15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Witch 14.5.2008 9:25

Re: Re: Re: Problem je, ze

Ano, Nečas už vloni hodil do placu možnost skutečně profesionálních pěstounů, zatím byla hlavně diskuze. Veřejnost se docela divila, co je to za výmysl a taky hledala zlatokopectví. Na stránkách MPSV lze najít, co se s touto otázkou dělalo, případně dělá,  nejrychlejší je zadat heslo.

doktor 13.5.2008 10:46

Je to ještě horší,

než líčí autor. Ke svěření dítěte do pěstounské péče musíte nejen dělat jakési odborné zkoušky, ale také mít  souhlas jeho biologických rodičů. Rozhoduje soud, na který se ti rodiče i pěstoun musí dostavit. Rodiče však často nejsou vůbec k sehnání. Vím to proto, že jedna z mých dcer má v pěstounské péči mnoho let dvě velmi těžce postižené děti, které si vzala ze státního ústavu. Umí to mimo jiné proto, že je kvalifikovaná zdravotní sestra. Bez naší finanční pomoci by se však neobešla. Z jejího povídání (pěstouni mají své spolky a organizace, kde si vyměňují zkušenosti) vím, že VŠICHNI to dělají ne jako zaměstnání, ale ze snahy těm dětem pomoci.

Josef Schweik 13.5.2008 10:43

Pane Plchu, jste vítěz už teď.

Protože, pokud si historie bude někdy pamatovat tyhle figurky, tak jedině jako škůdce v souvislosti s Vámi. Vás si lidé zapamatují, na ně rádi zapomenou.

Vobyčejný člověčenství je totiž jediná obrana proti tomuhle postbolševickýmu marasmu v lidech, kerý sice mnohdá nezvládaj svoje rodiny, ale rádi ouředně mentorujou ty druhý. Ano, v českym eráru je furt jakákoliv iniciativa, kerá odhaluje neschopnost a systémový selhání režimu, trestnym činem.

Ty děti jsou důležitý, ty baby se musej prostě přežít, jinak to nejde. Ono to jetě dlouho bude trvat lidem obecně, než seberou síly nebejt líný a vzít vůbec nějaký siroty na vědomí.

Pane, když uveřejníte způsob, jak se vám dá oficiálně pomoci, jistě se stovky místních morálních žvanilů dopustěj rádi sponzorskýho daru. Když každej dá kilo měsíčně?

Řeknete, je to hovadina. Ale když každej pěstoun dostane příspěvek vod komunity napřímo, můžeme zrušit ten spolek pracovitých tet. To smysl má, nadávat jim, to smysl nemá, ony už jiné nebudou. Když lidi nezměníš, tak je vyměníš, nejlíp však, když nemusej vůbec existovat. Nejenom Váš příběh jest důkazem, že tam, kde musí pomoci člověk člověku, tam je erár a veškerej systém špatně.

Hobo 13.5.2008 13:38

Re: Pane Plchu, jste vítěz už teď.

R^

buš 13.5.2008 21:24

Re: Jenže:

spolek těchto pracovitých tet zrušíte, daně se nesníží. O to víc bude mít pro sebe následný spolek pracovitých tet atd. Jak prosté - vymyslet perpetuum mobile.

Jura Jurax 13.5.2008 10:03

Pane Pichu,

Váš text dokresluje můj skeptický pohled na naše volené zastupiče tvořící zákony, na ouřady všeho druhu a vlastně skoro na všechno, co náš stát za moje daně dělá. Železným koštětem vymést ... ;-€

Ale že specielně v případě pěstounství je to až tak absurdní jsem věru nečekal. Nechci se Vás dotknout, ale opravdu je zdeúřední blbost až tak obludná? Je-li pravda vše, co jste napsal, pak Vy i Vaše paní noste klobouky, abyste pod nimi skryli zaslouženou svatozář.

těchňik 13.5.2008 21:03

Re: Pane Pichu,

Blbost ouřední jest zde větši, než největši! :-/

Charlie 13.5.2008 9:51

No, já bych to neriskoval

Čtyři cikáňata, to bych nebral ani kdyby je zlatem vyvážili: To riziko je moc velké: http://marianne.cz/clanek/546/sedmnact_let_s_detmi_odjinud.html

LJG 13.5.2008 9:15

No není to lehké

Ale stěžovat si i na výši poplatku u lékaře...požádal jste o příspěvek při převzetí dítěte? ten by to měl bohatě pokrýt viz: http://www.mesec.cz/texty/davky-pestounske-pece/

A když srovnáte svůj "plat" s platem sestřičky v směném provozu v nemocnici, je to stejná bída. Není-li na tom sestřička hůř.

MF 13.5.2008 12:29

Re: No není to lehké

Na onen příspěvek je má upozornit úřednice sama. Je to její povinnost.

Emil XX 13.5.2008 12:59

Re: Re: No není to lehké

Milý MF, jak to znám ze svého okolí, úřednice občana neupozorní, že má nárok na nějaké peníze a to i přesto, že pěstounské rodiny pravidelně navštěvují, což mají v pracovní náplni.

Pavla B. 13.5.2008 9:04

Velmi záslužné - díky lidem jako jste vy

Ve článku však postrádám zmínku o tom, zda máte i vlastní děti. Ono totiž vychovávat vlastní děti také není vždy procházka růžovým sadem, i když většinou vám osud nenadělí 3 nebo více dětí najednou a také u romských dětí z děcáku je přece jenom větší šance setkat se s nejrůznějšími atypickými problémy než u dětí vlastních.

No, ale když čtu o tom, jaká je faktická podpora společnosti pěstounské péči, tak jsem ráda, že jsem se dala na sbírání opuštěných koťat.:-) (Pro rejpaly: děti mám taky, vlastní.)

Martin Pich 13.5.2008 9:21

Re: Velmi záslužné - díky lidem jako jste vy

Ano, máme vlastní dceru a dokonce i vnuka.

JoJo 13.5.2008 9:00

je fascinující

kolik lidí mele o altruismu a zároveň natahuje ručičku po penězích

Witch 13.5.2008 12:34

Re: je fascinující

Pokud nebudete mít SVÉ prostory a vybavení, altruismus si můžete strčit někam. Nejdřív přísné nároky a normy, jaké většina rodin ani nesplňuje, potom možný "příděl" dětí. Naopak když by se měl otevřít děcák, stát do toho narve peněz, až oči přecházejí, tohle srovnání měl autor na mysli. Kdo chce být pěstounem a přijmout děti, musí nejdřív sám hodně obětovat a investovat. Možná Vám v tom článku uniklo, že tu ani nešlo o malý dětský domov, ale o fakt, že o skupiny sourozenců, byť neromských, se jaksi (i z výše nutného zařizování předem) nikdo nehlásí. Takže tady šlo o to, pomoci několikanásobně znevýhodněným dětem. Nedivím se, že očekávali trochu víc podpory a uznání.

Emil XX 13.5.2008 13:09

Jistě také víte, že umístit děti různého věku do dětského

domova někdy vůbec nejde, protože se musí rozdělit na jednotlivé instituce podle věku (malé dítě do kojeneckého ústavu, sourozenec do dětského domova). To např. v Klokánku není a u pěstounských rodin také ne.

messenger 13.5.2008 12:53

Re: je fascinující

Jo jo. cechacek zase nepochopil

JoJo 13.5.2008 13:10

Re: Re: je fascinující

Hlavně že Vy chápete. Spojení nezištnosti s pláčem nad nedostatkem finanční podpory státu je blbina, tak to chápu já. Co se týče úředních a papírových problémů, zkusil jste v poslední době vyřídit na úřadě cokoliv? Šiml nekope jenom do pěstounské péče, ale do všeho.

Pokud pěstoun není před tím, než vytáhne děti z dětského domova obsáhnout celou problematiku pěstounské péče včetně dopadů, neměl by přes chvályhodné úmysly následnou medvědí službu činit.

Hobo 13.5.2008 13:20

Re: je fascinující

Ba, ba, mnoho. jsem rád, že vy to děláte bez jakékoliv požadavku na pomoc od kohokoliv. Takových lidí, jako jste Vy, je fakt málo.

JoJo 13.5.2008 15:21

Re: Re: je fascinující

Nedělám, vychovávám pouze tři děti svoje. Pouze mne udivuje, jak se směšuje altruismus a něco za to. Buď jsem altruista a v tom případě od nikoho nic nechci. Nebo něco chci a pak nejde o altruismus ale pouze o kšeft. Ten rozdíl je i v tom, že spousty pěstounů se již dlouhá léta starají o cizí děti aniž by měli potřebu plakat na netu, pouze dělají, co dělat chtěli.

lydie blaseovaná 13.5.2008 8:43

je dobře, že své zkušenost i zveřejňujete

  často    totiž   tento   zzcela  nevhodny  postup  úřadů  odnesou  na  prahu  dospělosti  také  děti.  Selhání  pěstounských  rodin  lze   přeložit  také       jako  nevhodné   nastavení  systému  a   motivace  jednotlivých   pracovištť.  Děti   utečou  od  rodiny,  často  se   v ústavu   mají  materiálně  lépe  v ústavu,  sami   další  kontext  samozřejmě  neposoudí.  pěstoun   by   je  musel   ze  chřtánu s tátu   vyrvat  násilím  i  přesto, že  státu  šetří  peníze,  sám  s e  obětuje   a   dětem  nabízí   komfort   rodinného  prostředí.  Skončí  zcela  vyčerpán  a případně  též  psychiatry  patologizován. b   Děti  pak  končí     ve  vězení,  neboť   se  rychle  od   od    ústavních  dětí  učí,  jak   lze  vesele  trávit   chvíle  na   útěku   či  prázdniny  (teritorium  nikoho).

Witch 14.5.2008 7:16

Re: je dobře, že své zkušenost i zveřejňujete

Selhání pěstounských rodin je sice možná viditelnější, než ústavů, ale nijak časté. Probírají se tu "romčata", zní tu názory, že tohle by leckdo nerisknul ani náhodou. No a proč? Jednoduše, lidé k těm dětem vždycky přistupovali s láskou, ale podle tehdy normální snahy, asimilovat.  To znamená, že děti cítily v okolním prostředí, že jsou jiné, ale doma nebyla žádná vůle podpořit je v nějaké orientaci. Většinou se řeklo, že lidi okolo jsou zlí, blbí a podobně, že na barvě kůže nezáleží. Jenže  život je poučoval, že záleží a ten rozpor byla chyba. Vždyť i Rom může být hrdý na svůj původ, něco o něm vědět. Příslušnost k divné komunitě nebo "spodině" nikomu na sebevědomí nepřidá a v pubertě se emocionální jedinec snadno propadne do vírů pochyb a zkratkovitých jednání, které už opravdu "zasekají" cestu zpátky. Kdo kdy dokázal s rodinami pěstounů o těchto problémech a otázkách mluvit, radit, rozebírat je? Neděje se to ani dneska. A ve výchově se musí hodně věcí odehrávat na rovinu, aby základní jistoty dítěte zůstaly neotřesené- a nejvíc tam, kde už dítěti někdo ubližoval.

lydie blaseovaná 14.5.2008 11:24

Re: Re: je dobře, že své zkušenost i zveřejňujete

   to    je  pravda,   ale   ty   systémové  věci  týkající  se   nemorálnosti  a  kafkárny  celého  systému  sociální  péče,   ústavů,  soudů,  jsou  mnohem   zásadnější.   Nakonec  se  hodně  lidí zajímá   o  tyto  romsko§kulturní  záležitosti,  ale  když    "romčata",  Jak  jim  říkáte,   skončí  svou   adolescentní  pouť  po  ústavech,  rodinách  appod,   nikdo     už   to  s nima  ve  vězení   takhle  nerozebírá.

Witch 14.5.2008 12:21

Re: Re: Re: je dobře, že své zkušenost i zveřejňujete

Ano, já jen obhajuji pěstounství-strašně moc lidí nahlíží na výchovu romských dětí jako na zbytečně rizikovou, když je tolik jiných:-(. K těm institucím - no, skoro není, co dodat a přitom malérů přibývá. Poslední dobou já osobně mám stále silnější pocit, že bychom potřebovali i síť jakýchsi rodinně-sociálních poradců, kteří by dokázali kvalifikovaně poradit třeba sociálně slabým, co a jak dělat, hospodařit, jak se vypořádat s upomínkou, úředním dopisem... Spousta lidí by mohla existovat skoro v pohodě a ve vlastním, pokud by mohli k některým věcem, které je děsí, které neovládají nebo jim nerozumí, sehnat dobrou radu. A třeba taky být průběžně povzbuzováni...

StandaT 13.5.2008 8:35

tyhle věci fungovat jen tak nebudou

Co v tomto státě nefunguje? Péče o opuštěné děti, přestárlé seniory, zdravotnictví, školství a trh s byty. Tedy vše, co vlády v devadesátých létech neřešily a nechaly jen s kosmetickými změnami proplout ze socíku do nového systému a o čem SocDem hovoří akorát když je v opozici. Bohužel to nevypadá, že by současná koalice měla síly cokoliv z toho desocializovat (od slova socialistický, ne sociální) a postavit na rozumné základy.

Kolombo 13.5.2008 8:56

Re: tyhle věci fungovat jen tak nebudou

nebylo by lepší, kdyby stát spoustu věcí vůbec neřešil, nechal peníze lidem a ti si služby zařizovali sami například pomocí církví nebo občanských sdružení? Úředníci státu  vyfasují počítače, kancelář , internet a jediné co je potom zajímá je pravidelné zvyšování platů.

jirka.s. 13.5.2008 9:31

Re: Re: tyhle věci fungovat jen tak nebudou

Samozřejmě, že by to bylo lepší! Ovšem sám jste si druhou větou zdůvodnil, proč to nejde! ;-(

Jura Jurax 13.5.2008 12:31

Re: Re: Re: tyhle věci fungovat jen tak nebudou

R^R^R^ ti ouředníci zde zmínění jsou ovšem voliči a odboráři, že ano, takže je nutno s nimi zacházet v rukavičkách, i když nedělají nic užitečného, eventuálně dokonce objektivně škodí ... podotýkám, že si ale nemyslím, že všichni ouředníci nedělají nic užitečného, eventuálně dokonce objektivně škodí :-/

Witch 13.5.2008 10:51

Re: Re: tyhle věci fungovat jen tak nebudou

Na tohle téma byl udělán příspěvek na péči. U seniorů je to dobrá věc, právě na nákup péče od institucí, sousedů nebo rodiny. Osoby ale musejí příjem přiznat na FÚ. Ostatně organizace taky, vedou účetnictví. Problémem bylo, že když lidem místo 486,- přišly 2 000,- začali to strkat do štrozoku a dokonce odstupovali od smluv. Hned se jim zdálo, že pro vnoučata se peníze využijí lépe. Teprve dnes se situace konsoliduje, ale mezitím padly služby. Dokonce i tam, kde by se měly uživit a ještě jich hodně chybí (třeba KV). Začínat znovu je těžké, nejsou ani vstupní investice, jsou nové požadavky na vzdělání...

Stredocech 13.5.2008 11:43

Re: Re: Re: tyhle věci fungovat jen tak nebudou

Ano, cílem není péče pro postižené ale "sociální jistoty" zaměstnanců organizací, poskytujících služby. To je celá léta známo i pracovníkům MPSV.