29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Piťhovo kázání jako katalyzátor naší doby

Letošní svatováclavské kázání prof. Piťhy sice vyvolalo řadu ostrých reakcí a nepřátelských komentářů, ty však nepřicházely od špiček katolické hierarchie nebo od řadových katolíků. Na prof. Piťhu agresivně útočí aktivisté progresivistické skupiny liberálních demokratů v čele s – jak se v Lidových novinách 13. 10. 2018 podepsal – knězem, teologem, psychologem a sociologem Tomášem Halíkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 26.10.2018 13:31

Re: Pane Klausi sn.

"rozumní katolíci se musí otřást hanbou"

No nevím.

"Rozumný" je hodnoceno subjektivně (nemůže být hodnoceno objektivně, jako například IQ či hmotnost.

"Musí" - to jako když se neotřese, bude potrestán?

M. Martinovská 26.10.2018 16:09

Re: Pane Klausi sn.

Já se docela otřásám, ale ostatní netrestám.

J. Anděl 26.10.2018 19:40

Re: Pane Klausi sn.

Jo, otřásat se dobrovolně, to bych ještě bral. Ale kdybych musel, to bych se šprajcnul. Ale tak já nejsem ani rozumný, ani katolík.

J. Václavíková 26.10.2018 16:26

Re: Pane Klausi sn.

Ano.

J. Kanioková 26.10.2018 18:37

Tak se otřásejte ..

D. Stirský 26.10.2018 12:42

Jak by si asi katolický kněz 19. století

díval na moji mamku (ročník 1930): 1. Pracovala. 2. Kouřila. 3. Měla dvě maturity a chtěla studovat medicínu (z politických důvodů nemohla). 4. Zajímala se o politiku. 5. Chodila k volbám. 6. Nechodila do kostela, to jen v dětství a mládí. 7. Řídila auto. 8. Rodičům tykala. 9. Po taťkově smrti měla asi dva vztahy s muži. 10. Neuměla plést a háčkovat a nepekla třenou bábovku (jen tu hrnečkovou).

K. Nový 26.10.2018 12:43

Re: Jak by si asi katolický kněz 19. století

Díval by se z hrobu...

P. Urban 26.10.2018 13:00

Re: Jak by si asi katolický kněz 19. století

Jakého byla pohlaví?

J. Kanioková 26.10.2018 18:34

Chichichi :)

V. Student 26.10.2018 13:07

Re: Jak by si asi katolický kněz 19. století

Ještě lépe vynikne, když se zamyslíte nad tím, jak by se na vaší mamku díval katolický kněz z 16. století. Nebo první křesťané, to máme nějakých dva tisíce let. Ti by to její řízení auta fakt nevydýchali...

S. Donát 26.10.2018 14:48

Re: Jak by si asi katolický kněz 19. století

I s těmi volbami by to bylo všelijaké :-D

V. Církva 26.10.2018 19:35

Re: Jak by si asi katolický kněz 19. století

Pane Štirský, vy znáte církev z toho jak o ní mluvili na VUMLu. Nebo podle nějakých neomarxistických pomýlených představ!!! Možná z toho plynou i další Vaše zcestné názory.

Kdyby se kněz z 19století díval na Vaši matku, bylo by to totéž jako dnes. Kouření škodí zdraví takže je to proti nezabiješ!, pracující lidi církev vždy milovala, vzdělání většinou taky (s výjimkou některých excesů v některých dobách středověku). Tykání není podstatné pokud si rodičů vážíte, s volbama církev neměla problém od Krista, který říkal dejte minci s císařem císaři. Háčkování a pletení církev neřešila nikdy.

Takže zbývá to, že církev říká že máte věřit v Boha a nemáte s každým do postele. To Vaše maminka nedělala a teď se to negativně projevuje na Vašich zcestných názorech viz zde popsané.

Blbci se najdou všude, takže někteří kněží mohli mít i jiné a podivné představy, ale to není o křesťanství ani o století, jen o lidské blbosti. Sám by jste mohl vyprávět.

D. Stirský 26.10.2018 12:36

Souhlas s Netzer. Pehe píše:

"Tito prý "normální" muži prostě chtějí uchovat svět, v němž dominovali, k čemuž si vysnili "normální ženu", které se líbilo v jejich patriarchálním světě údajně "přirozených vztahů." A když nevědí kudy kam, ohánějí se církví, která ovšem, pokud nebude reflektovat prudce se měnící svět, odejde spolu s nimi, jak správně varuje Halík." Jen bych podotknul, že i já - jsa pozdně středního věku - mám občas strach, kam náš svět směřuje. Vše se pro mne vyvíjí moc rychle, informace se šíří rychlostí blízkou rychlosti světla, po staletí platné struktury, vztahy, zvyky se dramaticky mění. Svět se stává velkou globální vesnici (to není fráze, to je fakt, vidím je při cestování). Jenže si o tom vyprávím s kamarády mé generace, nikoho tím nestraším a uvědomuju si, že jednak s tím nic nenadělám a pak, že bez uzardění využívám také veškeré výhody, které mně to přináší. Nákupy přes internet, platební karty, mobily, rychlé cestování... Já bych lidem typu Klaus, Piťha a Duka doporučil zůstati nad věcí a chovati se dle šansonu Hegerové: "Žít a nechat žít."

K. Nový 26.10.2018 12:40

Re: Souhlas s Netzer. Pehe píše:

Blábol. Piťha má pravdu.

I. Semrád 26.10.2018 12:59

Ano, Piťha má pravdu v tom

...že v textu samotném (Istanbulské úmluvy) není nic, pod co se rozumný člověk nemůže podepsat.

Mýlí se v tom, že ve Švýcarsku, Francii, Německu, Polsku, Dánsku (vesměs země, ve kterých IÚ platí) jsou rodiny budou roztrženy a rozehnány. Stačilo k tomu to, že dětem řekli, že muž a žena nejsou totéž. Vzali-jim (podle Piťhy) děti a zatajili jim je, kam je zašantročili, kam je prodali, kde je vězní. Postačilo k tomu křivé obvinění. Určení pohlaví novorozenců podle pohledu do jejich klína bylo zrušeno. O svém pohlaví rozhodlo dítě samo, a proto jsou (rodiče) povinni je vychovávat bezpohlavně a potažmo mu nemohou moci dát ani jméno. Za každý nesouhlas jsou (lidé) deportováni do nápravně-výchovných pracovních táborů vyhlazovacího charakteru. Homosexuálové jsou prohlášeni za nadřazenou vládnoucí třídu, vy budete patřit k podřadné výpomocné třídě a pracovat podle pokynů mocných elit, určují, co se smí a co se nesmí říkat. Lidé (jsou) postaveni pod všechny živočichy, kteří se pohlavně rozmnožují, protože pro kočky, žáby ani hmyz zaváděné zákony neplatí.

Jsou to zjevné nesmysly, a přijde mi neuvěřitelné, že je tolik lidí "s nadšením" přijímá.

Inu, Země je holt placatá, to chtějí mnozí lidé slyšet.

K. Nový 26.10.2018 13:04

Re: Ano, Piťha má pravdu v tom

Je toho tam spousta co se nedá podepsat. Př.

Př: "Smluvní strany poskytnou přiměřené finanční a lidské zdroje pro účely zajištění náležitého provádění uceleného přístupu, opatření a programů pro předcházení a potírání všech forem násilí spadajících do působnosti této úmluvy, včetně těch, které vykonají ***nevládní organizace*** a občanská společnost." - budeme povinně platit porno Jardu.

Nebo "Smluvní strany přijmou nezbytná legislativní nebo jiná opatření, která zajistí, aby oběti mohly dosáhnout přerušení řízení o vyhoštění vedeného v souvislosti s povolením k pobytu závisejícím na povolení k pobytu manžela nebo partnera, jak je uznává vnitrostátní právo, aby oběti mohly požádat o samostatné povolení k pobytu." - nesmíme vrátit žádnou migrantku, která prohlásí, že je oběť, i kdyby tu spáchala nějaký úmyslný trestný čin.

I. Semrád 26.10.2018 13:21

Re: Ano, Piťha má pravdu v tom

Tak to nepodepisujte. Co už s tím. Beztak po vás nikdo chtít podpis nebude.

(Otec Piťha by text IÚ na rozdíl od vás podepsal - přepokládám, že se sám považuje za jím, tj. Piťhou definovaného "rozumného člověka", ale IÚ jako celek by patrně nepodepsal kvůli důvodové zprávě).

K. Nový 26.10.2018 13:29

Re: Ano, Piťha má pravdu v tom

Však já to taky nechci podepsat.

A též myslím, že by to parlament neměl ratifikovat (tak jako na Slovensku).

V. Církva 26.10.2018 13:47

Re: Ano, Piťha má pravdu v tom

Především nejste konzervativec.!Můžete být dobrý člověk a každý máme jiné názory ale nejste konzervativec jak nám nahoře namlouváte. Istanbulskou smlouvu podepsal Sobotka a ratifikaci schvalují “podepisují” poslanci. Vaše tak to.nepodepisujte je tak logický nesmysl. Nepodepisujte znamená 1) přesvědčit poslance že je to blbost 2)volit rozumné poslance případně 3) kalašnikov

V. Církva 26.10.2018 19:18

Re: Ano, Piťha má pravdu v tom

To mělo být na pana Kučera 512

J. Jurax 26.10.2018 16:01

No, entita Dienstbier to už bohužel podepsala i za mne. Taky co od ní čekat, že.

Teď se hraje o ratifikaci, k níž doufám nedojde.

Snad naši volení zastupiči pro jednou osvědčí přítomnost funkčního mozku uvnitř svých lbí a smetou tu hovadinu se stolu s opovržením, jehož si zasluhuje.

J. Kanioková 26.10.2018 18:41

1*****

M. Krutý 26.10.2018 13:59

Re: Ano, Piťha má pravdu v tom

Istambulská úmluva je naprosto bizarní dokument. Bohužel, většina lidí, kteří o něm mudrují, jej nečetli. Hrozně by mě zajímalo, co je skutečným cílem tohoto dokumentu, domácí násilí to zcela jistě není.

J. Vintr 26.10.2018 19:40

Re: Ano, Piťha má pravdu v tom

Jaksi vám ušlo, že páter Piťha mluví o budoucím čase. Ke všemu, co říká, už je dnes nakročeno.

V. Petr 26.10.2018 16:53

Milý pane, protirodinná politika povede k VYMŘENÍ

Evropanů a jejich náhradě těmi, kdo ženám vrátí jejich tradiční roli MATKY! Ne že by ženy nemohly navíc být i něco dalšího, ale bez této role se prostě lidstvo nedokáže obejít!

Kdybych chtěl být škodolibý řekl bych, že už se těším jak bude mužskou část evropské LGBT komunity vyhazovat islámská náboženská policie z nejvyšších pater mrakodrapů. Ženy dopadnou lépe, ty budou ke své tradiční roli navráceny karabáčem.

Můžete mi říci, za jakých okolností by ta "sexuální revoluce" mohla skončit jinak???

J. Tachovsky 26.10.2018 12:27

Halík Iškariotský je velmi odvážny muž

Nebojí se zradit své souvěrce, nebojí se zradit svou církev, nebojí se zradit Ježíše Krista, neboji se svého Boha.

I. Mertl 26.10.2018 13:06

Re: Halík Iškariotský je velmi odvážny muž

A co papež František? Nedíváte se na svět střílnou tanku?

V. Student 26.10.2018 13:09

Re: Halík Iškariotský je velmi odvážny muž

Papež František se nebojí Boha? Jste si tím opravdu jist?

I. Mertl 26.10.2018 13:55

Re: Halík Iškariotský je velmi odvážny muž

Ale pane Tachovský, papež je přece na stejné lodi jako p. Halík. Tedy to, co vytýkáte Halíkovi, dle Vás možno vytknout i papežovi. Žijte blaze.

J. Jurax 26.10.2018 16:04

Ehm ... soudíte, že vysocí katoličtí hierarchové se bojí boha?