28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Muki 21.12.2007 6:21

Re: Náboženství jsou opiem národů

Proto je si to nutne uvedomit a zit podle hesla, po nas potopa a nebat se, ze nas nakdo za to po smrti potresta. Take se to rikalo jinak. Co muzes urvat urvi a co nemuzes zku..

Pišta 21.12.2007 6:20

Re: Náboženství jsou opiem národů

Proto také ti nejpokrokovější myslitelé náboženství kritizovali! Lenin i Hitler. A jaký ráj se jim podařilo bez něj vybudovat. A mohl být ještě krásnější, kdyby tmáři jeho budovánív nezničili!

Muki 21.12.2007 6:16

Re: u těch Srbů

Zkus se o tom problemu neco dozvedet, vzdyt rikas same nesmysly.

MILA 21.12.2007 5:40

Re: Re: Článek by se měl měl dvakrát přepsat a byl by vynikajicí.

PRESNE TAK, jsme neco jako starsi mongoloidni bratr, a nas mladsi bratr -US - ma pro nas slabost, i kdyz na ne bracha plive, rekne si, inu, lepsi neco nez nic, bez neho bych byl sam

ortelius 21.12.2007 5:35

zanikání evropské civilizace

Přestože souhlasím s tím, že málo rozených dětí, je problém, nemyslím si, že by to mělo vést k zániku civilizace. Spíš je to přirozená reakce na přelidnění a především ke snižování porodnosti dochází na celém světě, včetně těch nejchudších zemích světa - (skoro)  žádný "třetí svět" už neexistuje: http://www.youtube.com/watch?v=RUwS1uAdUcI

Pokud jde o přistěhovalce, až jich u nás budou 3 miliony, bude třeba začít přemýšlet, co s nima. (A co s nima je jednoduché .- ať tu žije a pracuje, kdokoli je schopen se tu poctivě uživit bez parazitování na sociálních dávkách. Platí i pro "našince".

A obavy z odpoutání od hmotných starostí, hm, nechci to podceňovat, ale opravit traktor (obava někoho níže) v zásadě není až takový problém, aby se to člověk nenaučil během týdenního kurzu nejdéle.

Vlasta.on 21.12.2007 5:00

Re: ach jo

Sakra, vy jste ale vypatlanec.

Alfons 21.12.2007 4:29

A na co potřebujeme civilizaci?

Není civilizace v dnešní moderní době přežitek z minulosti? Kapitalizmuz, věčný a nezničitelný k životu civilizaci nepotřebuje, ba naopak se civilizace jeví jako brzda. :-)

Loki_F 21.12.2007 4:03

Pan Hnyk naopak četl velmi nepozorně,

nebo dokonce úplně jiný text...

Chtělo by to nevé brejle, když už to co je za nimi vyměnit nelze... };D)))

Loki_F 21.12.2007 3:55

Nuže, pane autore, docela dobré... Ztotožňuji se však s komentátorem

Mironem T v tom, že článek se dotýká řady závažných témat(a je jasné, že více - pro rozsah článku - není možné), která tezi za tezí, by zasloužila vlastní podrobnější rozvedení a analýzu. Takto jsou to jenom výkřiky a konstatování více či méně obecně známých problémů, kde není zcela zřejmé autorovo stanovisko a návrh řešení. S některými naznačenými souhlasím s jinými však z plna hrdla nikoli (potlačení individualismu, sešikování pod praporem náboženské víry, direktivismus)...

Jinak dlužno podotknout, že celý článek vyznívá velmi frustrovaně a je plný despektu. Ta tzv. Západní civilizace založená na křesťanských kořenech je mýtus. Naopak individualismus, zde tolik tepaný, je jedním ze základních hybatelů evropských civilizací do doby, než se ve čtvrtém století definitivně v Evropě uhnízdilo to šílené náboženství importované z východu, podobně jako dnes probíhá import jednoho jeho neméně hnusného klonu. Křesťanství a snaha udržet římské říše za každou cenu (a cena krve byla proklatě vysoká), zdržely vývoj Evropy na nejméně 1500 let, nežli se projevilasíla individualismu v postupném sílícím sekularismu - to je dost jasná paralela - machometání mají tendenci tento vývoj zvrátit a nechat Evropu zopakovat si tento vývoj. Těch historických paralel by se dala uvést celá řada a české země si to velmi často odskákaly s plnou parádou - a přesto jsme tu.

Koneckonců nedávno uveřejněné výsledky průzkumu mezi mládeží - nad kterým tak naříkala Džamila - lze označit za velmi optimistický. Mladí si zřejmě nenechají namluvit úplně vše...

Možná byste měl, pane autore akceptovat, že některé konzervativní hodnoty jsou již příliš vyčpělé a jejich obhajováním se dostáváte o izolace. Zejména snaha stavět náboženství proti náboženství, je pokus vyhánět čerta ďáblem... Ale jistě své názory v budoucnu rozvedete!

Snowy White 21.12.2007 2:32

Re: Článek by se měl měl dvakrát přepsat a byl by vynikajicí.

Mám pocit, že mnozí obyvatelé EU stále podléhají naivnímu snu o "ušlechtilém Evropanovi". Po zkušenostech s "politikou razantní a jednoznačné obrany evropských hodnot" ve Srebrenici, je myslím jasno, že obrana společného prostoru v Evropském kontextu je chiméra.

Jediný, kdo od konce války "bránil" západní Evropu před dobovým nebezpečím byl voják USA. Naši západní sousedé si natolik zvykli, že na špinavou práci tu mají "hloupého" Američana, že tak maximálně ještě dnes uspořádají "mírovou" demonstraci. EU sama nechává to nepopulární zbrojení na USA, aby mohla financovat svůj vnitřní socialistický pionýrák.

Jenda 21.12.2007 2:19

Re: Pan autor studoval "Mein Kampf" opravdu pozorně

Myslim, ze jste ponekud ujel.  Ponekud dost.

To ze nekdo koho (celkem opravnene) nemame radi neco prehnal jednim smerem neznamena, ze je nutne to prehnat jeste vic smerem opacnym.

Hawk 21.12.2007 2:07

Re: Článek by se měl měl dvakrát přepsat a byl by vynikajicí.

Nevím, já vidím příčiny oslabování rodiny víceméně hlavně v ekonomických důvodech. V honu za výkonem a flexibilitou zaměstnanců, zvyšujících se požadavcích na kvalifikaci, kdy se prodlužuje doba studia a s tím odkládání mateřství. Zmenšování fyzických nároků na práci sebou nutně nese pracovní "zestejnění" muže a ženy, které se pak promítá dál.

Prostě dnes "idylické" časy, kdy si matka vzala sebou děti na pole nebo je nechala pod dozorem babičky, tety, žijící v sousedství nebo přímo ve stejné chalupě se už nevrátí. Stejně tak doba vejminků, kdy se naopak děti starali o staré rodiče. Tohle vyvolalo potřebu nějakých sociálních systémů, které vazby v rodině suplují.

Snowy White 21.12.2007 1:53

Autor zapomněl zmínit zelené bratrstvo

K největším překážkám přežití evropské civilizace patří zelení hlasatelé nové pravdy. Ti spolu s mediálním prostředím vytvářejí poptávku po apokalyptických vizích, za které se dnes dobře platí. Umělost jejich tezí stojí na strachu. Strachu který je v pozadí sebeobranné snahy člověka chránit to, co má. Stále častěji pak můžeme sledovat jejich snahy ovlivňovat to, co dosud neovládli jejich předchůdci. Motorem je sobectví. Ano zelené sobectví skryté za tuto novou ideologii rovnostářství, kdy jsou si všichni rovni v povinnosti spotřebovávat, vlastnit, nakupovat a produkovat.

Miron T 21.12.2007 1:47

Re: Re: Pan autor studoval "Mein Kampf" opravdu pozorně

Sorry pro hrubku.

Miron T 21.12.2007 1:46

Re: Pan autor studoval "Mein Kampf" opravdu pozorně

Nemyslým, že je podstatné, že jeden z největších zločincům měl NĚKTERÉ názory podobné, abychom poslali celý článek do koše. Důležité jsou závěry a korektní analýza, to, co děláte Vy, obsahuje stejné chyby jako to, co občas dělá autor.

Miron T 21.12.2007 1:38

Re: tak tohle neberu

Oprava traktoru je docela užitečná věc, když nemáte co jíst. Pokud se pohybujete na pokraji společnosti přebytku, může vám to trošku uniknout že na Internetu chleba neroste.

Hnyk 21.12.2007 1:36

Pan autor studoval "Mein Kampf" opravdu pozorně

Evropská civilizace se rozpadá, ničí ji dekadentní kultura, zpohodlnění, židovské názory rozvracející morálku v jak v obchodních jednáních tak i ve vztazích mezi muži a ženami. Demokracie se slabý systém který se nedokáže ubránit náporu židobolševizmu atd. Nová generace musí být pracovitá, mladí musí být sportovní a otužilí, bystří jako chrti a houževnatí jako Kruppova ocel. Základem společnosti musí být rodina kde muž pracuje pro blaho vlasti a žena chrání domácí krb. Dále pak trvání na národních hodnotách, posílování lidového kolektivu namísto egoistického individualismu a blábolivá neschopná demokracie musí být nahrazená vůdcovským principem.

Pan Vlastimil Podracký by se klidně mohl dát nick Dr. Goebbels(Y)!!

Miron T 21.12.2007 1:34

Článek by se měl měl dvakrát přepsat a byl by vynikajicí.

Myslím, že k  nadpisu není co dodat. Rozbitím rodiny zanikne civilizace. Děláme vše proto, abychom rodinu rozbili, především tím, že, umožňujem SNADNO sociální pojištění individuí, čímž je rodina zbytečnější a zbytečnější. Blábol, že muž a žena a každý je stejný je skutečně vražedný. Homosexuálové stejní nejsou, protože nemohou mít děti. Tečka. Muži také nemohou rodit děti. Nejprve se rozbila "velká rodina", nyní intenzívně rozbíjíme "nukleární rodinu". Sklon k individualismu a nepřiměřené toleranci (pokud mě chce někdo zničit, je prostě třeba zabít ho dřím, je mi líto) s tím, že nemáme žádné závazky k budoucnu, je zničující.

Nicméně článek obsahujeje nepřesnosti a drobné logické skoky až chyby. Kromě toho je pro obsah myšlenek trošku stručný. Doporučulil bych ho celý zahodit a napsat znova na základě diskuse. Pak bych to udělal ještě jednou. Přečetl bych pozormě Útěk od svobody a Být či Mít. Vzal bych obsažené názory v úvahu.

Mohla by vzniknout skvělá studie s varováním na blížící se nebezpečí v době, kdy snad ještě můžeme něco dělat.

Zatím se zdá být šancí technologická převaha, ale kdo bude naše obranné zbraňové systémy obsluhovat, když vymřeme? (Tedy ruku na srdce, vždyť my žádné nemáme, má je USA, Rusko, GB (ta hraje za USA) a časem možná Čína).

Možná Evropa padla už druhou světovou válkou a teď už jen vymírá, netroufám si posoudit.

Hawk 21.12.2007 1:20

Proboha, to ne

začneme vyznávat "sjednocující" lehce militantní křesťanství, vrátíme  se technologicky o 100 let zpět kdy budeme schopni zvládnout většinu činností vlastními silami, necháme umírat děti na anafylaktický šok, protože to je přece ten správný přírodní výběr, sociální zabezpečení eliminujeme max. na cirkulaci obecního žebráka za hrnkem polévky od jedné doškové chalupy ke druhé, zavrhneme v podstatě ideje osvícenství...

Autorovi jaxi nedošlo, že atomizace společnosti a související jevy je dána ekonomickými podmínkami - globalizací ekonomiky, honem za Růstem růstu. Mladí prý přeplavou do USA, tam tyhle vlivy neexistují?  Autor se snaží "čůrat proti větru.

Problémy s přírodními zdroji a životním prostředí nás neminou, ale považuji za rozumnější je řešit na vysoké technologické úrovni a ne "návratem na stomy" technologicky i společensky. 

Joska 21.12.2007 1:12

Velmi přesné

a jasnozřivé ! Bohužel, vidím to přesně tak a také vidím, že je to všem kolem jedno. Myslím, že by se na této úvaze dala vystavět zajímavá politická linie. Dejte se do toho. Budu stoprocentně Vašim voličem!! Díky za článek!

zdeněk 21.12.2007 1:01

Re: Re: tak tohle neberu

Dnes potřebuje PC lékař, strojař, elektrotechnik, chemik, humanista, sociolog.... existuje spousta specializovaného SW které vám umožní spočítat a navrhnout věci které by se "klasicky" na papíře řešily třeba měsíce(AUTOCAD,OFFICE,PSPICE,matematické programy....). To je realita.

Potřeba opravy traktoru je u několika procent obyvatel ČR.

gogo 21.12.2007 0:48

Re: tak tohle neberu

tomu rozumím, traktor už dnes nikdo nepotřebuje, čínský soudruh nás nasytí....ergo obchodní cestující se znalostí práce na PC je symbol moderní doby....

Magor Milda 21.12.2007 0:46

Náboženství jsou opiem národů

dokud se nezarazí kšeft s posmrtným životem, bude světové hospodářství na to doplácet. Až jednou lidstvo pochopí, že jenom teď a nikdy jindy lze žít, změní se i politika.

zdeněk 21.12.2007 0:35

u těch Srbů

po které válce? Albánci byli členy SS a vraždili Srby za druhé světové války kdy si upravili hranice podle velké Albánie. Nikdo je nepotrestal, jako u nás sudetské němce. Dnes po roce 1999 srbové z Kosova raději utekli a zbytek Srbů je terorizován. Nic z toho by se nestalo, kdyby NATO, posel západní civilizace, brutálně nebombardovalo nemocnice, mosty, civilní objekty, energetiku, televizní vysílače a silnice v bývalé Jugoslávii. Takže tahle prohra plně náleží USA a těm kdo s bombardováním souhlasili včetně Havla! A Kosovští Albánci dnes vesele roznáší drogy po celé Evropě, aby se nám odvděčili. A my jim dnes kdy chtějí vyhlásit nezávislost, poskytneme případnou ozbrojenou ochranu!

zdeněk 21.12.2007 0:25

tak tohle neberu

Odmítání feminismu ano, ale odmítání individualismu? Na  čem jiném stála západní civilizace? Získat někde starou chalupu a tam hospodařit bez ohledu na okolí také nepovažuji za řešení.

Lidé dnes více sedí u počítače, ale dává jim to evoluční výhodu, bez znalosti práce na PC se v moderním světě nedostanou na významnou pozici. Zato oprava traktoru je dnes člověku téměř na nic. Typ práce, a celá společnost se mění a myslím že tento předseda zůstal v jiné době a té naší nerozumí....

pavlik 21.12.2007 0:24

ach jo

Není až tak podstatné zda uznáváme či neuznáváme autority, ale jaké autority uznáváme, či neuznáváme, některé si uznání nezaslouží. Není podstatné, aby naše civilizace zůstala "západní", ale napojení na živý rytmus Vesmíru, ať již zprostředkovaný křesťanstvím, východními, nebo jinými naukami. Morální zásady jsou dobrý základ, ale dokud nenajdete spojení s Životem, budete jen suchopárným pokryteckým moralistou, který nestojí ani za reakci v diskusi. Dogmatismus je těžkým hříchem proti Duchu Svatému, milý zlatý.