15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Witch 13.5.2008 12:27

Re: Re: Re: Re: tyhle věci fungovat jen tak nebudou

Kde, probůh, vidíte nějaké sociální jistoty? V tom, jak si nikdo netroufne psát smlouvy na víc, než rok, protože organizace neví, zda přežije? V tom, že během dvou let v první linii takovýchto sociálních služeb mnoho lidí vyhoří, protože se psychicky angažují bez ohledu na pracovní dobu a nízké platy? V tom, že je běžné klientům soc. služeb přispívat ze svého, tedy nosit oblečení, obuv, cokoliv by se jim mohlo hodit, ale nemají na to? Stejné je to s pomůckami na aktivizační činnosti, zájmové kroužky a podobně. Bez darů, které začínají v domácnostech pracovníků, by se toho moc neudělalo. V Charitě jsem brala dvanáct hrubého na vedoucím postu.  To i se směnami, které obsahovaly "pohotovost", tedy dobu, kdy bylo možno spát- teoreticky. Stejně se v práci trávilo kolem 250 hodin měsíčně, když byl celkem klid... Pokud si třeba tety v Klokánku něco vydělají, je to díky sumě hodin za 1 a půl úvazku. No a máte Vy vůbec představu, kolik osobní angažovanosti vyžaduje stav zanedbaného, stresovaného dítěte? Copak Vám nejsou známy výsledky zlepšení stavu dětí jak v Klokánku, tak v pěstounských rodinách? Ono lze pracovat tak, jako kdyby stačilo odpíchnout čas. Jenže když se dělá s osobním vkladem, tak je teprve něco pořádně vidět. pohrdavě prskat můžete, ale prosím, nejdříve se seznamte s fakty. Pokud komukoliv řeknete, že sociální sféra je pohodlné a čiré rejžoviště, budete vypadat divně.

Emil XX 13.5.2008 13:05

milá Witch, měla byste vědět, když už v tomto oboru působíte,

že úředníkům velice vadí i ten Klokánek. JUDr. Vodičková je pro mnohé z nich persona non grata.

Witch 13.5.2008 13:15

Re: milá Witch, měla byste vědět, když už v tomto oboru působíte,

Já to vím, ona je paní doktorka někdy příliš upřímná nebo rázně rozhodne :-) a jedná hodně z hlediska dětí. Jen do reakce zahrnuju i ta klišé o výdělcích této instituce.

Hobo 13.5.2008 13:14

Re: Re: Re: Re: Re: tyhle věci fungovat jen tak nebudou

Souhlasím s Vámi, že sociální sféra není žádné rejžoviště, tam zřejmě nikdo opravdu nezbohatl. Na druhé straně je pravda, že výkony a schopnosti institucí (čest výjimkám) také za mnoho nestojí.

Např. sociální služby v mém bydlišti se od zavedení příspěvku na péči orientovaly výrazněji na služby institucionální (pečovatelský dům, vyvařovna atp.) místo pomoci lidem v domácnosti. Těžko pochopitelné, ale skutečné. Vysvětlení vidím v tom, že je vždy dostatek klientů, kteří si někam dojdou na levný oběd, takže není nutné si komplikovat život řešením situací, kdy náhle může zatelefonovat klient, který je právě doma v průšvihu, na jehož řešení potřebuje okamžitě osobního asistenta. Prostě se dozví: "Takovou službu neposkytujeme." A basta.

Witch 13.5.2008 13:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tyhle věci fungovat jen tak nebudou

Já ze druhé strany vím,  že tento druh služeb zanikal nejvíc. Asi jak kde, ale hodně lidí přestalo pečovatelky pouštět dovnitř kvůli hodinové sazbě - ze zákona se měnila sazba z některých úkonů na časovou. Dnes je to snad 100/hod, tehdy asi 85. Samozřejmě taky hodně lidí odešlo a hodně odmítlo splňovat další nároky, jinde si vydělají víc. Na druhou stranu, leckterá města se teď prsí, že chtějí komunitně plánovat - ať tedy občané žádají po městu takovéto služby. Požadavky zdola a rozšíření služeb je přece snem radnic;-)

Kenavp 13.5.2008 20:39

Re: Re: tyhle věci fungovat jen tak nebudou

Vystihl jste to přesně.

Mejla 13.5.2008 8:25

Uznání autorovi náleží. Bohužel přístup ouřadů k dětem je stále hodně bolševický, včetně

soustřeďování dětí do koncentračních zařízení typu Klokánek apod. Něco podobného nemá v civilizovaných zemích obdoby, např. FOD staré komunistické prokurátorky Vodičkové je obrovský syndikát s dotacemi kolem 100 mil. Kč ročně ! ! ! Kolem ní se již zformovala tlupa lidí, kteří pobírají horentní sumy. V civilizovaných zemích velké dětské koncentrační ústavy neexistují.

Kolombo 13.5.2008 9:00

Re: Uznání autorovi náleží. Bohužel přístup ouřadů k dětem je stále hodně bolševický, včetně

Pámbu zaplať za rozhodnutí soudu, který osvobodil Barbaru Škrlovou , kterou vinili z "trestného činu obelhání pracovnic Klokánku".  Samotné takové obvinění bylo absurdní.

Witch 13.5.2008 10:44

Re: Uznání autorovi náleží. Bohužel přístup ouřadů k dětem je stále hodně bolševický, včetně

Můžete mít představu jakou chcete, ale nesporným faktem zůstává pomoc dětem v rozmezí, o jakém se Vám ani nesní. Já sama jednala s Klokánkem během let o pěstounství, o místo tety, o pomoc dětem v havarijní situaci, kdy mi během hodiny sehnali ubytování na tajném místě a ještě byli ochotni pomoci s částí dopravy, přímo JUDr.Vodičková mi dokázala během pracovního dopoledne(ordinovala v dodávce) podat právní porady na záchranu dalšího děcka, dva Klokánky jsem prolezla, kamarádka v jednom dělá... Vzhledem k tomu, jak si lze pomocí dětem dnes nabít hubu, stále chovám velikou úctu k práci celého Klokánku a chovám v paměti každou známku ochoty a zájmu z jejich strany. Věřte, že za tu spoustu let mívám silné svrbění na kritiku, jako je Vaše, odpovědět otázkou: Pokusil jste se něco pro jakékoliv cizí dítě udělat Vy?

Emil XX 13.5.2008 13:12

Re: Re: Uznání autorovi náleží. Bohužel přístup ouřadů k dětem je stále hodně bolševický, včetně

R^R^R^

Jindra 13.5.2008 8:06

autor se muze ukajet nadeji

ze na Dusicky bude mit na kameni zdaleka nejvic svicek z celeho hrbitova....

S. 13.5.2008 8:52

Re: autor se muze ukajet nadeji

...možná...

Jenda 14.5.2008 0:14

Re: Re: autor se muze ukajet nadeji

mozna i spoustu svicek ktere puvodne horely na jinych hrobech. Ale doufejme, ze dojde k necekanemu a pan Pich dokaze vychovat i tyhle deti. Zkouseli jini, i jednicky v prvni tride hlasli, ...

Stanislav H. 13.5.2008 7:39

pojem ALTRUISMUS

Promiňte, jen podstatný detail - vymezení pojmu:

ALTRUISMUS, ALTRUIZMUS =  nesobeckost, nezištný zájem, vztah, láska k lidem. Takže vše výše popisované by mělo být, (zaštítěno altruismem),  v režii pisatele. Toť etymologie...

Teď vážně: základní (kulturně) antropologický princip, týkající se nezištnosti je tento - za dobrý skutek NEČEKEJ odměnu či uznání. Nic takového nebude. Tak to mezi lidmi chodí tisíce let... 

Hrad 13.5.2008 7:52

Re: pojem ALTRUISMUS

Ty jsi nějak informovaný. Někdy chodí, někdy nechodí.... U někoho někdy chodí, jindy nechodí..... Zase jsem potkal jednoho osla. Utíkám pryč. Již ve starověkém Efezu se prý říkalo: Budeš-li se po náměstí procházet mezi dvěma osly, po čase budeš vypadat sám  jako osel.  

Doufám , že učíš svého synka: "ani vlastnímu otci nevěř".

Stanislav H. 13.5.2008 7:59

Re: Re: pojem ALTRUISMUS

Prosím, něco si přečti o vztazích mezi primáty. Literatury je na to dost. Od kulturně-antropologických klasiků (např. Dumezil, Eliade,...) až po současné filosofy či vědce (Sokol, Čakrt, Koukolík). Pokud to zvládneš, můžeš i Junga, tam je toho také dost...

Plácání o oslech je sice (trochu) legrační, ale s věcí samou to nemá co dělat...

    

jirka.s. 13.5.2008 9:28

Re: Re: Re: pojem ALTRUISMUS

Proč by si ausgerechnet zrovna zřícenina četl něco o vzazích mezi primáty? Vždyť on to má zažité z jeho každodenního styku s nimi! Kromě toho, Váš požadavek, aby si něco přečetl, je pěkná podpásovka! ;-)

Kolombo 13.5.2008 9:09

Re: Re: pojem ALTRUISMUS

To teda sorry, Tvrzi, ale ALTRUISTA koná dobro za svoje. Pokud to někdo pojme jako podnikatelský záměr a stěžuje si, že na tom prodělává ve srovnání s jiným způsobem obživy, jde o altruismus jen  tehdy, když přidáno nedostane a přesto vytrvá. Odměnou je mu přece dobrý pocit, proto je altruista! Horolezec taky nežádá plat za svou , z hlediska plážového povaleče nepochopitelnou a vysilující dřinu odvedenou ve stěně. proto je horolezec, že je mu ona  námaha odměnou.

klaaarka 13.5.2008 11:31

Re: Re: Re: pojem ALTRUISMUS

R^

jan hájek 13.5.2008 7:53

Re: pojem ALTRUISMUS

Jak již zde bylo uvedeno - za dobrým skutkem následuje VŽDY zasloužený trest. Avšak platí i jiné k tomuto se vztahující - cesta do pekel je dlážděna dobrými předsevzetími.

JJ 13.5.2008 10:49

Re: pojem ALTRUISMUS

Svet neni cernobily, do skatulek se nevejde.

Stat muze altruismu pestounu vyuzit nebo zneuzit. Dnes se zda, ze je za nej jeste tresta. A pritom by si s jejich pomoci mohl vyresit velkou cast problemu.

Jenda 13.5.2008 23:56

Re: pojem ALTRUISMUS

Kdyz vam nekdo pomuze tak mu muzete podekovat a mozna nekdy az bude neco potrebovat mu, i kdyz na to nema pravni narok, treba pomoct. Nebo mu muzete nalozit veskerou svou praci a jit si hodit slofika. V dostatecne male komunite, pokud udelate to prvni, pak muzete celkem pocitat s tim, ze az budete neco potrebovat tak vam nekdo pomuze, pokud to druhe tak se na vas priste kazdy vy... Tak to mezi lidmi chodi tisice let.

Pokud je komunita moc velka tak to trva delsi dobu nez se to rozkeca, ale taky to jde.

GRUNTORÁD 13.5.2008 6:57

upřímně Vás lituji!

V PODSTATĚ JSTE V HÁJI, ZADĚLAL JSTE SI SVOJÍ VÍROU NA NEŘEŠITELNÝ PROBLÉM, JE JEN OTÁZKA ČASU KDY SE UKÁŽE, ŽE JSTE NALETĚL DOBŘE PLACENÉ SKUPINĚ OUŘADŮ (PŘÍŽIVNÍKŮ NA DAŇOVÉM POPLATNÍKU) JEZDÍCÍCH ZA NIČÍM NEZASLOUŽENÉ PLATY NA EXOTICKÉ DOVOLENÉ. ČINNOST TĚCHTO PIJAVIC SPOČÍVÁ NA OPRUZOVÁNÍ LIDÍ KTEŘÍ VYTVÁŘÍ PŘIDANOU HODNOTU, A  NIC JINÉHO !!!!!!!!!!!!!!! 

Letowitz 13.5.2008 6:23

Autora si vážím

a děcka mají kliku. Asi poznávají něco, co se nejvíce podobá normální rodině.  A zejména pro Romské děcka je to výhra.  Spoléhat se ovšem na státní byrokracii je  zásadní omyl. Jsem tzv. OSVČ. Česky řečeno, mám svobodné povolání. V zásadě jediný problém mé existence je permanentní boj s neschopností, leností, hloupostí a nabubřelostí státních úředníků , které Bohu - žel nelze v mé činnosti eliminovat.

V 13.5.2008 5:11

na altruismus se preci tento

ten se bere do huby jen jako paka ale nikdo to nemysli vazne, tedy skoro nikdo

vubec mluvit v tomto spojeni o altruismu je hanebne, to je jako kdyby me rodice jednoho krasneho dne rekli ze me meli z altruismu, ze doopravdy zadne dite nechteli a ze moje vychovani je stalo tolik a tolik a ze to bylo plno starosti, na to ja bych asi odvetil, ze jen blbci maji altruismus za ctnost

Petr H 13.5.2008 1:10

Aha,

pán se rozhodl pěstovat pšenici na Marsu a prodávat při tom vzduch.

zalozak 13.5.2008 1:00

Roznodne si vazim autora za jeho pomoc detem ale cely clanek spise vyzniva jako spatne postaveny podnikatelsky zamer

O tom ze by snaha lidi pomoci spolecnosti a detem mela byt lepe cenena neni pochyb. V tom ma autor jiste pravdu.

Lec bohuzel vetsina clanku spise ukazuje ze se autor vrhnul do cinnosti bez radneho prostudovani podminek ci s virou ze se veci "nejak" vyresi. Prece mnoho z tech popsanych faktu (s vyjimkou lekarskych poplatku) byla autorovi znama davno pred tim nez zacal prestavovat dum a podnikat jine kroky. 

Myslim ze ona pestounska pece je nastavena tak ze lide kteri jiz mohou poskytnout zazemi tak ucini a stat jim za to nejakou formou plati. (Mimochodem podobne je to v Australii). V pripade autora slo spise o to ze on se rozhodl (coz je velice chvalihodne) vice mene vybudovat jakysi "mimi-detsky domov".. ale financovat to ze schematu pestounske pece. A to nemohlo nikdy poradne fungovat.

Bohuzel.. v tomto pripade opravdu jde spise o nedobre predem spocinany podnikatelsky zamer.   (i kdyz opakuji - aktivity autora si velice vazim)

billis 13.5.2008 8:58

Re: Roznodne si vazim autora za jeho pomoc detem ale cely clanek spise vyzniva jako spatne postaveny podnikatelsky zamer

Taky mi to prijde, ze si chtel vybudovat vlastni 'klondajk' - a ted krici, ze by za to mel dostavat vic...Nejak se nemuzu ubranit dojmu 'vychcanosti', sorry. A tem jednickam cikanu proste neverim ! 

Martin Pich 13.5.2008 9:28

Re: Roznodne si vazim autora za jeho pomoc detem ale cely clanek spise vyzniva jako spatne postaveny podnikatelsky zamer

O podmínkách jsme věděli vše, tchýně tímto způsobem během svého života vychovala 15 dětí. O nás už nejde. Jsme spokojení lidé. V článku mi jde o to ukázat, že za stávajících podmínek se moc sourozeneckých skupin z ústavů nedostane.

zalozak 13.5.2008 11:21

Re: Re: Roznodne si vazim autora za jeho pomoc detem ale cely clanek spise vyzniva jako spatne postaveny podnikatelsky zamer

neberte to ve zlem. Opravdu si vazim , velice, toho co delate.Jen me opravdu prislo ze jste vice verili v pomoc statu nez uvazili jak byla nabizena.

Nicmene neni pochyb ze stat by opravdu mel vsechny kdo chteji takto pomoci mnohonasobne vice podporovat. A to se nedeje... v tom mate pravdu.,