15.6.2024 | Svátek má Vít


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Corsini 28.5.2008 8:32

Autor se snaží vyrovnat Pehe

Takže už je to nad slunce jasné - za dopravní nehody může Klaus! Myslel jsem, že něco takového  by dokázal vymyslet pouze Pehe.

Ostatně - myslím si, že za tím (agresivita v běžném životě, nerespektování svobody druhých a pod.) je i to, že dlouho nebyla v Evropě válka (nepočítám Balkán).

kvid 28.5.2008 9:39

Re: Autor se snaží vyrovnat Pehe

 Pravidla siničního provozu, jsou jedny z mála, která se stále vyžadují a tudíž i dodržují , autor má pravdu pokud si neuděláme pořádek i v ostatním, postupně zavládne chaos i na silnicích, ...a kdo jiný by nám měl jít příklad dem než právě prezident, ministři, poslanci a další vrcholní státní úředníci?

  Pokud Vám jde o válku, přihlašte se do armády, ona vám ji zprostředkuje, ale do Evropy nám ji, prosím, netahejte.

jakovy 28.5.2008 15:36

Re: Re: Autor se snaží vyrovnat Pehe

V Evropě už válka je. Prozatím taková tichá, ale nebojím se, díky multikulti bude za nedlouho hůř.

Aleš 28.5.2008 8:17

zdá se, že zase místo rozumu emoce

Stačí si vzpomenout jak to vypadalo 1.7.2006 a několik následujících měsíců- ze dne na den se jelo 50 či 90 tam, kde byla předepsána  a počet nehod a zraněných  neuvěřitelně poklesl, se zpochybňování nových pravidel prakticky všemi politiky a s malou kontrolní činností policie řidičům otrnulo.Je nepochybně pravda, že úcta k previdlu a jejich respektování po totalitě je u nás neporovnatelně menší než třeba v Rakousku, které má s ČR společné kořeny po tisíciletí.Myslím, že  je nezbytný tvrdý postih,  řidičáky na zkoušku, prevence- upozorňování na rizika, výchova a zejména dohled policie na silnicích.

 Jak může  vážnosti změn prospět , když v čele  dopravní komise parlamentu komise stojí usvědčený lhář, poslanec který řídil  v silné opilosti a v podstatě nikdo se nad tím nezastaví, ani strana  za kterou je poslancem.

 

 

 

Ladislav N. 28.5.2008 8:46

Re: Aleš IP: 212.158.130.xxx

Taky v té době policie pořádala manévry z nařízení Paroubka a jeho party a navíc bylo extrémně slunečné a teplé počasí, takže všichni hleděli sedět někde ve stínu nebo u vody, než se pařit v autě na silnici. Pokles nehodovosti nenastal, nastal jenom krátkodobý  pokles smrtelných nehod a celkově policií vykazovaných dopravnéch nehod - těch, u nichž byla přizvána. Pojišťovny pokles nehod popíraly. Jenomže ti, co žijí v bludu, že zákon je schopen vyřešit nehodovost na českých silnicích, se jej zřejmě budou držet i nadále...

Aleš 28.5.2008 8:55

Re: Re: Aleš IP: 212.158.130.xxx

Nehodovost  vyřeší vždy jen komplex- jednoduchý, přísný zákon, ne=platná policie, která ho důsledně kontroluje,  dobrý stav silnic, jejich přiměřené značení, vychovaní, ohleduplní řidiči.

Proč to jde v Rakousku a ne u nás??

Jsem přesvdčen, že nejméně 60% problému jsou řidiči.

Harry 28.5.2008 10:59

Re: Re: Aleš IP: 212.158.130.xxx

"Jenomže ti, co žijí v bludu, že zákon je schopen vyřešit nehodovost na českých silnicích," OK, ale co navrhujete, nekde se zacit musi. Chcete zacit tim, ze vyhybite vsechny nase ridice a dovezete nebo nadelate lepsi?

Ladislav N. 28.5.2008 15:13

Re: Harry IP: 147.231.248.xxx

Nehodovost má složitější příčiny a žádný přitroublý bodový systém věc nevyřeší.

xtl 28.5.2008 8:50

Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce

Stejná je moje zkušenost. Zrovna poslední neděli na úseku dlouhém 80 km se kromě mne našli pouze dva stejní blbci, kteří jeli předepsaných 90 km/h.

Ladislav N. 28.5.2008 8:53

Re: Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce

Asi to bude v tom, že jet pomalu není totéž, co jet bezpečně...;-)

Netřeba 28.5.2008 9:19

Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

Souhlas.   Pomalá jízda = bezpečná jízda je podle logiky :  "Kdyby všichni jeli čtyřicítkou jako já, ani na té dálnici se jim nic nemůže stát."

tosek 28.5.2008 9:45

Re: Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

No a co by se jako stalo, kdyby všichni jeli tou čtyřicítkou? Minimálně by to všichni přežili. Lidí, kteří např. na padesátce jedou 120 a zabijí se mi prostě nemůže být líto. Mělo by navíc platit pravidlo, že pokud někdo způsobí nehodu porušením předpisů, měl by všechny škody na svém vozidle, na vozidlech ostatních poškozených, na zdraví zraněných, na dopravních zařízeních platit sám a nikoli pojišťovna. Samozřejmě pokud někoho zabije, rovněž zaplatit pozůstalým ušlý příjem rodiny po dobu řekněme 10ti let.

Ladislav N. 28.5.2008 10:10

Re: Re: Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

Jenomže blbec, který jede pomalu tam, kde se nedá bezpečně předjíždět, nejspíš způsobí, že při riskantním předjíždění "ze zoufalství" se právě ta dopravní nehoda stane...

tosek 28.5.2008 10:44

Re: Re: Re: Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

Je hezké, jak dáváte veřejně najevo, že jste nic nepochopil. Blbec a viník je samozřejmě ten, kdo riskantně předjíždí "ze zoufalství". Co to jako je to zoufalství? Že někam přijede o minutu později? Proto riskantně předjíždí? No tak to je opravdu totální idiot.

Ladislav N. 28.5.2008 15:10

... Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

Ze "zoufalství" proto, že bezdůvodně pomalá jízda tam, kde dopravní předpisy umožňují podstatně vyšší rychlost, je také dopravním přestupkem. Kdo neumí jezdit přiměřenou rychlostí, aby nezdržoval ostatní, nemá na silnici co dělat.

V takových případech se za "pomalým jezdcem" vytvoří kolona aut se všemi nepříznivými důsledky na bezpečnost jízdy všech zúčastněných. Jedním z důsledků je i frustrace ze zbytečně pomalé jízdy a zvýšení adrenalinu v krvi mnoha řidičů.

j.s. 28.5.2008 17:55

Re: ... Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

Velká část řidičů si plete hodnotu maximální povolené rychlosti s rychlostí přikázanou, někdy dokonce minimální. Silnice je pro všechny, tedy i pro dědu v Š105, co jede do vedlejší vesnice s babičkou k doktorovi. Řidič, který je frustrován z "bezdůvodně" pomalé jízdy vozidla před ním natolik, že mu toto zvedne adrenalin, nemá za volantem co dělat. A jestli mu to působí takový stres, že je pro jeho potlačení dokonce ochoten riskovat život svůj i ostatních riskantním předjížděním, to už se snad nedá ani komentovat :(

Ladislav N. 28.5.2008 20:42

Re: Re: ... Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

No, já měl doteď  zato, že silnice jsou pro řidiče, kteří umějí řídit automobil a nezdržovat či ohrožovat při tom ostatní.  Ale jak vás tak čtu, asi je tomu jinak...

Kloboučníkům s ročně naježděnými 200 kilometry za volantem zdar!!

Pavel72 28.5.2008 16:23

Re: Re: Re: Re: Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

Predjizdet ze zoufalstvi by se nemelo, to je fakt, ale jet opravdu pomalu, to taky ne. Je to TAKY nebezpecne. Uz jenom tim, ze takoveho cloveka proste auta predjet musi (az na bezpecnem miste) a i bezpecne púredjizdeni muze byt rizikovym faktorem.

Zrovne pred 10 minutama jsem prijel z prace. Vyjizdim z mesta a prede mnou deda ve S105 (ale to jedno v cem). Hasil si to porad 50. Pak bylo snizeni na 70, deda porad 50, konec 70 a blizi se vesnice, deda zrychluje na 70. Zacina vesnice, ja zpomaluju mazi 50 - 55 a deda mi UJIZDI. Konci vesnice (100m od konce), deda zpomaluje na 50 a snad i mene a ja ho zase dojizdim...:-(

To vse na ceste, kde neni problem kilometrova kolona a do toho tady takovej "deda".

Jestli toto je bezpecna jizda, tak jsem cinsky buh srandy. Tak jak se dava ridicak az od urciteho veku, tak bych ho nekdy bral od urciteho veku.

Harry 28.5.2008 11:01

Re: Re: Re: Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

"při riskantním předjíždění "ze zoufalství" kolik tim riskantnim predjizdenim usetrite casu napr z C.Budejovic do Prahy? Pul hodiny? Nekde to testovali a z Prahy do Brna se da riskantni jizdou ta pulhodina nahnat. Stoji za to?

tosek 28.5.2008 11:14

Re: Re: Re: Re: Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

Jestli někomu záleží na půl hodině, tak ať si přivstane a dorazí v pohodě včas. A z Budějovic do Prahy riskantním předjížděním půl hodinu nenaženete. Musíte ale jet samozřejmě přes Písek a ne přes Tábor.

Netřeba 28.5.2008 11:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

Souhlasím. AŤ vyjede třeba den předem. Nebo týden. A ještě bych těm bláznivým řidičům odmontoval třetí, čtvrtý a pátý rychlostní stupeň.

A kdo by jel rychleji než čtyřicítkou, musel by příčtí cestu třeba z Brna do Prahy odcouvat. Já bych je naučil, jezdit bezpečně !!!

tosek 28.5.2008 11:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

No když si někdo nedokáže spočítat, jak dlouho mu bude cesta trvat, tak ať jede den předem a nemusí kvůli tomu pozabíjet jiné.

Ladislav N. 28.5.2008 15:22

...Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

Já bych zakázal na rozdíl od vás vyjíždět na veřejné komunikace těm, kteří řídit neumí nebo řídit  zapomněli. Bezpečnost provozu by se rozhodně zvýšila. ;-P

tosek 28.5.2008 15:44

Re: ...Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

To já s vámi souhlasím, ten kdo několikanásobně překračuje rychlostní limity, riskantně předjíždí atd., atd., evidentně přestal být řidičem a stal se veřejným nebezpečím, kterému je třeba zakázat vůbec usednout za volant.

Ladislav N. 28.5.2008 17:43

Re: Re: ...Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

Jenomže tady není řeč o překračování limitů, ale o řidičích, kteří jedou hluboko pod limitem a ohrožují nízkou rychlostí bezpečnost provozu.

enderv 28.5.2008 9:44

Re: Re: Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce

Aha, a o tom ze jedete bezpecne rozhoduje kdo? No, podle Vas nejspise Vy.

Dovolim si rici ze i kdyby jste byli nejlepsi ridic na svete, a jeli "bezpecne" rekneme 120, tak pokud Vam nejakej blb vleti do cesty to proste na par desitkach metru neubrzdite (bez toho aby jste vyleteli ze silnice). Bezpecnost neni jen o tom jestli Vy jedete bezpecne a mate reflexy pilota stihacky, ale jestli fyzicky muzete nekdy neco udelat a v pripade ze nemuzete tak minimalizovani skody.

Pripomenu fyziku stredni skoly - energie je umerna ctverci rychlosti, takze pokud jedete 60km misto 50km, nezpusobite "jenom" o petinu vetsi mazec, ale skoro o polovinu (1.44 abych byl presnej).  To same plati o 110 misto 90. Pokud do Vas narazi nekdo v 40km/h, budete nastvanej. Pokud to do Vas narve nekdo v 110km/h, budete v lepsim pripade v nemocnici, v horsim v marnici.

At jste sebelepsim ridicem, fyziku neoblafnete.

Ladislav N. :-))) 28.5.2008 10:59

Re: enderv IP: 217.33.103.xxx

Podle téhle logiky by letadla musela jezdit po silnicích a ne lítat vzduchem... ;-P

Netřeba 28.5.2008 11:27

Re: a ne lítat vzduchem . . .

To už jste opravdu přehnal. Nelétat!

Ať si klidně létají, ale pěkně bezpečně. Čtyřicítkou.

Harry 28.5.2008 13:30

Re: Re: a ne lítat vzduchem . . .

Budete se asi divit, ale pilot ma predepsanu rychlost naprosto presne a o zmenu musi zadat, stejne tak o vysku atd. Cili letadlo je svazano predpisy naprosto, stejne tak vlak. proto jsou oba tyto prostredky nejbezpecnejsi.

Harry 28.5.2008 13:26

Re: Re: enderv IP: 217.33.103.xxx

Kdyby letadla ridili mladici s cerstvym ridicakem ale hodne silnym sebevedomim tak jako nova auta od tatinka za maturitu tak by se asi letadlem neodvazil cestovat nikdo jiny nezli sebevrah.