16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Škoda zelených

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 16.6.2008 11:25

Ach jo,

nepleťte do toho pánbíčky ... Nicméně to, co se děje v této společnosti žijící okázale bez Boha je přinejmenším pozoruhodné .... ono do konce řekněme 18. století byla promořenost náboženstvím v našich zemích a nakonec v Evropě vůbec prakticky stoprocentní - a lumpů, grázlů a podvodníků, jakož i padouchů obecně  bylo radost pohledět - svědčí o tom dostatečně knihy smolné i soudní anály.

Je-li něčím dán úpadek, pak nezvládnutým blahobytem, velkým důrazem na práva a bagatelizací povinností; mentalita typu nevaž se, odvaž se spojená s přemrštěnou humanitou (takže ani opravdu velké odvázání nemá pro odvázaného fatální důsledky) spolehlivě vede k rozkladu společnosti.

Kamil 14.6.2008 17:35

Máš to těžké - Máš můj respekt

Milý Dane, Myslím, že tvému článku rozumím a řekl bych, že má hloubku. Dovolil sis tam napsat  slovo Bůh a schytal jsi to za za všechny hříchy církve i strany lidové co jich jen staletí přinesla. Trochu mě ty reakce pobavily, více zarmoutïly avšak  nepřekvapily. Máš můj respekt.  ( jen pro pořádek  -   pro kritické přispěvovatele uvádím, že politické preference Dana Drápala  jsou jiné než moje.

Alex 13.6.2008 19:33

Jestli dovolíte, pane Drápale, kterého Boha máte na mysli?

Alláha?

Alex 13.6.2008 19:27

K tomu, aby dobrý člověk konal dobro,

Boha nepotřebuje. Chce-li konat zlo, bez Boha se neobejde. (Steven Weinberg, nos. Nob. ceny za fyziku)

Gaston 12.6.2008 23:27

Vidím to stejně

ale otázka Boha je ryze soukromá věc. To co je hmatatelné je obyčejná slušnost. Neschopná Zubová, Kuchtová, Stropnický a spol. samozřejmě vyšplhali po zádech talentovaného a schopného Bursíka do vysoké politiky. Teď jej "za odměnu" ostřelují, až jej zcela zničí. Jak je u hloupých lidí příznačné, je jim zcela jedno, že upadnou do bezvýznamnosti, důležitější pro ně je, aby úspěšný kolega (soused) dostal pořádně zahulit. ( Jsme přece v Česku!) Nedělají rozdílu mezi vládní spoluzodpovědností a sousedskými spory o zaběhlé slepici... Ach jo

Kobl 12.6.2008 22:38

Proč sem ten Drápal plete Boha?

Říkáte, že tato země žije okázale bez Boha? To mě mate. V náboženství jsme se učili, že Bůh je všude. Musí být tedy i v kdejakém sajrajtu, a taky v těch Zelených co prosazují nesmyslnou levicově liberální agendu, jež podkopává rodinu. Musí být proto i v této zemi žijící okázale bez něho. Myslíte, že taky čumí tupě na akšn můvi na Nově, místo aby se s Lidovci modlil za radar a setrvání v Topolánkově vládě? Taky jsme se učili, že je vševědoucí, tak to bude vědět, že je dneska čtvrtek...

Dědek 13.6.2008 15:26

Re: Proč sem ten Drápal plete Boha?

On by se Bůh hodil. Neměl by to ale být POSLEDNÍ soudce ale musel by soudit průběžně.:-/

Libor.w 12.6.2008 21:09

Žádná škoda

Nebude jistě na škodu zmizí li strana zelených idealistů v mimoparlamentní bezvýznamnosti.Pan Bursík se chytne jinde a nebude muset předstírat mdloby když se mluví o jaderných elektrárnách které budeme musit tak jako tak postavit nechceme li se vrátit v dohledné budoucnosti k loučím.Také uhlí pod Jiřetínem se vytěží kdoby v v budoucnu kdy barel ropy bude stát 500dolarů nechal tak cennou surovinu v zemi.Čím dříve se ekologisticky naladěná část společnosti a médií probere ze zeleného snu tím pro nás všechny lépe.

I. Laengsfeld 12.6.2008 21:59

Pan Bursík se chytne jinde a nebude muset předstírat mdloby

No jo, co ale rict politikovi - treba i vyrecnemu - ktery v jedne partaji zanicene bojuje proti dablovi

- aby jej  prechodem do druhe zacal   nahle  vzyvat?  (ci  aspon tolerovat jeho vzyvani) nebude to

volicum pripadat  pripadne malo verohodne?  :-P 

No a to oznaceni "idealiste"  -  uz dlouho jsem se tak nezasmal :-D

Libor.w 12.6.2008 22:14

Re: Pan Bursík se chytne jinde a nebude muset předstírat mdloby

Já jsem to chtěl napsat co nejslušněji.Jinak si myslím že Zelení jsou banda vypočítavých pod zelenou slupkou červených levičáků.

Alex 13.6.2008 19:31

Je tu jeden problém.

Pokud by se Zelení nedostali minule do parlamentu, byly by 4 strany - ODS, KDU-ČSL, ČSD a KSČ. ODS a KDU-ČSL by byli v menšině. Výsledek - vláda ČSD + KSČ. Pokud teď ve volbách zůstanou Zelení mimo, tak je to teprv hotové - ODS samozřejmě jako vládní strana si pohorší, KDu taky - a je vymalováno, zase na nějakých 60 let to budou volby poslední.

V 12.6.2008 19:30

prvni mety je dosahnuto, Buh je mrtvy

slovy Nietzscheho, problem jenom je, ze se lide nenaucili jeste uctivat cloveka, jak to spravne

ma byt, ale plavou v moralnim vzduchoprazdnu, kde je vse povoleno

az se nauci podstatu lidskosti, tedy ze clovek nema by zaprahovan jako tahoun do zivotni karky

svych spoluobcanu, ale ze kazdy si ma tahnout svoji karku sam - karku svych hodnot coz zahrnuje i

karku sve rodiny, rodicu a pratel a podle sveho uvazeni i tu svych blizkych spoluobcanu, nejedna

se tedy o zadne vzajemne zvireci pozirani slabsich a tech kteri nepatri do smecky... teprve po tomto znovunalezeni viry - tentokrat viry v cloveka nadejde naplneni toho, cim Renesance zapocala - odklon od viry a priklon k rozumu a tudiz k cloveku, protoze rozum je navysost lidska vlastnost --- co se tyka zelenych, jejich ideologie je pod rouskou ekologickych cilu v prve rade namirena predevsim proti lidem jako takovym, kam se na zelenou ideologii hrabe komunismus a nacismus dohromady, zeleni nas ted maji v hrsti mnohem lepe nez to kdy dokazali ty predesle zminene rezimy, maji nas totiz na haku moralne a to je to nejsilnejsi pouto jake muze byt ted uz jen sami vykoname, co po nas zelena ideologie pozaduje, a to je vyklidime tuto zemi ve jmenu prirody a zvirectva, kteri jedini maji pravo existovat a cinit si podle svych pozadavku, to jen my homo sapiens to vsechno kazime a nicime, vcetne samych sebe, proto pryc s nami z povrchu zemskeho pod taktovkami zelenych Bursiku teto zeme, jim jedinym jakozto vyvolenym prinalezi pravo zde zit, to je podstata zelene ideologie a nic jineho, vse ostatni jsou jen zasterky zakryvajici tento cil

V 12.6.2008 19:33

Re: prvni mety je dosahnuto, Buh je mrtvy

vidim ze tam mam hrubku a taky formatovani je nejak rozhozene, zkusim to jeste jednou

slovy Nietzscheho, problem jenom je, ze se lide nenaucili jeste uctivat cloveka, jak to spravne

ma byt, ale plavou v moralnim vzduchoprazdnu, kde je vse povoleno az se nauci podstatu lidskosti, tedy ze clovek nema by zaprahovan jako tahoun do zivotni karky svych spoluobcanu, ale ze kazdy si ma tahnout svoji karku sam - karku svych hodnot coz zahrnuje i karku sve rodiny, rodicu a pratel a podle sveho uvazeni i tu svych blizkych spoluobcanu, nejedna se tedy o zadne vzajemne zvireci pozirani slabsich a tech kteri nepatri do smecky... teprve po tomto znovunalezeni viry - tentokrat viry v cloveka nadejde naplneni toho, cim Renesance zapocala - odklon od viry a priklon k rozumu a tudiz k cloveku, protoze rozum je navysost lidska vlastnost

---

co se tyka zelenych, jejich ideologie je pod rouskou ekologickych cilu v prve rade namirena

predevsim proti lidem jako takovym, kam se na zelenou ideologii hrabe komunismus a nacismus dohromady, zeleni nas ted maji v hrsti mnohem lepe nez to kdy dokazaly ty predesle zminene rezimy, maji nas totiz na haku moralne a to je to nejsilnejsi pouto jake muze byt ted uz jen sami vykoname, co po nas zelena ideologie pozaduje, a to je vyklidime tuto zemi ve jmenu prirody a zvirectva, kteri jedini maji pravo existovat a cinit si podle svych pozadavku, to jen my homo sapiens to vsechno kazime a nicime, vcetne samych sebe, proto pryc s nami z povrchu zemskeho pod taktovkami zelenych Bursiku teto zeme, jim jedinym jakozto vyvolenym prinalezi pravo zde zit, to je podstata zelene ideologie a nic jineho, vse ostatni jsou jen zasterky zakryvajici tento cil

Stanley 12.6.2008 16:53

Souhlas

Nebudu jistě sám a zároveň  vím, že mnoho lidí bude proti, ale já s autorem článku naprosto souhlasím  !!!

Jura Jurax 12.6.2008 15:13

Ach jo,

nepleťte do toho pánbíčky ... Nicméně to, co se děje v této společnosti žijící okázale bez Boha je přinejmenším pozoruhodné .... ono do konce řekněme 18. století byla promořenost náboženstvím v našich zemích a nakonec v Evropě vůbec prakticky stoprocentní - a lumpů, grázlů a podvodníků, jakož i padouchů obecně  bylo radost pohledět - svědčí o tom dostatečně knihy smolné i soudní anály.

Je-li něčím dán úpadek, pak nezvládnutým blahobytem, velkým důrazem na práva a bagatelizací povinností; mentalita typu nevaž se, odvaž se spojená s přemrštěnou humanitou (takže ani opravdu velké odvázání nemá pro odvázaného fatální důsledky) spolehlivě vede k rozkladu společnosti.

Ypsilon 12.6.2008 15:36

Re: Ach jo,

Hmm, tak s prvním s prvním odstavcem naprosto souhlasím.

S druhým již méně. "nezvládnutý blahobyt"? Ve srovnání se subsaharskou Afrikou  asi ano. Jenže celý tenhle SYSTÉM je založen na růstu růstu, jinak by se ekonomicky zhroutil.

Vždyť Vy vlastně voláte po protestantské morálce, jen toho "pánbíčka" u toho nepotřebujete. A co míníte  "přehnanou humanitou", můžete to blíže specifikovat?

Jiří Heincl 12.6.2008 19:59

Re: Ach jo,

Vždy jsem si myslel, že křesťanství a náboženství vůbec je celkem zbytečné. V poslední době si však říkám, že bez bez náboženství, v případě Evropy křesťanství, se nástupu islámu snad nedá čelit. Muslimové mají vizi šířit islám po celém světě, nebo-li jsou pro něco, zatímco my Evropané jsme většinou proti něčemu. Tu proti vládě, tu proti zaměstnavatelům nebo naopak proti odborům, občas i proti terorismu. Jediné na čem se většina Evropanů shodne, je mít se dobře s vynaložením minimální námahy. A to si myslím, že je málo. Zkrátka tím, že nám náboženství chybí, chybí nám vize a chybí nám morální autorita a to je pro naši budoucnost asi špatné.

chytrý horák 13.6.2008 0:02

Re: Ach jo,

ten 2. odstavec se Vám povedl, opravdu hezky řečeno...

Jura Jurax 12.6.2008 15:05

No,

Myslím si ale, že ani jeho osobní život, ani jeho politické způsoby nejsou natolik čisté, aby mohly obstát. ... no nevím, ale vzhledem k celkovému ladění článku se nemohu ubránit dojmu, že v téhle sentenci buď jeden zápor přebývá nebo jeden chybí - a že autor hodlal vyjádřit pravý opak ;-)

Olin 12.6.2008 15:22

Re: No,

No ba!

Není třeba propadat pesimismu typu "ta dnešní mládež...!" Ve skutečnosti totiž integritu osob veřejně činných mnoho lidí registruje a odměňuje. Nevede to vždycky k přímočarému úspěchu jako je vítězství ve volbách, ale taky to není marný.

Coby křesťan mám přebohaté zkušenosti se zkušenostmi křesťanů s politikou a věcmi veřejnými. Nenechte si navalit do hlavy marná očekávání - od většího počtu věřících si lepší orientaci v této oblasti neslibujte. Celá řada opravdově věřících lidí již selhala. Ne morálně, ale zklamali naděje mylně projektované do souvislosti "víra-politika". Asi nejznámější takovou postavou je Sváťa Karásek, který je jasně volitelný, ale vůbec se neorientuje, kam ho to lidi volí. A křesťanští voličí? Propána! Polovině z nich slibte zrušení registrovaného partnerství nebo omezení potratů a jsou vaši. U některých by stačilo méně: slib o tom, že vystoupíte z EU!

Olin

kpt 12.6.2008 13:12

Stropnický-možná-spolkne Bursíka

po čase někdo další Stropnického, no a?  Paní Štěstěna je vrtkavá a kdo na ni spoléhá, dost často v nejméně příhodnou chvíli si natluče čumák.

karel.smíchov 12.6.2008 14:14

Re: Stropnický-možná-spolkne Bursíka

Zelení,kdyby  neměli p.Bursíka  tak  by v životě  se nedostali do parlamentu!!Také

nepochopím,kdo stále brojí proti Zeleným,co dělají tak špatného ?Hájí ,že každý živočich

mé právo na život!Nebýt Zelených tak máme půl republiky zabetonovanou!Betonová

loby má za peníze státu ovlivnit na co si vzpomene , včetně   Labe  !>->-

Pavel 12.6.2008 23:01

Re: Re: Stropnický-možná-spolkne Bursíka

Díky Zeleným budeme mít půl republiky zaplněnou větrníky a slunečními panely. Už teď místo obilí "pěstují" na polích v Hušovanech u Brna a Vojkovicích fotovoltaické peníze. Těch 15 Kč za kWh jim platíš i Ty ze svých daní. Až bude elektřina 2 hodiny denně jako byla třeba v Rumunsku tak snad už konečně pochopíš.;-€

kpt 13.6.2008 9:03

Re: Re: Stropnický-možná-spolkne Bursíka

Nechápu proč jste svoji poznámku připojil pod moji úvahu. Já jsem nijak nezkoumal kvality páně Bursíka ani jeho eventuelní schopnost dostat nějakou stranu do parlamentu či kamkoli jinam. 

lucinapes 12.6.2008 11:30

Pane Drápale,

netahejte Pánaboha do toho, že jste blbě volil! Pokud jde o Bursíka, holt budou Zelení další stranou, objevivší se v jeho životopise, a v příštích volbách po zelených nikdo nevzdechne (právem). Tragedie našeho volebního systému je v tom, že vítěz nemůže vládnout s tím, s čím získal nejvíc voličů, ale musí si přivázat k nohám balvany koaličních partnerů z pidistran, které by nikdy nic nevyhrály, ale po volbách si osobují nepřiměřená práva a nároky a přitom už vyjednávají s opozicí, aby měly na další volby své jisté. Zatímco vítězi voleb svazují ruce, vydírají svými ad hoc požadavky. Pak s úsměvem naslouchají a přikyvují, jak ODS neplní smouvu s voliči.

Kotec 12.6.2008 11:36

Re: Pane Drápale,

A ODS by ji plnila? Respektive dala se vůbec splnit? Podle mne nebyla ekonomicky reálná od samotného počátku. :-(

křovas 12.6.2008 12:16

Re: Re: Pane Drápale,

máte pravdu

janoryna 12.6.2008 13:03

Re: Re: Pane Drápale, dala se politika

ods splnit. kotče, když číkáte. že nedala, tak proč ji všichni tak volili. já mám na stole dodnes tlustého počítací kroužek. jen ta peněženka netloustne.

Fišta 12.6.2008 15:52

Re: Re: Re: Pane Drápale, dala se politika

Ani nemůže. Tlustý je v nemilosti a reformu dělá Kalousek podle not (předvolebních slibů) lidovců. :-/

Kaiten 12.6.2008 11:49

Re: Pane Drápale,

Lkáním nad volebním systémem mi připomínáte člověka, který nadává na zrcadlo, když má sám křivou hubu...;-P