28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kecal. 21.1.2009 16:36

Re: Ostatne, mistni odbornici na problematiku

R^

mueller 21.1.2009 15:49

Jo, kombinace stareho dedka,

nebo - vzneseneji receno - starsiho pana ve veku, kdy rada jeho vrstevniku je uz leta po smrti - s mladickou manzelkou po predchazejicim majetkove zatizenem nekolikaletem rozvodu a osolena jeste Viagrou byva casto rychle smrtelna. Doktori vsechny takove pany varuji. Chtel si uzit ? Zjevne chtel. Uzil si ? Nejspis ano. Stezovat si muze pouze sam na sebe. Nezodpovedne po sobe zanechal male dite, ale to zjevne nikomu z citlivych obhajcu ustvaneho humanistickeho genialniho umelce Kaplickeho nevadi.

lama 21.1.2009 18:44

Re: Jo, kombinace stareho dedka,

müllere  müllere vy to s tím Turgau nepřehánějte. No a pan autor psal právě o vás a vám podobným. Co je komu po tom co si a jak někdo užívá a pokud selhal záchranný systém, tak je to tragedie o to horší. A pokud někdo to omlouvá a obhajuje a jiného život odsuzuje aniž by o něm něco znal,porvrzuje se jak VELCÍ jsme v malosti.

mueller 21.1.2009 20:55

Re: Jo, kombinace stareho dedka,

mne je jedno, jak si kdo uziva, panu Kaplickemu to preju a nezavidim, a zachranny system neselhal, co zvanite, zachranari delali co mohli a bylo to prd platne jako castokrat. Kde jste byl ostatne vy, abyste vsecko zachranil ? Urcite jste se nekde voziral a na Kaplickeho a jeho problemy jste vubec nemyslel, kdybyste tam byl, zajiste byste ho zachranil, takze za to vlastne muzete vy. Kdyz vas poradne klepne, nezachrani vas nic, maximalne se z vas da neco transplantovat, abyste neprisel uplne nazmar. Jak jste prisel na to, ze neci zivot odsuzuju, je vase tajemstvi, maximalne tak odsuzuju lidi jako je autor clanku, a ten se zjevne tesi dobremu zdravi, a lidi jako jste vy, co pindaji o nejakych selhanich a o veci same vedi starou backoru. Tragedie to je nebo neni, podle pohledu, pani Kaplicka si najde k ditku jineho tatinka nez toho pradedecka, co doufejme zanechal sve manzelce a svemu ditku aspon nejake prachy. Ale ani do toho nam nic neni. Jednasedmdesatileti a mladsi panove houfne umiraji kazdy den na infarkt a nepomuze jim nikdo, a nad tim se nikdo nevzrusuje. V malosti jste maly tak leda vy, kdyby ruzni hyenisti nezneuzivali Kaplickeho smrti pro svoje vyrizovani uctu, byl by pokoj, ale oni se holt museli nejak zviditelnit a sdelit narodu, ze ONI jsou ti vyvoleni a lepsi lidi nez ten ostatni povl. A tak dale ...

doktor 21.1.2009 13:39

Kolega Kalvach

nevhodně generalizuje. Z průběhu věci viní dokonce socialistické zdravotnictví. Přitom vůbec nejde o podnikatele Kaplického, ale může jít o každého z nás. Co s lidmi, kteří pozbudou na ulici (na veřejnosti) vědomí, je u nás ošetřeno mnoha zákonnými předpisy. Rozlišit na místě selhání oběhu a intoxikaci (alkoholem, jedy, drogami, léky) nebo vnitřní zranění je možné jen s pomocí zdravotnické techniky. Opilost (ebrieta) je OTRAVA jedem, která může být stejně smrtelná, jako infarkt. Otrava je emergentní stav, který mají řešit zdravotníci. Protože však může vést k agresivitě, měli by tam být TAKÉ policisté. Pokud v Praze jezdí k podezření z otravy alkoholem (opilosti) jen policie, je to špatně. Dnes umí většina z nás podat člověku s ohrožením dýchání a krevního oběhu první pomoc (pomocné dýchání + srdeční masáž). To mohl a měl udělat kdokoliv z přihlížejících. Přesto tato resuscitace nebývá úspěšná. Prekérní to mohlo být pro tolik kritického kolegu Kalvacha, kdyby se tam poblíž ocitl on. Laik tu pomoc podle zákona totiž poskytnout MŮŽE, ale zdravotník (lékař) MUSÍ. Dr.Kalvach už není mladík. Provádět na ulici kardiopulmonální resuscitaci je těžký fysický výkon. Může to pak také dopadnout tak, že místo jednoho umírajícího tam nakonec budou dva. A RZP, navzdory Julínkovým příkazům, nejede a nejede...

clay 21.1.2009 17:02

Re: Kolega Kalvach

máte pravdu, každý, kdo resuscitaci vyučuje potvrdí, že takzvaná první pomoc v případě infarktu je čirý alibismus. Julínka do toho cpete zcela mimo mísu...to váš věcný příspěvek degraduje

Malý Aston 21.1.2009 13:34

Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!

Nachomítl jsem se nedávno k jedné dopravní nehodě.Poučen o pomoci jsem zavolal záchranku i policajty a v domnění že jsem udělal vše co bylo,  spokojeně kráčel domů s hřejivým pocitem občanské solidarity.Jaké bylo mé překvapení po půl roce,kdy jsem byl obviněn že jsem tu dopravní nehodu způsobil já chodec kdy jsem nenadále vyskočil ze křoví před chudáka řidiče a on boural.V autě jich bylo 5 a já sám samotinký.Tři roky jsem chodil po soudech,sám jsem si musel zapltit znalecké posudky a nebýt toho policajta co přesně popsal dopravní nehodu,doložil fotky a vyvrátil přítomnost křoví u silnice snad jsem šel i sedět do krimu.Divíte se potom že jsou občané neteční?Pokusil se někdo z Vás okřiknout řvoucí a kradoucí cigány? Dělat ze smrti pana Kaplického politické drama jako to dělá Paroubek je hnus.:-/

R.J. 21.1.2009 13:57

Re: Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!

Noj, to ten jeden pán se spletl a přetáhl býkovcem neviného, když to zjistil, rozčilil se z toho omylu tak, že toho chudáka přetáhl ještě jednou. Jinak ten pán, co nalezl ten prsten z pouti a odevzdal ho policii, měl s tím potom pěkný popotahovačky, majitel řekl, že ten prsten byl zlatý s diamantem , ten nálezce se potom mohl jít oběsit . Jinak to psal Hašek před 80 lety, nějak jsme se moc nezměnili. ;-D Jinak jsi je mohl a měl honit pro křivé obvinění, dopustili se trestného činu. Jestli to není promlčeno, neváhej, zaplatí Ti to i s úroky.

Malý Aston 21.1.2009 14:18

Re: Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!

Advokát mi to také radil ale zase chodit léta po soudech a vysoudit kulové? A kromě toho nejsem žádný hrdina,ti cestující byli pěkní řízci nadupaní z posilovny a ještě na práškách.

Ypsilon 21.1.2009 14:36

Re: Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!

Jak jinak Vy jste si prostě ve svém životě musel naběhnout na zmetka :-D. Nebylo  náhodou to auto plné anrchistů?:-P. Jistě, je to demagogie, ale jinak na tenhle Váš výkrik reagovat nedokážu.. Byl jsem jako  laická prví pomoc u asi 2 vážnějších lyžařských úrazů, několioka úrazů vodáckých a jedné dost ošklivé bouračky, Žalován jsem kupodivu nebyl..... 

honzak 21.1.2009 15:08

Re: Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!

lyžaři a vodáci nebývají svině, víme? Zato mlamojové ve starých silných autech jo.

Ypsilon 21.1.2009 18:21

Re: Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!

Holt se spíš potkávám s lyžaři vodáky než s mlamoji v silných autech, můj problém;-P

Němek 21.1.2009 15:38

Re: Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!

Osobně s tím zkušenosti nemám. Dvě moje známé ano. Jedna pomáhala ošetřovat zraněného při drobné nehodě, druhá svědčila při vyšetřování autonehody. Obě z toho měly spoustu nepříjemností, ta druhá dlouhé mnohaměsíční předvolávání k soudu (když se k soudu nedostaví svědek, může být pokutován, pokud se nedostaví obviněný, nic se mu nestane). Každá mi řekla, že příště od takového případu daleko a rychle uteče.

Kresinka 21.1.2009 16:15

Re: Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!

Tady vidím přesně celý problém. Nevím, jsme-li necitelnější, než cizinci, ale jednou jsem zavolala RZP k mladíkovi, který zkolaboval nejspíš  pod vlivem drogy. Když přijela sanita a spolu s ní policie, mládenec se probral a pokusil se zdrhnout. Já pak poslouchala policajty nejméně půl hodiny - jaké mám  štěstí, že jim ten mladík neutekl, jinak bych celý výjezd musela platit, že se mám přesvědčit, jestli je opravdu nutné volat sanitu ( ptala jsem se jak to poznám,  ale to přeslechli). Nedivte se, že se lidé chovají podle Vás necitelně. Vím, že to není případ p. Kaplického, ale prostě je to to obecně tak

Zu 23.1.2009 11:51

Re: Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!

Myslela jsem, že už do diskuze nepřispěji, ale nedá mi to, protože hodně lidí zde píše,že by už člověku v kritické situaci nepomohli (ať už zdravotní nebo jiné). Poněkud mně to děsí, ale je fakt, že jsem zažila dvakrát opravdu ošklivou věc, která se přihodila jinému člověku a moc nás nepomáhalo.Jednou jsem společně se dvěma mladšími lidmi vytahovala přejetou dívku zpod vlaku,poskytli jsme první pomoc, asi 30 dalších cestujících přihlíželo z větší vzdálenosti, a když jsem na ně volala, aby mi alespoň někdo podržel kabát, tak nikdo nereagoval. No můžu být ráda, že mi ho ze země, kam jsem si ho odložila, nikdo neukradl. Přijela sanita, dívka druhý den zemřela na mohočetná poranění,rozhodně nás nikdo z žádných chyb neobviňoval a kdyby ano, tak snad si proboha dospělý člověk umí poradit i s tím (policisté mají nadřízené a rozhodně nemají právo tvrdit,že když pacient uteče zaplatíte sanitu!!!). Neumím si představit,že někomu nepomohu a budu žít s vědomím, že jsem "překročila" cizí utrpení nebo dokonce život.Zvládnout kardiopulmonární resuscitaci je těžké ale ne nemožné a alespoń zastavit krvácení,uvolnit dýchací cesty a razantně trvat na příjezdu RZS to snad by dospělého člověka nemělo zaskočit.Pro tento typ diskutujících doporučuji pořady o dětech, které byly vyznamenány za záchranu života a jiné podobné zásahy.A není jich tak málo, možná je to tím, že ještě tolik nepřemýšlejí o vlastním prospěchu a nejsou tak pohodlné jako my, dospělí. Lidský život je jedinečný a neopakovatelný i v případě, že je ten člověk opilý,zdrogovaný nebo hnusně poraněný. Ale pořád je to člověk, stejně jako my ostatní, nebo ne??? 

Tomáš X. 21.1.2009 12:46

Dvě zcela nesouvisející věci

Jedna otázka zní, zda byl Kaplického návrh pro účely budovy NK vhodný či nikoliv. Já osobně na to nemám vyhraněný názor, ale rozhodně stojím za tím, že takové rozhodování má být oproštěno od emocí. Zásadně nesouhlasím ani s jedním z krajních postojů: 1. "Kaplický je (byl) génius a je nutné mu dát prostor, to jestli se nám ta chobotnice zdá pro NK nevhodná, není důležité, protože názor takových nýmandů je nepodstatný, názoru géniů se nesmí odporovat.", 2. "Takovýhle výstřelek provokatéra se stavět nebude, hezky srovnáme Kaplického do latě, nad nás, lid, se nikdo vyvyšovat nebude, knihovna má být betonová kostka, jinak by to dráždilo ubohé pracující, kteří taky musí žít v betonových kostkách."

Druhá otázka je, jak se chovat ke všem lidem, kteří se válí po zemi a táhne z nich alkohol. Vždycky je riziko, že jim něco opravdu je a že jim může jít o život. A není vůbec podstatné, jestli je to slavný Kaplický nebo Ferda ze Zlámané Lhoty, život člověka má vysokou hodnotu tak jako tak. Ovšem pokud bychom měli zajistit, že bude rychlá záchranná služba do 5 minut u každého opilce a preventivně ho dopraví do zdravotnického zařízení, kdy mu provedou veškerá vyšetření, která vyloučí šok, mozkovou mrtvici, infarkt, diabetické kóma, selhání ledvin, akutní infekci, vnitřní zranění, selhání srdce, .... tak současně musí existovat mechanismus, jak zajistit, aby v případě, že taková akce byla provedena zcela zbytečně jen a pouze proto, že se dotyčný ožral až zůstal ležet, to ten dotyčný musel uhradit. V případě notoriků, bezdomovců a různých utečenců často není z čeho brát. A aktivita lékařů a zdravotníků i peníze pak chybí jinde. nevím, ideální řešení neznám. Zatím vždy pokud jsem viděl člověka válet se na zemi, tak jsem se snažil aspoň orientačně posouzením a pokusem o komunikaci s ním odlišit, zda se nejedná o projev nemoci a pokud se jednalo o opilce, tak jsem vždy volal policii z mobilu.

Tomáš X. 21.1.2009 12:48

Re: Dvě zcela nesouvisející věci

A příjde mně zcela bulvární spojovat problém Národní knihovny se způsobem úmrtí pana Kaplického. Rozumný člověk by to měl považovat za dva zcela nesouvisející problémy.

portwyn 21.1.2009 13:35

Re: Dvě zcela nesouvisející věci

R^

Ypsilon 21.1.2009 14:02

Re: Dvě zcela nesouvisející věci

R^

amos 21.1.2009 13:06

Re: Dvě zcela nesouvisející věci

Takhle,jak je to nastaveno je to správné. Přece není možné aby se každý opilec vozil záchrankou do nemocnice. Na druhé straně, proč by měl člověk platit záchranku, když se třeba jednou za rok opije a ustele si v parku, aby vystřízlivěl než příjde domů?  Snad to není zakázané?

Že se volá k opilcům nejdřív policie je také správné. Kolik už bylo případů kdy zdatný, nevhodně probuzený opilec zmlátil celou záchranku.

Myslím si ,že máme dobrý systém záchranné služby ale nejsme bozi, abychom každého zachránili.  Bohužel u nás začíná převládat "hledání vinika" za každou cenu, hlavně od těch, kteří sami žádnou podobnou zodpovědnou práci nevykonávají. A novináři v honbě za senzacemi tomu jenom napomáhají.

Zu 21.1.2009 14:46

Re: Dvě zcela nesouvisející věci

Ano myslím, že spojovat otázky náhlého úmrtí s profesionálním životem je nesmysl, protože to jsou opravdu odlišné věci, asi si každý člověk, který se živí tvůrčím způsobem musí zvyknout na různé reakce okolí. Jestliže se starému pánovi narodí dítě, je to patrně tak obrovský nával emocí, že jej může ohrozit, aniž bychom diskutovali o tom, že národ uštval umělce. Mně osobně se mimochodem všechna díla architekta Kaplického velmi líbí a knihovnu bych postavila na dohled rejnoka, protože tak by se dojem ještě umocnil. Pokud vím, tak za svého života nebyl Gaudí zrovna uctívaný a nakonec Španělsko dostavuje Sagradu Familiu, a turisté jezdí okružní cestu po Barceloně a obdivují jeho stavby, sám tvůrce zemřel pádem pod tramvaj na barcelonské ulici, nikým nepoznán byl odvezen do nemocnice.......dnes je pod Sagradou pochován. Tolik na utlumení emocí na jedné straně.   

Zu 21.1.2009 14:46

Re: Dvě zcela nesouvisející věci

pokračování...........  Další otázkou je RZS, která by měla přijet včas a poskytnou adekvátní pomoc každému. Dokáže laik na ulici opravdu odlišit z dechu postiženého vždycky alkohol od acetonu??(viz. diabetické kóma!!) a bude jej prohledávat, jestli se mu při pádu třeba nerozbila v tašce nejenom láhev s alkoholem, ale třeba kolínská?. A musím se zmínit o poplatcích, kdyby levicová a komunistická opozice neštvala lidi proti ministru zdravotnictví a vládě kvůli směšným poplatkům, přitékalo by do systému více peněz a bylo by i na lepší službu RZ. 30,60 a 90 Kč mi připadá skutečně málo, platit bychom měli alespoň 100,200 a 300, protože pokud vyžadujeme kvalitní služby, tak ty služby něco stojí, to není špatnou organizací, to je prostě fakt, že kvalitní zdravotnictví je drahé. V Kanadě by za příjezd RZ zaplatil občab minimálně 100 dolarů a myslím, že další extra za ošetření, ale má jistotu, že tam ta služba bude včas a nikdo nebude dumat, jestli z toho ležícího něco cítí nebo ne, a když bude opilý, tak ho to nechají zaplatit. Skutečně se stydím, když tu debatu o "třicetikorunách" poslouchám. Každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží, takže až příště většina našich spoluobčanů bude volit spojené Paroubkovy komunisty, tak se nebudu vůbec divit, to bude zase přehlídka malosti a zbabělosti, abychom náhodou neměli část odpovědnosti za svůj život ve vlastních rukou.  

R.J. 21.1.2009 14:54

Re: Dvě zcela nesouvisející věci

Dobře napsáno, není co dodat   "Zu".R^

Eva D. 21.1.2009 21:47

Re: Dvě zcela nesouvisející věci

Zu R^R^R^VV

Michal 21.1.2009 12:33

Sekaná

Troch je tam semleto všechno dohromady - zdravotictví, emigranti, společnost, Kaplický, zdravotní postupy...

a mimochodem Julínek je exministr??? nějak mi to asi uniklo

Ludva 21.1.2009 12:36

Re: Sekaná

Julínek se bude ještě ve funkci zmítat zřejmě do pátku.

Franta 21.1.2009 12:26

Tak už to v životě chodí,

že každý MUSÍ zemřít. Smrt si nevybírá, vždy přichází nečekaně a kdy se to nejméně hodí. Dál bych to neřešil. Miliony lidí i u nás si přítomnost smrti uvědomují minimálně každou neděli v kostele. Stupidity o nesmrtelnosti a další úlety přenechejme našim celebritám, které o životě a smrti vědí akorát h...o.

Ludva 21.1.2009 12:34

Re: Tak už to v životě chodí,

Kaplického není třeba litovat, spíše mu můžeme závidět. Zemřít rychle a ve štěstí......

Blanche 21.1.2009 12:20

Zachranka vola policii?

Jsem zdesena z toho, ze operatorka o sve ujme prehodnocuje vyjezd sanitky a posila na misto policii. Je vubec neco takoveho zakonne?

Andy\O 21.1.2009 12:23

Re: Zachranka vola policii?

jděte pracovat na její místo a poznáte to. Nebo alespoň začnete tušit, jak funguje celý systém a nebudete řešit, zda je zákonné něco, o čem zjevně víte houby s octem.