8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Proč nejsem Charlie

Vraždy ve Francii mne hluboko zasáhly a nutí k promýšlení mnoha věcí, o nichž by – až pomine vlna emocí – měla být vedena vážná debata.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 14.1.2015 12:17

Re: ----------

Vaše fantazie o tom kdo kdy Vás přijde "masakrovat" - jsou nejspíš právě jen Vaše.

K faktům o mase. Pojídání masa je v severněji položených oblastech např pro eskymáky /iuity nutností a to až takovou, že už dokonce mají po tisícetích vývoje jinak laděný metabolismus.

Naopak v období veder a pravidelně v tropických krajích může být konzumace masa na pováženou. "Zvažte" proto alespon jeho tepelné zpracování.

To co je ale dnes u masa všeobecně na pováženou je situace kdy takový produkt leží na konci dlouhého metabolického vývoje a mívá proto na rozdíl od minuosti zabudovány rezidua jak od herbicidů, pesticidů ... tak antibiotik a dalšího. Navíc hu umíme přichucovat, obarvovat, ... Taky ho jím tak vím. Hinduistů se proto neobávám tolik, jak našich výrobních postupů a prodejních praktik.

H. Lukešová 14.1.2015 12:07

Re: Zatímco pan Halík se bojí o údajné pogromistické

Za tím, co jsem napsala si stojím. Média korektně obhajují muslimy, ať udělají cokoliv, jinak se zkuste vyjádřit k příspěvku. Co říkáte masovému exodu Židů z Francie?

J. Vampola 14.1.2015 12:06

Četl jsem před lety knížku,

tuším že od pana Hakla, kde hrdina příběhu říká něco v tomto smyslu: "Oni nás budou kráglovat a my se budeme jen omluvně usmívat, protože je nám jasný, že mají nějaký důvod se na nás zlobit". Jak nadčasové!

H. Lukešová 14.1.2015 12:03

Re: Zatímco pan Halík se bojí o údajné pogromistické

Židů se vystěhovalo 7000, psali to v papírových i internetových Lidovkách. A jinak si stojím za tím, co jsem napsala. Přečtěte si níže pana Kovanice (Šamanovo doupě).

M. Kosejk 14.1.2015 11:47

----------

Kdyby jednou přišla doba, kdy nás hinduisté začnou masakrovat za to, že bezostyšně žereme ve velkém jejich posvátného tvora ve formě hovězího, tak pan Halík a jemu podobní pravdoláskaři budou tvrdit, že pojídání krav je výraz naší netolerancie k hinduistům a celkově neodpovědné chování... A jali by se nás vyzývat k tomu, abychom s pojídáním hovězího skončili.

V. Podracký 14.1.2015 11:42

Tentokrát s panem Halíkem téměř souhlasím

nicméně nevím, co vlastně chce. Chce se kamarádit s muslimy, chápat je. Ale co, když oni nechápou a nerespektují nás? Vždyť většina těch "hodných" muslimů chce zavést šária, nosit šátky a prosazovat svoji kulturu. Přitom i "hodný" muslim má povinnost zavraždit odpadlíka, trestat ženu, která odmítá nosit burku apod. To, že to některý neudělá, nic na tom nemění. S evropskou kulturou je kompatibilní pouze muslim, který není muslim, ale poloviční ateista a jeho víra ho nezajímá.

J. Mannheim 14.1.2015 11:40

Re: Jen kdyby se ta svoboda slova uplatňovala na všechny.

ještě jednou, říci svůj názor, třeba hodně ostrým obrázkem je něco jiného než přímé nabádání k nenávistné akci, což výrok "ať žije Hitler" splňuje, z mého hlediska by se tam dala dosadit i jména jiných masových vrahů - Stalin, Mao,... , tady však jsou naše orgány činné v trestním řízení podstatně mírnější (a možná je to dobře, teď si pár dědků pořve spolu s Jakešem na Fučíkárně na prvního máje, zato v ilegalitě by mohli provádět daleko větší svinstva)

P. Rada 14.1.2015 11:39

Re: Tak Halik miluje nasi kultoru ?

Ono bez kultury to už s principů vývojových nejde. Mládě lidského druhu totiž bez minima kultury dokonce nepřežije. Zabije ho nedostatek empatie podobně jak nedostaek materiální. Hlavně kultura proto může do budoucna zajistit jaké potomky budeme mít. Proto se Halíkovi nedivím, že miluje kulturu.

M. Hoblík 14.1.2015 11:35

Nemá-li Halík pravdu,

tak žádná pravda neexistuje.

P. Rada 14.1.2015 11:28

Re: Pane Halíku, ...

Pane Řezáku k té prevenci. Pokud někdo nepochopí víru jiného ... lze jen od toho přímo odvodit právo jej vykázat "at táhne"? Nebylo by obecně "preventivně" lepší naučit se žít bez surovinové závislosti na totalitních regionech?

Dávám Vám však za pravdu, že terorismus lze Dnes velmi obtížně spojovat s taoismem ... a že na druhé straně se to nyní samo nabízí ve spokení s Islámem. 

I ve Francii samé ale svého času propukl terorismus vnitřní - vzpomenme na "šakala" či Noc Bartolomějskou.... kterou posvětila i hlava tehdejší katolické církve. Už s tohoto je zřejmé, že podstatou nemusí být jen odlišnost etnická či náboženská jak se to nyní jeví.

Trochu mi také zarazilo, že se francouzká policie zřejmě dost vehementně nepokusila dostat teroristy živé. Naopak američané to praktikují/praktikovali? Zajatce proto brali, všelijak vyslýchali .... 

Chtěli se asi za "každou cenu" dozvědět víc o tom, jaký byl podíl osobní motivace, osobní patologie ...  a typuji hlavně podíl širších konspiračních vlivů. Třeba to i v tomto případě někdo ví. Veřejnost to ale není a to považuji s hlediska demokratičnosti za povážlivé. Svého času běžel na téma klíčovosti informací versus cena života, poučný film: http://www.csfd.cz/film/7383-tri-dny-kondora/

J. Tachovský 14.1.2015 11:15

Tak Halik miluje nasi kultoru ?

A proto nam radi skamaradit se s temi, kdo ji chteji znicit. A jeste si rika krestan.

J. Anděl 14.1.2015 11:11

Re: Skutečně si nejsem jist, zda islám

Pokud křesťanští extremisté extrémně milovali, pak nejsem fanouškem extrémní lásky.

J. Anděl 14.1.2015 11:06

Re: Pane Halíku, ...

První argument stojí za zamyšlení, i když jsou výjimky i v buddhismu a také v křesťanství.

Ovšem ta reakce na oblečení je podle mě už ze sféry hysterie.

J. Urban 14.1.2015 10:56

Proč je třeba se bát islámu:

http://www.mrctv.org/videos/bill-warner-1400-years-fear-czech-titles

J. Řezák 14.1.2015 10:45

Pane Halíku, ...

... můžete vysvětlit, proč jsem ještě nikdy neslyšel spojení budhistický terorista, taoistický terorista, mormonský terorista, dokonce ani ti pomatenci z řad jehovistů ..., zatímco pro islám je terosismus synonymem? A dále: kdybych se oblékl do unioformy SS, dal si distinkce na hruď a nárameníky, na čepici smrtihlava atd., tak mě zašije první polda. Jak je možné, že se zde volně pohybují ženský s nějakým hadrem na hlavě a ještě se tváří uraženě, když jim řeknu, že nechci, aby mě tahle obsluhovala v hospodě či ošetřovala v nemocnici, jak se mi stalo. Musel jsem poslouchat ještě blbé řeči. Abych byl správně pochopen, nežeru všechny ty Olándy a Merkelové, kteří se chtějí jen zviditelnit a  ta pařížská šaškárna jim k tomu dala příležitost (a náš Sobotrka, aby někde nechyběl). Ale na druhé straně, tady je Česko a kdo to nepochopil, tak ať táhne. To není netolerance, to je prevence.

T. Vodvářka 14.1.2015 10:40

Re: Málokdo je prorokem

Jsme na tom podobně - Švejka jsem začal asi 3x, nejdále do 15 stránky, pak jsem to považoval za ztrátu času.

S. Netzer 14.1.2015 10:31

Re: Skutečně si nejsem jist, zda islám

Zřejmě vám to slovní spojení "islámští extremisté" ujelo zcela nedobrovolně.

Hlavně, že si myslíte, že znáte odpověd na otázky, které přesahují Halíkův omezený obzor.

P. Rada 14.1.2015 10:30

Re: Oni ti Francouzi vkus měli, vždyť ten časopis vycházel

Pane Chaloupko možná by spíš jak hledat další zázračné zdroje v dálkách bylo konečně na čase začít hledat energii uvnitř nebo alespon ve vlastím teritoriu.

V opačném případě se chováme jak malé děti, které si mejdan užívají do doby než dojdou zásoby ve špíži - nebo jako závisláci na někom - či dokonce jak lapkové vykrádající to co ještě  kde vůbec vykrást lze.

A. Novák 14.1.2015 10:29

Re: Oni ti Francouzi vkus měli, vždyť ten časopis vycházel

jo, v přepočtu na obyvatele by měl u nách Charlie náklad tak 15 tisíc...

svého času jsem byl pravidelným čtenářem českého satirického časopisu Sorry, ten se někde v takových číslech pohyboval.

J. Urban 14.1.2015 10:25

Skutečně si nejsem jist, zda islám

je vůbec - měřeno naší optikou - možno považovat za náboženství. Spíš se jedná o zvrácenou ideologii, blízkou nacistické či komunistické, které s Bohem také neměly nic společného. Pokud někdo - včetně Hollandea, Halíka a dalších zaslepenců - chce dokonce tvrdit, že islám je mírumilovné náboženství, tak pak by přece islámští extremisté museli být extrémně mírumilovní, ne? Jenže tyto otázky si Halík a další samozřejmě nekladou - natož aby na ně byli schopni odpovědět.

S. Lorenc 14.1.2015 10:22

Re: tentokrát s panem Halíkem nesouhlasím

Souhlasím, že bych byl totální hovado. Ale některé karikatury CHH byly takto hovadné.

S. Lorenc 14.1.2015 10:20

Re: Málokdo je prorokem

Přiznávám, že nečetl. Já popravdě Haška moc nemusím, znám jen Švejka z filmu, protože číst se to nedalo. Tož tak.

J. Urban 14.1.2015 10:19

Re: Oni ti Francouzi vkus měli, vždyť ten časopis vycházel

na Česko docela ujde

J. Urban 14.1.2015 10:18

Re: A není termit

Jo, souhlas.

P. Rada 14.1.2015 10:18

Re: "Také nejsem Charlie, ale Karel J."

"Podlé chování" ...  je pane Janyško o tom chovat s skrytě, nepoctivě , nečestně s cílem nějakého obohacení, výhody ...

Ten "plátek" - byl ale pro malý zájem okolního konzumního světa donedávna na pokraji pozornosti a tedy i krachu.

Choval se přitom velice otevřeně - pro někoho zřejmě až vyzívavě. Třeba jako náš karikaturista aTeo a další kterým je vnímavost  a talent ji presentovat s nadsázkou podstatou života.

Takové chování je právě o jedné s forem svobodného projevu za kterou ale dotyční nesou i odpovědnost.

Naopak nálepkování kolektivní vinou (jak předvádí i Kerel Janyška) je o projevech totalitních.

D. Krajíček 14.1.2015 10:15

A není termit

"Fašizující pravice" náhodou oxymoron?

Něco jako pravicoví socialisté/komunisté/bolševici/stalinisté?

M. Borak 14.1.2015 10:13

Re: čekám, kdy se objeví stížnost

Koukám, že za to by jste se kriticky zamyslel nad smyslel pochodu. Media podávají informaci a je na vás aby jste jí zpracoval. Vaše obviňování médií ze záměrné manipulace vnímám jako volání po vašem pohodlí - ať nemusíte zpracovávat informaci vám podanou.

A. Novák 14.1.2015 10:12

Re: Oni ti Francouzi vkus měli, vždyť ten časopis vycházel

pro srovnání: Lidovky měly v říjnu 2014 prodaný náklad kolem 40 tisíc...

R. Langer 14.1.2015 10:11

Re: Jen kdyby se ta svoboda slova uplatňovala na všechny.

A proč by někdo nemohl veřejně provolávat: "Ať žije Hitler"? V Americe to možné je, a vadí to snad něčemu? Víte, svoboda slova totiž buď je, nebo není. Nic mezi tím.

R. Langer 14.1.2015 10:08

Re: tentokrát s panem Halíkem nesouhlasím

Když se vám to nebude líbit, můžete dotyčného zažalovat za urážku na cti. Pokud to ovšem nebude pravda, potom už se o to, že je to urážka, budete soudit hůř. Mimochodem, shlédněte film "Lid versus Larry Flynt", bude to pro vás zaručeně dost poučné.