29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Piťhovo kázání jako katalyzátor naší doby

Letošní svatováclavské kázání prof. Piťhy sice vyvolalo řadu ostrých reakcí a nepřátelských komentářů, ty však nepřicházely od špiček katolické hierarchie nebo od řadových katolíků. Na prof. Piťhu agresivně útočí aktivisté progresivistické skupiny liberálních demokratů v čele s – jak se v Lidových novinách 13. 10. 2018 podepsal – knězem, teologem, psychologem a sociologem Tomášem Halíkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Manda 26.10.2018 20:36

Re: Mlživý pojem "neomarxismus"

tak kampak vy dva ?

M. Mařák 26.10.2018 20:47

Re: Mlživý pojem "neomarxismus"

Jako tradiční liberál jsem samozřejmě pro neoliberální globální kapitalismus. A Vy?

M. Prokop 26.10.2018 21:38

Re: Mlživý pojem "neomarxismus"

Tedy pro socialismus, jen to kamufluješ.

M. Mařák 26.10.2018 21:44

Re: Mlživý pojem "neomarxismus"

:-)

V. Klepetko 26.10.2018 22:14

Re: Mlživý pojem "neomarxismus"

;-)

Martine, na wiki ten neomarxismus nepochopiš. Nejdříve je třeba nastudovat ten marxismus, doporučuji stručnou brožuru zvanou "třetí díl Kapitálu". Tam to je :-))))))))))

M. Mařák 26.10.2018 23:05

Re: Mlživý pojem "neomarxismus"

Ahoj Vláďo, v marxismu se podle mne docela dobře vyznám, studoval jsem to jak na gymplu, tak i na výšce. Taková byla prostě tehdy doba nebo co.

J. Václavíková 26.10.2018 23:08

Re: Mlživý pojem "neomarxismus"

Přesně. Prakticky každý jsme marxismus museli studovat a dělat z něj zkoušky. Proto je to moderní častování neomarxismem na potkání tak směšné. Obzvláště, když si častující myslí, že jde opravdu o nějakou novou verzi toho starého známého marxismu :-)

V. Klepetko 26.10.2018 23:35

Re: Mlživý pojem "neomarxismus"

Ahoj Martine, dobrý večer! . Myslím, že v marxismu se pořádně nevyznal ani Engels...:-) To, co do Tebe hustili na škole pod názvem "marxismus " nemělo s Marxem mnoho společného... To byla, řekněme, "stalinistická interpretace". Ta věc je nesmírně komplikovaná, proto se třeba Kajan raději drží jednoduchého Hayeka :-)))

J. Václavíková 26.10.2018 23:42

Re: Mlživý pojem "neomarxismus"

Nemyslím, Na teorii nadhodnoty, třídním boji, diktatuře proletariátu a vedoucí úloze dělnické třídy nic tak extra složitého nebylo.

V. Klepetko 26.10.2018 23:57

Re: Mlživý pojem "neomarxismus"

To byl marxismus, zploštený na jednoduchou ideologii pro dělňase...

Hle, marxista 20. století :

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Roger_Garaudy

Obludné, ale velmi složité. To je na delší diskusi, dobře by to uměl popsat diskutér Lunák. Dobrou noc!

D. Stirský 26.10.2018 19:47

Piťhovo kázání bylo projímadlem,

jen Kaniokové způsobilo zácpu a poté voňavé pr...y.

J. Kombercová 26.10.2018 21:15

Re: Piťhovo kázání bylo projímadlem,

Na počet příspěvků na téma Piťha vedete proti paní Kaniokové o několik koňských délek.

A ve voňavosti svých myšlenek ještě o několik navíc.

J. Václavíková 26.10.2018 23:34

Re: Piťhovo kázání bylo projímadlem,

Znovu vaše typická reakce. Dehonestojící tvrzení bez jakéhokoliv podkladu. Tak jsem to přepočítala, i když si myslím, že jste to měla udělat dříve, než napíšete tak kategorický soud. Pan Stirský- 11 příspěvků, podotýkám, téměř vždy k meritu věci, paní Kanioková 17. Že to jsou spíš ublinknutí, to je můj soukromý názor, ale prosím, můžete mi tu citovat, kdy měla příspěvek věcný a fundovaný. Fakt je mi záhadou, jakou optikou to poslední dobou vnímáte.

V. Klepetko 27.10.2018 0:19

Citovat můžeme.. Byla jich řada!

12.3.2018 v10.38. Dále - 19.7.2018 v 11.24. Ale nejfundovanější příspěvek byl z 19.6.2018, 17.47!:-))))

J. Václavíková 27.10.2018 0:48

Re: Citovat můžeme.. Byla jich řada!

Ty myslíš to ,,chichichi"?

V. Klepetko 27.10.2018 1:02

Re: Citovat můžeme.. Byla jich řada!

Chicht! Stirský měl úhrnem 29 příspěvků k Piťhovi, když započítáš všechny články!!! :-)))))))

Myslím, že každý z nás má nějaké mouchy... Když je ale začneme zabíjet, tak se pobijeme - a mouchy zvítězí! :-) Dobrou noc.

K. Janyška 26.10.2018 19:05

Vávlav Klaus je nejlepší ze všech, kromě mně.

Škoda, že je v ruských službách, to je už evidentní... Dzp.

J. Kanioková 26.10.2018 19:18

Jste fakt poťapaný

V. Lunák 26.10.2018 18:45

VK a jeho fantazie

VK ve třetím odstavci Halíkovi vyčítá nekonkrétnost (právní experti...), které se sám v jeho kritice hned v prvním odstavci dopouští: kritika nepřicházela od řadových katolíků.. - zcela jistě ano, např. tak, že z jeho kázání odcházeli.

Tvrzení, že za Piťhovým viděním světa může stát jeho vysoký věk, není v žádném případě ekvivalentní s tím, co naznačuje VK, což je, že by Halík napsal, že vysoký věk obecně vede k negativním vlastnostem. Poznámka o papeži je tak zcela zcestná. VK má problém i se základy výrokové logiky.

Zda byl, či nebyl, před 80 lety vyřčen pojem liberální demokracie, je zcela irelevantní. Podstatné je, že pojem liberalismus již dávno před tím obsahoval podstatou vše, co obsahuje dnes a s čím se VK s ohledem na své přesvědčení nedovede vyrovnat. Výsledkem je, že tento pojem ignoruje. To je chování malého dítěte, či nemocného dospělého.

V genderové teorii je pohlaví biologického původu a gender je sociální konstruktem. S ohledem na nemoc autora však rozumím tomu, že druhý pojem ignoruje. V jeho vymyšleném světě prostě neexistuje.

Katolická církev mnohokrát v historii podporovala fašistické režimy, stejně jako jakákoliv jiná, která stojí na pevné hiearchii. Rigidní hiearchie je totiž základem fašismu.

J. Václavíková 26.10.2018 19:05

Re: VK a jeho fantazie

Přesně!

V. Církva 26.10.2018 19:09

Re: VK a jeho fantazie

No vždyť píšu neomarxistických bublinách.

J. Václavíková 26.10.2018 19:20

Re: VK a jeho fantazie

Na přiblblé nálepky vás užije!

V. Církva 26.10.2018 19:37

Re: VK a jeho fantazie

To je škatulkování soudružko.

J. Václavíková 26.10.2018 19:49

Re: VK a jeho fantazie

Neomarxismus je naprosto přiblblá nálepka bez obsahu argumentačně nedostačivých diskutérů užívaná pro jejich oponenty. Kdokoliv zastává názor, jenž se jim nelíbí, je ,,neomarxista" :-))))))

M. Prokop 26.10.2018 21:39

Re: VK a jeho fantazie

Podobně jako "pravicový populismus".

V. Církva 26.10.2018 19:08

Re: VK a jeho fantazie

Vás bych chtěl mít za manželku pane Demagog (cz?). Plácáte se v jakýchsi blbinách a chytání za slovo a přitom nevíte co je to ostrá reakce. Kdyby jste vylezl z neomarxistické bubliny je možné že by jste to pocítil.

J. Anděl 26.10.2018 20:06

Re: VK a jeho fantazie

Aha, takže nesouhlas genderovým konstruktem je fašismus, je mi to jasné :-)

J. Václavíková 26.10.2018 20:29

Re: VK a jeho fantazie

Tohle ne. To je strkání hlavy do písku :-)

J. Anděl 26.10.2018 20:33

Re: VK a jeho fantazie

Než se pustíme do hluboké debaty, předesílám, že jsem článek pana Klause nečetl.

Do písku ne. Spíš pod klobouk či pod střechu před písečnou bouří.

Ale tak jestli myslíš, že to někoho udělá šťastného a nikomu to neuškodí...

J. Václavíková 26.10.2018 20:34

Re: VK a jeho fantazie

Jindro, já se musím omluvit, ale na hlubokou debatu nemám čas. Pořád jen odkládám odchod za povinnostmi. Tak to tu vem za mě :-)