ne o ozbrojeném protivníkovi. Samozřejmě kdybych byl v tom Uherském Brodě (a měl šanci), tak bych do země určitě nestřílel.

J. Lepka 3.3.2017 21:03

Re: Já bych ten článek úplně nezatracoval.

No a máte ZP?

T. Hraj 3.3.2017 20:50

smutny svet ovci, pane autore

Fyzicke nasili je zcela prirozene krajnim komunikacnim prostredkem. Kazdy jedinec, ktery se chce oznacovat za svobodneho by mel byt pripraven i k jeho pouziti, bude-li si to situace zadat. Nazor, ze je to vysada profesionalu je nazor zbabelce.

Gentleman se musi umet prat.

J. Vintr 3.3.2017 18:14

Re: Není ten Urban vůl?

V tomto případě s vámi souhlasím. Ukájet se vražděním bezbranných živočichů a ještě se tím tady veřejné chlubit je zvrhlost.

B. Holubec 3.3.2017 16:47

Švejk Urban .....

Vytýká ministru vnitra Chovancovi, že "...zachází se slovy neobratně, že nezná jejich význam ....".Sám si ale hned plete nošení zbraní na veřejnosti s "veřejným nošením zbraní". To je ale sakra rozdíl.

Dále si plete: Ano, zbraň je smrtící nástroj ale také je součást kultury. Cožpak 300 000 tisíc myslivců a další desetitisíce sportovních střelců nejsou součástí naší kultury - to jsou, podle autora, občané jaké kategorie? A myslivost a sportovní střelba jsou mimo život této společnosti?

Termín "zdravá mírová společnost" je uchvacující a připomíná formulace bývalého Rudého Práva, a to ještě asi v padesátých letech. Takže podle autora Švýcarsko či USA jsou zřejmě nemocné mírové společnosti a jediný pan Urban má lék, jak je uzdravit.

A větší blbost než tvrzení ve větě ""Cíl musí být ....vydán příslušným velitelem rozkaz." snad už ani nelze vymyslet. Zpravidla totiž při přepadení není "cíleně cvičený a uniformovaný zástupce státu" "přítomen", a aby u toho byl ještě jeho "příslušný velitel", to už není ani sci-fi, to je fantasmagorie.

A konečně k "destrukci míru, která je snadná". Ano, je opravdu snadná - vezměme si příklad Evropy z nedávné doby. Po skončení II. světové války byl v Evropě mír. Až do humanitárního bombardování Srbska (kdo to realizoval, se souhlasem i našeho tehdejšího prezidenta, všichni víme) a podpory puče na Ukrajině, proti legitimně zvolené vládě (také všichni víme). Tak co tím chtěl autor říci?

S. Netzer 3.3.2017 16:34

Re: Není ten Urban vůl?

Mně připadají zvláštní tento ejakulát a jeho autor.

I. Mertl 3.3.2017 16:12

Re: Není ten Urban vůl?

Bych řekl, že není, jak ho znám. Jen nemá místo mozku zásobník.

J. David 3.3.2017 16:00

Není ten Urban vůl?

Ad absurdum, postavit mimo zákon i pastičky na myši do špajzu. Možná jsem jeho verbální ejakulát chybně pojmul, ale je to "mimoň". Klasický žvanil, který ani nevyvrhl jágdrecht z uloveného kusu, neuvařil guláš, ani levou rukou nepřipil na "Lovu zdar" (Lotrinského Franty zvyklost). Ten Urban je nějaký žvláštní, nekape mu na "karbid"?

J. David 3.3.2017 15:17

Re: Ať si autor přečte ...

Pane Řezáku, klasický omyl "první rána do země", pak jste obětí útočníkovou Vy, útočník tak neuvažuje. První rána na střed těla (kříž hrudní kosti) a doppelschus při zdvihu zbraně na "makovici". Blbiny, jako "do země" a pak potom... Útočník to jebne rovnou do Vás, takže hahlelujá...

J. David 3.3.2017 15:06

Urban je mimoň...

Lépe je zbraň nosit, a nepotřebovat jí, než jí nemít u sebe, a potřebovat jí. Kdo to kruci řekl? Nebo, lépe je být souzen dvanácti, nez být nesen šesti... Nu asi tak. Nu, jsem legální ozbrojenec (40 let "haluzáctví" s výkonem práva myslivosti a závodní střelbou, s krátkými střelnice a parcoury i v penzijním věku). Proto asi nejsem univerzálně objektivní a pacifisté mne budou zatracovat. Co jim je ale do toho, jak a čím řeším eventualitu nutné obrany? Oni se domnívají, že se útočníkovi obrání slovem, či výkladem jakéhosi dienstreglamá, já jejich naivitu nesdílím, proto jsem ve smyslu dobrodinní zákona legálním ozbrojencem, se všemi povinnostmi a právy. Kurňa, kde ti pacifisté berou tu drzost, žvanit do legálních metod nutné obrany, vnímané u druhých jinak? Klasická degenerace myšlení ve smyslu čínského přísloví: "kdo chce jezdit na tygrovi, musí nejprve užíti luku a šípu, a tygra trefit". Pomatenci v GB odzbrojili občany, kdy i vzduchová vintovka s E0 do 7,5 J je nelegální. A ejhle, i dle tutlaných statistik, jim najednou vylétl index kriminality páchaných se zbraní na trojnásobek. Holt, když ilegál ví, že od oběti "odzbrojené govermentem" mu nic nehrozí, tož se tuží a verbální vzpurníky prostě "odpicne", aby nebyl svědek. Neadekvátní nástroj akce a reakce v podání legislativy, jak ve Smolíčkovi. Když pustil Jezinky pouze dva prstíčky ohřát, potud OK, Smolíček byl humanista. Pokud mu ale Jezinky rozkoply vrátka a Smolíček by měl "lupparu" naládovanou dvounulkami, nemusel by pak kvílet na 158 "za hory, za doly, kde se zlaté parohy pasou, Smolíčka Jezinky pryč nesou". Pohádka, ale poučná. Jelen by nemusel z paše, kdyby Smolda v nutné obraně našísoval ty dvounulky na "kříž hrudí" oboum Jezinkám. Byly snad dvě? Metoda technicko legislativní. Ale co pak? Soud za předsednictví Hejkala, užil Smolda metodu přiměřené obrany, a co ten jelen, péči o Smolíčka zanedbal?

Kdo ohrožuje život můj, životy blízkých i sousedů mých, toho klidně zastřelím bez výčitek. Také to někdo řekl.

J. Řezák 3.3.2017 14:23

Re: Ať si autor přečte ...

Ano, a přitom mě povalil na zem a kopal. Důležité je jen rychle vystřelit, protože když ji budu teprve natahovat, tak buď mi ji cikán ukradne (a pak Bůh se mnou) nebo se dá na útěk, a v tom případě je konec honu. Takže náboj v komoře a kohout v bezpečnostním ozubu.

J. Řezák 3.3.2017 14:20

Re: Poučení z historie

Ano, měl jsem možnost s ní střílet na střelnici, fakt dobrá. Bohužel jsme ji viděli většinou v rukou Gestapa nebo důstojníků SS ve filmech. Stejně jako Margolina je vrcholná a vynikající sovětská zbraň z vrcholné (nikoliv vynikající) sovětské éry, opět bohužel oblíbená hračka NKVD.

J. Řezák 3.3.2017 14:15

Re: Ať si autor přečte ...

No, myslím, že ve většině případů útočníka zastaví již varovný výstřel. Úmyslně píšu do země, ne do vzduchu, jednak kule vystřelená do vzduchu někde musí spadnout (a může zabíjet třeba ve vedlejší vesnici), jednak výstřel do země vyhodí hlínu, třísku, kus zdi a tak útočník hned vidí, že to není poplašňák. A pak, zkuste útočit s prostřeleným stehnem, nejsem si jist, ale asi to nebude tak snadné. A nakonec: ten střed těla také nevylučuji, ale od toho je až třetí rána, když první dvě nebudou stačit.

Z. Lapil 3.3.2017 14:03

Re: Já bych ten článek úplně nezatracoval.

To je přesně to, o čem mluvím: bezdůvodná střelba od boku, byť tentokrát verbální. Máte snad dojem, že se vás pokouším ohrozit? Máte důvod mě urážet?

Co se vaší jasnozřivosti týče, doporučuji vám, abyste si ji nechal překalibrovat.

P. Podešva 3.3.2017 13:43

krásný svazácký příspěvek

Spíše mi to připomíná takové malé slohové cvičení na téma "Zbraně jsou fuj". Nehodlám tu opakovat argumenty, které již v diskusi padly, nicméně musím reagovat na jednu evidentní neznalost a nebo korektně řečeno "nepřesnou" informaci, zbraně jsou součástí každé kultury. A nesejde ani tak na principu jak ona zbraň funguje. Je to samotná podstata toho slova. Zbraň. Od slova Bránit se.

Po zkušenosti, kterou jsem bohužel musel absolvovat, kdy jsem s nožem v ruce čelil loupežnému přepadení čtyřnásobnou přesilou (úspěšně), mám na věc poněkud jiný pohled. Moc bych vám přál něco takového zažít.

J. Lepka 3.3.2017 13:42

Re: Ať si autor přečte ...

Nereálné. Představte si, jak u soudu pak bude tvrdit, že si jen chtěl připálit. Ostatně případ V. Houšteckého je dostatečně vypovídající.

J. Lepka 3.3.2017 13:37

Re: Poučení z historie

To si dovolím souhlasit, jenže nejsem tak kovaným latiníkem, abych si zde honil triko, tak jsem to opráskl z wikipedie.

A co se parabelly týče, nejen, že byla a je úžasná bambitka, ale ovlivnila i název munice 9x19mm a to i přesto, že byly pokusy o konverzi na 45 ACP. Myslím, že jich bylo vyrobeno do sta kusů u Vickersů.

S. Donát 3.3.2017 13:31

Re: Ať si autor přečte ...

Na nohy, nebo na ruce není úplně vhdné mířit, je to malý a velmi pohyblivý cíl, jehož zásah navíc nemusí útočníka zastavit. Podobně je pitomost mířit na hlavu. Ideální je vitální oblast, tedy někam na střed těla.

J. Macků 3.3.2017 13:31

Zbraně a lidstvo.

Pan autor je blb. Zbraně jsou od nepaměti součástí lidstva, bez nich by už lidstvo nebylo. Luky, šípy, kopí, později střelné zbraně, samozřejmě přiměřené potřebě. Nikdo nemá doma atomovku. Pouze totalitní režimy odzbrojují své občany, svorně komunisti a fašisti (to je jedno socialistické rodné hnízdo, i když pak bojovali proti sobě), nyní EU, což je taky socialistický výtvor, vždy z důvodu strachu o svou občanům neprospívající moc. I v Británii nebo Austrálii vzali zbraně občanům místní socialisti. Náš zákon je až moc přísný, nemám žádný strach z toho, že denně potkávám legálně ozbrojené civilisty, ani o tom nevím.

M. Valenta 3.3.2017 13:30

Re: Kdyby v jisté době bylo

Přečetl jsem Váš příspěvek nesprávně, tak se za toho soudruha omlouvám. Ovšem ve státě, který není ani po šedesáti letech schopen vrátil paní Mašínové majetek a většina lidí si myslí, že její bratři jsou vrazi, zaplať pánbůh alespoň za toho disidenta Urbana. Hezký den.